מכתב דמוקרטי מח"כ בנימין נתניהו לח"כ בני גנץ

בנימין נתניהו (צילום: אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית)
אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
בנימין נתניהו

אל: ח"כ בני גנץ יו"ר כחול לבן

מאת: ח"כ בנימין נתניהו יו"ר הליכוד

מכובדי

אמש הודעתי לכבוד נשיא המדינה כי לא עלה בידי להרכיב ממשלה בישראל, וכי אני מחזיר אליו את המנדט שניתן לי, על מנת שיוכל להעבירו אליך.

ברור לי שכנציג המפלגה הגדולה בישראל ולאור תוצאות הבחירות האחרונות, המנדט להרכבת ממשלה חדשה יועבר עכשיו אליך ואני מאחל לך שתעמוד במשימה הקשה והחיונית לטובת אזרחי מדינת ישראל כולם.

מר גנץ היקר, זו הייתה מערכת בחירות רוויית יצרים. נאמרו בה דברים שאני מצר עליהם. אנשי הקמפיין שתחת אחריותי העלילו עליך עלילות שווא ואני חש חובה אזרחית ואישית להתנצל עליהם מעומק ליבי

מר גנץ היקר, זו הייתה מערכת בחירות סוערת ורוויית יצרים. נאמרו בה דברים שאני מצר עליהם. אנשי הקמפיין שתחת אחריותי ובהנהגתי העלילו עליך עלילות שווא בניסיון להכפיש את תדמיתך בעיני הבוחרים ואני חש חובה אזרחית ואישית להתנצל עליהם מעומק ליבי.

בני, עבדנו יחד תקופה ארוכה בעת שירותך כראש המטה הכללי ואף ניהלנו יחד את מבצע צוק איתן ומבצעים רבים שהשתיקה יפה להם עדיין. תפקיד ראש הממשלה בישראל הינו תפקיד אחראי, תובעני, קשה, מתיש ובעיקר תפקיד מרכזי בדמוקרטיה. אני מתכוון לעזור לך בכל אשר תבקש בעת המו"מ הקואליציוני שאותו אתה תוביל מעתה, ואעשה את כל הדרוש על מנת שאווירת ההסתה והפילוג ששלטו עד היום בשיח הפנימי והבין מפלגתי, ייעלמו מחיינו.

אני מבטיח לך כי הנושאים המרכזיים העומדים כעת על סדר היום יקבלו עדיפות על מנת שנוכל יחד בהנהגתך להקים ממשלת אחדות לאומית שתוביל את ישראל בארבע השנים הבאות.

אני בטוח שניסיונך הרב בביטחון, יושרך וניקיון כפיך, והמצע שעליו נאבקת בבחירות, יכולים להוביל כעת את ישראל לעתיד טוב יותר, בטוח, רגוע ואחראי.

החל מהבוקר יעמדו לרשותך צוותי המו"מ של הליכוד, שיקבלו ממני הנחייה לבוא עם עמדות סדורות ומקובלות, שהיוו את הבסיס להקמת הליכוד כמפלגה דמוקרטית לאור חזונו של זאב ז'בוטינסקי והנהגתו של מנחם בגין

החל מהבוקר יעמדו לרשותך צוותי המו"מ של הליכוד, שיקבלו ממני הנחייה לבוא עם עמדות סדורות ומקובלות, שהיוו את הבסיס להקמת הליכוד כמפלגה דמוקרטית לאור חזונו של זאב ז'בוטינסקי והנהגתו של מנחם בגין. מפלגה שומרת חוק מכבדת את בתי המשפט ומוסדות המדינה, מכירה במיעוט הערבי כשווה זכויות ומחפשת כל דרך לשלום. מפלגה ששמה לה למטרה לשפר את תחומי הרווחה והחינוך ולדאוג לשכבות המוחלשות.

אני מתחייב בזאת כי לא אחייב את בלוק ה-55 להתייצב עוד עימדי וכל מפלגה תנהג על פי מצעה ורצון בוחריה והנהגתה.

בני היקר, בישראל של היום חסרים בתי חולים, הציבור נאנק תחת יוקר המחיה, צעירים לא יכולים לרכוש דירה, כבישי המדינה פקוקים באופן שמשתק את חיינו, יחסי החוץ עם מדינות אירופה מקרטעים, יהדות ארה"ב פגועה והתהליך המדיני מול הפלשתינים מת.

אני מתחייב בזאת כי לא אחייב את בלוק ה-55 להתייצב עוד עימדי וכל מפלגה תנהג על פי מצעה ורצון בוחריה והנהגתה

ערביי ישראל סבלו מגזענות ויחס לאומני ומפלה, ההתנחלויות שאבו את תקציבי המדינה באופן חסר פרופורציה, והמגזר החרדי קיבל תקציבים מעבר ליכולתה של המדינה. כל אלה נגרמו בשל מדיניות ממשלתי, ממשלותיי, ואני מכיר בכך שנדרש תיקון גדול.

אני מקווה שאתה האיש הנכון להוביל את השינוי.

דבר אחרון מר גנץ. אני מודע להכרזתך בעניין ההליכים הפליליים המתנהלים נגדי, ואני מודיע הערב כי אם וכאשר יחליט היועמ"ש להגיש נגדי כתב אישום על שוחד, מרמה והפרת אמונים, כפי שפורט בכתב החשדות – אפרוש לאלתר מתפקידי כיו"ר הליכוד ואתמסר לניהול הגנתי המשפטית. התפקיד יועבר לחבר כנסת אחר מהליכוד ואני סמוך ובטוח שיציבות ממשלת האחדות תישמר.

בני. כל חיינו פעלנו שנינו לטובת ביטחונה ועתידה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית וכך נעשה גם מעתה והלאה.

אני מודע להכרזתך בעניין ההליכים הפליליים המתנהלים נגדי, ואני מודיע הערב כי אם וכאשר יחליט היועמ"ש להגיש נגדי כתב אישום על שוחד, מרמה והפרת אמונים, כפי שפורט בכתב החשדות – אפרוש לאלתר

הדמוקרטיה הישראלית היא נכס יקר שמקימי המדינה הפקידו בידינו ועלינו לכבד את רצון הבוחרים ולשרת אותם לאור צרכי החברה הישראלית כולה ללא הבדל דת גזע ומין.

בעיותי האישיות לא יפריעו למהלך הדמוקרטי ואני מאחל לך מכל הלב הצלחה רבה.

בברכה

ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו

22.10.19

משרד ראש הממשלה

קרית הממשלה

ירושלים

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 610 מילים
סגירה