שרה נתניהו בחקירתה: יש אכיפה בררנית. כל מה שאומרים עלינו בתקשורת זה שקר

בית המשפט: המשטרה לא תוכל לבצע חיפוש בטלפונים של עוזרי נתניהו עד השבוע הבא ● כחול לבן פסלה יוזמה של הליכוד, שלפיה אם יתמנה איימן עודה ליושב ראש האופוזיציה - הוא לא יעודכן בנושאים רגישים ● כחלון מבהיר: כולנו לא תפרוש מהליכוד לאורך כל הכנסת הנוכחית ● אחמד טיבי אחרי הפגישה עם גנץ: יהיו מפגשים נוספים ● אלקין: דברי יאיר נתניהו על גדעון סער לא מקובלים

שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
שרה נתניהו
07:13 עריכה

שר האוצר משה כחלון (הליכוד), למעריב: "כולנו הציעה דרך מסוימת, ועמדנו בהבטחות לבוחרים בנוגע ל־90% ממה שהיה כתוב במצע המפלגה. אבל מה לעשות שהמציאות הפוליטית הוכיחה שאין מקום למפלגות קטנות, וזאת ללא קשר לאג'נדה שמציגים".

עוד אמר השר כחלון: "צריך להימנע מבחירות נוספות, כי קיומן יגרום לנזק עצום לכלכלה. אף שהמשק במצב טוב, גם הוא לא חסין מפני זעזועים. חוסר היציבות מהווה איום על הכלכלה וכל איש עסקים מבין את זה.  כמו שאני שמתי את האגו בצד למרות כל הביקורת שחטפתי, כך גם האחרים צריכים לנהוג".

07:20 עריכה

אחד הנחקרים בפרשת החרמת הטלפונים בליכוד, יועץ ראש הממשלה עופר גולן, מתכוון להגיש הבוקר תלונה למחלקה לחקירות שוטרים – זאת, לאחר שאמש אישר בית המשפט למשטרה לבצע חיפוש בטלפונים של ארבעת דוברי ויועצי נתניהו החשודים בפרשה. עם זאת, הארבעה – עופר גולן, יונתן אוריך, יוסי שלם וישראל איינהורן – צפויים לערער על ההחלטה ופרקליטיהם אמרו כי אם יצטרכו – יגיעו עד בית המשפט העליון.

בהחלטתו כתב שופט בית משפט השלום בתל אביב עלאא מסראווה: "עיון בחומרי החקירה מלמד על חשד בעוצמה גבוהה שהחשודים היו מעורבים בקשירת קשר לעבירת הטרדת עד". עם זאת, השופט מתח ביקורת חריפה על חקירת החשודים ומנה כמה פגמים משמעותיים שנעשו בהקשר הזה. למרות אלה, בסופו של דבר השתכנע השופט שהחקירה אכן מחייבת את החיפוש המבוקש וציין כי האופן שהוצע ל"חיפוש כירורגי" בפיקוח בית המשפט יוכל לצמצם את הפגיעה בזכות לפרטיות.

07:53 עריכה

דיווח בישראל היום: איילת שקד מגששת את דרכה חזרה לבית היהודי .על פי הדיווח, בימים האחרונים עורכת שקד פגישות עם אנשי מפלגת האם שלה, כדי לתכנן את חזרתה למפלגה שאליה הפנתה כתף קרה ובהמשך להתמודד מול שר החינוך הרב רפי פרץ, כדי להחליפו בראש המפלגה.

כדי להצטרף לליכוד שקד זקוקה לתקופת אכשרה של שלוש שנים. אמנם יש אפשרות לקצר את התקופה כפי שעשו עבור יואב גלנט, אך שקד יודעת שלנתניהו, כמו גם לשאר בכירי המפלגה, אין אינטרס לסייע לה להתברג גבוה בליכוד. שקד יודעת את זה, ולכן האפשרות השנייה שאותה היא מתכננת בימים האחרונים היא להתמודד בפריימריז בבית היהודי, שם יש תקופת אכשרה של כשנה וחצי וגם אותה ניתן לקצר באישור היו"ר.

יוון שהסיכוי שפרץ, שבינה לבינו יש יריבות ומתיחות לא סמויות, יקצר לה את תקופת ההכשרה קלוש, מדברת שקד בימים האחרונים עם פעילים בבית היהודי. על פי התכנון, הפעילים יפעילו לחץ ציבורי על הרב פרץ לקצר לה את תקופת האכשרה ולערוך פריימריז כדי ש"תחזור הביתה". כמו כן, היא תיפגש ותגבש תמיכה גם מרבני המפלגה ובסופו של דבר תתמודד בפריימריז מול פרץ.

מסביבתה של שקד נמסר בתגובה: "שקד עורכת פגישות עם כל הגורמים הפוליטיים בימין כדי לגבש תוכניות פוליטיות לקראת העתיד".

 

07:56 עריכה

על פי דיווח בתכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב', קיימת ביקורת בליכוד על כך שנתניהו תוקף שוב את ליברמן וכורך אותו ביחד עם המתקפה על לפיד. לטענת גורמים במפלגה, המתקפה על ליברמן גורמת נזק כי ייתכן שהליכוד עוד יזדקק לו. הביקורת על נתניהו בתוך הליכוד נוגעת גם לכך שראש הממשלה סרב לאפשר לצוות של המפלגה לשבת עם הצוות של ליברמן.

08:01 עריכה

היום צפויה פגישה בין יו"ר כחול-לבן בני גנץ ליו"ר הרשימה המשותפת אימן עודה. ח"כ אבי ניסנקורן (כחול-לבן) אמר הבוקר לגלי צה"ל: "יש הבדל בין שיח עם כל יושבי הבית להקמת ממשלה. רוצים להקים ממשלת אחדות ולהימנע ממערכת בחירות שלישית".

08:54 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, לכאן רשת ב': "ברור שהרשימה המשותפת זה גיס חמישי. לא במירכאות אלא תרתי משמע. אין דבר כזה. לא צריך להכשיר את השרץ. הרשימה המשותפת לצערי לא מייצגת לא את ערביי ישראל. כל מערכת הבחירות אמרנו שיש לנו רק אופציה אחת – ממשלת אחדות, נקודה. כל מה שהבטחנו לבוחר, אנחנו נמשיך עם זה".

09:00 עריכה

עו"ד ג'ואי אש, לשעבר מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות, לאילנה דיין בגלי צה"ל: "החופשה של ליאת בן ארי הייתה שגויה, אבל הביקורת בכוונה לא עסקה במהות והתעלמה מכך שהליך השימוע לא נפגע. לומר ש'הפרקליטות מקיימת יחסי תן וקח עם התקשורת' זו אמירה לא אחראית ומסוכנת". 

09:28 עריכה

יו"ר "האיחוד הלאומי" בצלאל סמוטריץ בגלי צה"ל, על הפרסום לפיו איילת שקד מתכננת לרוץ לראשות "הבית היהודי": "כל מי שמאמין בדרך הציונות הדתית צריך לקבל את מקומו. לא חושב שמישהו מערער על מנהיגות כרגע. אם תהיינה בחירות, נצטרך להיות מפלגה אחת גדולה וחזקה".

בצלאל סמוטריץ. (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ. (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
09:34 עריכה

שר התקשורת דודי אמסלם: "למרות הביקורות, חגיגת הרדיפה והחטטנות מקבלת עוד אור ירוק. לצערי אנו חיים בעידן שלהיות יועץ קרוב לרה"מ הופך אותך כבדרך אגב ליעד של המשטרה/פרקליטות ולאדם חסר זכויות והגנה. זוהי תקופה מפחידה ומסוכנת לדמוקרטיה. צודקת הנשיאה חיות: "ימים שאין להם אח ורע בהיסטוריה השלטונית שלנו".

09:36 עריכה

יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון, על החרמת הטלפונים של פעילי מטה הליכוד: "עשור אתם בשלטון. לא עניין אתכם כשהמשטרה בדקה את הטלפונים של ערבים, שמאלנים או פלסטינים או מפגין בפ"ת". 

09:39 עריכה

ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, לרדיו 103fm: "האווירה בשלה לרצח פוליטי נוסף בישראל. יש מס' דמויות שכדאי ששירות הביטחון יפקח את עיניו לגביהן".

10:00 עריכה

ח"כ יאיר לפיד מגיב בפייסבוק לדבריו של שר המשפטים אמיר אוחנה בנוגע לאביו, טומי לפיד ז"ל, שהתבטא בחריפות נגד הפרקליטות. דבריו של השר אוחנה הגיעו אחרי שלפיד טען שאביו היה מתבייש בשר המשפטים הנוכחי של ישראל.

"ראיתי שחבורת נתניהו עושה (לא בפעם הראשונה) את התרגיל המביש של להטיח בי את אבי המת. אין להם גבולות. חוץ מזה כרגיל הם משקרים. כל עוד כיהן כשר המשפטים אבא הקפיד לשמור על כבודה של המערכת ולא להתבטא נגדה. הסרטון והציטוטים שהופצו ביומיים האחרונים הם מהתקופה שבה לא היה שר. זה בדיוק משמעותה של הממלכתיות שהשר אוחנה שכח: לזכור שכל עוד אתה מכהן בתפקיד, אתה לא יכול לדבר כמו טוקבקיסט. הממשלה הזו איבדה את שאריות כבודה. הגיע הזמן לשינוי".

10:14 עריכה

דיווח בוואלה: "צוותי המו"מ של כחול-לבן והליכוד נפגשים כעת שוב. בשתי המפלגות מעריכים שהסיכויים להקמת ממשלת אחדות נמוכים עד אפסיים, ויותר ויותר גורמים בכחול לבן מתחילים לדון באפשרות של ממשלת מיעוט.

בכחול לבן מקווים שככל שאיום הבחירות יהפוך ממשי, תיפתח גם אפשרות להקמת ממשלת מיעוט עם החרדים, למרות שבשלב זה, הסיעות החרדיות מבוצרות עמוק בבלוק הימין של נתניהו.

11:08 עריכה

לראש הממשלה בנימין נתניהו יש הרבה מה להגיד לעמו הבוקר – והוא אומר הכל במסר מצולם בטוויטר. ראשי פרקים: חנכתי את האייר פורס 1, טיפלתי באלימות בחברה הערבית, אמרתי לגנץ שחייבים אחדות, נפגשתי עם פומפאו, חגגו לי יום הולדת.

11:10 עריכה

עדכון: גנץ ולפיד הצטרפו לפגישת צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן.

11:18 עריכה

קריאות בקרב פעילים במפלגת העבודה להחרים את עצרת הזיכרון לציון יום השנה ה-24 לרצח יצחק רבין ז"ל, שתהיה במוצאי שבת בכיכר רבין, משום שיו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ לא הוזמן לשאת בה דברים. דני זמיר, מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות הציוניות הישראלית ומייסד ומנהל מכינת רבין להכשרת מנהיגות חברתית כתב בפוסט בפייסבוק "בלי עמיר פרץ לא באים לעצרת".

לדברי זמיר, "רצח יצחק רבין היה פוליטי ומסיבה פוליטית: רצון לעצור את הדרך המדינית חברתית שהובילה הקואליציה בראשות מפלגת העבודה בכוח הזרוע. 24 שנים לאחר מכן מנסים המארגנים להעביר על כתפינו מסר פוליטי: 'הושלמה מלאכת הרוצח. יש למחוק את מפלגת העבודה ודרכה'. לכן מודר עמיר פרץ. לכן צריך לעשות מעשה פוליטי ולומר: אם עמיר פרץ אינו נואם בכיכר בנוסף לבני גנץ, אנחנו לא באים השנה".

ח"כ לשעבר סלאח סעד כתב: "אם לא יתאפשר ליו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, לנאום בעצרת רבין, אני קורא להחרים את העצרת, רבין נרצח כראש ממשלת ישראל והיה יו"ר מפלגת העבודה כשנרצח. ההתעלמות של המארגנים מוגזמת. לכן אני קורא להחרים את הטקס, עם כל הכאב שיש".

גם פיני קבלו, יו"ר סיעת העבודה בהסתדרות, קרא להחרים את העצרת. למעריב אמר: "יצחק רבין ייצג בהירצחו את מורשת מפלגת העבודה והוביל מאבק קשה לקידום השלום שסיכן את חייו וגם עלה לו בחייו. עכשיו מנסים לומר שממשיכי דרכו הם גנץ ולפיד הימניים המובהקים". לדבריו, "אם מדירים את עמיר פרץ ומפלגת העבודה מהעצרת אין לנו מה לחפש בכיכר. זהו יום עצוב שבו גנבו לנו את המורשת על ידי גורמים שאינם ממשיכי דרכו ומורשתו של רבין".

12:52 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר במהלך פגישת המשא ומתן עם צוותי הליכוד כי "גם אם אין הסכמות על הנושאים הפוליטיים, עדיין אפשר להמשיך ולדון בעניינים של תוכן ומהות, כי בלי זה לא תקום ממשלה".

בליכוד תקפו מוקדם יותר את מספר 2 במפלגה יאיר לפיד, וטענו כי הגיע למפגש כדי להשגיח על גנץ שלא יסכים לממשלת אחדות.

13:06 עריכה
הסתיימה פגישת צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן בכפר המכבייה. מהליכוד נמסר כי לא חלה שום התקדמות במו"מ. "גם בתום הפגישה היום אנו יוצאים בהרגשה שמדובר בפייק משא ומתן, בהצגה של כחול לבן לתקשורת ובשיחה נעימה שכל מטרתה להעביר את הזמן. הפגישה האמיתית תחל יותר מאוחר היום בין גנץ לעודה במטרה להקים ממשלת מיעוט קיצונית ומסוכנת עם הערבים. כל עוד לא נזנח רעיון האיוולת הזה, הדיונים יהיו בגדר הצגה ופייק מו"מ", אמרו.
מכחול לבן נמסר: "פגישת צוות המו"מ של כחול לבן והליכוד הסתיימה זה עתה. עיקר הפגישה עסק בדרישות המהות וקווי היסוד החשובים לליכוד. פגישת המשך צפויה להתקיים כבר ביום ראשון הקרוב".
13:17 עריכה

יו"ר ועדת הכספים משה גפני (יהדות התורה), לאולפן ynet: "כרגע אני לא רואה כיצד תקום ממשלה. אני מכיר את המערכת הפוליטית וברגע שנבוא לסף התהום, אני מעריך שיהיו רבים שיתעשו וימצאו דרך שגם אם מלכתחילה הם לא היו הולכים לקואליציה שכזאת – הם יבחרו ברע במיעוטו".

גפני נשאל אם בתור יו"ר ועדת הכספים הוא לא מודאג ממערכת בחירות נוספת – והשיב כי אם הדבר יקרה יהיה זה "אסון כלכלי למדינת ישראל, חוסר אחריות מהמדרגה הראשונה". גפני הוסיף כי "ברור שצריך להתעשת. גם בקרב המפלגות החרדיות יהיו דברים שבימים רגילים אנחנו לא מסכימים, נצטרך להתפשר לפחות לפרק זמן מוגדר. ברור לחלוטין שאנחנו לא בימים רגילים. לא נוכל למקסם את האידיאולוגיה שלנו, אבל נוכל לעשות דברים שאפשר לחיות איתם לפרק זמן קצר".

13:19 עריכה

דיווח: ח"כ אחמד טיבי יצטרף לפגישה שתיערך אחר הצהריים בין יו"ר כחול לבן בני גנץ ליו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה.

אחמד טיבי (צילום: Hadas Parush/Flash90)
אחמד טיבי (צילום: Hadas Parush/Flash90)
13:47 עריכה

שר החינוך, הרב רפי פרץ, פרסם בדף הפייסבוק שלו פוסט תמיכה ברב אלימלך פירר, בו כתב בין השאר: "ביממה האחרונה עושים לו עוול נוראי. הרב פירר כבר עשרות שנים פועל בצניעות ובשקט למען חולים וחולות, ובני משפחותיהם. זו משימת חייו ואותה הוא עושה במסירות אין קץ. ללא הבדל בין נשים וגברים.

"הארגונים השונים והעליהום התקשורתי, המציגים את האירוע כמדיר נשים וכ'חשוך' פורמים במו ידיהם את הרקמה האנושית הישראלית ועושים לו עוול גדול ולעשייתו. החיבורים שהוא פועל בחייו הם סמל ומופת לכולנו. המערכת הפוליטית והחברה הישראלית כולה צריכים ללמוד ממנו".

ביממה האחרונה עושים לרב אלימלך פירר עוול נוראי. הרב פירר כבר עשרות שנים פועל בצניעות ובשקט למען חולים וחולות ובני…

פורסם על ידי ‏רפי פרץ‏ ב- יום חמישי, 31 באוקטובר 2019

13:54 עריכה

ח"כ יועז הנדל (כחול-לבן), בכנס הרצל לציונות: "בשעה שמגיע מנהיג מדינה זרה, עלינו לקחת אותו לאתר לאומי שעוסק בציונות, לא למוזיאון יד ושם. אנחנו צריכים להפסיק עם תפיסת ההתקרבנות שלנו".

14:12 עריכה

ח"כ אסף זמיר (כחול-לבן): "הליכוד לא מקבל את מתווה הנשיא".

14:15 עריכה

דיווח בחדשות 13: פרקליטי כוורת ראש הממשלה והמשטרה צפויים להגיע בזמן הקרוב להבנות ביניהם, לפיהן רק בשבוע הבא יוגש ערעור על החלטת בית המשפט כי ניתן לערוך חיפוש בטלפונים הניידים של היועצים. לפיכך, בהסכמת המשטרה, יגישו הסנגורים בקשה לבית המשפט לדחות את מתן האישור לעיון בניידים.

15:04 עריכה

יושב ראש הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, מעדכן שהוא עושה דרכו אל הפגישה עם יושב ראש כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ, שמחזיק במנדט להרכבת הממשלה. בפגישה, שתתקיים ב-16:15 בכפר המכבייה, ישתתף גם חבר הכנסת אחמד טיבי.

15:09 עריכה

בג"ץ דחה את בקשתו של ראש עיריית טבריה, רון קובי, למנות ועדה קרואה במקום חברי מועצת העיר.

16:00 עריכה

שלשום מתח שר המשפטים אמיר אוחנה ביקורת חריפה על מערכת אכיפת החוק. אתמול, מבלי להזכיר את אוחנה ישירות, הגיבה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, לדברים ואמרה שיש לפעול ללא מורא. היום נפגשו השניים בטקס לזכרו של השופט עדי אזר, שנרצח ב-2004.

16:19 עריכה

החלה הפגישה בין יושב ראש כחול לבן בני גנץ ליושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה. בפגישה משתתף גם אחמד טיבי.

16:28 עריכה

לקראת פגישת בני גנץ עם איימן עודה ואחמד טיבי שחררה מירי רגב ציוץ עוקצני כלפי יושב ראש כחול לבן.

רגב זכתה לתגובות מאסף זמיר מכחול לבן ומסתיו שפיר מהמחנה הדמוקרטי.

16:34 עריכה

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו שב והזהיר בטקס סיום קורס קצינים מפני האיומים הנשקפים לישראל.

17:34 עריכה

השר זאב אלקין, חבר צוות המשא ומתן של הליכוד, אומר שמסתמנת מערכת בחירות שלישית "או אפילו יותר גרוע – ממשלה שתלויה באיימן עודה ואחמד טיבי". בראיון לכאן רשת ב' אמר אלקין כי הגעתם של גנץ ולפיד היום לפגישת המשא ומתן לא הייתה אלא מטעמים יחצ"ניים. "חבל לי שזה כך, כי ככה לא מקימים ממשלה", הוסיף.

בראיון ב-103 אף-אם אמר אלקין כי דבריו של יאיר נתניהו במהלך חקירתו על גדעון סער לא מקובלים.

17:51 עריכה

הסתיימה פגישת בני גנץ עם איימן עודה ואחמד טיבי. יושב ראש הרשימה המשותפת: "אנו מברכים על ההיסטריה של הליכוד".

17:57 עריכה

אחרי שנועד עם יושב ראש הליכוד בנימין נתניהו, יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יושב ראש המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ וראשי העבודה-גשר עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס – נפגש יושב ראש כחול לבן עם ראשי הרשימה המשותפת איימן עודה ואחמד טיבי. יתר ראשי הסיעות בכנסת סירבו להיפגש עם גנץ.

בתום הפגישה פורסמה הודעה משותפת מטעם שתי הסיעות: "הפגישה התקיימה באווירה טובה ונידונו בה הסוגיות החשובות לחברה הערבית בדגש על הסוגיות האזרחיות שגנץ הבהיר כי טיפול בהן אינו תלוי בדבר".

18:12 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים לפגישת יושב ראש כחול לבן גנץ עם יושב ראש הרשימה המשותפת עודה ויושב ראש סיעת הרשימה המשותפת טיבי.

18:21 עריכה

איימן עודה ואחמד טיבי מספרים על פגישתם עם בני גנץ.

18:28 עריכה

בדיונים היום בין נציגי כחול לבן לנציגי הליכוד העלו האחרונים הצעה, שלפיה, אם אכן תוקם ממשלת אחדות ויושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה יתמנה ליושב ראש האופוזיציה – הוא לא יעודכן בסוגיות ביטחוניות רגישות. בכחול לבן הורידו את הנושא מסדר היום. כך פרסם עקיבא נוביק מחדשות 13.

18:49 עריכה

בתל אביב התחדשה מחאת הנכים. חבר הכנסת אילן גילאון מהמחנה הדמוקרטי: "הנכים חייבים לקבל את מה שמגיע להם". חבר הכנסת איציק שמולי מהעבודה-גשר: "מחאה מוצדקת מאין כמותה".

19:14 עריכה

מופע המחווה לשלמה ארצי שמארגן הרב אלימלך פירר ובו לא יופיעו זמרות – מוסיף לעורר הדים. יושבת ראש הימין החדש נדרשה לסוגיה.

19:33 עריכה

בית המשפט השלום בתל אביב קיבל את עמדת עורכי דינם של יועצי נתניהו וקבע, בניגוד לעמדת הפרקליטות, שהמדינה לא תוכל לעשות שימוש בבטלפונים הניידים עד יום חמישי הקרוב – כדי לאפשרלעוזרי ראש הממשלה די זמן כדי לערער על החלטת בית משפט השלום בראשון לציון אמש.

19:39 עריכה

שר האוצר משה כחלון התראיין ל"מעריב". הראיון המלא יפורסם מחר, אולם קטע מתוכו פורסם כבר היום ועורר סערה, שבעקבותיה פרסם כחלון הבהרה, שבה הודיע שלא יפרוש מהליכוד:

הפרסום לפיו אם ראש הממשלה לא ירכיב את הממשלה הבאה סיעת כולנו תפרוש מהליכוד – אינו נכון ומטעה.
דבריו של השר כחלון התייחסו להסכם בין סיעת הליכוד לכולנו לכנסת ה-21 ולא לכנסת הנוכחית כפי שניתן היה להבין מהידיעה בטעות.
השר כחלון וחברי סיעת כולנו בעבר ובהווה, מחויבים שלא לפרוש מהליכוד בתקופת כהונתה של הכנסת הנוכחית.

20:03 עריכה

ביקורת בליכוד על המתקפה של שר המשפטים אמיר אוחנה שלשום על הפרקליטות: בכיר במפלגה אמר כי דבריו של אוחנה פגעו במאמצים להגיע לאחדות. "אפשר להבין את כחול לבן שמרגישים שזה מהלך מתואם ומתוכנן", אמר. כך פרסמה דפנה ליאל בחדשות 12.

20:11 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מייחס חומרה יתרה להטרדת עד המדינה שלמה פילבר. מנדלבליט נחוש למצות את החקירה בנושא. כך דיווח משה נוסבאום בחדשות 12.

20:32 עריכה

שרה נתניהו התייחסה בחקירת המשטרה בתיק 4,000 לתקשורת: "זו דיקטטורה וביריונות ושקרים. כל מה שאומרים עלינו זה שקר. לא מפרסמים את כל מה שהוא עושה למען המדינה. זה כואב ולא הוגן. אני מקווה שיום אחד תהיה תקשורת מאוזנת במדינת ישראל". כך פרסם הערב גיא פלג בחדשות 12.

עוד אמרה אשת ראש הממשלה: "יש חוסר צדק, אכיפה בררנית. שישאלו את כולם למה אליהם התקשורת חיובית ואליי לא. אם הייתי שמאלנית ואשת ראש ממשלה שמאלני – היו כותבים עליי דברים טובים. מישהו אמר לי פעם: 'את יכולה להיות מלכה, אם בעלך היה שמאלני'. נשים אחרות של ראשי ממשלה גם עשו ודיברו אותו דבר – ורק אותי חוקרים".

"יש רצון להפיל את ממשלת הליכוד. אין לנו כוח: אנחנו הכי חלשים. בעלי המנהיג הכי טוב. בכל העולם מוחאים לו כפיים, אבל הוא חלש בתקשורת. כולם שוחטים אותו ואותי", אמרה נתניהו.

חוקרת המשטרה שאלה את נתניהו למה התכוון מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר כשאמר שהוא רוצה לממש את הציפיות שלך ושל ראש הממשלה ממנו. נתניהו השיבה שאינה יודעת.

בחקירה אמרה נתניהו שראש הממשלה לא ידע על פניותיה ל"וואלה!". "הרגשתי שהאלוביצ'ים לא אוהבים את היחס אליהם במשרד התקשורת", סיפרה. נתניהו אמרה שהשיחות עם בני הזוג היו נעימות, וציינה שלא עסקו בחברת בזק.

נתניהו אמרה שמחתה בפני איריס אלוביץ' על אופן סיקורה ב"וואלה!", והאחרונה אמרה שיהיו יותר הגונים. לדברי נתניהו, הם לא שינו את דרכם. נתניהו הסבירה שמחקה תכתובות בינה לבין איריס אלוביץ' כי לא היה לה די זיכרון בטלפון הנייד.

מטעם ראש הממשלה נמסר בתגובה שאף על פי שהתיק בעניינה של שרה נתניהו נסגר – נמשכות ההדלפות הפליליות על אודותיה.

20:34 עריכה

בני גנץ בכנס של כחול לבן: דבריו של שר המשפטים אוחנה חצו כל גבול.

20:37 עריכה

חבר הכנסת אחמד טיבי על המפגש עם יושב ראש כחול לבן גנץ: "יהיו פגישות נוספות".

20:42 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סבור שהתצהיר שהגישה הפרקליטה ליאת בן ארי לבית הדין לעבודה איננו שקרי ולא מהווה עבירה פלילית – כך פורסם הערב על ידי תמר אלמוג בתאגיד השידור כאן ועל ידי ברוך קרא בחדשות 13. מנדלבליט בדק את הנושא לאחר פנייה של התנועה למשילות. באחרונה נטען ברשתות החברתיות כי בן ארי מסרה תצהיר כוזב לבית הדין לעבודה, והיו מי שאף הפגינו נגדה בשל כך.

20:50 עריכה

חבר הכנסת איימן עודה מגיב על הפרסום שלפיו בליכוד יזמו חוק, שימנע ממנו, אם יתמנה ליושב ראש האופוזיציה, להתעדכן בנושאים רגישים.

21:35 עריכה

יו"ר כחול לבן מודה לפעילי המפלגה שהגיעו לכנס הערב. "אני אוהב אתכם. אתם הכוח שלנו!"

22:02 עריכה

השרה מירי רגב (ליכוד) מדמה את המצב הפוליטי למצב הכוכבים

 

22:32 עריכה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יוצא להגנת רעייתו שרה, לאחר פרסום התמלילים מהחקירה בתיק 4000: "קשה לי לראות איך שופכים את דמה של רעייתי שרה ורומסים את כבודה".

בפוסט בחשבון עמוד הפייסבוק שלו כתב ראש הממשלה: "כולם יודעים שאם שרה לא הייתה אשתי לא הייתה נפתחת בכלל חקירה ואף אחד לא היה חולם להעמיד אותה לדין. שרה הפכה לשק החבטות של התקשורת וגורמים נוספים שרוצים לפוגע בי ולהפיל אותי".

לפוסט צורפה תמונה של הזוג על רקע השקיעה, בה הם נראים מחויכים ומאוהבים.

קשה לי לראות איך שופכים את דמה של רעייתי שרה ורומסים את כבודה. לצערי כל מי שרוצה לפגוע בי פוגע קודם כל בה ובננו יאיר…

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום חמישי, 31 באוקטובר 2019

סגירה