יונתן ויסמן מירושלים הוא חתן התנ"ך העולמי לשנת תשע״ט

במקום השני זכה בנימין כלחמירו שלומד בישיבת קושנר בארצות הברית ● 16 מועמדות ומועמדים התחרו בחידון השנתי בתיאטרון ירושלים, בהנחיית ד״ר אבשלום קור ● מסורת של יום עצמאות ישראלי

IMG-20190509-WA0010 (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
קובי גדעון / לע"מ
חתני התנ״ך לשנת 2019 עם ראש הממשלה בנימין נתניהו

כבכל יום עצמאות גם השנה נפגשו נערים יהודים מישראל והתפוצות לחידון התנך העולמי. האירוע, בהנחיית אבשלום קור נערך בתיאטרון ירושלים, והיה במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר החינוך נפתלי בנט, יושב-ראש הסוכנות היהודית מר יצחק (בוז'י) הרצוג, יושב-ראש הקרן הקיימת לישראל מר דני עטר, ומנכ"ל משרד החינוך מר שמואל אבואב.

ראש הממשלה שהעניק פרסים לזוכים במקומות הראשונים, אמר: "בחודש שעבר ידענו התרגשות עצומה. החללית בראשית הייתה במרחק נגיעה מהירח. לחללית הוצמדה לוחית עם דגל ישראל ועם הכתוב 'עם ישראל חי'. זו משימה גדולה מאוד להנחיל את מורשת התנ"ך ואת אהבת התנ"ך לכל תלמידי ישראל". שר החינוך היוצא נפתלי בנט הזהיר מהתבוללות שהיא "אחד האסונות הגדולים בתולדות העם היהודי".

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך אמר: "התנ"ך הוא עֶרֶשׂ לידתה של התרבות היהודית, וכור מחצבתה של החברה הישראלית. המשרד מיישם תכנית חדשה להוראת התנ"ך, כדי לחבר את התלמידים לאוצר הערכי-תרבותי שגלום בספר הספרים, ומקדם שלל פעולות כדי להנגיש באופן חוויתי את תכניו, ובכלל זה טיולים ברחבי הארץ – בעקבות סיפורי התנ"ך. אנו מברכים את כל משתתפי חידון התנ"ך העולמי, שהגיעו לכאן מכל קצוות תבל, ומקדמים בברכה את המסר המרכזי שעולה מהחידון, ומלווה השנה את כל מערכת החינוך: שומרים על האחדות, שומרים על הייחודיות. חג עצמאות שמח".

חידון התנ"ך נועד ללכד את העם היהודי בישראל ובגולה סביב ספר הספרים, שורש הזהות היהודית וערכיה. לשלב הגמר העפילו 16 מתמודדים מצטיינים מהארץ ומחו"ל אשר גברו בשלב הקדם פומבי על 74 משתתפים ממעל 30 מדינות שונות, בהן: ארה"ב, קנדה, מקסיקו, אוסטרליה, צרפת, דרום אפריקה, פנמה.

עוד 240 מילים
סגירה