אני מתפלל שנתניהו יודח

בנימין נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
נועם רבקין פנטון/פלאש90
בנימין נתניהו

האיחול לשנה החדשה הוא מינימלי:

תחילת היחלצות מהתהום המוסרית, הדמוקרטית, החוקתית והלאומית שאנו מצויים בפתחה בתום עשור נתניהו. הסתפקות בהתחלה ראשונית בלבד. אם זה אפשרי כמובן.

לא מפני שבתקופת נתניהו התחוללו משברים ביטחוניים חמורים יותר מאשר תקופות קודמות (אף שהתחוללו משברים לא קלים בעשור האחרון).

האיחול לשנה החדשה מינימלי: תחילת היחלצות מהתהום המוסרית, הדמוקרטית, החוקתית והלאומית שאנו מצויים בפתחה בתום עשור נתניהו. הסתפקות בהתחלה ראשונית בלבד. אם זה אפשרי כמובן

אלא מפני שמדינת הרווחה קרסה כמעט סופית. מפני שהאפרטהייד בגדה הפך בלתי נסבל. מפני שההסתה נגד האזרחים הערבים הפכה בלתי אפשרית. מפני שהשיסוי נגד השמאל, האופוזיציה ממרכז, ארגוני זכויות האדם, מערכת המשפט, פרקליטות המדינה, משטרת ישראל (להבדיל מביקורת לגיטימית ואף קריטית) ושומרי סף שונים – הפך להיות קבוע ושיטתי.

מפני שתרבות הכזב, הספין, השיסוי וההסתה החליפה את הדיאלוג הענייני ואת הויכוח הקשה. מפני שלאומנות גזענית ואף כהניסטית שולבה במיינסטרים. מפני שחלקים בתקשורת הפכו למדקלמי דף המסרים מבלפור, בעוד עיתונאים ספציפיים מהחלקים האחרים בתקשורת הופכים מושא הסתה מסוכנת רק מפני שהם מעזים להיות ביקורתיים.

מפני שהשחיתות הפכה לנורמה. מפני שהתעמרות מטורפת בעובדות מוחלשות ובעובדים קשי יום מוסתרת בשיטתיות. מפני שחנופה נרצעת לכוח הפכה לנורמה מפחידה. מפני שחזקים דורכים על חלשים כל הזמן. מפני שההיבט הפלילי הפך להיות חזות הכל ואיש אינו מדבר עוד על נורמות ציבוריות בסיסיות.

מפני שהשחיתות הפכה לנורמה. מפני שהתעמרות מטורפת בעובדים קשי יום מוסתרת בשיטתיות. מפני שההיבט הפלילי הפך להיות חזות הכל ואיש אינו מדבר עוד על נורמות ציבוריות בסיסיות

מפני שהממשל הישראלי קשר קשרים חמים עם דיקטטורים גזעניים, שחלקם מגיעים מרקע אנטישמי. מפני שמומטרות עלינו כל הזמן מניפולציות נרקיסיסטיות. מפני שישנו ניסיון לסרס את מערכת המשפט. מפני שישנו ניסיון לסרס את שומרי הסף. מפני שמבקר המדינה שנבחר הוא מינוי נורא שמבשר מה צפוי לנו אם נתניהו ימשיך לשלוט.

מפני שישראל הפכה למדינה הכי לא שוויונית בין המדינות המתועשות. מפני שדירה הפכה לחלום בדיוני. מפני שהקשישים והנכים בישראל הם העניים בקרב המדינות המתועשות. מפני שמשפחות בהן בני הזוג עובדים, נותרות עניות או משועבדות לשכר דירה מופרך או משכנתא עצומה עד גיל 65-70.

ומפני שטיפוח הבורות, המיתוסים הכוזבים, הלאומנות הגזענית והפוזה מחליף את טיפוח הידע, הסקרנות והספקנות.

אני מתפלל שנתניהו יודח. כמה נורא שאנו תלויים בליברמן ובחבורת בכירי הליכוד המבועתים בהקשר הזה. אבל אם זה יקרה, זו תהיה אפשרות לתחילתו של תיקון.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 353 מילים
סגירה