נתניהו יבקש הארכה של שבועיים למו"מ הקואליציוני

ביום רביעי יגיע ראש הממשלה ללשכת הנשיא כדי לבקש הארכה למו"מ ● בסופ"ש נפגשו נתניהו וסמוטריץ' ● צחי הנגבי על המפלגות הקטנות: "כולם מנסים להגשים פנטזיות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת טקס השבעת הכנסת ה-21 (צילום: נועם רבקין פנטון. פלאש 90)
נועם רבקין פנטון. פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת טקס השבעת הכנסת ה-21

היום מתחילים 18 הימים האחרונים של המו"מ הקואליציוני להרכבת הממשלה. ביום רביעי הקרוב בנימין נתניהו יגיע ללשכת נשיא המדינה ויבקש שבועיים נוספים למו"מ. הדד-ליין הסופי הוא ה-29 במאי ועד אז נתניהו צריך להודיע שהצליח להרכיב ממשלה.

נתניהו לא יצטרך להציג לראובן ריבלין את ההסכמים, אלא רק להודיע שיש הסכמות. את ההסכמים החתומים אפשר להציג בחלוף כמה שבועות, כפי שקרה לאחר הבחירות הקודמות. בהודעת הליכוד נאמר שהארכה נדרשת בשל לוח הזמנים העמוס של ימי הזכרון והאירועים הביטחוניים. בסופ"ש נפגש נתניהו עם נציג מפלגת איחוד הימין בצלאל סמוטריץ', שהיה אחד האנשים שיצא נגד הפסקת האש.

חבר הכנסת צחי הנגבי מהליכוד התייחס הבוקר לדרישות של המפלגות הקטנות במו"מ. "האופק הוא גדול ורחב וכולם רוצים למקסם את המנדטים שלהם", אמר הנגבי בראיון לכאן ב'. הוא הוסיף כי "ככל שמתקרבים למועד שבו מסתיימים ימי המו"מ, לכאורה יש יותר כוח סחיטה וכוח להגשים פנטזיות".

אחד הקשיים במו"מ הוא הסעיף של חוק הגיוס, והערכות הן שזה יהיה הדבר האחרון שעליו ינסו להגיע להבנות. בסעיף זה הפער הגדול הוא בין ישראל ביתנו לחרדים. שתי מפלגות אלה חולקות השקפות שונות גם בנושא דת ומדינה. הליכוד יצטרך לגשר גם על הפער הזה, ולהכריע האם ומתי ניתן להפר את הסטטוס-קוו ביחסי דת ומדינה.

עוד 189 מילים
סגירה