ראשי מפלגות הימין התחייבו שלא להצטרף לממשלה צרה בראשות גנץ, אם וכאשר תוקם

ח"כים בכחול-לבן מסרבים לשבת בממשלה כזאת ● ליברמן מסרב להצהיר שלא יעשה כן ● שקד ובנט לא הצטרפו להתחייבות של הבלוק ● לדברי מקורבים, גנץ לא שולל את מתווה הנבצרות והרוטציה ● יו"ר כחול-לבן והרמטכ"ל נפגשו היום לאור האתגרים הביטחוניים ● השופט מלצר דורש חקירה פלילית של אי סדרים בעשרות קלפיות

.בני גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
הדס פרוש, פלאש 90
.בני גנץ
07:38 עריכה

בוקר טוב! שבוע להחזרת המנדט שהוענק לבנימין נתניהו בחזרה לנשיא המדינה – והמשא ומתן בין המפלגות תקוע.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר בראיון בגל"צ כי "נעשה כל מאמץ למנוע בחירות שלישיות. האופציה האחת והיחידה היא ממשלת אחדות ליברלית. נתניהו לא יכול לבוא עם כל החלסטרה שלו".

ליברמן הדף את טענותיו של השר ישראל כץ לפיהן הוא ניסה להצטרף לליכוד ואמר: "אין לי שום עניין להצטרף למפלגה. לליכוד ולנתניהו אין שום קשר לימין".

כמו כן, שב ותקף ליברמן את ראש הממשלה על כך שהוא מנסה לגרור את המדינה לבחירות בפעם השלישית. "נעשה את ההחלטות הכי שקולות והכי ממלכתיות ואחראיות", אמר.

08:16 עריכה

ח"כ נפתלי בנט תקף הבוקר את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי "התרגיל האפל של הקמת ממשלת מיעוט הנשענת על קולות הרשימה המשותפת האנטי-ציונית ועל הימנעות סיעת איווט ליברמן הוא רעיון בלתי מוסרי שיטיל אות קלון על מבצעיו".

עוד הוסיף כי "הדרך האחראית והממלכתית היא להקים ממשלת אחדות לאומית בראשות נתניהו וגנץ".

09:03 עריכה

השר ישראל כץ מצטרף לחבריו מגוש הימין החוסם ותוקף את יו"ר ישראל ביתנו. "ליברמן ביצע התנקשות פוליטית מתוך נקמנות אישית ורצון לרסק את הליכוד. הוא לא הפסיק להתדפק על דלתות הליכוד בשנים האחרונות, וכעת הוא נוהג כמו האם המזויפת במשפט שלמה".

09:14 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר בראיון לכאן רשת ב' כי הטענה לפיה עונש המאסר של נעמה יששכר תלוי בהסגרתו של ההאקר הרוסית אלכסיי בורוקוב איננה נכונה. השר הודיע כי בימים הקרובים תתקבל החלטה לגביי ההאקר.

כמו כן, אמר אוחנה כי "אנו פועלים בגלוי וגם בצעדים דיפלומטיים שאינם גלויים לשחרור נעמ. אני יכול להגיד שאנחנו כממשלה ומדינה צריכים לעשות הכל כדי להשיבה. פסק הדין שקיבלה לא הגיוני ולא פרופורציונלי ומדינת ישראל לא תחריש על זה".

לגביי המשא ומתן להרכבת הממשלה, אמר אוחנה: "לא חושב שלצד השני יש סיכוי להקים ממשלה. נתניהו מבקש למצות את כל האפשרויות למשא ומתן"

 

09:20 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ מהמחנה הדמוקרטי תוקף את ח"כ נפתלי בנט מימינה לאחר שהאחרון התייחס להקמת ממשלת מיעוט: "מה החזון שלך נפתלי? לתת פרס למושחת ולהשאיר אותו בראשות הממשלה תחת כתבי אישום? זו הבחירה המוסרית שלך?"

10:49 עריכה

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן), תקף בעמוד הפייסבוק שלו את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "את הממשלה הבאה אפשר להקים ביומיים, אבל עוצר את זה אדם אחד עם שלושה תיקים פליליים חמורים".

"אנחנו לא מבקשים ממנו ללכת הביתה", כתב לפיד, "כל מה שאומרים לו זה שהוא לא יוכל להיות ראש ממשלה בשנתיים הקרובות עד שענייניו המשפטים יתבררו".

כמו כן מספר 2 בכחול לבן, כתב כי אין בעיה להקים ממשלה המבוססת על 79 ח"כים של כחול לבן, הליכוד, ישראל ביתנו והעבודה, אך הדבר נחסם על ידי ראש ממשלה. היא תהיה יציבה כלכלית ואזרחית. אדם אחד עוצר הכל".

עוד כתב לפיד, "לפני חודש נתניהו סיפר לנו שמצבה של מדינת ישראל מעולם לא היה טוב יותר. השבוע הוא טוען שהכל בקריסה והאיום האיראני קרוב מתמיד. אפילו אם זה היה נכון, נתניהו במצבו הנוכחי הוא האדם האחרון שאפשר לסמוך עליו שיוביל אותנו".

אדם אחד עוצר הכל–את הממשלה הבאה אפשר להקים ביומיים. היא תהיה מבוססת על 79 ח"כים (כחול לבן, הליכוד, ישראל ביתנו,…

פורסם על ידי ‏Yair Lapid – יאיר לפיד‏ ב- יום רביעי, 16 באוקטובר 2019

10:53 עריכה

השר ישראל כץ ממשיך להבהיר את מה שהובהר כבר עשרות פעמים: "נתניהו הוא מועמדנו לראשות הממשלה"

11:47 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, סירב להתחייב על התנגדות להקמת ממשלת מיעוט בראשות בני גנץ. "אין לנו שום כוונה להתייחס, לא לספין הזה ולא לספינים אחרים. את הליכוד לא מעניינים קווי יסוד או הקמת ממשלת אחדות, אלא אך ורק כיסא ראש הממשלה וכיסאות השרים".

לפני 5 ימים פנה ראש צוות המו"מ של "ישראל ביתנו", ח"כ עודד פורר, לליכוד על מנת לפתוח במו"מ על קווי היסוד להקמת ממשלת…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום רביעי, 16 באוקטובר 2019

12:07 עריכה

בצלאל סמוטריץ' מימינה מתייחס לסערת ליברמן התורנית: "לא מבין את החברים שלי שמנסים להוציא מליברמן בכח התחייבות שלא להיות גשר לממשלת מיעוט של השמאל והערבים. זה דווקא רעיון לא רע בכלל. ממשלה כזו לא תחזיק מעמד יותר מדי זמן ולאחריה הימין ינצח בבחירות בענק"

13:36 עריכה

ניצן הורוביץ מהמחנה הדמוקרטי: "הימין מבוהל ומפיץ שקרים"

13:37 עריכה

הרמטכ"ל אביב כוכבי ייפגש היום עם יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ.

הפגישה נערכת לבקשתו של גנץ ובאישור ראש הממשלה נתניהו, לאור האתגרים הביטחוניים.

15:21 עריכה

חברות התחבורה הציבורית החליטו להיענות למכתבו של שר התחבורה ולדחות את השיבושים שתכננו בעקבות קיצוץ תשלומי האוצר. "במידה ולא תתרחש פריצת דרך עד אחרי חג הסוכות, החברות יחדשו את המחאה ויצמצמו את שירותיהם לנוסעים", נמסר מפורום החברות.

15:28 עריכה

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ מעלה לסדר היום את אי שביעות רצונו מהתנהלות ראש הממשלה בנוגע להנחיית מערכת המשפט לפנות מאחזים לא חוקיים ביהודה ושומרון, וקורא לנתניהו "להדוף בשתי ידיים את ניסיונם של המשפנים ליטול לעצמם סמכות לא להם".

15:49 עריכה

הרמטכ"ל אביב כוכבי ויו"ר כחול לבן בני גנץ נפגשו היום בלשכת הרמטכ"ל שבקריה. זאת, לבקשת גנץ ובאישור ראש הממשלה בנימין נתניהו. הפגישה התקיימה "לאור האתגרים הביטחוניים וההתפתחויות האזוריות" ובעיקר נוכח נסיגת הכוחות האמריקאים מהגבול בין סוריה לטורקיה בעקבות המתקפה הטורקית על הכוחות הכורדים.

15:59 עריכה

אגף החקירות במשטרה הכין תכנית מקיפה למיגור הפשיעה במגזר הערבי, שכוללת גם שינוי בחקיקה. עם זאת, במשטרה ציינו שהבעיה העיקרית היא הכמות הגדולה של הנשק הלא חוקי.

גורם בכיר במשטרה: "במגזר היהודי כשיש אירוע, ניידת סיור שמגיעה למקום מתחילה מיד לטפל באירוע. במגזר זה שונה, עד שאין תגבורות ואין כוחות מיוחדים לא נכנסים. בלא מעט זירות, זה מאוחר מדי לאחר שהזירה כולה זוהמה וראיות מרכזיות נעלמו".

16:45 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה מתח ביקורת על התוכנית של המשטרה למגזר הערבי ואמר כי הם דורשים מעצרים והחרמות החרמות נשק, אך ציין כי זו מחייב החלטת ממשלה על תוכנית מקיפה. "במשטרה ובממשלה רק שמים פלסטר במקום חוסם עורקים", הבהיר.

17:27 עריכה

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אל תחזיר את המנדט עד שליברמן יכריז שלא יאפשר הקמת ממשלת מיעוט של גנץ ולפיד בתמיכה הרשימה הערבית".

17:58 עריכה

נפתלי בנט, על האפשרות שתוקם ממשלת שמאל צרה בשיתוף ישראל ביתנו: "ממשלה זו תשרוד מספר שבועות, אך אות הקלון של מקימיה (גנץ, ליברמן, בוגי, הנדל, האוזר) יתקבע לצמיתות".

17:59 עריכה

ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו), לבן כספית ברדיו 103fm: "אביגדור ליברמן מפעיל קשרים לא רשמיים ברוסיה כדי לחלץ משם את נעמה יששכר".

18:04 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ לכאן חדשות, על האפשרות להקמת ממשלת מרכז-שמאל: "יש היגיון פוליטי בסירוב של גנץ לתת לנתניהו את ראשות הממשלה. אם גנץ יעמוד בראש ממשלת אחדות הוא לא יוכל לעשות שום דבר. ממשלה צרה מבוססת על חיבור אידיאולוגי ויש לה דרך מסודרת". 

18:23 עריכה

יו"ר המחנה הדמוקרטי ניתן הורוביץ מתייחס לתקיפה של מתנחלים מיצהר את הרב משה יהודאי, שהתנדב במסיק זיתים בשטחים: "מי שתקפו אותו יכולים להיות הנכדים שלו, אבל זה לא הפריע להם להכות אותו בברזלים".

18:34 עריכה

עקיבא נוביק מחדשות 13 מדווח: יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשת בחינה לפתיחה בחקירה פלילית בעניין אי סדרים שהתעוררו בקלפיות שונות בבחירות לכנסת ה-22.

19:01 עריכה

שר החינוך רפי פרץ, בפוסט שמתייחס ליום השנה ה-25 להירצחו של החייל נחשון וקסמן בידי מחבלים: "לא צריך לחכות לשעת משבר קשה כמו בחטיפה של חייל כדי להתאחד".

השבוע אנו מציינים 25 שנה לחטיפתו והריגתו של החייל נחשון וקסמן הי"ד בידי מחבלים מתועבים של חמאס.יש באירוע המצמרר הזה…

פורסם על ידי ‏רפי פרץ‏ ב- יום רביעי, 16 באוקטובר 2019

19:23 עריכה

צייצנים מהצד הימני-פרו-נתניהו של הסקאלה הפוליטית מתקוממים נוכח הקישור שעשו הערב אמנן אברמוביץ ועודד בן עמי (חדשות 12) בין אמירת "קדיש" לסוף עידן נתניהו.

 

19:33 עריכה

עורך דינה של נעמה יששכר, אלכסנדר טייטס, לוואלה ניוז: "מצבה לא כל כך טוב.  סיפרתי לה על ההד שהמקרה שלה מעורר, שמדינת ישראל והעולם היהודי מעורבים לטובתה, ומנסים לעזור לה. ראיתי בעיניים שלה תקווה שלא הייתה שם מיד לאחר גזר הדין, אבל זה עדיין מצב קשה מאוד עבורה".

על גזר הדין המוגזם אמר עו"ד טייטס: "זה בלתי ייאמן גם עבורי כעורך דין, אבל בוודאי עבור אישה צעירה, במדינה שהיא לא ביקרה בה מעולם, עם מנטליות שונה".

19:36 עריכה

ראשי סיעות הימין חתמו על התחייבות: לא נצטרף לממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת.

20:06 עריכה

כתב חדשות 13 בכנסת עקיבא נוביק מדווח: בנט ושקד סירבו להצטרף להצהרת הנאמנות שארגן הערב נתניהו.

איילת שקד ונפתלי בנט במסיבת העיתונאים ב-19 בנובמבר 2019, בה היו אמורים להודיע על התפטרותם מהממשלה – אך חזרו בהם (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
איילת שקד ונפתלי בנט  (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
20:09 עריכה

ח"כ עופר שלח מכחול-לבן, לשש עם עודד בן עמי (חדשות 12), בנוגע לרעיון של ממשלת שמאל צרה בתמיכת המפלגות הערביות: "לא פוסל אף אופציה. זו אופציה כמעט מופשטת אבל לא מוריד מהשולחן אופציה לקדם הקמת ממשלה בישראל".

20:12 עריכה

דפנה ליאל מדווחת בחדשות 12: ח"כים בכחול לבן נגד ממשלת מיעוט. מס' ח"כים מהמפלגה מאיימים לא להצטרף לממשלת מיעוט, במידה שגנץ יקים אחת כזאת במטרה למנוע בחירות.

20:34 עריכה

דיווח בחדשות 12: לפי מקורביו של גנץ, יו"ר כחול לבן אמר בהתייחסו לאפשרות של רוטציה עם נבצרות: "נאטום את האף, אבל יהיה לנתניהו תאריך תפוגה". לדבריהם, גנץ מקבל מהמתווה שהציע נשיא המדינה ראובן ריבלין את עיקרון הנבצרות, ובלבד שהמהות ברורה – אין שני ראשי ממשלה מקבילים, אלא יש ראש ממשלה אחד בפועל, וראש ממשלה נוסף תחת התואר "נבצר".

 

20:37 עריכה

תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי): "אם כחול לבן יקבלו את התנאים הגזעניים של בלוק הימין זו תהיה אצבע בעין לכל ישראלי שהצביע להם".

21:08 עריכה

צעיר אלמוני ניסה להכות היום את ח"כ יאיר לפיד (כחול-לבן) כשקפץ עליו עם צאתו מהילולת בושטייף במושב זיתן. עדי ראיה סיפרו שלפיד זכה לקריאות בוז מקומץ בקהל שמזוהה ברובו עם הליכוד והימין, ושביציאה מהמקום אותו צעיר ניסה לקפוץ על לפיד ונהדף על ידי המארגנים. לדבריהם, האלמוני עוכב על ידי המשטרה ושוחרר בינתיים. מקורבי לפיד אישרו את פרטי התקרית, אך ציינו כי מדובר במקרה זניח ושלא אירע ללפיד דבר.

21:54 עריכה

יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון מאשימה את הממשלה באלימות שספג היום פעיל זכויות אדם, בן 80, כשסייע לפלסטינים במסיק זיתים: "כך נראה שלטון כנופיות".

22:35 עריכה

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הגיב לציוצו של ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), שקרא לנתניהו שלא להחזיר את המנדט לנשיא עד שליברמן יתחייב שלא לשבת בממשלת שמאל צרה, שבה הרשימה המשותפת תבצע "סחיטה ביטחונית": "איפה תחביא את המנדט לאחר רביעי בשבוע הבא?".

ח"כ זוהר צייץ בתגובה: "אם אני לא טועה, אתה זה שאמר באופן ברור שתפילו כל ממשלה שתאשר תקיפה בעזה".

22:51 עריכה

רז שכניק מידיעות אחרונות מדווח שמנכ"ל חדשות 12 אבי וייס שוחח עם אמנון אברמוביץ' ועודד בן עמי, שהסבירו שבשום אופן לא התכוונו לדברים שיוחסו להם. וייס הבהיר שאין להלצות כאלה מקום.

כפי שדווח כאן מוקדם יותר, אברמוביץ' ובן עמי השתעשעו בתוכניתו של האחרון באמירת קדיש על סוף דרכו של ראש הממשלה נתניהו.

סגירה