נתניהו העביר לפוטין בקשה רשמית לחנינה לנעמה יששכר

יו"ר ישראל ביתנו: "היחיד שחתם על הסכמים עם הערבים זה נתניהו, אנחנו עדיין מחכים לתשובה מצוות המו"מ של הליכוד, יש לנו סבלנות" ● לפיד: על ישראל לסייע לכורדים "בכל דרך" ● מטה המאבק למען שחרור נעמה יששכר יקיים הפגנה מול שגרירות רוסיה בישראל ● שר החינוך פרץ: אין מקום לשוברים שתיקה ולמחסום ווטש בבתי הספר

בנימין נתניהו וולדימיר פוטין בסוצ'י, ב-12 בספטמבר 2019 (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ‎)
עמוס בן גרשום/לע"מ‎
בנימין נתניהו וולדימיר פוטין בסוצ׳י, ב-12 בספטמבר 2019
06:57 עריכה

היום ימלאו עשרים ימים מאז הטיל הנשיא ריבלין על בנימין נתניהו להרכיב ממשלה. כרגע לא ידוע על משא ומתן כלשהו בין הגורמים השונים במערכת הפוליטית. בשבוע הבא, ביום רביעי, יסתיימו 28 הימים שהוקצו ליושב ראש הליכוד להקים ממשלה, והנשיא צפוי להטיל את המלאכה על יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, שיקבל 28 ימים גם כן. עם קבלת המנדט נאמר בסביבת נתניהו, שאם ייווכח ראש הממשלה שאין באפשרותו לכונן קואליציה – ישיב את המנדט לנשיא, אולם עד כה לא עשה כן. לא ברור אם אכן יקדים להודיע לנשיא שכשל במאמציו או שיבקש למצות את כל 28 הימים שעומדים לרשותו.

ראובן ריבלין נותן לבנימין נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה, ב-25 בספטמבר 2019 (צילום: ראול ווטליף)
ראובן ריבלין נותן לבנימין נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה, 25 בספטמבר 2019 (צילום: ראול ווטליף)

ביום שישי האחרון פנה יושב ראש סיעת ישראל ביתנו, עודד פורר, ליריב לוין מצוות המשא ומתן של הליכוד, כדי לדון עימו על קווי יסוד לממשלת אחדות. פורר טרם קיבל תשובה.

07:43 עריכה

נפתלי בנט: "עם ישראל לא יסלח למי שיוביל את המדינה לבחירות בפעם השלישית". ברשומה שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו כתב בנט כי הוא קורא לממשלת אחדות לאומית. יושב ראש הימין החדש – במשותף עם איילת שקד – התייחס לפגישתו עם יועז הנדל מכחול לבן, מבלי לציין מפורשות את המפגש, וכתב שהוא "פוגש כל מי שאפשר משני הצדדים".

משוגעים, רדו מהעץ!זה הזמן לאחדות ולאחריות. **מועדים לשמחה חבריי, ברגעים אלו ישנה התנהלות מופקרת וחסרת אחריות של…

פורסם על ידי ‏נפתלי בנט – Naftali Bennett‏ ב- יום שני, 14 באוקטובר 2019

בנט סבור שעל נתניהו לכהן ראשון כראש ממשלה, ואם יתנהל משפט פלילי נגדו, "הוא ייכנס לנבצרות, על פי פשרת הנשיא, וראש הממשלה בפועל יהיה גנץ".

08:29 עריכה

נתניהו לא משיב את המנדט לנשיא, כי הוא ממתין שליברמן יודיע, שלא יאפשר הקמת ממשלת מיעוט בראשות כחול לבן – כך פרסם זאב קם בתאגיד השידור כאן. בליכוד חוששים שכשגנץ יקבל את המנדט מנשיא המדינה, הוא יקים ממשלה שתורכב מכחול לבן, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי. יחדיו כוללות שלוש הסיעות 44 חברי כנסת. אם יזכו לתמיכה של הרשימה המשותפת יהיו להם 57 קולות. זהו מספר גבוה מהקואליציה של נתניהו, שמונה 55 חברים, ומורכבת מהליכוד, ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי והימין החדש. ממשלת מיעוט שכזו תוכל לקום אם ישראל ביתנו – שלה שמונה מושבים בכנסת – תימנע בהצבעה או תיעדר ממליאת הכנסת.

08:53 עריכה

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד אמר בראיון בגלי ישראל כי ההפגנות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הן "מיותרות".

העיתונאי שמעון ריקלין, שמשתתף בהפגנות, ביקר את דבריו של ביטן ואמר ש"לאשכנזים של הציונות הדתית לא נעים להצטרף להפגנות של האספסוף המזרחי".

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, התייחס בראיון לקלמן ליבסקינד ולאסף ליברמן להפגנות בכיכר גורן, ואמר שהחיים בשכונה "הפכו להיות סיוט". בראיון בכאן רשת ב' הביע גרינברג תמיכה בחופש הביטוי, אך אמר שיש לאזן זכות זו עם זכויותיהם של תושבי המקום, שנפגעים מהרעש ומחסימות הדרכים, שנגרמים מהמחאה.

09:06 עריכה

יושב ראש יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, קורא לישראל לסייע לכורדים "בכל דרך".

09:23 עריכה

פרקליטה של נעמה יששכר, אלכסנדר טייץ, אומר כי הסגרתו של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב לארצות הברית "תסבך את מצבנו".

יפה יששכר, שבתה כלואה ברוסיה לאחר שנמצאו בתרמילה כעשרה גרמים של חשיש, התייחסה בראיון ב-103 אף-אם למצב הנוכחי: "שמעתי עכשיו שההאקר הרוסי יוסגר לארה"ב, אז איך ישחררו את נעמה?".

09:35 עריכה

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד אומר, כי נתניהו האמין שכשכחול לבן תקבל לידיה את ראשות ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ייווכחו בסיעה במצב הרגיש ויעתרו להזמנה לקיים משא ומתן קואליציוני. ביטן אמר כי "במצב הנוכחי נכון שנתניהו ישיב את המנדט כבר הערב". את הדברים אמר חבר הכנסת לרזי ברקאי ורינו צרור בגלי צה"ל.

10:19 עריכה

בית ספר תיכון מקריית טבעון יקיים לתלמידיו סיור בחברון בהשתתפות אנשי הארגונים שוברים שתיקה ומחסום ווטש – כך פרסם דורון קדוש בגלי צה"ל. "אין מקום לשוברים שתיקה ולנשות ווטש במערכת החינוך", כתב שר החינוך רפי פרץ בחשבונותיו ברשתות החברתיות.

פרץ כתב כי הארגון שוברים שתיקה "מוציא דיבתם של חיילי ומפקדי צה"ל רעה ומחרף ומגדף אותם בארץ ובעולם". חבר הכנסת ניצן הורוביץ מהמחנה הדמוקרטי כתב בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "שוברים שתיקה ומחסום ווטש לא פועלים נגד חיילי צה"ל, אלא בעדם. בעד שיפסיקו לעשות משימות שיטור על אוכלוסייה אזרחית, בעד שיפסיקו לעצור ילדים, בעד סיום הכיבוש". עוד הוסיף הורוביץ כי "תלמידים שמבקרים בחברון חייבים לשמוע את האמת על מה שמתרחש שם. ורפי פרץ? שוב הוא מראה שאין לו מושג מה זה דמוקרטיה".

10:49 עריכה

ראש הממשלה נתניהו צפוי להעביר היום בקשה רשמית לנשיא רוסיה פוטין לחון את נעמה יששכר. זו תהיה בקשת החנינה השנייה, לאחר שביום ראשון שלח הנשיא ריבלין איגרת לעמיתו הרוסי ובה ביקש ממנו להעניק חנינה ליששכר.

11:00 עריכה

ראש הממשלה נתניהו מתכנן לטוס ליפן לטקס ההכתרה של הקיסר החדש נארוהיטו, שהחליף בתפקיד את אביו, אקיהיטו. נתניהו צפוי להמריא במוצאי השבת הקרובה. טקס ההכתרה עתיד להיערך ביום שלישי בשבוע הבא. ביום רביעי יסתיים פרק הזמן שניתן לנתניהו להרכיב ממשלה. אם אכן ייסע כמתוכנן, יציין נתניהו ביפן את יום הולדתו השבעים, שיחול ביום שני הקרוב. בחודש יולי האחרון תכנן נתניהו לבקר ביפן, אולם ביקור זה בוטל. בביקור הנוכחי עתיד נתניהו להיפגש עם מקבילו היפני, שינזו אבה.

נארוהיטו החל את כהונתו כקיסר ה-126 של יפן ב-1 במאי, אחרי שאביו, שכיהן בתפקיד במשך כשלושים שנה, פרש מהכהונה.

11:33 עריכה

הכתב המדיני-פוליטי של ערוץ 20, אלירן טל, דיווח בחשבון הטוויטר שלו שחברי הכנסת דוד ביטן ושרן השכל תומכים במועמדותו של גדעון סער לראשות הליכוד. ביטן הכחיש את הדברים: "הייתי ונשארתי איש של נתניהו".

12:45 עריכה

יושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה מעדכן שנפגש עם שגרירי מדינות אירופאיות ושוחח איתם על האלימות בחברה הערבית.

13:13 עריכה

בלשכת ראש הממשלה מבהירים שנתניהו טרם החליט סופית אם יטוס ליפן כדי להשתתף בטקס ההכתרה של הקיסר.

טל שניידר מ"גלובס" מציינת שבטקס, שייערך ביום שלישי, צפויים להשתתף, בין היתר, הנסיך צ'ארלס, מלך בלגיה, מלך הולנד, נשיא טורקיה ארדואן וראש ממשלת תאילנד.

14:37 עריכה

מטה המאבק למען שחרורה של נעמה יששכר הודיע שיקיים במוצאי שבת הפגנה מול שגרירות רוסיה בישראל.

15:28 עריכה

ניסיונות הרכבת הממשלה של נתניהו. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס במהלך סיור באתר הרודיון לכך ששמונה ימים להחזרת המנדט של נתניהו לנשיא, ועדיין לא חלה התקדמות.

"אנחנו אכן נשמח לשמוע מראש הממשלה שהוא מפרק את גוש החרדים ומשיחיים שלו ואז יש על מה לדבר", אמר ליברמן והוסיף כי "אנחנו מחכים עדיין לתשובה מצוות המו"מ של הליכוד על הבקשה שלנו להתחיל במפגשים ולגבש קווי יסוד המקובלים על רוב עם ישראל. ‏לצערי התשובה עדיין לא הגיעה אז יש לנו זמן ויש לנו סבלנות – נחכה".

ליברמן עקץ את ראש הממשלה ואמר כי "היחידי ששיתף לאורך השנים מאז ימי ערפאת והמפגשים בואי פלנטיישן עם הח"כים הערבים והרשימה הערבית זה נתניהו".

17:48 עריכה

איילת שקד, שרת המשפטים לשעבר, קראה בגל"צ לדרג המדיני לפעול להשבתה של נעמה יששכר לישראל.

"הממשלה צריכה לעשות הכל כדי להחזיר את נעמה הביתה או לגרום להקלה בעונשה".

18:44 עריכה

הח"כים דוד ביטן (הליכוד) וחילי טרופר (כחול לבן) התראיינו הערב בשש עם בחדשות 12.

ח"כ דוד ביטן: "ראש הממשלה לא רוצה בחירות. אם הוא היה רוצה בחירות, הוא לא היה מסכים למתווה הנשיא. שכחול לבן יסכימו לרוטציה עם ראש הממשלה, קודם שיגידו את זה ואז נוכל לשבת בצורה אחרת".

כמו כן, התייחס ביטן להתבטאותו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, על כך שבסיעתו מחכים לתשובה מצוות המו"מ של הליכוד: "ליברמן מתואם עם גנץ ולפיד והכל זה משחק. משחק לציבור – זה מה שהוא עושה".

"אני מאמין שלאט לאט כל המפלגות יתעשתו, כי אף אחד לא רוצה בחירות – חוץ מכחול לבן", המשיך לתקוף ביטן את מפלגתו של גנץ. "הם רוצים מערכת בחירות שנתניהו אולי יהיה לו כתב אישום וזה טוב להם. זה מה שהם מאמינים. אנחנו לא רוצים בחירות, אנחנו רוצים ללכת לממשלת אחדות".

ח"כ חילי טרופר מכחול לבן השיב לביטן: "מתווה הנשיא הוא חלק מסיפור הרבה יותר גדול. אנחנו מוכנים לדבר גם עליו. הנשיא גם אמר, שיישבו שתי המפלגות הגדולות ויסכמו ביניהם את הדברים. אתם ישר בחלוקת תיקים. צריך להגיד בכנות".

עוד הוסיף טרופר: "ברגע ששלושתנו נגיע להסכמה, מבחינתנו במתווה הזה, אנחנו מקבלים את מתווה הנשיא. אנחנו ברכנו עליו והליכוד שללו אותו. הליכוד ייצטרך להיפרד מהחתונה הקתולית עם החרדים. זו סיטואציה מאוד מביכה להיות שליח ציבור במצב כזה".

18:45 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת הגיע להפגנה נגד האלימות במגזר הערבי: "ברמלה מפגינים למען עתיד ללא נשק"

19:28 עריכה

נתניהו העביר בקשה רשמית לנשיא רוסיה פוטין, להענקת חנינה לנעמה יששכר והחזרתה לארץ.

19:40 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לבטל את טיסתו המתוכננת ליפן

20:26 עריכה

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, אמרה בראיון בגל"צ כי כשהיא כיהנה בתפקיד התניעה את תהליך הסגרתו לארה"ב של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב. "לפני שלוש שנים עד ארבע שנים קיבלנו בקשת הסגרה של אלכסיי בורקוב מארה"ב, אני חתמתי על תחילת תהליך".

עוד אמרה שקד: "הרוסים פנו אלי וביקשו שלא נסגיר את בורקוב לארצות הברית ולאחר מכן ביקשו שהוא יוסגר לרוסיה".

20:30 עריכה

שר החוץ, ישראל כץ, תקף את יו"ר אביגדור ליברמן: "הוא ביצע התנקשות פוליטית בראש הממשלה בנימין נתניהו ובליכוד"

עוד אמר כץ: "כעת נותר לראות האם ליברמן יחצה קו נוסף ויתמוך בהקמת ממשלת מיעוט של כחול לבן. אין בכנסת הזו ממשלה בלי הליכוד, ואין ליכוד בלי נתניהו".

22:08 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם ראש ממשלת אתיופיה ד"ר אבי אחמד ובירכתי אותו על זכייתו בפרס נובל לשלום.

22:12 עריכה

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר כי "העם זקוק לאחדות, בוודאי שלא לעוד מערכת בחירות מיותרת שרק תעמיק את הקיטוב"

עוד אמר דרעי: "אנחנו לא חוששים מבחירות נוספות ואין לי ספק שאם נידרש להן – רק נגדל יותר. אבל אנחנו מוותרים על המבחן הזה".

סגירה