בספארי מצילים את אחד הנשרים שהורעלו בגולן

העוף הדורס הגיע לבית החולים לחיות בר במצב קשה ● הוא קיבל טיפול וכעת הוא עירני ומגיב ● מהספארי נמסר כי הם "מקווים שיחלים במהרה ויוכל לשוב אל הטבע"

לבית חולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים הגיע לפני שעה קלה, נשר אחד מכלל הנשרים שנפגעו היום בהרעלה ההמונית שהתרחשה ברמת הגולן. הנשר נמצא במצב קשה, הוא סובל מסימני הרעלה מזרחנים אורגניים. מבית החולים נמסר כי הנשר קיבל עוד ברמת הגולן מנת אטרופין
והוא עירני ומגיב.

הנשר נמצא הבוקר יחד עם 9 פרטים אחרים – 8 מהם מתים, בשטח אש ברמת הגולן. הנשרים שמתו ונפגעו מהווים חלק גדול מהאוכלוסייה הקטנה של הנשרים ברמת הגולן בתקופת הקינון. בנוסף על הנשרים, נמצאו בשטח גם שועל ושני תנים מתים.

נשר שהורעל בבית החולים לחיות בר (צילום: ברק ספקטור ורוני אליאס)
נשר שהורעל בבית החולים לחיות בר (צילום: ברק ספקטור ורוני אליאס)

כעת מבצעים לנשר בדיקות כלליות ומעניקים לו טיפול רפואי ראשוני שכולל גם שטיפת קיבה כדי להוציא את שאריות המזון המורעל שאכל.
כמו כן, הוא יקבל פחם פעיל כדי לספוח את הרעלים מהקיבה. לאורך כל הבדיקות והטיפול יש מעקב אחרי הדופק שלו כדי לוודא שהוא לא יורד יתר על המידה. אם ירד, הוא יקבל מנות אטרופין נוספות.

מהספארי נמסר כי "ההרעלה הגדולה היא מכה קשה לאוכלוסיית הנשרים בגולן, לשומרי הטבע ולאוהבי הארץ. ההשקעה בכל גוזל נשר מרגע ההטלה בגרעיני הרבייה שבגני החיות בישראל דרך הגידול שלהם וההשבה לטבע דורשים משאבים אדירים מאנשי רשות הטבע והגנים וכל הפועלים לכך, כפי שאנו עושים בספארי".

עוד 184 מילים
סגירה