"מענקי המשפט בישראל": המערכת הפוליטית סופדת לנשיא העליון לשעבר שמגר

ליברמן: הייאוש בבלפור מתגבר, נתניהו יחזיר את המנדט מחרתיים ● איימן עודה לנתניהו: הימין מעדיף עבריין בבלפור על פני ערבים שנבחרו באופן דמוקרטי ● נתניהו: גנץ הולך שבי אחרי לפיד וליברמן, חברי המשותפת תומכים בטרור ● גנץ: הצעת נתניהו לאחדות היא ספין ● הנשיא ריבלין: שמגר היה מעמודי התווך של המשפט הישראלי ● נתניהו שוחח עם מזכיר המדינה פומפאו על נעמה יששכר הכלואה ברוסיה

  • מאיר שמגר, 2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • מאיר שמגר (משמאל) ושמעון פרס, 2012 (צילום: אורי לנץ, פלאש 90)
    אורי לנץ, פלאש 90
  • מאיר שמגר, 2011 (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
    נתי שוחט, פלאש 90
  • מאיר שמגר (משמאל) ומחליפו בתפקיד נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, 2012 (צילום: דוד ועקנין, פלאש 90)
    דוד ועקנין, פלאש 90
  • מאיר שמגר, 2008 (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
    יוסי זמיר, פלאש 90
  • מאיר שמגר בבית המשפט העליון, 2008 (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
    יוסי זמיר, פלאש 90
  • מאיר שמגר (מימין) ומני מזוז, במכון הישראלי לדמוקרטיה, 2009 (צילום: אביר סולטןף פלאש 90)
    אביר סולטןף פלאש 90
07:43 עריכה

המשפטנים האמריקאים נאט לוין ואבי בל טענו בפני היועץ המשפטי לממשלה וצוותו בשימוע שנערך לראש הממשלה נתניהו, כי קביעה שסיקור תקשורתי הוא שוחד תהווה תקדים משפטי עולמי ותביא לבידודה של ישראל. כך פרסמה הבוקר קרולין גליק במהדורה המודפסת של "ישראל היום"

עורכי הדין, שהתייחסו לפרשות 4,000 ו-2,000, קבעו כי שלא ניתן להגביל יחסים שבין עיתונאים ופוליטיקאים. הפרקליטים הציגו תקדימים שבהם איל העיתונות רופרט מרדוק זכה להטבות רגולטוריות תמורת סיקור אוהד בבריטניה ובאוסטרליה, והדבר לא נחשב כשוחד. לדבריהם, אם יקבל מנדלבליט את עמדת פרקליט המדינה שי ניצן, תוכל המשטרה דרך קבע לחקור עיתונאים אם סיקור חיובי הוא חלק מ"תן וקח".

07:54 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה ייפגש היום עם עורך הדין בועז בן צור ועם בן משפחתה של נעמה יששכר, הכלואה ברוסיה. השניים יביעו בפני אוחנה את התנגדותם להסגרתו של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב לארצות הברית, מחשש שהצעד יקשה על שחרורה ממאסר של נעמה יששכר.

08:09 עריכה

ביום שלישי הקרוב יחל במשרד המשפטים מרתון דיונים במטרה לקבל החלטה לגבי כתבי האישום של ראש הממשלה נתניהו. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וצמרת הפרקליטות ומשרד המשפטים צפויים לקחת חלק בדיונים שיחלו אחרי החג במטרה לקבל החלטה בנושא עד סוף החודש הבא. כך פורסם בחדשות 13.

08:20 עריכה

מזכיר המדינה של ארצות הברית מייק פומפאו נחת בישראל וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. פומפאו הגיע לישראל לאחר ביקורו בטורקיה, שם הכריז סגן הנשיא מייק פנס על הפסקת הלחימה בצפון סוריה למשך 120 שעות. בתום ביקורו בארץ ימריא מזכיר המדינה לבריסל, שם ייפגש עם מזכ"ל נאט"ו.

10:35 עריכה

מאיר שמגר, שכיהן כנשיא בית המשפט העליון, היועץ המשפטי לממשלה והפרקליט הצבאי הראשי, מת בגיל 94.

10:39 עריכה

במערכת הפוליטית סופדים למאיר שמגר, שהלך לעולמו.

ראובן (רובי) ריבלין, נשיא המדינה

בנימין נתניהו, ראש הממשלה

בני גנץ, יושב ראש כחול לבן

יולי אדלשטיין, יושב ראש הכנסת

אמיר אוחנה, שר המשפטים

איילת שקד, שרת המשפטים לשעבר

גדעון סער, הליכוד

מרב מיכאלי, העבודה-גשר

משה (בוגי) יעלון, כחול לבן

11:19 עריכה

הסתיימה פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה של ארצות הברית מייק פומפאו. מזכיר המדינה אמר כי היחסים בין שתי המדינות טובים מאי פעם. נתניהו אמר: "המזרח התיכון הוא ים של צרות ותהפוכות, אך אם יש משהו שנותר יציב הוא יכולת העמידה והאיתנות של היחסים של ישראל וארצות הברית". הפגישה נמשכה כשעתיים.

11:27 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה נפגש עם משפחתה של נעמה יששכר, שנאסרה ברוסיה לשבע שנות מאסר וחצי. קרוביה של יששכר ביקשו מהשר לעכב את הסגרתו לארצות הברית של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב. במשפחה של יששכר אמרו שהם שומרים לעצמם את הזכות לעתור לבית המשפט העליון בנושא.

12:25 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ: "נתניהו מחפש שותפות עם כחול לבן, הסיעה הכי גדולה בכנסת, רק לשם כיבוי השריפות של ממשלתו – הממשלה הקודמת". גנץ אמר את הדברים בטקס במלאת 25 שנים לשלום בין ישראל וירדן. יושב ראש כחול לבן קרא לנתניהו להחזיר לנשיא ריבלין את המנדט שקיבל.

12:37 עריכה

מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו ביקר בסוכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בפגישה של נתניהו ופומפאו השתתפו גם שליח ארצות הברית למזרח התיכון ג'ים ג'פרי, שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן, ראש המוסד יוסי כהן, ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת והמזכיר הצבאי של ראש הממשלה תת-אלוף אבי בלוט.

הלילה צפוי פומפאו להמריא לבריסל, שם ייפגש עם מזכ"ל נאט"ו.

12:50 עריכה

במהלך פגישתו עם מזכיר המדינה מייק פומפאו העלה ראש הממשלה את סוגיית מאסרה ברוסיה של נעמה יששכר, שלה אזרחות אמריקאית – כך דיווח איתמר אייכנר ב-ynet. לא ידוע אם השניים דנו על הסגרתו של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב לארצות הברית.

13:56 עריכה

הפעיל הפוליטי ובנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, קורא למי שמתנגד לתכנים של קשת 12 ורשת 13 להחרים עסקים שמפרסמים בערוצים אלה. (מעניין, אגב, שכאן 11 – שבגנותו כתב לא אחת נתניהו – אינו מוזכר, אף על פי שגם בו יש בעלי עסק שמפרסמים באמצעות חסויות).

14:11 עריכה

ביום שני הקרוב – 21 באוקטובר – ימלאו שבעים שנים להולדתו של ראש הממשלה ויושב ראש הליכוד, בנימין נתניהו. לרגל המאורע מזמין פעיל הימין רן כרמי בוזגלו את הציבור "לחגיגת יום ההולדת הגדולה בתולדות המדינה", שתיערך בפארק הירקון בתל אביב ביום שלישי (ככל הנראה משום שיום שני הוא יום חג). שיהיה במזל טוב!

14:40 עריכה

הלווייתו של מאיר שמגר, שהלך היום לעולמו, תיערך ביום שלישי בבית העלמין בגבעת שאול שבירושלים. מ-10:30 עד 13:00 יוכל הציבור לחלוף על פני ארונו של שמגר ולחלוק לו כבוד אחרון ברחבה של בית המשפט העליון בירושלים. בשעה 14:00 יחל טקס ההלוויה.

15:07 עריכה

יו"ר כחול-לבן חוזר בדקות האחרונות על דברים שאמר היום בטקס לציון הסכם השלום עם ירדן. ביום רביעי נתניהו ייאלץ להחזיר לנשיא את המנדט וככל הנראה לא יבקש ארכה.

15:16 עריכה

מערכת משפט חזקה היא המפתח לחוסנה של ישראל גם בעתיד, אומר שר האוצר משה כחלון, שמצטרף למספידים את מאיר שמגר:

15:56 עריכה

נתניהו משיב לגנץ בפוסט ארוך בפייסבוק, וקורא לו שלא ללכת לממשלת מיעוט בתמיכת חברי הרשימה המשותפת. לפי נתניהו, הם תומכים בטרור:

הממשלה היחידה שאפשר להקים לאור תוצאות הבחירות היא ממשלת אחדות לאומית רחבה. בלי פסילות, בלי חרמות, עם שותפות אמיתית בין…

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום שישי, 18 באוקטובר 2019

16:40 עריכה

ח"כ רז מהמחנה הדמוקרטי משתף תיעוד של תקיפת מוסקי זיתים בידי מתנחלים ואף שוטרים:

17:21 עריכה

ח"כ האוזר מכחול-לבן מזהיר מפני שינוי של רוח ההסכם עם ירדן:

18:56 עריכה

נתניהו הזהיר מוקדם יותר היום מפני ממשלת מיעוט בתמיכת הח"כים הערבים, שלדבריו תומכים בטרור. יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה לא נשאר חייב:

20:07 עריכה

אביגדור ליברמן מעריך הערב שנתניהו עשוי להחזיר את המנדט לנשיא כבר במוצ"ש או ראשון, ולא יחכה עד רביעי:

בשעה האחרונה התקשרו אלי כמה וכמה חברים ששאלו מה פשר הפוסט של נתניהו בערב שישי בעיצומו של חג סוכות.כנראה שבזמן ששעון…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שישי, 18 באוקטובר 2019

סגירה