בית המשפט התיר לרשויות לעיין בטלפונים של מקורבי נתניהו

לפני הטרדת עד המדינה כתב יונתן אוריך: "יש אישור לפילבר"; במשטרה מעוניינים לדעת מי אישר את המהלך ● שר המשפטים חתם על צו להסגרת ההאקר הרוסי בורקוב לארה"ב ● מוטי קידר, שטען שלא יגאל עמיר רצח את רבין: אם אוניברסיטת בר-אילן תזמן אותי לוועדת משמעת - אתפטר ● נשיאת בית המשפט העליון חיות: "אלו ימים שאין להם אח ורע בהיסטוריה השלטונית שלנו"

נציגי הפרקליטות והמשטרה מגיעים לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון על העיון בטלפונים הניידים של יועצי ראש הממשלה (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)
אבשלום שושני, פלאש 90
נציגי הפרקליטות והמשטרה מגיעים לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון על העיון בטלפונים הניידים של יועצי ראש הממשלה
07:31 עריכה

בוקר טוב! אמש סערה המערכת הפוליטית, המשפטית והתקשורתית בעקבות נאומו יוצא הדופן של שר המשפטים אמיר אוחנה, שתקף בחריפות את הפרקליטות.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר הבוקר בראיון לגל"צ כי: "שר המשפטים הציג את הדברים בצורה עניינית ומכבדת. אין ספק שבשנים האחרונות יש הרבה מאוד ביקורת על צעדים של הפרקליטות והבעיה היא שאף פעם אין מישהו שמוכן להשיב לביקורת או לשאלות וכל ביקורת מוצגת כהתקפה לא לגיטימית".

לדברי ארדן, הדבר דומה גם למצב במשרד לביטחון פנים, "אני לא יכול לקבל תשובות או דיווח בכל מיני נושאים מהמערכת, אבל המערכת לא מוכנה אפילו להסביר לציבור, בזחיחות אדירה, זה דבר מאוד מתסכל".

07:38 עריכה

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה על נאומו של שר המשפטים: "טיפ לבכירי הליכוד שרוצים לכבוש את תפקיד היו"ר אחרי עידן נתניהו, תלמדו מאוחנה! ככה כובשים את הלב של מאוד אלפי מתפקדי הליכוד"

08:46 עריכה

לאחר פרסום תמלילי חקירתו של יאיר נתניהו אמש במהדורה של חדשות 12, בה אמר כי גדעון סער "אנס", האחרון פנה ליועמ"ש בבקשה שינחה להעביר אליו את קטעי התמליל בו "העליל עליו עלילת שקר בדויה שלא הייתה ולא נבראה".

עמית סגל מדווח כי בפניה שנעשתה באמצעות עו"ד עופר חנוך, טוען סער כי חומר זה נדרש לצורך "הגנה על שמו הטוב".

10:03 עריכה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מודה לאלפים שהגיעו לתמוך בו.

10:04 עריכה

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) יוצא להגנתו של שר המשפטים אמיר אוחנה לאחר הנאום אמש, אך אומר כי הוא סומך על הפרקליטות. "כשזה מגיע לחקירות פוליטיקאים ומפורסמים, קורה שם משהו לא טוב. זה כבר בולט לעיני כולם"

10:08 עריכה

השר זאב אלקין (ליכוד) על מתקפת השר אוחנה על הפרקליטות: "יש כאן שר משפטים שכשהוא מנסה לשנות את המערכת, מסבירים לו שהוא בתקופת מעבר והוא לא יכול. הוא שר בתואר כי כל התערבות שלו במערכת נתפסת כ'מה הוא בכלל עושה פה'".

אלקין התייחס בנוסף בראיון לכאן רשת ב' למשא ומתן עם כחול לבן להקמת ממשלת אחדות: "כשמזמינים אותך פעם בחמישה ימים זה סימן שלא מתכוונים ברצינות להתקדם ולהרכיב ממשלה. האלטרנטיבות לממשלת אחדות רחבה במתווה הנשיא זה ממשלת מיעוט, שלדעתי זה אסון, או הליכה לבחירות".

זאב אלקין (צילום: Hadas Parush/Flash90)
זאב אלקין (צילום: Hadas Parush/Flash90)
10:25 עריכה

"מי שרצח את יצחק רבין לא היה יגאל עמיר ולא איש ימין", כך אמר במהלך נאום אמש בהפגנה של תומכי נתניהו בכיכר גורן ד"ר מוטי קידר מאוניברסיטת בר אילן. הקהל במקום הריע לדבריו.

10:27 עריכה

ח"כ גדעון סער (ליכוד) מונה ליו"ר ועדת משנה למדיניות חוץ והסברה בוועדת החוץ והביטחון. כמו כן, ח"כ סער יחליף את ח"כ אבי דיכטר כחבר בוועדת המשנה החשאית למודיעין לאחר שדיכטר מונה לסגן שר הביטחון.

10:33 עריכה

ובכן, גם יאיר נתניהו נתפס בלייקים לא הולמים בטוויטר

11:15 עריכה

יושב ראש העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ, על דברי של מרדכי קידר אמש בעצרת למען נתניהו: "נתניהו ותומכיו שוב עולים למרפסת בכיכר ציון". 

מטעמו של פרץ נמסר עוד: "הפה הוא פיו של קידר, אולי גם הטקסט, האווירה היא אווירת נתניהו. לקח הרצח לא נלמד וההסתה נמשכת. לא ניתן יד לשכתוב ההיסטוריה של מחנה שלם".

11:49 עריכה

הודעה מטעמו של ראש הממשלה: "נתניהו מגנה את דברי ההבל ביחס ליגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין ז"ל".

11:55 עריכה

דובר הליכוד, יונתן אוריך, הגיע למח"ש כדי להגיש תלונה על חדירה לטלפון שלו במסגרת פרשת הטרדות עד המדינה, שלמה פילבר.

12:13 עריכה

המרצה מאוניברסיטת בר אילן, ד"ר מרדכי קידר, שטען כי רוצחו של רבין הוא אדם בשם י.ר ולא יגאל עמיר, סירב להתנצל על דבריו. בשיחה עם חדשות 12 אמר: "יש דברים בגו. הקשבתי להרצאה של נחום שחף, האדם שחקר את זה. אני חושב שאחרי שתראה מה שהוא יראה לך, יעלו בך כמה ספקות לגבי הגרסה הרשמית".

12:14 עריכה

חברת הכנסת תמר זנדברג הגישה שאילתא דחופה לראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ובה היא דורשת לדעת באיזו עילה ועל בסיס איזה מידע מוחזקים שני אזרחים ירדנים במעצר מנהלי בישראל.

12:47 עריכה

ניר ברקת (ליכוד) מצטרף לגינויים של נאום ד"ר קידר: "יגאל עמיר הוא רוצח שפל. כל אמירה אחרת מוזילה את הרצח המתועב".

12:56 עריכה

נעה לנדאו מ"הארץ" מדווחת כי בזמן שמשרד החוץ נמצא בשביתה, שר החוץ, ישראל כץ, נוסע הערב לאתונה.

13:24 עריכה

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) לאחר פגישת מפלגתו עם אגף התקציבים באוצר: "שבנו והצגנו את דרישתנו שלא לפגוע ביישום מתווה העלאת קצבות הנכים לגובה שכר המינימום, קביעת הכנסת מינימום לגמלאי בשיעור 70% משכר המינימום, סיוע לעצמאית ועסקים קטנים, ודרישות נוספות"

13:30 עריכה

מרכז יצחק רבין מגיב לדבריו של ד"ר קידר על זהות רוצחו של ראש הממשלה: "שוב, כמו בכל שנה לקראת יום הזכרון לרצח ראש הממשלה עולה לכותרות חולה פרסום הקונספירציה התורן שקוצר את 7 דקות התהילה. מאחלים לו רפואה שלמה".

13:48 עריכה

המשנים לפרקליט המדינה, פרקליטי המחוזות, ומנהלי המחלקות בפרקליטות שלחו מכתב תמיכה לפרקליט המדינה, לפרקליטות מיסוי וכלכלה ולעובדי המחלקה לחקירות שוטרים. "בעקבות דברים שהושמעו לאחרונה בתקשורת ולנוכח אירועי הזמן האחרון, אנו מבקשים לחזק את ידיכם ולהביע הזדהות עמוקה עם פועלכם" כתבו. "הפרקליטות אינה גוף מושלם, לפעמים אנו טועים. עלינו לוודא שמתקפות חסרות שחר לא יפגעו בפרקליטים וביכולתם לבצע מלאכתם נאמנה. לא יטילו עלינו מורא ולא יסיטו אותנו מדרכנו", הבהירו.

13:58 עריכה

אוניברסיטת בר-אילן, שבה מרצה ד"ר מרדכי קידר, פתחה בהליכי ענישה כלפי קידר בעקבות דבריו אתמול בעצרת הימין בפתח תקווה לפיהם לא יגאל עמיר היה זה שרצח את יצחק רבין ז"ל. כך מדווח כתב זמן ישראל, תני גולדשטיין.

בשעה זו מכונסים בכירי האוניברסיטה לפגישה שכותרתה היא "לבחון מה הכלים שעומדים לרשות האוניברסיטה לפעול כלפי קידר". זאת, בנוסף להודעת הגינוי שהאוניברסיטה כבר הוציאה לקידר.

ד
ד"ר מרדכי קידר (צילום: ערוץ 33)

עוד לפני כן כבר החליטה האוניברסיטה לבטל את השתתפותו של קידר בנסיעה שמתוכננת לשבוע הבא של אנשי סגל מהאוניברסיטה לאמריקה הלטינית, שתתקיים בלעדיו.

גורם בכיר באוניברסיטה מסביר: "יש לו זכות לחופש ביטוי לחופש אקדמי, אבל מדובר באמירה חמורה שלא צריך לעבור עליה לסגל וצריך לפחות לשקול לפעול כלפיו מעבר לרמה ההצהרתית".

מהנהלת האוניברסיטה נמסר בהודעה לתקשורת: "הנהלת אוניברסיטת בר–אילן מגנה בכל תוקף את הדברים של ד"ר קידר. הדברים נאמרו על דעתו בלבד ואינם מייצגים את האוניברסיטה ואנשיה. אנו סבורים שאין מקום להתבטאויות מסוג זה בחברה הישראלית".

יגאל עמיר (צילום: פלאש 90)
יגאל עמיר (צילום: פלאש 90)

יוזכר כי רוצחו של רבין, יגאל עמיר, היה סטודנט באוניברסיטת בר אילן בזמן הרצח.

קידר, מזרחן במקצועו, נאם אמש בהפגנה למען נתניהו בכיכר גורן בפתח תקווה ואמר: "מי שרצח את רבין לא היה יגאל עמיר אלא אדם שראשי התיבות של שמו הם י"ר, ומי שעמד מאחורי עניין הוא פוליטיקאי מוביל שרצה לחסל את יצחק רבין מכיוון שהוא ניסה לצאת מהסכמי אוסלו. אני קורא להסיר את הסיווג 'סודי ביותר' מעל תיקי החקירה, שאינם משתלבים עם הטענה שהימין רצח את רבין".

דבריו של קידר גררו תגובות סוערות וקשות במערכת הפוליטית. עופר גולן, דוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה כי: "רה"מ נתניהו מגנה את דברי ההבל ביחס ליגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין ז"ל".

עד כה לא התקבלה תגובתו של קידר.

14:24 עריכה

במחנה הדמוקרטי מותחים ביקורת על המשא ומתן הקואליציוני שמנהלת כחול לבן. לדבריהם, בכחול לבן לא מעוניינים להגיע להסכם, אלא רק להציג מראית עין של מגעים קואליציוניים. כך פרסם זאב קם בתאגיד השידור כאן.

14:52 עריכה

יערה זרד, שעבדה במטה הבחירות של הליכוד במערכת הבחירות האחרונה, זומנה למתן עדות ביחידת להב 433. בגלי ישראל, שבה מגישה זרד את התוכנית "פעמיים הפוך", דיווחו על כך בחשבון הטוויטר שלהם. ראש הממשלה נתניהו צייץ את הדברים מחדש בדף הטוויטר שלו.

14:55 עריכה

רקטור אוניברסיטת בר-אילן, פרופסור מרים פאוסט, זימנה את מוטי קידר, המרצה במוסד, לוועדת משמעת, בעקבות דבריו אתמול – כך מדווח כתב זמן ישראל תני גולדשטייו. בהפגנה שנערכה בפתח תקווה אמש אמר קידר כי לא יגאל עמיר הוא שרצח את ראש הממשלה רבין.

15:04 עריכה

ראש מחלקת הסייבר בפרקליטות, ד"ר חיים ויסמונסקי, הגיע, באופן חריג, לדיון בבית המשפט בבקשה לערוך חיפוש בטלפונים של עוזרי ראש הממשלה, החשודים בהטרדתו של עד המדינה שלמה פילבר.

15:12 עריכה

מוטי קידר: אם אזומן לוועדת משמעת – אתפטר מהאוניברסיטה.

15:50 עריכה

ראש מחלקת הסייבר בפרקליטות, ד"ר חיים ויסמונסקי, אמר בבית המשפט כי מדובר בהטרדה בנסיבות מחמירות. לדבריו, משפחת פילבר לא הייתה, למיטב ידיעתו, בבית בשעה שהמכונית עם הרמקולים השמיעה קריאות בגנות שלמה פילבר. שכניו של עד המדינה הם שהיו עדים לכך. פילבר ראה את התיעוד בטוויטר, והוא זה שפנה למשטרה.

נציג הפרקליטות אמר שנתפסו ארבעה טלפונים ניידים. לדבריו, ליועצי ראש הממשלה אין חסינות, אך מכיוון שהם נוגעים "בשולי החסינות" נעשתה פנייה לבית המשפט. לדברי ויסמונסקי, ישנה "נחיצות" לעיין בטלפונים הניידים, כי המשטרה מניחה שלא כל הקורות באירוע ידועות לה. עוד הוסיף כי הרשויות רוצות לדעת מי הנחה ומי שילם.

נציג הפרקליטות אמר כי יונתן אוריך נועץ בעורכת דין בטרם התיר לעיין בטלפון הנייד שלו. עורכת דינו של אוריך מכחישה את הדברים. איש הפרקליטות הודה שאכן לא מולא טופס פורמלי שבו הסכים הנחקר לעיון בטלפון הנייד שלו, אך, לדבריו, אין מדובר בפגם מהותי.

בפרקליטות מבקשים לעיין אך ורק במידע בטלפון מהתאריכים 28 עד 30 באוגוסט, וכן שהעיון ייעשה על ידי אדם שמנותק מהחקירה. נציג הפרקליטות מתחייב לעיין רק במידע הקשור לחשד להטרדת עד. לפי המתווה המוצע, המידע יועבר מהטלפונים הניידים למחשב שיישמר בכספת.

עורך הדין עמית חדד בדרכו לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון לגבי עיון בטלפונים הניידים של עוזרי נתניהו (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)
חדד בדרכו לדיון בבית המשפט לגבי עיון בטלפונים הניידים של עוזרי נתניהו (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)

עורך הדין עופר חדד טען שעופר גולן לא הלך באופן חופשי לרכבו להביא את הטלפון הנייד שלו, אלא שוטר ליווה אותו. עוד אמר חדד כי לא רק שלא נאמר לגולן שהוא יכול שלא למסור את הטלפון שלו, נאמר לו שהוא חייב למסור אותו. חדד גם תהה מדוע המשטרה זקוקה למידע מהטלפון הנייד, אם חוקרת כבר צילמה הודעה מתוך הטלפון של גולן. מטעם המשטרה השיבו שזו רק הודעה ספציפית ברשותם, ולא כל המידע הנחוץ להם.

לשאלת חדד השיב נציג המשטרה כי החוקרת הבחינה בצ'ט בין גולן ליאיר נתניהו. היא שאלה את גולן אם תוכל לעיין בשיחה. לאחר שגולן השיב בשלילה, הטלפון נסגר. במהלך הדיון הודו במשטרה שיש קבוצה בשם "השלמות 4000", אך היא איננה בטלגרם אלא באפליקציה מסווגת של המשטרה. נציג המשטרה מצטט בדיון מדברי פילבר לחוקריו: "באתי לפה להתלונן על הטרדה".

16:35 עריכה

החלה פגישתם של יושב ראש כחול לבן בני גנץ ויושב ראש המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ. אתמול נערכה פגישה בין נציגי צוות המשא ומתן של כחול לבן לבין עמיתיהם מהמחנה הדמוקרטי.

16:46 עריכה

האגודה לזכויות האזרח פנתה לאוניברסיטת בר-אילן בעניין מוטי קידר.

16:55 עריכה

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר, בעקבות לחץ מצד ארצות הברית, הקמת מנגנון שיפקח על השקעות זרות בישראל; זאת על רקע השקעה של חברות סיניות בפרויקטים בישראל.

לפי הודעת הקבינט, הוחלט על הקמת ועדה מייעצת בראשות משרד האוצר לבחינת היבטי ביטחון לאומי בתהליך אישור השקעות זרות, שבה יהיו חברים נציגים בכירים ממשרדי האוצר, הביטחון והמטה לביטחון לאומי וכן משקיפים מטעם משרדי החוץ, הכלכלה, המועצה הלאומית לכלכלה ונציג נוסף ממשרד האוצר.

17:25 עריכה

הודעת כחול לבן בתום פגישת גנץ-הורוביץ

17:37 עריכה

"כל מה שאמרתי אתמול לא אמרתי כאיש מחקר או איש בר-אילן", כך אמר היום מוטי קידר בראיון לגלי צה"ל. "ישבתי עם פיזיקאי, שמשמש בתפקידים רשמיים במדינת ישראל, חתן פרס ישראל, ששמו נחום שחף, שהקדיש לנושא שנים מחייו. אסף הרבה מאוד עדויות. ואני ישבתי איתו שעות", סיפר. "הבן אדם מציג תמונה שעולה ממנה מה שאמרתי. זה הכל", הבהיר.

"ממסכת המסמכים והמוצגים, שהוצגה בפניי, אדם סביר מתחיל להעלות ספק. זה מחייב בדיקה. זה מה שאמרתי. זה מה שאני עומד מאחוריו. לא יותר ולא פחות. זה הכל", אמר קידר ליעל דן. "ממסכת המסמכים והעובדות שראיתי עולה אפשרות שלא יגאל עמיר רצח את ראש הממשלה".

18:02 עריכה

במערכת הפוליטית והציבורית מגיבים לדבריו של מוטי קידר, שטען אתמול שאדם בשם י"ר רצח את ראש הממשלה רבין.

18:10 עריכה

שופט בית משפט השלום בראשון לציון עלאא מסארווה אמר בדיון כי על המשטרה היה לומר לנחקרים שהם יכולים לסרב וכן נדרש היה לבקש צו לעיין בטלפונים הניידים.

חיים ויסמונסקי מהפרקליטות אמר כי את הפגמים שנפלו בהליך – יש לשקול אותם בגמר המשפט, ולא כעת. עוד אמר נציג הפרקליטות כי הנחקרים התחמקו לא פעם בטענה שהם לא זוכרים, לכן יש חשיבות לעיון בטלפונים.

בפרקליטות רמזו בדיון כי הם מעוניינים לדעת אם "גורם איקס" עומד מאחורי הטרדת עד המדינה פילבר. על פי ההערכה, הכוונה היא לראש הממשלה בנימין נתניהו.

18:28 עריכה

עורך הדין ליאור אפשטיין, המייצג את ישראל (שרוליק) איינהורן, אמר בדיון בבית משפט השלום בראשון לציון כי המחשבה שישנו "מיסטר איקס" הוא מיותר. אפשטיין הוסיף ואמר כי אנשים קשרו עצמם לאירוע.

אחד מנציגי הפרקליטות אמר שלא רמז מיהו איקס, אלא רק רצה לומר ש"לא היה סטורי טלר (story teller) אחד". כך פרסם יהושע (ג'וש) בריינר מ"הארץ".

לדברי הפרקליטות, ללא עיון בטלפונים הניידים – החקירה לא תוכל להתקדם.

18:37 עריכה

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, אמרה כי אנו מצויים ב"ימים שאין להם אח ורע בהיסטוריה השלטונית שלנו". לכן, לדבריה, יש "לעמוד איתן ולעשות את מלאכתנו ללא מורא, באחריות ובשיקול הדעת, כמי שאמונים על שלטון החוק, על שמירתו ועל ביצור מעמדו". הדברים נאמרו על רקע ביקורת שהשמיעו אתמול והיום שר המשפטים אמיר אוחנה והשר לביטחון פנים גלעד ארדן.

עוד אמרה חיות בטקס פתיחת שנת המשפט בנצרת כי "איש אינו חסין מביקורת ותמיד יש מה לשפר, לבחון ולבדוק. אולם יש להיזהר ולהישמר שמא דברים הנחזים להיות ביקורת לגיטימית מהווים למעשה מהלך הטומן בחובו דה לגיטימציה למוסדות ולמשרתי ציבור נאמנים, בלעדיהם נתקשה כולנו לשמור על שלטון החוק".

"פוליטיזציה של מערכת המשפט עלולה לערער לחלוטין את יסודותיה כמערכת עצמאית ובלתי תלויה, לפגוע באמון שהציבור רוכש לרשות השופטת", אמרה נשיאת העליון.

18:58 עריכה

יושב ראש כחול לבן מעדכן את הציבור בהתפתחויות הפוליטיות. "חשוב לי שתקראו בעיון", מציין גנץ בפתח הפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו.

שבוע לקבלת המנדט – עדכון קצר ממני אליכם. חשוב לי שתקראו בעיון: מיד עם היוודע תוצאות הבחירות מיניתי צוות משא ומתן…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום רביעי, 30 באוקטובר 2019

19:07 עריכה

אחרי ארבע שעות הסתיים בבית משפט השלום בראשון לציון הדיון על העיון בטלפונים הניידים של יועצי ראש הממשלה נתניהו. החלטת השופט עלאא מסארווה צפויה להינתן עוד היום.

נציגי הפרקליטות והמשטרה מגיעים לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון על העיון בטלפונים הניידים של יועצי ראש הממשלה (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)
נציגי הפרקליטות והמשטרה מגיעים לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון על העיון בטלפונים הניידים של יועצי ראש הממשלה (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)
19:18 עריכה

בפראפרזה על דברי שר המשפטים אמיר אוחנה, שלשיטתו "יש פרקליטות בתוך הפרקליטות", אומר חבר הכנסת יואב סגלוביץ' שיש "ממשלה בתוך הממשלה".

19:27 עריכה

נציג הפרקליטות חיים ויסמונסקי מבהיר כי אין אינדיקציה למעורבות של ראש הממשלה נתניהו בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר. דברים אלה באו בעקבות הסערה זוטא, שהתעוררה לאחר שבדיון בבית משפט השלום אמר נציג הפרקליטות כי הרשויות מעוניינות לגלות אם גורם "איקס" עומד מאחורי הטרדת פילבר. פרשנות רווחת של הדברים הייתה שהכוונה היא לראש הממשלה נתניהו.

19:44 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה חתם על צו ההסגרה של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב לארצות הברית. לפי שורה של פרסומים, במוסקבה היו מעוניינים בהסגרתו תמורת שחרורה של נעמה יששכר, הכלואה ברוסיה מאפריל האחרון. משפחתה של יששכר שוחחה בנושא עם ראש הממשלה נתניהו, שדן על כך עם נשיא רוסיה פוטין.

שר המשפטים אמיר אוחנה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אוחנה במשרד המשפטים בירושלים, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
20:02 עריכה

בכירים בכחול לבן ובליכוד אומרים שהאירועים השבוע הגבירו את הסיכוי למערכת בחירות שלישית. בכיר בכחול לבן אמר שכשהליכוד שקוע בפרשות של הטרדת עד ועימותים עם המשטרה – הוא לא נכון לממשלת אחדות. בכיר בליכוד אמר כי המשך המשא ומתן הוא בזבוז זמן. כך פרסם עמית סגל בחדשות 12. לדבריו, מערכת בחירות נוספת היא האופציה הסבירה ביותר כעת.

20:10 עריכה

ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, ששר המשפטים אמיר אוחנה חתם הערב על צו להסגרתו לארצות הברית, יעתור לבית המשפט העליון נגד ההחלטה. גם משפחתה של נעמה יששכר עתידה להגיש עתירה בנושא.

20:14 עריכה

בידי המשטרה מסרון ששלח יועצו של ראש הממשלה, יונתן אוריך, לאחד הנחקרים, ובו כתב "יש אישור לפילבר". כך פרסם אביעד גליקמן בחדשות 13. במשטרה חושדים שיש גורם שעומד מאחורי הטרדת עד המדינה שלמה פילבר, אולם בסביבתו של אוריך מבהירים כי זהו עניין שגרתי שבקמפיין פוליטי ניתנים אישורים לצעדים שונים שננקטים.

20:23 עריכה

משגרירות רוסיה בישראל נמסר, בתגובה לפניית התקשורת, כי הם לא קיבלו הודעה רשמית על הסגרתו של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב לארצות הברית, וכי אין בכוונתם להגיב לפרסומים בתקשורת.

20:30 עריכה

בפרקליטות ובמשטרה מעוניינים לעיין בתכתובות של יונתן אוריך ועופר גולן עם יאיר נתניהו – כך פרסם הערב רועי ינובסקי בתאגיד השידור כאן. לפי החשד, יש בחילופי המסרונים בין האישים מידע הרלוונטי לחקירת הטרדתו של עד המדינה בתיק 4,000, שלמה פילבר.

20:53 עריכה

בסביבתו של יושב ראש כחול לבן בני גנץ נמתחת ביקורת על חבר הכנסת יועז הנדל מתל"ם, שנשמע מזלזל בגנץ בשיחות עם עמיתיו. הרקע לעימות בין השניים הוא האפשרות שתוקם ממשלת מיעוט של כחול לבן בתמיכת הרשימה המשותפת – אפשרות שהנדל שלל. את הדברים פרסם רביב דרוקר בחדשות 13. הנדל מסר לגבי האמירות שמיוחסות לו על גנץ – כי זהו קשקוש.

יועז הנדל (צילום: פלאש 90)
יועז הנדל בספטמבר האחרון, רמת גן (צילום: פלאש 90)
21:05 עריכה

בכירים ירדנים טוענים כי בשיחות שקיימו עם ישראל קשרה האחרונה בין שחרור שני אזרחי ירדן הנתונים במעצר לבין המובלעות צופר ונהריים. מטעם ישראל ניהל את המשא ומתן ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, ומטעם הירדנים ניהל את המגעים שר החוץ איימן א-ספדי. בירדן הזהירו את ישראל מפני המהלך. כך דיווח בחדשות 13 ברק רביד. בן שבת עתיד לבקר בזמן הקרוב ברבת עמון.

21:23 עריכה

19% מהאוכלוסייה סבורים שיש להעניק חנינה לרוצח ראש הממשלה יצחק רבין, יגאל עמיר – כך עולה מסקר שערך מכון רושינק עבור מארגני העצרת לזכר רבין. 63% מהנשאלים סבורים שאין לחון את עמיר, ו-18% – אינם בטוחים.

בסקר, שממצאיו פורסמו בחדשות 12, נמצא ש-38% מהאוכלוסייה מאמינים שישנה סבירות בינונית עד גבוהה שיתרחש בישראל רצח פוליטי בשנים הקרובות. 54% מהנשאלים מאמינים שהסבירות להתרחשות כזו היא נמוכה, 8% – לא בטוחים.

21:46 עריכה

משפחתה של נעמה יששכר הגיבה הערב על כך ששר המשפטים אוחנה חתם על צו להסגרת ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב לידי ארצות הברית: "החלטת השר אוחנה הערב היא בלתי מוסרית ובלתי אנושית. נעמה חפה מפשע ומשמשת כבת ערובה וקלף מיקוח בין מעצמות. הרוסים מחריפים ומקשיחים מידי יום את תנאיה. באחריות מדינת ישראל להוציא אותה מהסיוט שהיא נמצאת בו".

22:01 עריכה

שופט בית משפט השלום בראשון לציון עלאא מסארווה קיבל את בקשת המדינה לעיין בטלפונים הניידים של עוזרי נתניהו. מסארווה מתח ביקורת על כך שהמשטרה ביצעה חיפוש בטלפונים של יונתן אוריך ועופר גולן ללא אישור. העיון בטלפונים שהתיר בית המשפט ייעשה על ידי חוקר שלא נמנה על היחידה החוקרת. העיון ייעשה בטלפונים הניידים של אוריך, גולן, ישראל (שרוליק) איינהורן ויוסי שלום.

22:29 עריכה

יועצו של ראש הממשלה נתניהו, יונתן אוריך, קיבל בחזרה את הטלפון הנייד שלו, שהוחזק בידי המשטרה – כך מעדכנת טל שניידר מ"גלובס".

יונתן אוריך (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אוריך באפריל האחרון, ירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
22:49 עריכה

עורכי הדין עמית חדד ונועה מילשטיין, המייצגים את עופר גולן ויונתן אוריך, הודיעו שיעתרו לבית המשפט המחוזי בעקבות ההחלטה להתיר למשטרה לעיין בטלפונים הניידים של לקוחותיהם.

סגירה