"יאיר צעק: 'תראו מה מפרסמים בוואלה אחרי המילארדים שסידרתם לאלוביץ'"

ח"כ שלח התראיין בתוכנית אופירה וברקו: "הדבר היחיד שמעניין את נתניהו זה להיות רה"מ בזמן המשפט" ● חדשות 12 מדווחים כי ראש הממשלה נתניהו זימן את ראשי "בלוק 55" לפגישה ביום ראשון - כתגובה ישירה לדיווח של בני גנץ על התקדמות מסויימת במגעים שלו איתם להרכבת ממשלה רחבה בראשותו

עד המדינה ניר חפץ. המערכת הפוליטית מתווכחת האם המשטרה חצתה קווים אדומים בחקירתו או שלא, בעקבות פרסומים של עמית סגל על לחצים פסולים שהמשטרה הפעילה כלפיו (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
ניר חפץ
07:52 עריכה

בוקר טוב! המאבק בין ראש הממשלה נתניהו ושר המשפטים אמיר אוחנה לבין הפרקליטות על טענותיו של אוחנה על קלקולים, כביכול, בפרקליטות, ממשיך להתחמם, וזאת, כידוע, לגמרי בלי קשר לכתב האישום שעומד להיות מוגש כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב אמש (חמישי) לפניית התנועה למשילות והודיע כי לא יפתח בחקירה נגד המשנה לפרקליט המדינה, ליאת בן ארי, על הטענות בדבר ה"תצהיר הכוזב" שבן ארי הגישה, כביכול, לבית הדין לעבודה.

"הטענה לפיה מתעורר חשד לכך שבמסגרת תצהירה מיום 2015.12.28 ביצעה עו"ד בן-ארי עבירה פלילית המצדיקה פתיחה בבדיקה או בחקירה פלילית, נבחנה ע"י היועץ המשפטי לממשלה ונמצאה חסרת כל ביסוס", כתב מנדלבליט.

"מערכת אכיפת החוק פועלת באופן עצמאי, מקצועי, ללא משוא פנים וללא מורא. אנשי פרקליטות המדינה עושים מלאכתם נאמנה למען שלטון החוק והאינטרס הציבורי. עו"ד ליאת בן-ארי היא פרקליטה ותיקה ומנוסה, בעלת הישגים רבים במאבק בשחיתות. אני  סמוך ובטוח כי עו"ד ליאת בן-ארי תמשיך לפעול ללא חת, למען גילוי האמת ועשיית הצדק, למען מדינת ישראל ואזרחיה".

"סוגיית ההלימה בין תצהירה של עו"ד בן ארי לבין תוכן השיחה הועלתה כבר בשנת 2016, ונבחנה בזמן אמת, בין היתר ע"י אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה – וכבר אז לא נמצא כי יש מקום להורות על נקיטת צעדים כלשהם כלפיה", כתב מנדלבליט לתנועה.

"תמוה הדבר מדוע דווקא בימים אלה שב ההליך המשפטי ההוא לשמש כלי ניגוח נגד הפרקליטה הבכירה, שכן נושא זה פורסם ברבים כבר בשנת 2016".

"עו"ד בן-ארי ועו"ד רוזנטל לא 'איימו' בפגישה על המבקשת ולא 'הטיחו' בה דברי איום", כתב מנדלבליט בתשובה לפניית התנועה.

"עו"ד בן-ארי אכן לא ביקשה לפגוע במעמדה של עו"ד נג'רי כמשנה שלה. ההיפך הוא הנכון. עו"ד בן-ארי היא שהציעה פתרון מעשי שיאפשר לעו"ד נג'רי להמשיך ולכהן בתפקיד של משנה לפרקליטת המחוז, על אף המחירים הכבדים שהיו כרוכים בכך מבחינתה".

ליאת בן ארי (צילום: דוברות משרד המשפטים)
ליאת בן ארי (צילום: דוברות משרד המשפטים)

 

07:58 עריכה

העיתון "ישראל היום", מפרסם ראיון עם שר המשפטים אוחנה, שממשיך בקו התוקפני נגד פרקליטות המדינה, כמובן בלי קשר לכתב האישום שהפרקליטות עומדת להגיש נגד ראש הממשלה.

"ייתכן שאפעיל את סמכותי לבדיקת הפרקליטות", מצהיר אוחנה בראיון, ומבהיר כי אם היועמ"ש לא ייענה לדרישותיו לחקור את ההדלפות מתיקי רה"מ – יורה בעצמו על הקמת ועדה ממשלתית.

08:08 עריכה

שר האנרגיה יובל שטייניץ התראיין הבוקר לרשת ב' והצהיר כי אינו מסכים "עם חלק מדבריו של שר המשפטים, אמיר אוחנה".

עם זאת, שטייניץ הזכיר כי: "יוסף לפיד התמנה לשר המשפטים ולא נפסל לתפקיד למרות שזמן קצר קודם-לכן כינה את הפרקליטות 'ארגון טרור'".

שטייניץ אמר בראיון כי "כחול לבן מתחמקת מלאמץ את מתווה הנשיא ראובן ריבלין, המתווה היחיד שיכול להביא להקמת ממשלת אחדות. אין הסבר אחר לעובדה שבתחילת השבוע קיימו צוותי העבודה של הליכוד וכחול-לבן פגישה ידידותית, ולמחרת כחול לבן תקפו את הליכוד בתקשורת".

שטייניץ דחה את טענת "כחול לבן" לפיה העובדה שנתניהו מתייצב למו"מ בראש גוש ולא כנציג של מפלגה פוגעת במו"מ. "יצחק שמיר התייצב למשא ומתן עם שמעון פרס על הקמת ממשלת אחדות ב-1984 בראש גוש של 60 מנדטים, וזה לא הפריע לממשלה לקום", אמר שטייניץ.

יובל שטייניץ (צילום: פלאש 90)
יובל שטייניץ (צילום: פלאש 90)
08:12 עריכה

פרקליטת מחוז מרכז לשעבר, רונית עמיאל, הגיבה בגלי צה"ל על דברי שר המשפטים אמיר אוחנה: "הפרקליטות לא חסינה מטעויות ומעת לעת היא ראויה לביקורת. (אבל) מדינה שמבקשת לשמור על הדמוקרטיה שלה לא יכולה לנסות להשמיד את מערכת אכיפת החוק".

08:19 עריכה

דובריו של ראש הממשלה נתניהו, יונתן אוריך ועופר גולן, פנו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, באמצעות עורך דינו של נתניהו, עמית חדד, וביקשו שיסגור את התיק נגדם בחשד שהשתתפו בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר. כך מדווח הבוקר אתר ynet. 

במכתב ששיגר אמש (יום חמישי) חדד לנתניהו הוא טען בשמם כי "הדיון בבית המשפט שלשום, שבו קבע השופט כי נפל פגם בהתנהלות המשטרה, מוכיח כי החוקרים ביצעו עבירה כשחדרו לטלפונים שלהם ללא אישור".

חדד ביקש במכתבו בשמו של אוריך את צילומי המסך שביצעה חוקרת המשטרה מתוך הטלפון של אוריך, ושנשלחו בקבוצה המשטרתית המוצפנת "השלמת תיק חקירה 4000".

יונתן אוריך בכפר המכביה, ב-27 באוגוסט 2019 (צילום: פלאש90)
יונתן אוריך בכפר המכביה, ב-27 באוגוסט 2019 (צילום: פלאש90)
08:26 עריכה

הפרשן הפוליטי של זמן ישראל, שלום ירושלמי, סבור שכחול-לבן מבססת כרגע את האסטרטגיה שלה על התקווה שהיועץ המשפטי לממשלה יגיש כתב אישום נגד נתניהו ב-17 לנובמבר – ואילו בליכוד בונים על מערכת בחירות שלישית.

ירושלמי כותב הבוקר: "בכחול-לבן מחכים ל-17 בנובמבר, בליכוד ל-17 במרץ.
במערכת הפוליטית מאמינים שהיועמ"ש יציג את החלטתו בתיקי נתניהו ב-17 בנובמבר, מה שעלול להציל את סיכויי כחול-לבן להקים ממשלה לפני החזרת המנדט לנשיא. בליכוד, לעומת זאת, החלו ההכנות לבחירות וקולות ראשונים נשמעים נגד ממשלת אחדות"

עוד כתב ירושלמי כי: "גוברים הסימנים שליברמן יחזור בסוף לחיק הימין".

08:39 עריכה

סקר שפרסם הבוקר מכון "מאגר מוחות" ברדיו 103FM ובעיתון "מעריב" קובע כי רוב הישראלים מאשימים את ראש הממשלה נתניהו באפשרות קיומה של מערכת בחירות שלישית.

52% מהנשאלים בסקר רואים את נתניהו כאשם העיקרי בקיומו של הפלונטר הפוליטי ובאפשרות קיומה מערכת בחירות נוספת; 21% מאשימים את אביגדור ליברמן; 21% מאשימים את יאיר לפיד ואילו רק 8% מאשימים את בני גנץ.

לפי הסקר, אם אכן תתקיים מערכת בחירות שלישית, היא לא תביא לפריצת דרך במבוי הסתום הפוליטי אלא, מן הסתם, לקיומה של מערכת בחירות רביעית.

לפי הסקר, אם יתקיימו בחירות חוזרות, הגוש הימני-דתי ישמור כמעט לגמרי על כוחו עם 54 מנדטים, גוש השמאל-מרכז הציוני יתחזק מעט מ-44 ל-46 מנדטים, הרשימה המשותפת תיחלש מ-13 ל-12 מנדטים וישראל ביתנו תקבל שמונה מנדטים, כך שאף אחת משתי המפלגות הגדולות לא תוכל להרכיב ממשלה.

09:25 עריכה

בצלאל סמוטריץ' לא השתכנע מתשובת היועמ"ש מנדלבליט לתלונה נגד ליאת בן ארי

10:19 עריכה

גדעון סער, שהצהיר לאחרונה על רצונו להתמודד על ראשות הליכוד ומאז שמו מככב בהאשמות פרועות שמטילים בו בנו ומקורביו של ראש הממשלה נתניהו, מבקר בארצות הברית ומעלה בטוויטר רשמים ממסעו ותמונות עם מנהיגים יהודיים-אמריקאיים.

אתמול סער נפגש עם השגריר לשעבר בן שפירו, והיום עם יו"ר ארגון "הלל", איש העסקים אריק פינגרהוט, המזוהה עם תמיכה בישראל בלא הטיה פוליטית מובהקת. הפגישות אולי לא נראות מעניינות ממבט ראשון של עין ישראלית, אבל אולי כדאי לזכור שנתניהו נקלע לסכסוך עמוק עם חלקים נרחבים מהקהילה היהודית בארה"ב שמחבקת כעת את סער.

10:29 עריכה

שרת התרבות מירי רגב, כמו כולנו, מתקשה לדעת לאן יוביל הפלונטר הפוליטי, אבל מצאה תשובה בקריאה בכוכבים:

10:56 עריכה

ח"כ משה גפני מיהדות התורה, התראיין הבוקר (שישי) לרדיו 103FM בנוגע לפלונטר הפוליטי והצהיר: "ליברמן לא בעל הבית של המדינה, עם כל הכבוד הוא צריך לוותר".

לדברי גפני: "למשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן אין שום משמעות. לו עכשיו היינו צריך להחליט היינו יוצאים לבחירות, שזה אסון כלכלי אבל זו תמונת המצב כרגע. אני מניח שזה לא יישאר כך ושככל שינקפו הימים, ואם אכן גנץ לא יצליח להרכיב ממשלה, יהיו עוד 21 יום ואז בתום המועד הזה נלך לבחירות, מה שאף אחד לא רוצה, לכן אני מניח שימצא איזה פתרון שאני עדיין לא יודע להצביע עליו".

כשנשאל מה הוא אותו "פתרון שהוא לא יודע להצביע עליו, והאם כוונתו היא שהמפלגות החרדיות יחברו לממשלה של גנץ, אמר גפני את ההיפך: "יכול להיות שמישהו שנמצא עם בני גנץ יחבור לקואליציה עם נתניהו. מבחינתו, אני לא רואה כרגע שינוי בעניין הזה, אנחנו עם נתניהו אנחנו באותו גוש. ככל הנראה אנחנו לא נצטרף לבני גנץ".

כשנשאל על מה יהדות התורה תתפשר כדי לא ללכת לבחירות חדשות, והאם יהיו מוכנים להתפשר על חוק הגיוס, ענה: "אנחנו כבר התפשרנו מכאן ועד להודעה חדשה".

משה גפני (צילום: פלאש 90)
משה גפני (צילום: פלאש 90)
11:41 עריכה

גפני מצפה שליברמן יוותר על דרישותיו במשא ומתן ויצטרף לממשלה של נתניהו, אבל ליברמן ממשיך באותם מסרים בדיוק: ישראל במצב חירום ולכן חייבים ממשלת אחדות. נזכיר רק מצב החירום נמשך כבר 71 שנה ולכן ליברמן יוכל להמשיך להמשיך באותה דרישה עוד זמן רב.

13:12 עריכה

עשרות יהודים וערבים מפגינים בשעה זאת בכניסה לצפת במחאה על ריסוס כתובות הנאצה בעכברה – כפר ערבי שהפך לשכונה ערבית בבצפת. בין המפגינים נמצא גם יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה.

שלשום רוססו כתובות נאצה על בתים בעכברה, ביניהן: "שטח צבאי סגור", "קומי אורי", "רק גויים מגרשים מהארץ", "צו תפיסה – כיפה סרוגה" ונוקבו צמיגים של מכוניות של תושבים מקומיים שגלגליהם נוקבו וצויר עליהן סמל מגן דוד.

בעקבות תלונות תושבים שהבחינו במרססים, עצרה אתמול המשטרה שני צעירים מצפת בחשד שהם ביצעו את פשעי השנאה.

עכברה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
עכברה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
13:37 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי יזמן את ראשי "בלוק ה-55" לפגישה בלשכתו ביום ראשון -וזאת, בעקבות הפניות של בני גנץ וראשי כחול לבן למפלגות הבלוק כחלק מהמאמץ להרכיב ממשלה. כך מדווחת כתבת חדשות ערוץ 12, דפנה ליאל.

שלשום פרסם גנץ עדכון על המגעים הקואליציוניים, שמהם עולה שחלה התקדמות בשיחות עם ראשי סיעות הגוש הימני-דתי. "חשוב שתדעו, יש פערים וזה לא הולך להיות פשוט. מטבע הדברים, איני יכול לפרט לעומק על הדברים שעלו בשיחות שלי עם ראשי הסיעות, כולל אלה שמהווים חלק מבלוק 55. אוכל רק לומר לכם שהתמונה התקשורתית שמצטיירת אינה בהכרח מדויקת".

נראה שהודעתו של גנץ היוותה איום מספיק גדול על נתניהו כדי לזמן את ראשי הבלוק לפגישה.

18:58 עריכה

ח"כ עופר שלח (כחול לבן) התראיין הערב בתוכנית "אופירה וברקו" ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ברור לכולם שהדבר היחיד שמעניין את נתניהו, זה להיות ראש ממשלה כשהוא מגיע לבית המשפט".

לשאלה מה הפתרון למשבר הפוליטי לדעתו, ענה שלח, כי צריך לעשות רוטציה ו"המפלגה הגדולה, דהיינו כחול לבן, צריכה לקבל את ראשות הממשלה ראשונה".

שלח התייחס גם לאפשרות של בחירות שלישיות: "זה יהיה משבר גדול בין הציבור לבין הדמוקרטיה הישראלית. הדבר הזה מאוד מדאיג אותי, רק שאי אפשר אל מול הדבר הזה להציב כל מיני מבנים בלתי אפשריים ולהגיד "או שתקבלו את זה ככה – או שלא יהיה".

20:13 עריכה

חדשות 13 מדווחים – מסתמן כי בידי המשטרה מספיק ראיות כדי להמליץ כתב אישום בפרשת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר.

כמו כן נחשף כי במערכת אכיפת החוק סבורים כי המעורבים ידעו שהם מסתכנים בפלילים – הייתה להם מודעות לכך שהם מבצעים עבירות פליליות.

יונתן אוריך, שהטלפון הנייד שלו נלקח על ידי המשטרה (צילום: פלאש 90)
יונתן אוריך, שהטלפון הנייד שלו נלקח על ידי המשטרה (צילום: פלאש 90)
20:26 עריכה

עדותו של ניר חפץ, עד המדינה, בתיק 4000 נחשפה הערב בחדשות 12 על ידי גיא פלג. מהחקירה עולה כי יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, צעק לעברו ולעבר אמו, שרה: "תראו מה מפרסמים ב'וואלה' אחרי המילארדים שסידרתם לשאול ולאיריס אלוביץ".

במהלך החקירה אמר חפץ: "את הטרוניות על אתר 'וואלה' הייתי מקבל מביבי בעצמו… הוא הצטרף לביקורת של שרה ויאיר על הסיקור העוין ב'וואלה', ובמובן זה נהג לצלצל אליי בעיקר בסופי שבוע, אבל לא רק, ולבקש תיקונים או שאתלונן באוזני שאול על אייטמים שהתפרסמו באתר".

עוד אמר: "כששיחת הטלפון התנהלה מבלפור שמעתי ברקע את קולו של יאיר מדבר, תוך כדי שאביו נתן לי את ההנחיה, ואומר לו: 'תגיד ו ככה, תגיד לו ככה'. אני שומע את יאיר ברקע מאיץ בו לעשות את זה כלומר נתניהו אימץ את הקו".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "הדברים המיוחסים לגב' שרה נתניהו ויאיר נתניהו גם הם שקרים גסים ומרושעים. העובדה שהיועמ"ש סגר נגדם את התיקים מעידה יותר מכל על מה חושבים אפילו בפרקליטות על טיב עדותו של עד המדינה ניר חפץ", לשון התגובה.

21:58 עריכה

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ המתגורר בשדרות מגיב לירי הרקטות הערב מרצועת עזה: "נכון, עכשיו יהיו פרשנויות פוליטיות, ואני מעדיף שנשאיר זאת לזמן מאוחר יותר. בעודי מצייץ הנה צבע מאוד, נקווה שזה המטח האחרון"

סגירה