גנץ ונתניהו הסכימו להיפגש, שאר ראשי הימין סרבו להזמנה

צוותי המו"מ של הליכוד וישראל ביתנו ייפגשו בראשון ● ליצמן, גפני, דרעי, שקד ורפי פרץ אמרו לגנץ שהליכוד מייצג אותם וסירבו לפגישה בנפרד ● גנץ: "מי שיגרור את ישראל לבחירות נוספות יוקע מהמערכת הפוליטית" ● ריבלין: אם לא ייפסקו החרמות, לא תקום ממשלה

  • בני גנץ מקבל את המנדט מהנשיא ראובן ריבלין (צילום: יונתן סינדל/פלאש 90)
    יונתן סינדל/פלאש 90
  • פגישת ראשי בלוק הימין עם ראש הממשלה נתניהו, היום אחר הצהריים (צילום: ללא)
    ללא
06:55 עריכה

הערב בשעה 20:00 יטיל נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, על יושב ראש כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ, את מלאכת הרכבת הממשלה. לרשותו של גנץ יעמדו 28 ימים. אם ייכשל במשימתו, תחל תקופה בת 21 ימים, שבהם יוכל כל חבר כנסת לגבש רוב של 61 מחוקקים כדי להשביע ממשלה. אם איש לא יצליח לעשות כן, תתפזר הכנסת העשרים ושתיים, ובתוך תשעים יום ייערכו הבחירות לכנסת העשרים ושלוש.

גנץ מגיע לבית הנשיא, ספטמבר 2019 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גנץ מגיע לבית הנשיא, ספטמבר 2019 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שלשום הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנשיא כי כשלו מאמציו להקים ממשלה, והוא החזיר לריבלין את המנדט שניתן לו. לאחר שמנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, קיים סבב שיחות עם ראשי סיעות הכנסת, החליט ריבלין להטיל על גנץ להרכיב ממשלה.

07:17 עריכה

היום בצהריים ייפגש ראש הממשלה נתניהו בלשכתו עם ראשי בלוק הימין שבראשותו, שמונה 55 חברי כנסת. בלוק זה מורכב מסיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, הימין החדש והבית היהודי – האיחוד הלאומי. הסיעות החברות בבלוק הסמיכו את נתניהו לנהל בשמן את המשא ומתן הקואליציוני.

07:29 עריכה

מרגע שיקבל מנשיא המדינה את המנדט להרכיב את הממשלה, יזכה בני גנץ לאבטחה של משמר הכנסת, זאת בהתאם להנחיה של משטרת ישראל. עד כה דאגו בכחול לבן לאבטחתו של גנץ.

07:43 עריכה

אנשי תקשורת הותקפו אתמול בידי פעילי ימין במהלך חגיגות יום ההולדת של ראש הממשלה בנימין נתניהו – כך פורסם אמש בתוכנית "הצינור". בגני יהושע שבתל אביב התקיים אתמול אירוע, שארגן הפעיל רן כרמי בוזגלו, לרגל יום הולדתו השבעים של נתניהו. בסרטון מהאירוע נראה הצל – יואב אליאסי – מנסה לקחת מידיה של כתבת "מאקו" רחלי רוטנר את הטלפון הנייד שלה.

08:18 עריכה

בינתיים בטוויטוספירה. אתמול תהה שר החוץ ישראל כ"ץ בחשבון הטוויטר שלו כיצד אנשי תל"ם, חברי הכנסת משה (בוגי) יעלון, יועז הנדל וצבי האוזר, לא מבהירים ש"לא יתנו יד לממשלה שתשען על קולות תומכי החמאס והחיזבאללה! הם מעדיפים את איימן עודה על פני בנימין נתניהו?". העיתונאי ערן זינגר, ראש הדסק הערבי בתאגיד השידור כאן, כתב בתגובה ש"לומר בהכללה שכל חברי הכנסת הערבים תומכי חמאס וחזבאללה, זה כמו לטעון שכל הרכבות מתל אביב לירושלים הגיעו בזמן ליעדן".

על כך השיב כ"ץ (הטעויות במקור): "ערן , כשההשקפה הפוליטית מסאמת עיני מי שאמור להיות כתב מקצוע מלזכור עובדות : הרשימה המשותפת הגיבה בהתנגדות להחלטת הליגה הערבית להכריז על החיזבאללה כארגון טרור , בטענה שההחלטה עלולה לעזור לישראל . איך ממשלה שתתמך על ידם תמשיך לקדם מדיניות זו , כפי שאנו עושים בהצלחה ?".

זינגר השיב: "אתה מכליל שוב את כל חברי הכנסת של הרשימה, אבל אם תחזור לארכיון, תמצא שבל"ד וחד"ש גינו את החלטת מועצת השת"פ של מדינות המפרץ. מדובר ב-2 מפלגות שהן חלק מרשימה משותפת של 4. למה להכליל? בעניין השקפתי הפוליטית, אינך מכיר אותה". עוד כתב לשר התחבורה לשעבר: "להבא לא אצייץ יותר ביקורת על הרכבת. הבנתי שזה בעיקר מטריד אותך".

חילופי הדברים בין השניים נמשכו –

ברוך קרא מחדשות 13 תהה "במה בדיוק ההתנהגות שלו (של זינגר) קלוקלת השר כץ? שהוא ביקר ציוץ שכתבת? גם זה אסור? ובכלל, אתה לא חושב שההגנה שלך על נתניהו נשמעת היום פתטית מצד כל מי ששמע מה אתה חושב על טוהר מידותיו לפני שקירב אותך לצלחתו?". מי שעוד נדרש לחילופי הדברים הוא חיים לוינסון מ"הארץ", שכתב: "ישראל אתה תוקף אותו כאילו בגללו פומפאו מתייחס אליך כמו עלה שנשר בשלכת. מה העצבים?".

08:59 עריכה

חבר הכנסת אבי ניסנקורן הוא מועמד כחול לבן לתפקיד יושב ראש הוועדה המסדרת – כך פרסם אריק בנדר ב"מעריב". עם קבלת המנדט להרכבת הממשלה מידי הנשיא, צפויה כחול לבן לקבל לידיה את ראשות הוועדה. כיום עומד בראש הוועדה חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד.

אבי ניסנקורן (צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90)
אבי ניסנקורן (צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90)
09:24 עריכה

שר החינוך ויושב ראש הבית היהודי, רפי פרץ, הציע לתווך ביו יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, ליושב ראש הליכוד וראש הממשלה, בנימין נתניהו – כך דיווח זאב קם בתאגיד השידור כאן. פרץ מכהן כשר בממשלתו של נתניהו, ולפני שנים אחדות כיהן כרב הצבאי הראשי, כשגנץ כיהן כרמטכ"ל, ושלשום אף רקדו השניים יחדיו בחגיגת שמחת תורה בכפר חב"ד.

10:25 עריכה

הבוקר התראיין יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ואמר כי הוא תומך בהקמתה של ממשלת אחדות שתורכב מכחול לבן ומהליכוד, גם ישראל ביתנו לא תיקח בה חלק. נתניהו מוביל לבחירות חוזרות, אמר ליברמן. "ראייה לכך – הסירוב שלו לנהל משא ומתן עם ישראל ביתנו. נתניהו מעוניין למשוך זמן משיקולים אישיים". יושב ראש ישראל ביתנו אמר שמערכת בחירות נוספת לא תשנה את מערך הכוחות.

ליברמן סירב להתייחס לשאלה האם יאפשר הקמה של ממשלת מיעוט בראשות גנץ בטענה כי זהו ספין של הליכוד, ובליכוד התעלמו מבקשת ישראל ביתנו לקיים עימם משא ומתן קואליציוני.

אביגדור ליברמן בביתו במושב נוקדים, ב-18 בספטמבר 2019 (צילום: פלאש90)
ליברמן בפתח ביתו בנוקדים, ספטמבר 2019 (צילום: פלאש 90)

ליברמן גם סיפר על שמועה שהוא שומע "מכל עבר", ולפיה אנשי ראש הממשלה מבטיחים "הרים וגבעות" לחברי הרשימה המשותפת איימן עודה ואחמד טיבי, אם הללו לא יצטרפו לממשלה בראשות גנץ. השר לשעבר הציע לאריה גולן לפנות לנתניהו וליושב ראש ש"ס אריה דרעי כדי לברר אם בימים האחרונים התנהלו מגעים קדחתניים עם הרשימה המשותפת. "מבחינה עובדתית, מי ששיתף פעולה עם אחמד טיבי, עם איימן עודה, כולל אחרי הבחירות בתשעה באפריל – זה נתניהו והליכוד. אלה הן עובדות", פסק.

11:37 עריכה

צמרת כחול לבן, חברי הכנסת בני גנץ, יאיר לפיד, משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי, ייפגשו היום, לפני שהנשיא ימסור את המנדט להרכבת הממשלה לידי גנץ.

ראשי כחול לבן – גבי אשכנזי, משה יעלון, יאיר לפיד ובני גנץ – במסיבת עיתונאים ב-18 במרץ 2019, מכריזים על כוונתם להקים ועדת חקירה בפרשת הצוללות (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
מימין: אשכנזי, יעלון, לפיד וגנץ במסיבת עיתונאים, מרץ 2019 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
11:58 עריכה

אתמול הוכתר נארוהיטו לקיסר יפן. בטקס נכחו, בין היתר, מלך ומלכת ספרד, מלך ומלכת הולנד, מלך ומלכת שבדיה, מלך ומלכת בלגיה, הנסיך הבריטי צ'רלס, נשיאי ברזיל, גרמניה, הודו, קניה, פולין והרשות הפלסטינית. נשקלה אפשרות שאת ישראל ייצג ראש הממשלה נתניהו, אך הוא לא נסע לבסוף, ואת המדינה ייצגה השגרירה יפה בן ארי. על דרג הייצוג הנמוך מחה חבר הכנסת צבי האוזר מכחול לבן.

12:02 עריכה

ראשי כחול לבן, בני גנץ, יאיר לפיד, משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי, נועדו היום בתל אביב. הערב יטיל הנשיא ריבלין על גנץ להקים ממשלה.

בחשבון הפייסבוק והטוויטר שלו כתב יעלון: "בעוד מספר שעות נקבל את המנדט. אנחנו ערוכים ונחושים להקים ממשלה אחראית ומחוייבת לציבור ולשליחות שלקחנו על עצמנו, ממשלה שתעבוד למען אזרחי ישראל". לפיד כתב בחשבונותיו ברשתות החברתיות: "כמה שעות לפני קבלת המנדט, מתכנסים ביחד. נחושים להקים ממשלה חדשה שתעבוד בשביל אזרחי ישראל".

14:00 עריכה

מי שרוצה הצצה לעולמו של יאיר נתניהו יכול לבקר בחשבון הטוויטר של בנו של ראש הממשלה. לעומת אחיו הגדול, אבנר נתניהו מתרחק יותר מהתקשורת, אולם בשבוע הבא ישודר בכאן 11 השעשועון "המרדף" בהשתתפותו. במטרה לקדם את שידור התוכנית, פורסמו ב-ynet קטעים אחדים בכיכובו של בנם הצעיר של שרה ובנימין נתניהו.

בקטע מהתוכנית, שזמין באתר ynet, סיפר אבנר נתניהו, שלמשפחתו אין קבוצת וטסאפ, מהסיבה הפרוזאית ש"לא לכולם יש טלפון במשפחה".

למי שמתקשה לעמוד במתח נגלה שנתניהו צדק בשאלת הלובסטר, שאכן גדל כל ימי חייו.

14:21 עריכה

בדומה לפגישות הקודמות של ראשי בלוק הימין, גם מהמפגש הנוכחי ייעדר יושב ראש ש"ס, השר אריה דרעי, ובמקומו ייקח חלק במפגש השר וחבר הכנסת לשעבר אריאל אטיאס – כך דיווח ארי קלמן מ"בחדרי חרדים".

14:27 עריכה

ביום שני הקרוב תתכנס הכנסת, ויחלו נאומי הבכורה של חברי הכנסת החדשים: וליד טאהא, ג'אבר עסאקלה וסאמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת, אלכס קושניר ומרק איפראימוב מישראל ביתנו, יאיר גולן מהמחנה הדמוקרטי, מתן כהנא מהימין החדש ומשה אבוטבול מש"ס, שיהיה הראשון מבין השמונה לשאת נאום בכורה.

למחרת תתקיים ישיבת מליאה לזכרו של השר רחבעם זאבי, שנרצח לפני 18 שנה. ביום זה תתקיים גם ישיבה של הקבינט המדיני-ביטחוני.

15:50 עריכה

ח"כ זוהר (ליכוד) נערך לאפשרות של ישיבה באופוזיציה:

15:55 עריכה

החלה פגישת ראשי בלוק הימין. בכיר מפלגת ימינה, ח"כ נפתלי בנט, רוצה ממשלה רחבה ולמנוע בחירות נוספות:

17:13 עריכה

הסתיימה פגישת ראשי בלוק הימין.

17:34 עריכה

כחול-לבן הזמינה את הליכוד לפגישת מו"מ מחר. גנץ צפוי לקבל את המנדט מהנשיא היום בערב.

17:42 עריכה

ברק סופד לאחת מאנשי 'עסק הביש' שמתה היום:

17:58 עריכה

צוות המו"מ של הליכוד הסכים להיפגש עם זה של כחול-לבן מחר, כך עולה מהודעת הליכוד. במקביל, ח"כ אבי דיכטר מונה לסגן שר הביטחון.

לפני זמן קצר הסתיימה פגישת ראשי סיעות המחנה הלאומי עם ראש הממשלה נתניהו. בפגישה סוכם שהשרים יריב לוין וזאב אלקין ימשיכו לייצג את גוש הימין בכל משא ומתן עתידי עם כחול לבן.

ראש הממשלה חזר על קריאתו לאמץ את מתווה הנשיא להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה, שהיא הממשלה הנחוצה לישראל בעת הזאת. ראש הממשלה נענה לפניית כחול לבן לפגישה עם צוות המשא ומתן מחר אחרי הצהריים.

18:19 עריכה

השר סמוטריץ' רוצה להיכנס למו"מ גם כשהמנדט אצל גנץ.

19:07 עריכה

גנץ בדרך לקבל את המנדט מהנשיא ויצטרפו אליו חברי צוות המשא ומתן של סיעת כחול לבן, בראשותו של ד"ר יורם טורבוביץ. לפי הודעת המפלגה, גנץ ואנשיו יציגו לנשיא את מאמצי כחול לבן להרכבת ממשלה "רחבה וליברלית שתשרת את כל חלקי החברה הישראלית". לאחר המפגש יוועדו הנשיא וגנץ בפרטיות והמנדט יימסר לגנץ בלשכת הנשיא.

19:13 עריכה

השרה רגב מייעצת לגנץ:

19:45 עריכה

ראשי המשותפת נפגשו עם ראש אגף תקציבים בנושא מימון למיגור האלימות:

20:09 עריכה

בני גנץ הופך לאדם ה-14 בתולדות המדינה שמקבל מנדט להרכיב ממשלה. בדקות האחרונות הנשיא ראובן ריבלין העניק את המנדט ליו"ר כחול-לבן.

ריבלין אמר את הדברים הבאים:

"בתאריך 21 באוקטובר 2019, פנה אלי ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו והודיע לי שלא עלה בידו להרכיב ממשלה. עם קבלת הודעתו שבתי ופניתי לראשי הסיעות והן לא הביעו רצון לשנות את עמדתן כפי שהובאה בזמן ההתיעצויות בבית הנשיא. במהלך ההתייעצויות שקיימתי, הביעו 54 חברי כנסת תמיכה בח"כ בני גנץ כמי שעליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה. לפיכך החלטתי לתת בידך את האפשרות להרכיב ממשלה".

"החוק נותן בידך 28 ימים החל ממחר להרכבת ממשלה. זהו זמן קצר ואלו ימים הרי גורל. גודל השעה והתאגרים שלפנינו מחייבים ממשלה לעם בישראל. על רקע תוצאות הבחירות והעובדה שאף אחד מהח"כים לא זכה ל-61 ממליצים עצם הטלת המשימה על ח"כ אחד היא כשלעצמה לא הפתרון. כל הסיעות צריכות לייצר את התנאים כדי שהמבוי הסתום ייפתר. כל עוד לא ייפסקו הפסילות והחרמות של ציבורים שלמים בחברה הישראלית, כל עוד לא תהיה מוטיבציה לייצר בריתות חדשות ורצון אמיתי להגיע להסכמות ולהתפשר לא תקום ממשלה. ניתן להקים ממשלה, אין הצדקה למערכת בחירות נוספת בתוך שנה. אם תקום ממשלה כולם ישלמו מחירים, אך אם לא תקום ממשלה כזו אזרחי ישראל הם אלו שישלמו את המחיר. המפתחות להרכבת ממשלה נמצאים בידי כל נבחרי הציבור. אני פונה אליכם: אל תשחקו את אמון הציבור בדמוקרטיה הישראלית. אני מאחל לך הצלחה".

20:21 עריכה

גנץ פנה לנתניהו בנאומו, בבקשה לקיים שיח ערכי ומחייב, מתוך הבנה שדרוש שינוי. להלן הנאום הכמעט מלא:

"אני מקבל היום את הזכות להרכבת ממשלה מידי אזרחי ישראל, בחרדת קודש … בבית הזה, במדינת ישראל, יש מקום לכל מרכיבי החברה הישראלית:
לחרדים שהם חלק מהמארג הישראלי ועימם עלינו לשבת ולדבר כאחים.
לצעירים שזה עתה סיימו את שירותם הצבאי ונפגשים לכוסית בפאב השכונתי בסיומו של יום עבודה. לחבריי מהציונות הדתית שנמצאים תמיד תחת האלונקה, נכונים לכל משימה לאומית. לאזרחים הערבים שזכאים לביטחון אישי ולחינוך ראוי לילדיהם. לאחינו הדרוזים, שזכאים לשוויון ולא רק בצה"ל. לבני הקהילה הלהט"בית שזכאים לחיות פה חיים מאושרים ככל אחד אחר.

"בשעה הזו שאנו עומדים כאן, עיניהם של מיליוני אזרחים נשואות אלינו בציפייה להוציא את ישראל מהמשבר הפוליטי החמור בו אנו נמצאים. בשעה זו עומדים כולם, עמך ישראל, ומצפים שנפעל ביושר ציבורי. כולם מצפים מאיתנו לשים סוף מוחלט לכאוס הפוליטי. כולם דורשים שנאפשר למדינה כולה לשוב בהדרגה לשגרת חיים נורמלית, מתפקדת, רגועה ובטוחה. מדינה שלמה מחכה כבר לנשום לרווחה.

"צפויים לנו ימים לא קלים. האויבים מבחוץ צופים בנו ומחכים לשעת כושר. הגירעון המעיק והצמיחה שנעצרה מחייבים אותנו ואותי בקבלת החלטות קשות. קיבלתי החלטות קשות בעבר. קיבלתי החלטות קשות בשנה האחרונה. אם וכאשר אדרש אקבל החלטות קשות גם בימים הבאים.

"בממשלת האחדות הליברלית שאותה אני מבקש להקים, יהיה מקום לכל מי שהאינטרס הלאומי עומד לנגד עיניו. יהיה בה מקום לכל מי שהוא פטריוט ישראלי. למי שקיומה של המדינה עומד תמיד לנגד עיניו. יהיה בה מקום רק למי שלא רואה בגזענות את מורשתו, ולמי שהאלימות היא חלק מדרכו פעולתו.
איני מתכוון לבזבז זמן על שיקולי אגו. אני לא מחפש רק שותפים פוליטיים. אלא שותפים לדרך של אמת, לעבודת צוות, למנהיגות אמיצה ואפס ספינים ריקים וחלולים.

"דווקא במעמד חשוב זה, ראוי להזהיר את מי שרואה לנגד עיניו רק את טובתו האישית: מי שינסה לגרור את ישראל לבחירות נוספות, יוקע וייזרק מהמערכת הפוליטית. מי שיעדיף את שיפור מצבו האישי בבחירות הרסניות בפעם השלישית השנה, סופו להיעלם ולהיכחד מהמפה הפוליטית. אזרחי ישראל לא יסלחו למי שיעדיף את ענייניו האישיים על פני האינטרס הלאומי.

"החל מהיום אפנה לראשי המפלגות במטרה לכונן ממשלת אחדות תחת קווי יסוד המוסכמים על רוב סיעות הכנסת. בכוונתי לפנות קודם לליכוד, המפלגה השנייה בגודלה וליו"ר הליכוד נתניהו, ולהציע לו להיות חלק מממשלת אחדות כזו. אני מבקש לנצל את ההזדמנות כאן הערב בכדי לפנות לנתניהו ישירות:

"אנחנו מכירים שנים ארוכות. אני מכיר בזכויותיך הרבות ובהיותך פטריוט ישראלי. שלחת אותנו למבצעים רבים והובלנו ביחד מבצעים רבים ופעולות ביטחוניות רבות. אני מאחל לך לצאת זך ונקי מכל הנושאים המשפטיים עימם אתה מתמודד.

"לשנינו ברור כי תוצאות הבחירות והמצב המשפטי מחייבים שינוי. יחד איתך, יחד עם האנשים הטובים הנוספים שנמצאים בליכוד, עלינו לנהוג באחריות ולקיים שיח ערכי ומכבד. לא למעני ולא למענך- אלא למען אזרחי ישראל שמייחלים להקמת ממשלה.

20:50 עריכה

ח"כ אחמד טיבי צוחק על חשבונו של ראש הממשלה, לאחר העברת המנדט להרכבת הממשלה לגנץ:

21:12 עריכה

יו"ר קדימה לשעבר ציפי לבני תומכת בגנץ:

21:19 עריכה

איילת שקד משווה בין יחס התקשורת לאלימות בחברה הערבית ליחסה לאלימות של מתנחלים. לטענתה, במקרה של הערבים התקשורת מאשימה את השלטונות ואילו במקרה של המתנחלים התקשורת מתייצבת לצד השלטון.

21:27 עריכה

כחול-לבן הודיעה כי גנץ שוחח עם יו"ר אגודת ישראל, יעקב ליצמן, והציע לו להיפגש. ליצמן השיב כי הוא לא מעוניין מאחר שהוא מיוצג על ידי הליכוד במסגרת בלוק הימין. גנץ שוחח גם עם יו"ר העבודה עמיר פרץ והשניים סיכמו להיפגש בהקדם.

21:41 עריכה

איימן עודה מהדהד כאן דו"ח על ליקויים בחקירת מח"ש על הירי שהוא ספג באום אל חיראן:

21:44 עריכה

כחול-לבן הודיעו כי גנץ שוחח גם עם יו"ר ימינה איילת שקד והזמין אותה לפגישה, אך היא ביקשה שהקשר ביניהם יחודש רק אחרי פגישת המו"מ בין כחול-לבן לליכוד.

21:49 עריכה

ברקת לגנץ: אל תבנה על מרד בליכוד.

22:23 עריכה

בהמשך לדיווח על שיחותיו עם ליצמן, שקד ועמיר פרץ, גנץ כחול-לבן הודיעה בשעה האחרונה שגנץ שוחח גם עם יו"ר המחנ"ד ניצן הורביץ וסיכם להיפגש איתו בהקדם.

גנץ שוחח גם עם יו"ר הבית היהודי רפי פרץ והאחרון ביקש להתייעץ ולחזור אליו בהמשך. יו"ר ש"ס השיב לגנץ שידבר איתו לאחר הפגישה בין כחול-לבן לליכוד. נפתלי בנט השיב באותו אופן של שקד – דבר איתי אחרי הפגישה של צוותך עם הליכוד.

22:36 עריכה

גנץ שוחח גם עם בצלאל סמוטריץ' וכמובן עם ראש הממשלה, והציע לו להיפגש, אך לא קיבל תשובה חד משמעית:

22:44 עריכה

גנץ ונתניהו ייפגשו בימים הקרובים:

22:54 עריכה

גנץ שוחח עם עודה וטיבי וסיכם להיפגש איתם:

23:05 עריכה

כחול-לבן מתחילים למלא את יומן הפגישות, עם מי שאפשר, כך לפי הודעת המפלגה:

"בהמשך לקבלת המנדט הערב, נקבעו פגישות משא ומתן ראשונות של צוות כחול לבן עם המפלגות השונות.

ביום ראשון יפגשו עם צוות המו"מ של הליכוד בשעה 14:00.
ביום ראשון יפגשו עם צוות המו"מ של ישראל ביתנו בשעה 16:00.
ביום שלישי יתקיימו פגישות עם צוותי המו"מ של העבודה והמחנה הדמוקרטי (שעות יפורסמו בהמשך). כל הפגישות יתקיימו בכפר המכביה.

סגירה