אביעד מרקוביץ פרסם באתר העין השביעית רשימת פולמוס נגד מאמרו הפרוגרמטי של דב אלבוים על לימוד התורה בישיבות החרדיות. אלא שטענות ההגנה שלו בעצמן מראות כיצד לימוד התורה הזה אינו מוסרי בעליל.
אלבוים פירט במאמרו את שלל העיוותים המוסריים הבסיסיים העומדים מאחורי סוגיות רבות בתלמוד:
אור רפל-קרויזר הוא דוקטורנט להיסטוריה אמריקאית באוניברסיטת תל אביב ומכהן כמדען הראשי של המרכז האינטרדיסצילפינרי לחקר הנתונים באוניברסיטה העברית
הנשיא יצחק הרצוג אמנם נבחר בתמיכת בנימין נתניהו, אך אין בכך חובה פוליטית או מוסרית לכסות על מעשיו. הנשיא, המייצג את טובה הציבור כולו, חייב לפעול ולגשר בין רבדי האוכלוסייה השונים.
עם תחילת המחאה נגד ההפיכה המשפטית של הקואליציה הקיצונית ביותר שקמה אי פעם בישראל, הנשיא הרצוג נרתם למשימה העליונה מכל, אחדות העם ושמירה על אופייה הדמוקרטי של המדינה וערכי מגילת העצמאות. אך מאז הוא נרדם ומסתפק בהכרזות חסרות נחישות.
דר׳ מיכאל פריאנטה הוא מו׳׳ל, סופר ופובליציסט שחי בפריז. כותב ומפרסם פרוזה ומאמרי דעות בעברית ובצרפתית. בין ספריו האחרונים: ׳׳פרנסוס האחר׳׳, רומן העוסק בבעיות זהות, ׳׳בצל החומות׳׳, זכרונות ילדות המלח של מקנס, מרוקו, ׳׳מבן גוריון ועד נתניהו׳׳, ספר פוליטי חברתי. הוא חבר אגודת העיתונאים של תל-אביב ומפרסם מאמרי דעה ב-הארץ, מעריב, Ynet Times of Israel ,Libération ,Le Mond.
"אם אני אבקש ממך לקחת משפט שמתחיל במילה 'טעיתי', במה טעית?", פונה רוני קובן לאבישי בן חיים. מפיץ תיאוריית "ישראל הראשונה והשנייה" בוהה בנקודה לא ברורה בחלל, נאלם לשניות ארוכות, ואז משיב בחיוך מאולץ ומאוס: "לא רוצה לענות לך על זה".
זה רגע מדהים שבו קובן חשף את הבלוף של בן חיים והביא נוקאאוט לאיש שללא ספק החריף את הקרע בעם עם תיאוריה רדודה, משסעת ובלתי מבוססת בעליל. תיאוריה שגם אם יש בה גרעין של אמת – אכן היה פה קיפוח לאורך שנים – נוצלה על ידו כדי להעניק חסינות לאריה דרעי, בנימין נתניהו ושות', האחראיים הראשיים להנצחת הדיכוי ולאי השוויון בחברה.
תומר פלג, עוסק בייעוץ תקשורת ויחסי ציבור. שירת בדובר צה"ל. בוגר ביה"ס לעיתונאות "כותרת" ובעל תואר ראשון בהיסטוריה כללית מאוניברסיטת תל אביב. עבד 7 שנים ב"ידיעות תל אביב". שימש כדובר של ח"כ לשעבר איל בן ראובן (המחנה הציוני) ושל חברת הכנסת אמילי מואטי (עבודה).
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
צודק
רוצה להרחיב: מאז תחילת המהפכה המשטרית הפסקתי לצפות בטלוויזיה. אבל יש 3 תוכניות שעדיין המשכתי לראות: היהודים באים, סוכן תרבות ופגישה אישית.
למרות שפגישה אישית היא מעין תוכנית קידום לתוכניות אחרות בערוץ, עדיין היתה מעט שונה ומעניינת. אבל
את התוכנית עם צביקה יחזקאלי כן ראיתי, עם הרבה יותר מקורטוב של מלח. אבל אבישי בן חיים? גם עם עיניים מכוסות ואוזניים סתומות לא התכוננתי ולא מתכונן לראות.
בגלל כל מה שהכותב הנכבד ציין, ועוד הרבה הרבה יותר.
לא מרגיש בנוח לחלל את האתר עם דברי הנאצות שבא לי לשפוך פה.
שמו של אב"ח צריך להשתנות לעב"מ. וכמו שאר בכירי ארגון המחבלים של הדיקטטור הצורר ורוצח החטופים ביבים שקרניהו גם הוא צריך לגמור את הסיבוב הזה עמוק בתוך מחילות הכלא, וזהו הפירוש החדש של ראשי התיבות עב"מ.
התחזית: מבול. מבול של חוקים פופוליסטיים. כמו הפרה האדומה שתאפשר לעלות להר הבית, כך החוקים שמחוקקת הממשלה יאפשרו את שינוי המשטר. בין החוקים כאלה בעלי פרופיל תקשורתי גבוה, ואחרים בעלי פרופיל נמוך, אבל כולם מבקשים ליצור עובדי ציבור כנועים שיישרו קו עם הפוליטיקאים. איך זה נראה בתחום הארכיאולוגיה יכולנו להתרשם בשבוע האחרון.
1
אורי ארליך הוא עיתונאי לשעבר, פעיל שמאל ודובר ארגון הארכיאולוגים \"עמק שווה\".
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
מי שחושב שזה הפיך חי בסרט
הפתרון היחיד לחיים נורמליים תחת משטר דמוקרטי זה הפרדות מממלכת יהודה
הקמת ישראל הדמוקרטית לצד יהודה הפאשיסטית
יש מפות, יש תוכניות מפורטות על איך זה יעבוד
שלב המימוש הוא לא הבעיה
עכשיו הזמן להתרגל לרעיון, לתפוס תאוצה. המחסום שעומד בנינו לבין ביצוע זו ההשלמה שאין ברירה
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
מי שטען את הטיעון הזה לא יכל, גם אילו התאמץ מאד, למצוא טיעון יותר מופרך שבעצם גם סותר את עצמו:
נניח שאכן "תלמידי ישיבה מתעלמים מהמשמעות של מה שהם לומדים" אז ממה הם לא מתעלמים, כלומר מה הם "לוקחים" מאותם דברים שהם לומדים ?
אם הם מתעלמים מהמשמעות אז מה נותר להם לקחת מאותם לימודים ? את הדיקלום בלי להבין כלום, בלי להבין את מה שספרי הלימוד אמורים להקנות להם ?
או אולי ספרי הלימוד משמשים אצלם כמעין מאגר מנטרות מבלי לבצע חשיבה או הבנה של משמעויות ?………האמת, במבט שני על מה שמתרחש בחברה החרדית, הם כנראה באמת מתעלמים מהבנת החומר הנלמד, ומנגד מתמחים בשינון הכתבים כלשונם, בהזדהות עם הכיתוב כלשונו (ללא כל התאמות לחיים המודרניים, או למציאות בעולם העכשווי) , הזדהות עד כדי חקיינות ללא תובנות שהן. וכל זה לשם מה ? כדי להקנות לכמה אדמורים, ראשי ישיבות ועסקנים חרדים את היכולת לשלוט בצורה מוחלטת בחייהם של מאות אלפי אנשים שסרים למרותם בצורה עיוורת לחלוטין.
מי מהם בכלל מתייחס למשמעות בכלל? מקיימים דינים ומצוות בצורה אוטומטית. ממלמלים טקסטים מבלי בכלל להבין מה הם אומרים או באיזו שפה הם נאמרים. ממלמלים ומטלטלים ממש כאילו מדובר באיזה טקס כישוף.