מידע ממאגר הלקוחות של הוט סייע לאדם לאתר ולתקוף את זוגתו לשעבר

עובד הוט הדליף לגבר את מקום הימצאה של האישה, והוא הגיע לשם עם אלות וגרם לנזק ברכוש ● ביהמ"ש: "מסירת המידע חשפה את האישה ואת משפחתה למעשה תקיפה חמור" ● הוט: "רואים את הדבר בחומרה, הנהלים יחודדו"

אם וילד. אילוסטרציה (צילום: istockphoto)
istockphoto
אם וילד. אילוסטרציה

דליפת מידע ממאגר הוט סייעה לאדם לאתר את מקום הימצאה החדש של זוגתו לשעבר ולהפעיל כלפיה אלימות, כך עולה מפסק דין של ביהמ"ש המחוזי בחיפה.

אותו אדם, שנעצר עד תום ההליכים, הסתייע במכר עם נגישות למאגר של הוט כדי לקבל את פרטי הימצאה של אותה אשה, ולאחר מכן הגיע למקום עם חבריו כשהם מצוידים באלות, ויחד הם גרמו לנזק ברכוש. כך על פי פסק הדין שניתן לפני מספר ימים ופורסם לראשונה על ידי דנה הילמן בפוסט בפייסבוק.

ביהמ"ש קבע כי מהסיפור "מצטיירת תמונה מאוד מדאיגה ומטרידה על האופן שבו הוט (או קבלני המשנה שלה) יכולים לשלוף מידע על לקוחות החברה, ולמסור אותו לאנשים חיצוניים, שלא לצורך ביצוע עבודתם בחברה. מסירת המידע חשפה את האישה ובני משפחתה למעשה תקיפה חמור שבוצע באישון לילה".

השופט יצחק כהן הורה להעביר את החלטתו לרשם מאגרי המידע במשרד המשפטים, כדי שישקול אם לנקוט בצעדים נגד חברת הוט ועובדיה.

ההחלטה היא במסגרת ערעור של התוקף, שבית משפט שלום בקריות קבע שקיימות ראיות להוכחת העבירות שבוצעו על ידיו, ו"קיימת בו מסוכנות בעצימות גבוהה כלפי המתלוננת", באופן ששולל חלופת מעצר שתמנע את המסוכנות.

תחילת המקרה לפני מספר חודשים, כאשר האישה עזבה את ביתם המשותף של בני הזוג יחד עם שני ילדיהם. ביולי האחרון אחיו של הנאשם היה זה שהפעיל אלימות כלפיה, ובעקבות כך היא עברה למקלט לנשים מוכות למשך מספר ימים.

לאחר מכן האם והילדים עזבו את המקלט ועברו לבית שהוריה שכרו בעיר אחרת.

כאמור, הנאשם – שלא ידע היכן היא מתגוררת – הצליח לאתר אותה דרך המכר שלו שעובד הוט, ומסר לו את כתובת המגורים החדשה של האישה והילדים (לפי חומרי החקירה, הנאשם איתר כתובות בקביעות כחלק מעיסוקו בהלוואות).

לאחר שמצא את כתובתה החדשה, הנאשם וחבריו הגיעו למקום במכונית, נסעו ליד שביל הגישה לבית ועזבו את המקום. מספר ימים לאחר מכן הנאשם הגיע למקום עם חבריו פעם נוספת, כאשר המתלוננת בבית יחד עם ילדיה. הוא נעמד במרפסת הבית והכה את החלון באלה כך שהוא נשבר ובעוד הוא צועק ומקלל.

בהמשך, הנאשם וחבריו הכו באלות, ניפצו שמשות ועיקמו דלתות של שני רכבים שחנו ליד הבית ושייכים למשפחת האישה. האירוע תועד במצלמות אבטחה.

מחברת הוט נמסר בתגובה: "אנו רואים את הדבר בחומרה, והוא נוגד לחלוטין את מדיניות החברה. אנו נוקטים את מלוא האמצעים ומקפידים על הוראות הדין על מנת לשמור על פרטיות המידע של לקוחותינו.

"חשוב לציין, כי לנציג אין כל קשר לאירוע נשוא ההליך הפלילי ואימות הכתובת התבצע במסגרת שיחת מכירה תמימה כביכול כאשר הנאשם מוליך את הנציג בכחש ובערמה. בהמשך למקרה יחודדו הנהלים מול משווקי החברה".

עוד 388 מילים
סגירה