הליכוד לגנץ: תכהן ברוטציה כראש ממשלה, גם אם רק חלק מכחול לבן יצטרף לקואליציה

יושב ראש כחול לבן דחה את ההצעה, שפורסמה בחדשות 12 ● מוקדם יותר הציע נתניהו מתווה לממשלת אחדות, אך כחול לבן הביעה התנגדות ליוזמה, שבבסיסה המשך הסטטוס קוו ● ג'ארד קושנר יבקר בישראל בסוף החודש וייפגש לראשונה עם גנץ ● גדעון סער: אתמודד בפריימריז הקרובים על ראשות הליכוד ● עודד בן עמי ואמנון אברמוביץ' התנצלו על דברים שאמרו אתמול בשידור

נתניהו וגנץ (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
נתניהו וגנץ
08:28

השקט שלפני סוף המנדט? המערכת הפוליטית כמעט דוממת הבוקר, שבוע לפני פקיעת המנדט של ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכבת ממשלה נוספת.

הפוליטיקאי הראשון ששמענו מצהיר משהו על הפלונטר הפוליטי הבוקר הוא ח"כ חילי טרופר מ"כחול לבן" שלמעשה חוזר ומחדד את הצהרת הבחירות הראשית של בני גנץ ויאיר לפיד – "לא נשב תחת ראש ממשלה עם כתב אישום".

בראיון ל"בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל הצהיר טרופר: "אנחנו לא נשב עם נתניהו תחת כתב אישום, גם במסגרת של מתווה הנשיא ריבלין. אני לא רואה את זה קורה. מתווה ריבלין פחות רלוונטי, כי הדיון על הנבצרות הוא יותר השלב האחרון, אם בכלל, של שיחות המשא ומתן".

"צריך לדון על הכול, אבל השיחות צריכות להתנהל בחדר. אנחנו כבר מזמן קוראים לשתי המפלגות להיכנס לחדר ולדון במהות. בינתיים אני לא רואה את זה קורה. אני מעריך שנתניהו יסיים את המנדט בלי להרכיב ממשלה ובני גנץ ירכיב במקומו".

ח"כ חילי טרופר (צילום: רוני שוצר פלאש 90)
ח"כ חילי טרופר (צילום: רוני שוצר פלאש 90)
09:10

סיעת "הימין החדש" בראשות נפתלי בנט שפרשה מיד אחרי הבחירות מ"ימינה" סירבה לחתום אתמול על "הצהרת הנאמנות" החדשה לבנימין נתניהו, לפיה מפלגות גוש הימין לא יצטרפו ל"ממשלת מיעוט" בראשות כחול לבן ובתמיכת הרשימה המשותפת.

ואולם, ח"כ איילת שקד מ"הימין החדש" אמרה הבוקר בראיון לרשת ב': "מפלגתי לא חתמה על ההתחייבות כי גם זוג נשוי לא מאשר את הכתובה מדי שבוע מחדש. מיותר לחתום שוב על התחייבות שכבר נתנו מספר פעמים".

כך או כך, נראה כי בעוד הבית היהודי והמחנה הלאומי – שותפותיה לשעבר של "הימין החדש" ב"ימינה" חותרות לתרחיש של ממשלה צרה בראשות נתניהו, ב"ימין החדש" חותרים להצטרף לממשלת אחדות – אבל בראשות נתניהו. בראיון ברשת ב' אמרה שקד כי "בני גנץ צריך לרצות להיות שני ברוטציה אחרי בנימין נתניהו כדי לצבור ניסיון". שקד עצמה, נזכיר, צברה ניסיון לא קל בנקודה הזאת.

09:18

על רקע הבאזז אודות כוונת "כחול לבן" להקים "ממשלת מיעוט" אומר הבוקר ח"כ אבי ניסנקורן מהמפלגה בראיון לרשת ב' כי "אנחנו מעדיפים ממשלת אחדות וכל תרחיש שאינו ממשלת אחדות הוא פחות טוב, אבל אנחנו נבדוק את כל האפשרויות".

בתגובה לדבריה של איילת שקד לפיהן "גנץ צריך לרצות להיות שני ברוטציה כדי לצבור ניסיון", אמר ניסנקורן: "גנץ צריך להיות הראשון ברוטציה כי לא מרחפת מעליו שום עננה".

אבי ניסנקורן (צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90)
אבי ניסנקורן (צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90)
09:30

אמנון אברמוביץ' ועודד בן עמי מגיבים לסערה סביב ה"קדיש" שהשמיע אתמול על נתניהו. בן עמי אומר: "זאת לא הייתה כוונתנו, לא הייתה לי שום כוונה להגיד את הדברים הללו, ואם מישהו הבין ככה אנחנו מתנצלים". ואילו אברמוביץ' טוען שהסערה סביב המערכון המוזר שאילתר עם בן עמי היא הסתה נגדו:

10:32

אחמד טיבי מאתגר את סדר היום הציבורי והמוסכמות בישראל ומשווה בין ההתגייסות למען נעמה יששכר לבין השתיקה בנוגע להיבא אללבדי פלסטינית-ירדנית שעצורה בישראל במעצר מנהלי בחשד שסייעה לחיזבאללה ושובתת רעב כבר שלושה שבועות בדרישה להישפט לפי דיני הראיות, שמעצרה מסעיר את הציבור – בירדן:

10:52

ח"כ מיקי זוהר מזהיר ממה שהוא רואה כהשלכות הביטחוניות של ממשלה שלדעתו יו"ר "כחול לבן", בני גנץ, מתכנן להקים עם הרשימה המשותפת.

"ממשלה עם הרשימה המשותפת עלולה לדרדר את המדינה ביטחונית למקומות שלא הייתה בהם מעולם", אמר זוהר הבוקר בראיון בתוכניתה של אילנה דיין בגלי צה"ל, "ממשלה כזו תחשוש לעשות פעולות שלא יהיו נוחות לחברי הכנסת הערבים".

השאלה, שעליה זוהר לא ממש ענה, היא מתי אי פעם מישהו מ"כחול לבן" דיבר על ממשלה בהשתתפות הרשימה המשותפת.

מיקי זוהר (צילום: (יונתן זינדל/פלאש 90))
מיקי זוהר (צילום: (יונתן זינדל/פלאש 90))
13:01

"סערת הקדיש" נמשכת: העיתון "גלובס" חושף מכתב ששלח הבוקר שר התקשורת דוד אמסלם ליו"ר מועצת הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', ובו ביקש ממנה עדכון לגבי האופן בו היא מתעתדת לטפל בעיתונאים אמנון אברמוביץ' ועודד בן עמי, אחרי שאלה אילתרו אתמול "מערכון" בשידור שבו אמרו "קדיש" על כהונתו של נתניהו.

"הדברים החמורים והנלוזים שנאמרו על-ידם, הלעג והזלזול כלפי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, האיחולים לסוף דרכו ושיא השיאים – ההספד עליו ואמירת הקדיש – הם חציית קן אדום ותחתית חדשה ומדאיגה אליה צונח גוף תקשורת בישראל", כתב אמסלם.

Hadas Parush/Flash90
שר התקשורת, דוד אמסלם
13:04

המנדט של נתניהו להרכבת הממשלה הבאה מתקרב לסיומו, ואביגדור ליברמן מתנדב להזכיר לו על כך.

"ככל ששעון החול מתקתק, רמת הספינים של הליכוד עולה ומי שחושב שזה הפתרון, טעות גדולה בידו", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו.

"אני מציע לליכוד להתרכז בנושא אחד ברור ומדוייק: פתיחת משא ומתן והתרכזות במהות ולא במספר הכסאות בממשלה הבאה", כתב ליברמן.

"לא פעם ולא פעמיים פנינו לליכוד במטרה לפתוח במשא ומתן ולדון בסוגיות המהות כמו גיוס בני הישיבות, חוק המרכולים, תח"צ בשבת, הכנסת מינימום לגמלאים, קצבאות הנכים, המשך מדיניות הכניעה בעזה וכו'. מדהים עד כמה פניותינו נופלות על אוזניים ערלות וכל מה שמעניין אותם זה מי ראשון, מי שני, כמה תיקים ואיזה תיקים תקבל כל מפלגה.

"אני מזכיר לכולם שזמן שעובר לא חוזר וכל עוד אין משא ומתן איתנו בנושא קווי יסוד ולא הגענו להסכמה בסוגיות עקרוניות, לא נתייחס לשום פנייה של הליכוד בשום נושא".

אביגדור ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אביגדור ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

 

13:50

יאיר לפיד לא לוקח כל כך ברצינות את הצהרות הנאמנות שנתניהו דורש השכם והערב מחבריו בליכוד וממפלגות הימין:

15:11

הכתב המשפטי של חדשות 12, גיא פלג, פרסם סרטון שבו נראה היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, משחק כדורגל בספורטק בתל אביב.

לצד הסרטון הציג פלג גם פרשנות אקטואלית –

15:14

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם יושב ראש ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, גבי אשכנזי. לפי דיווח בחדשות 13, השניים דנו בסוגיות הקשורות לאיראן.

15:29

ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן את ראשי בלוק הימין שבכוונתו להציע ליושב ראש כחול לבן, בני גנץ, מתווה מתון בסוגיות של דת ומדינה. לפי הצעת נתניהו, לכל המפלגות תהיה זכות וטו על יוזמות בנושאי דת ומדינה. חוק הגיוס יאושר במתווה אטיאס, שבו יעדי הגיוס ייקבעו בהחלטת ממשלה ולא בחקיקה. בשלב הראשון יישמר סטטוס קוו בנושאי דת ומדינה; וכן יורחב יעד הגירעון. בנוסף, המפלגות החרדיות יסכימו להיות חברות בקואליציה שבה יאיר לפיד מכהן כשר בממשלה.

15:37

מה שטוב למוניקה ורייצ'ל טוב לישראל ולירדן? חברת הכנסת מרב מיכאלי מהעבודה-גשר שואבת השראה מהמפגש של ששת כוכבי הסדרה "חברים" –

15:42

הודעת הליכוד בעניין מתווה לממשלת אחדות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם כעת את המתווה להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה על בסיס מתווה הנשיא, שיעוגן בשינויי החקיקה שיידרשו.

ראש הממשלה נתניהו העביר כעת ליושב ראש כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ, מתווה שגובש בעבודת מטה שנעשתה בימים האחרונים.

ממשלה זו תהיה מבוססת על הסכמה לאומית רחבה ביותר, כדי לאפשר התמודדות עם האתגרים הביטחוניים והכלכליים הדחופים המתגברים סביבנו. לצורך הקמת ממשלה זו מובן שכל הצדדים יידרשו לוויתורים כדי להגיע להסכמות.

עיקרי המתווה:

1. ביטחון – הקבינט הפריטטי יעביר החלטה תוך שישה שבועות על תוכנית רב-שנתית עדכנית לביטחון ישראל, כולל החלטה להעברה מיידית של תקציב השנה הראשונה עוד לפני העברת תקציב המדינה. החלטה זו נחוצה באופן דחוף למערכת הביטחון מול אתגרים ביטחוניים גוברים.

2. כלכלי – הממשלה תאשר יעד גירעון מוסכם ושינוי סדר עדיפות תקציבי לאור הצרכים הביטחוניים הדחופים. תקציב המדינה יועבר לא יאוחר משלושה חודשים ממועד הקמת הממשלה.

3. חברתי – הממשלה תגבש הסכמה על צרכים חברתיים חיוניים שיתוקצבו בתקציב המדינה.

4. דת ומדינה – הסטטוס קוו יישמר לשנה הראשונה. מייד עם הקמת הממשלה יוקם צוות שיגבש הסכמות בנושא. בנפרד, מייד עם הקמתה, הממשלה תביא את חוק הגיוס המתוקן (מתווה אטיאס) להצבעה ותאפשר חופש הצבעה סיעתי בנושא.

5. מדיני – ראש הממשלה נתניהו ויושב ראש כחול לבן בני גנץ יביאו בפני הממשלה עמדה משותפת ביחס לתוכנית המאה של הנשיא טראמפ, כאשר תוצג, וביחס להחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח.

**

ראש הממשלה נתניהו הדגיש בפני גנץ שהאחריות הלאומית מחייבת הכרעה מיידית על מתווה זה. כל דחייה מיותרת תביא לכך שנגיע לאותה נקודה בעוד כחודשיים, עם כל המשמעויות שיתלוו לכך.

15:45

נתניהו מעדכן את הציבור שהתקשר ליושב ראש כחול לבן בני גנץ והציע לו "מתווה פשרה להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה".

15:59

בקרב הפרשנים הפוליטיים שוררת הסכמה, שהצעת נתניהו לגנץ לא מביאה עימה חידוש.

16:02

בכחול לבן טרם הגיבו רשמית על המתווה שהציג נתניהו. לפי דיווח של איתמר אייכנר ב-ynet, בכירים בסיעה אומרים שמדובר בספין, וראש הממשלה מנסה להסיר מעצמו את האחריות, אם תיערך מערכת בחירות נוספת.

16:59

תגובת כחול לבן להצעת נתניהו.

יושב ראש כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ, שוחח היום עם ראש הממשלה היוצא לבקשתו ושמע ממנו את הצעתו.

לצערנו, התנהלותו של ראש הממשלה היוצא בפועל גם במהלך התקופה האחרונה מצביעה שדרכו אינה לאחדות אלא לחסינות.

גם היום הוא לא מוכן לבוא למשא ומתן ישיר, וגם היום הוא אינו מוכן להכיר בכך שרוב אזרחי ישראל בחרו בממשלת אחדות ליברלית, ללא הקיצוניים. זו הסיבה שכחול לבן היא הסיעה הגדולה בכנסת.

לא בכדי, הצעתו של ראש הממשלה היוצא אינה כוללת התייחסות לנושא החשוב ביותר – שמירה על טוהר המידות ושלטון החוק. גם בשבועות האחרונים, ממשיך נתניהו לצאת נגד מערכות אכיפת החוק, נגד התקשורת ונגד גורמים ממלכתיים ואינו נוהג במערכות אלו בכבוד הראוי.

אנו מברכים על חלקים בהצעתו של ראש הממשלה, כמו הנכונות לדון בנושאי דת ומדינה וההכרה בצורך להכין תוכנית רב שנתית למערכת הביטחון. עם זאת, הקמת ועדות ודחיית קבלת ההחלטות לשלבים מאוחרים, מעלה חששות כי מדובר במתווה שמטרתו היא להקים ממשלה בראשות נתניהו, ולא לפתור את סוגיות היסוד.

בעת הזו ובהתאם למצב הביטחוני, הכלכלי והמשפטי, הדבר הנכון למדינת ישראל ולעם ישראל הוא ממשלת אחדות רחבה וליברלית, עם קווי יסוד ברורים ביחס לנושאי ביטחון, טוהר המידות, דת ומדינה וכלכלה. לכן, אנו קוראים לנתניהו להחזיר את המנדט לנשיא המדינה ולאפשר ליושב ראש כחול לבן להוביל הקמת ממשלה שתתקן את הבעיות הביטחוניות והכלכליות שיצרה הממשלה הנוכחית, ולבוא למשא ומתן ישיר בלב פתוח ובנפש חפצה במקום למשוך זמן.

ותגובת גנץ בטוויטר –

17:07

כל המוסיף גורע: חברת הכנסת איילת שקד מהימין החדש פרסמה בחשבון הטוויטר שלה ציוץ, שכולל מילה אחת בלבד – "דת". נשמח להסברים.

עדכון (17:20): הציוץ נמחק.

17:10

תגובת הליכוד לדחיית הצעתם על ידי כחול לבן.

גנץ נכנע שוב לתכתיבים של לפיד וליברמן – והפך לסרבן סדרתי המונע הקמת ממשלת אחדות לאומית.

גנץ סירב למתווה הנשיא, סירב להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו, סירב למפגש בין צוותי המו"מ וכעת מסרב למתווה הפשרה של ראש הממשלה.

לפיד-ליברמן וגנץ מובילים לממשלת מיעוט שנשענת על המפלגות הערביות וכשלא יצליחו גם בזה הם ידרדרו את המדינה לבחירות חדשות.

17:34

המתווה וגניזתו: במערכת הפוליטית מגיבים על הצעת נתניהו לממשלת אחדות ועל דחיית היוזמה על ידי כחול לבן.

השר יריב לוין מהליכוד אמר בכאן רשת ב' כי גנץ "לפות ושבוי בידי לפיד וליברמן. אין טעם להמשיך להחזיק את המנדט, כחול לבן מסרבת לבוא לשולחן. וככל שהזמן עובר הקושי רק הולך וגדל".

בגלי צה"ל אמר חבר הכנסת רם בן ברק מכחול לבן שהמתווה לא הציע שום דבר חדש.

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד אמר בראיון לבן כספית וגיא פלג: "לדעתי בני גנץ אפילו לא קרא את המתווה".

חבר הכנסת ניצן הורוביץ מהמחנה הדמוקרטי כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "'מתווה' נתניהו פסול כי הוא משאיר אותו בשלטון ומנציח את מדיניות הימין".

חברת הכנסת תמר זנדברג מהמחנה הדמוקרטי בחרה להתמקד בפן התקשורתי של העיסוק בהצעת נתניהו: "הדבר היחיד שראוי לציון (ולרעה) ב'מתווה' שפרסם נתניהו זה שהוא נשלח כפושים מכל האתרים. כנראה חול המועד, אין חדשות".

19:17

"בעגלא ובזמן קריב": עודד בן עמי ואמנון אברמוביץ' הופיעו הערב בתוכנית "שש" עם רינה מצליח והתייחסו לדברים שאמרו אתמול במשדר החדשות.

"אמנון אמר בסיום הקטע, שיש אנשים בליכוד שהיו מעוניינים שהעידן של אחרי נתניהו יבוא בזמן קרוב, ואני תרגמתי לארמית ואמרתי 'בעגלא ובזמן קריב'", הסביר בן עמי. "יכול מאוד להיות, ואת (רינה) יודעת את זה היטב מן השידור החי, שלפעמים תוך כדי השידור החי אנחנו משתמשים במילים. יכול מאוד להיות שזה היה בחירת מילים לא מוצלחת. בוודאי לא הייתה לי שום כוונה, שום כוונה, לפרש כפי שיש מי שרצו לפרש את זה – בצורה מעוותת. ואגב, אם מישהו נפגע או מישהו הבין לא נכון – ונפגע, אני כמובן מצטער מאוד ומתנצל. לא הייתה לי שום כוונה לפגוע. אני חושב שזה התנפח למימדים לא נכונים. אין לי מושג למה", אמר בן עמי.

אברמוביץ' אמר: "אם מישהו נפגע באמת בתום לב – אז אני מתנצל התנצלות אמיתית וכנה. מה שנעשה כאן זו מניפולציה וטקטיקה זדונית", טען. "'בעגלא ובזמן קריב' זה מונח שגור ושזור בתפילות טובות. למשל, מִנְחה וערבית, לפני תפילת שמונה עשרה ולפני קריאת שמע, ואפילו בבקשה לשחרור אסירים", ציין. "מה שעשו כאן – זה חיברו את זה חיבור מלאכותי וזדוני כאילו אנחנו אמרנו קדיש יתום על נתניהו. חס וחלילה! גם עודד וגם אני מאחלים לו באמת חיים טובים ובריאות ואריכות ימים. לקחו כאן ועשו מניפולציה. סובבו את הדברים". אברמוביץ' האשים גורמים פוליטיים שהם אלה שאחראים לכך. "העוצמה, כמות הגידופים ובעיקר האיומים – אני לא זוכר כמוה", אמר.

20:04

נתניהו הבהיר שגם אם תקום ממשלת מיעוט של כחול לבן, הוא יוסיף לכהן כיושב ראש הליכוד וכראש האופוזיציה בכנסת ולא יתפטר – כך דיווחה הערב דפנה ליאל בחדשות 12.

20:07

בליכוד מזהים את גנץ כמי שרוצה להצטרף לממשלה, אך הוא שבוי בידיים של לפיד וליברמן. גם אם גנץ ייכנס לממשלה רק עם חלק מכחול לבן, הוא עדיין יקבל את אותה רוטציה לשנתיים בראשות הממשלה שהובטחה לו – כך דיווחה דפנה ליאל במהדורה המרכזית של חדשות 12.

כמו כן פורסם שגנץ דחה את הזמנת נתניהו להיפגש עימו. לדברי יושב ראש כחול לבן, המתווה איננו רלוונטי.

20:25

יועצו של הנשיא דונלד טראמפ ג'ארד קושנר יבקר בישראל בסוף החודש – כך פורסם בחדשות 13 וב"וואלה1 ניוז". חתנו של הנשיא טראמפ יגיע לישראל במסגרת ביקורו באזור: קושנר עתיד להשתתף בוועידה כלכלית שמארח יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. קושנר צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ועם יושב ראש כחול לבן בני גנץ.

בנימין נתניהו וג'ארד קושנר (צילום: Matty Stern/U.S. Embassy Jerusalem)
בנימין נתניהו וג'ארד קושנר (צילום: Matty Stern/U.S. Embassy Jerusalem)
20:52

עם קבלת המנדט להרכבת הממשלה, מתכנן יושב ראש כחול לבן בני גנץ להזמין את נציגי הליכוד וישראל ביתנו לדון בקווי היסוד של הממשלה הבאה – כך מפרסם רביב דרוקר בחדשות 13. אם הליכוד לא ייעתר להזמנה, הדבר ייתן לליברמן הצדקה לתמוך בממשלת מיעוט של כחול לבן, כי נתניהו יצטייר כסרבן וכמי שמונע את הקמתה של ממשלת אחדות. עוד דיווח דרוקר שגורמים בחוסן לישראל ובתל"ם מכחישים, שלא לציטוט, את אופציית ממשלת המיעוט.

עקיבא נוביק ניתח את האסטרטגיה של הליכוד נגד יוזמת ממשלת המיעוט, ובבסיסה חזרה שיטתית על המסר שזוהי ממשלת שמאל והערבים; בכך יחשקו את ליברמן ויקשו עליו לתמוך בממשלה שכזו.

21:04

פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח: אמיר אוחנה נגד יאיר לפיד.

21:14

"כאשר יתקיימו בחירות לראשות התנועה, אני אתמודד בהן" – כך אמר הערב חבר הכנסת גדעון סער מהליכוד. את הדברים אמר סער במפגש של פעילי ליכוד לכבוד חג סוכות. חבר הכנסת הבהיר כי הוא מגבה את נתניהו במאמציו הנוכחיים להקים ממשלת אחדות.

21:27

ביום שלישי הקרוב יחל היועץ המשפטי לממשלה במרתון דיונים עם בכירי הפרקליטות וצמרת משרד המשפטים במטרה לקבל עד סוף נובמבר החלטה האם להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ובאילו סעיפים. ההערכה הרווחת היא שיוחלט על הגשת כתב אישום. כך דיווח אביעד גליקמן בחדשות 13.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אתמול (צילום: Oded Balilty, AP)
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרכו למשרד המשפטים בתחילת החודש (צילום: Oded Balilty, AP)

עוד דיווח גליקמן שבמשרד המשפטים נערכים לאבטח את הפרקליטה ליאת בן-ארי בעקבות איומים שפורסמו כנגדה ברשת.

21:38

חבר הכנסת משה גפני שוחח עם אחמד טיבי, בעקבות החתימה אתמול של ראשי הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי על הסכם, שלפיו יפעלו נגד ממשלה בשיתוף הרשימה המשותפת – כך דיווח ישראל כהן מקול ברמה.

21:48

יחד עם יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, צפוי להגיע לישראל מזכיר האוצר, סטיבן מנוצ'ין – כך פרסמה טל שלו ב"וואלה! ניוז". במהלך הביקור – שייערך בסוף החודש – תבקש המשלחת האמריקאית לבחון את המצב הפוליטי בישראל, זאת כדי לקבוע כיצד יש להתקדם עם תוכנית השלום.

22:00

שר המשפטים אמיר אוחנה ייפגש מחר עם נציגים של משפחתה של נעמה יששכר, שנאסרה ברוסיה לשבע שנות מאסר וחצי. נציגי המשפחה שלחו לאוחנה מכתב, ובו מחו על כוונתו לחתום על הסכם ההסגרה של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב לארצות הברית. לדבריהם, הסגרתו בעת הזו תפגע קשות במאמצים לשחרור יששכר.

22:45

כדי לסכל בחירות לראשות הליכוד מתכוון נתניהו לדרוש, שאם יערכו פריימריז לראשות התנועה – הם יתקיימו יחד עם בחירות לרשימת הליכוד לכנסת. כך, מתעתד ראש הממשלה, לנסות לדחות את הצורך שלו להתמודד על ראשות הליכוד, כי, להערכתו, רבים במפלגה ירצו לדחות את התמודדותם על מקומם בכנסת. כך דיווח בחדשות 13 עקיבא נוביק.

סגירה