אישום שוחד בתיק 4000, אישום מרמה והפרת אמונים ב-1000 ו-2000

נתניהו בתגובה לפרסום חוות דעת המתגבשת בחדשות 13: "עוד הדלפה מגמתית" ● יו"ר ש"ס אריה דרעי: "מוכנים לשבת עם לפיד במידה שהסטטוס קוו יישמר" ● יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה: "לא ננהל מו"מ עם גנץ בלי בל"ד" ● "אבי ניסנקורן מכחול לבן מונה ליו"ר הוועדה המסדרת בכנסת

בנימין נתניהו (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
יונתן סינדל/פלאש90
בנימין נתניהו
07:24 עריכה

לאחר שיו"ר כחול-לבן בני גנץ קיבל מהנשיא את המנדט להרכבת הממשלה ונשא נאום לקראת ניסיונו לעשות את הכמעט בלתי אפשרי, גורמים בכחול-לבן מסרו לישראל היום שדבריו – למשל, בעניין החרדים ("הם אחים") – כוונו בראש ובראשונה לחברו להנהגת כחול-לבן יאיר לפיד.

לדברי הגורמים, גם כשגנץ אמר בנאום "אינני מתכוון לבזבז זמן על ענייני אגו" הוא התכוון ללפיד ולא לנתניהו כפי שניתן אולי לחשוב. "זה אולי נשמע לאנשים כי גנץ התכוון לנתניהו באומרו את אותם הדברים", אמר אחד מבכירי כחול לבן, "אבל בפועל הוא התכוון ללפיד, ויאיר יודע את זה טוב מאוד".

בכיר אחר הבהיר כי "לבני נמאס מהאגו של יאיר. הוא רוצה להקים ממשלה ולהיות ראש הממשלה. הוא מבין שלפיד מושך את כחול לבן למטה בכל מה שקשור להקמת ממשלת אחדות. יש ללפיד אלרגיה מנתניהו ובכחול לבן רוצים לנהל מו"מ עם הליכוד, ונכון לעכשיו נתניהו הוא העומד בראש המפלגה – ולכן חשוב להסתדר איתו".

עוד הוסיף הבכיר: "זו ההזדמנות של כחול לבן להחליף את השלטון ואם לפיד לא יבין זאת ולא יוותר על האגו, הוא ייזרק החוצה. אי אפשר יהיה להתקדם פה. בני מבין שלפיד והאגו שלו יכולים להוביל את ישראל לבחירות שלישיות ולכך שההזדמנות שיש כעת לכחול לבן לא תתפספס בגלל לפיד, לכן חשוב לו שיבין את המסר, יתיישר ויתייצב מאחוריו".

ממפלגת כחול-לבן נמסר בתגובה: "עוד שקר שלא היה ולא נברא. גנץ ולפיד מאוחדים ומתואמים והגיעו לרגע הזה יחד בניגוד לכל התחזיות וההספדים. אנו מציעים להקשיב ולצטט את דבריו של יו"ר כחול-לבן ולא גורמים עלומים".

 

07:41 עריכה

יו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ לכאן רשת ב': "מקווה שנוכל להיות שותפים לממשלה שגנץ יקים בהקדם. האופציה הנכונה ביחס לבני גנץ היא לפנות אל הגורמים שהמליצו עליו ותומכים בו".

08:02 עריכה

העיתונאי המומחה לענייני ערבים יוני בן מנחם מדווח על שמועות לפיהן ראש הממשלה טס בחשאי לפגישה עם יורש העצר הסעודי בן סלמאן.

08:11 עריכה

שר האוצר משה כחלון מתגאה בזינוקה של ישראל 14 מקומות למקום ה-35 מתוך 190 מדינות במדד Doing Business של הבנק העולמי.

08:21 עריכה

ח"כ חילי טרופר (כחול-לבן), לאילנה דיין בגלי צה"ל, על מפלגות הימין: "כמו אסירים מאונס או מרצון של ראש הממשלה, כאילו כובלים אותם. מזמינים אתכם לפגישה. ממה אתם מפחדים? שהאבא העליון נתניהו יכעס?".

09:05 עריכה

יו"ר ש"ס אריה דרעי, לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל: "לא נעזוב את גוש הימין. המתווה היחיד הוא מתווה הנשיא. גנץ מעוניין באחדות, אבל לפיד מטרפד".

אריה דרעי בחגיגות ש
אריה דרעי בחגיגות ש"ס באולמי שירת ירושלים בגבעת שאול, ב-24 בספטמבר 2019 (צילום: פלאש90)
09:38 עריכה

ח"כ עופר שלח (כחול-לבן), לגלי צה"ל בעקבות התחייבותו של יו"ר ש"ס אריה דרעי שלא לפרק את גוש הימין: "כנראה שדרעי נמצא עוד בשעון חורף. מי שרוצה להימנע מבחירות שלישיות צריך לבוא ולדבר איתנו".

11:12 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, לגלי צה"ל: "בכחול לבן הסכימו איתנו על שורת סוגיות, ביניהן ביטול חוק קמיניץ שהחמיר את הענישה על בניה בלתי חוקית".

11:55 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) דורשת משר הביטחון בנימין נתניהו לאכוף את החוק ביצהר:

12:05 עריכה

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), בריאיון לוואלה: "אין ספק שמדובר בתחילת תקופה חדשה. לראשונה מזה שנים ארוכות מוטלת על מועמד אחר הרכבת הממשלה ולא על בנימין נתניהו, שהתואר שלו כעת הוא ראש הממשלה היוצא".

עוד אמר טיבי: "האתגר העומד בפני גנץ הוא אתגר גדול. קשה. לא יודע איך יסתיימו 28 הימים. טרם קיבלנו פנייה רשמית לפגישת צוותים או למה שנקרא ממשלה צרה. במידה שדברים כאלה יועברו אלינו, אנחנו נשקול אותם בכובד ראש ובצורה אחראית.

 "חשוב לנו לשמוע מה יש להם להגיד. יש הבנה זהירה שדברים מאד דרמטיים יצטרכו לקרות כדי שמשהו יקרה. אנחנו מבינים היטב שכחול לבן רוצים ממשלת אחדות ויש שם את הנדל-יעלון-האוזר שמושכים מאד חזק לכיוון ימין. לא ברור למה, אבל מסתמן שהם גם מושכים לסיבוב בחירות שלישי".

12:09 עריכה

יו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ מסייע לחקלאים פלסטינים במסיק זיתים ליד צומת תפוח:

12:22 עריכה

המפלגות החרדיות דורשות לבלום בחקיקה את יוזמת ראשי הרשויות המקומיות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת כתנאי להקמת ממשלה חדשה. בתום פגישת ראשי סיעות בלוק הימין-חרדים אמש אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, דנו יו"ר ש"ס אריה דרעי; ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן בעניין והחליטו לדרוש זאת במסגרת המשא ומתן הקואליציוני כדי להבטיח את שמירת הסטטוס-קוו.

 

12:47 עריכה

יו"ר כחול-לבן בני גנץ ייפגש ביום שני עם חתנו ויועצו המיוחד של טראמפ, ג'ראד קושנר, בשגרירות ארה"ב בירושלים.

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ (צילום: AP Photo / Michael Sohn)
ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ (צילום: AP Photo / Michael Sohn)
13:06 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב לדבריו של יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה בנוגע לביטול חוק קמיניץ: "ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות ובגיבוי של ליברמן – מסוכנת לישראל".

13:08 עריכה

דיווח בכאן רשת ב': מסתמן שח"כ אבי ניסנקורן יומנה ביום שני לתפקיד יו"ר הוועדה המסדרת של הכנסת במקום ח"כ מיקי זוהר מהליכוד. מדובר במהלך שמבוצע באופן אוטומטי כיוון שהמנדט להרכבת הקואליציה עבר מהליכוד לכחול לבן.

13:27 עריכה

השר זאב אלקין אמר בריאיון שהעניק הלילה לעיתון איזבסטיה הרוסי על חתימת הסכם הסגרה בין רוסיה וישראל: "אני לא יודע עד כמה משרד המשפטים יוכל לקדם הסכם כזה באווירה הציבורית שנוצרה בישראל".

אלקין הוסיף שכתוצאה מפרשת נעמה יששכר נגרם נזק ליחסים בין שתי המדינות בעקבות הפרשה. 

13:35 עריכה

יום שלישי הקרוב, כיכר גורן, פתח תקווה: הפגנת תמיכה נוספת בראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו.

13:48 עריכה

ראש העיר תל אביב רון חולדאי, בתגובה לדרישת המפלגות החרדיות לבלום יוזמות לתחבורה ציבורית בשבת כתנאי להצטרפות לממשלה: "הקרב על הקווים מתחמם. כחול לבן, לטיפולכם".

14:32 עריכה

ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו): "הדרישה ההזויה של דרעי וליצמן מראש הבלוק החרדי-משיחי בנימין נתניהו, לבלום הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, היא עוד הוכחה מיני רבות לכוונתם להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה".

14:54 עריכה

רגע של נחת: ראש הממשלה בנימין נתניהו חוגג 70. וציפי חוטובלי מתרגשת.

15:40 עריכה

כחול לבן מינו מטעמם את ח"כ אבי ניסנקורן לראש הוועדה המסדרת בכנסת. בהודעה מטעם ניסנקורן נמסר כי " לאור השיתוק המתמשך בעבודת הכנסת, אפעל לקיום דיונים בנושאים מהותיים וכן כי יבחן בתיאום עם סיעות הבית את הקמתן של מספר ועדות נוספות שיתנו מענה לצרכים הציבוריים השונים"

16:23 עריכה

גנץ: "ממשלת אחדות היא מה שהעם צריך ואעשה הכל כדי שזה יקרה"

16:33 עריכה

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) קורא ליו"ר המפלגה שלו, רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ' לאחד את המפלגות. "הציבור לא יסלח לנו אם לא נאחד כמה שיותר כוחות למפלגה ציונית דתית אחת גדולה ורחבה"

18:05 עריכה

פגישה בין יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ויושבי ראש העבודה-גשר ח"כ עמיר פרץ וח"כ אורלי לוי, ייפגשו ביום שלישי לשיחת משא ומתן.

18:15 עריכה

ח"כ אסף זמיר מכחול לבן, אומר לכאן חדשות: "מרגע שהמנדט עבר אלינו – מתווה הנשיא לא קיים יותר"

18:55 עריכה

הרשימה המשותפת: לא ננהל משא ומתן עם גנץ בלי בל"ד. "הארץ" מפרסם כי יושב הראש, ח"כ איימן עודה, אמר כי רשימתו לא תתנהל לפי רצונותיה של כחול לבן, לאחר שיו"ר המפלגה, בני גנץ, התעלם בסבב השיחות מבל"ד.

"אם גנץ רוצה לדבר עם המשותפת הוא יכול לדבר איתי", אמר עודה. "אבל ברגע שבחר לדבר עם ראשי מפלגות הוא לא יכול להתעלם ממפלגה כזו או אחרת".

כזכור, בסבב המלצות הסיעות לנשיא, בל"ד התנגדה להמליץ על כחול לבן. על כך אמר עודה: "אבל גם כל ראשי סיעות הימין לא המליצו עליו והוא דיבר איתם"

19:56 עריכה

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, ישתתף בעצרת לציון 24 שנים לרצח יצחק רבין. גנץ יהיה הנואם המרכזי.

20:18 עריכה

בחדשות 12 פורסמה הערב הקלטה של המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, מתוך הרצאה סגורה, בה הוא נשמע מתייחס בין היתר להתקפות נתניהו נגדו ולחקירותיו. 

על התקפות הפוליטיקאים ובנימין נתניהו אמר המפכ"ל לשעבר: "זה עצוב. אני לא יכול לשפוט בן אדם שנמצא שבה הוא צריך להגן על עצמו ציבורית וכו' וכו'. זה עצוב. אני הייתי מצפה ממנו להגיד 'אני בטוח שמערכת אכיפת החוק תעשה… אני לא יודע מה, אני מאמין בחפותי ובכך שמערכת אכיפת החוק תעשה זה וזה'… זה מה שאני הייתי אומר. אחרי כל זה המשטרה צריכה לשמור על ממלכתיות ולא לעסוק בזה. לא להלחם בחזרה מי שיוצא נגד המשטרה".

בעניין הליכי החקירה של ראש הממשלה, אמר אלשיך כי היה גיבוי לחוקרים. "החוקרים היו מוטרדים, ובזה התערבתי. אני יכול להיות ערב לעור שלי, אני לא יכול להיות ערב לעובי העור של החוקרים. יצאתי תקשורתית פעם אחת וזה נפסק".

20:23 עריכה

לאחר תום השימוע, בפרקליטות מיסוי וכלכלה מתגבשת בימים אלה חוות הדעת בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. אביעד גליקמן דיווח הערב בחדשות 13, כי ככל הנראה הכוונה היא להשאיר את העבירות נגד נתניהו כפי שהן – בתיק 4000 שוחד, מרמה והפרת אמונים, ובתיקים 1000 ו-2000 מרמה והפרת אמונים.

לפי הדיווח, פרקליטת מיסוי וכלכלה, ליאת בן ארי, ששהתה בחו"ל, הייתה בקשר עם הצוות שלה ועם חזרתה לארץ אתמול החלה לעבור על גיבוש חוות הדעת. ביום ראשון יחל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, במרתון דיונים עם בכירים בפרקליטות ובמשרד המשפטים בלשכתו, כשהמטרה היא להגיע להחלטה עד סוף נובמבר.

20:42 עריכה

יו"ר ש"ס אריה דרעי: "מוכנים לשבת עם לפיד במידה שהסטטוס קוו יישמר"

בראיון לרדיו קול ברמה נשאל דרעי מה השתנה מאז ההבטחה לא לשבת עם יאיר לפיד, השיב: "תוצאות הבחירות ברורות, אנחנו לא יכולים להקים ממשלה צרה. ברור שהיינו מעדיפים ממשלת ימין דתית וחרדית, כך זה גם היה בפעמים הקודמות, אבל אנחנו כפופים לדעת תורה".

20:58 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב לפרסום בחדשות 13 אודות חוות הדעת המתגבשת בתיקי החגירה נגדו: "עוד הדלפה מגמתית. רק במשפט שדה מפרסמים את המסקנות לפני שדנים בעובדות ובטענות"

 

21:58 עריכה

ועכשיו נתניהו גם מצרף תמונה שמתייחסת לדיווח בחדשות 13

סגירה