נתניהו על הפרקליטות והמשטרה: "רבים רבים מרגישים שמשהו כאן לא בסדר"

סקר: מרבית הציבור תומך בהקמת ממשלת אחדות ● מנהיגים של הציבור הערבי פתחו בשביתת רעב במחאה על האלימות במגזר ● הנהג שהקליט בסתר את יאיר נתניהו יתנצל ויפצה אותו ב-30 אלף שקלים ● עופר גולן הגיש תלונה על עשרות איומים שפורסמו נגד עד המדינה פילבר ולא נחקרו ● מוטי קידר: לא אעסוק עוד ברצח רבין ● איילת שקד ערכה שורת פגישות עם אנשי כחול לבן

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
הדס פרוש, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו
07:40 עריכה

בוקר טוב! הפלונטר במערכת הפוליטית נצבע היום בצבע אדום, על רקע ירי הטילים מרצועת עזה והפגיעות הישירות בשדרות ביום שישי, התגובה המאופקת של צה"ל וההתקפות משני צדי המערכת הפוליטית על אזלת ידה של הממשלה.

ראש הממשלה נתניהו יכנס היום את הקבינט המדיני־ביטחוני להערכת מצב.

לשם כך (או שמא כדי להראות סדר עדיפויות ענייני?) ביטל נתניהו שתי פגישות במסגרת המשא ומתן הפוליטי שנועדו להיום בצהריים: פגישת משא ומתן בין כחול לבן לליכוד – מה שמכנים בליכוד "פייק משא ומתן והצגה של כחול לבן לתקשורת", וכן פגישה של "בלוק 55" בראשות נתניהו של מפלגות הימין והמפלגות הדתיות, שנתניהו קבע להיום ב-13:30 במטרה לטרפד התקדמות במשא ומתן בין "כחול לבן" לבין בחירים במפלגות הללו שבו התגאה יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בשבוע שעבר.

07:41 עריכה

יו"ר "הימין החדש", נפתלי בנט, מגביר את הלחץ על חבריו לגוש הימין להצטרף לממשלת אחדות בראשות יו"ר כחול לבן בני גנץ. בראיון לגל"צ מזהיר בנט את הימין ממה שצפוי לו, לדעתו, במקרה של מערכת בחירות שלישית:

07:46 עריכה

ועדת המעקב העליונה של המגזר הערבי תקים היום אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים, כתגובה על גל הפשיעה והאלימות בחברה הערבית ואוזלת יד של הרשויות. מנהיגים במגזר הערבי וחלק מראשי ועדת המעקב, ביניהם יו"ר הוועדה מוחמד ברכה, אף הודיעו כי יפתחו היום בשביתת רעב של שלושה ימים במחאה על האלימות.

יו"ר הוועדה למאבק באלימות בחברה הערבית מטעם ועדת המעקב העליונה, ח"כ לשעבר טאלב א־סאנע, אמר לעיתון ל"מעריב": "אנו מאמינים שממשלת ישראל, כולל זרועות הביטחון והאכיפה, מסוגלת להתמודד עם הפשיעה והאלימות בחברה הערבית, אולם היא לא רוצה… נדרוש פיצוי לנפגעי האלימות והתייחסות אליהם כאל נפגעי טרור, "כי זה טרור לכל דבר ועניין".

ואילו פעיל חד"ש וחבר מועצת העיר חיפה אמר היום לגלי צה"ל: "נמשיך להפגין עד שהממשלה תפעל בנושא".

יו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל, מוחמד ברכה (צילום: גדעון מרקוביץ', פלאש 90)
יו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל, מוחמד ברכה (צילום: גדעון מרקוביץ', פלאש 90)
08:05 עריכה

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, קורא להקמת "ממשלת חירום לאומית" כדי להתמודד עם ירי הרקטות מרצועת עזה. דוידי חזר הבוקר בראיון ברשת ב' על קריאתו לצה"ל לצאת למבצע נרחב ברצועה.

אלון דוידי אמר: " אנחנו חיים במציאות הזאת של שגרום (שגרת חירום) קרוב לשנתיים וכבר מזמן הגיעה העת לשים לזה קץ, באמצעות מבצע צבאי רחב ברצועה כולל חיסולם של מנהיגי החמאס".

"למרות על שאנחנו בממשלת מעבר ולא ידוע מי ירכיב את הממשלה הבאה, כלל המנהיגים צריכים להתאחד סביב הפסקת ירי בשטח מדינת ישראל והחששות בקרב ילדינו ומציאת פתרון לסוגיה הכואבת הזו".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי (צילום: פלאש 90)
ראש עיריית שדרות, אלון דוידי (צילום: פלאש 90)
08:11 עריכה

שר העלייה והקליטה, האלוף במיל' יואב גלנט, הגיב בראיון ל"כאן ב'" לביקורת על תפקוד הממשלה מול הירי מעזה ואמר: "ראש הממשלה נתניהו עושה עבודה מצויינת כשר הביטחון".

בעיית עזה לא תיפתר בעזרת תגובה כזאת או אחרת. תהיה מערכה רחבה בעזה אבל אנחנו נצא אליה במועד שנמצא לנכון. ישראל רואה בחמאס אחראי על הירי ולא תקבל את המשוואה שבה הם יורים ואנחנו לא מגיבים".

בתשובה לשמועות על כוונתו של נתניהו להציע לנפתלי בנט את תפקיד שר הביטחון (כדי להשאיר אותו בתוך "בלוק 55") אמר גלנט: "הדבר אינו נמצא על הפרק"

יואב גלנט בביקור במחנה יהודה בירושלים, ב-19 במרץ 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
יואב גלנט בביקור במחנה יהודה בירושלים, ב-19 במרץ 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
08:48 עריכה

רפלקסיביות: אחרי שנאם אתמול את הנאום המרכזי בעצרת לזכר יצחק רבין, בני גנץ מצייץ ציוץ אופטימי למראה הקהל שגדש את האירוע בכיכובו

08:58 עריכה

ישראל היום מפרסם הבוקר כתבה על תיק 4000 שבו חשוד ראש הממשלה נתניהו בקבלת שוחד. הכתבה מצטטת את תמלילי חקירות ניר חפץ, ומעלה תהיה: "בחדשות 12 פורסם כי שינויים במשרד התקשורת נעשו לבקשת אלוביץ', אלא שהתמלילים חושפים: למרות הלחצים של אלוביץ', חפץ כלל לא דיבר על כך עם נתניהו".

ראש הממשלה נתניהו שיתף את הכתבה בעמוד הטוויטר שלו באמצעות רטוויט לציוץ של "ישראל היום", אבל זמן קצר לאחר מכן הסיר את הציוץ והשיתוף.

ניר חפץ (צילום: פלאש 90)
ניר חפץ (צילום: פלאש 90)
09:22 עריכה

ח"כ נפתלי בנט לוחץ על מפלגות הימין להצטרף לממשלת אחדות ומאיים שהימין "יקרוס" בתרחיש של בחירות שלישיות, ובמערכת הפוליטית מתרוצצות שמועות על הצעות נדיבות של נתניהו לבנט כדי לשמור אותו בבית, כולל מינוי לתפקיד שר הביטחון.

אחרי שהשר יואב גלנט אמר שמינוי נפתלי בנט לשר הביטחון בממשלה שירכיב בנימין נתניהו "אינו על הפרק", אומר הבוקר השר להגנת הסביבה זאב אלקין בראיון לגלי צה"ל: "יהיה נכון לצרף את בנט לממשלה".

עם זאת, ייתכן שכדאי להזכיר לבנט, לאלקין ולגלנט שמי שמנסה כרגע להרכיב ממשלה הוא לא ראש הממשלה נתניהו אלא יו"ר כחול לבן, בני גנץ.

זאב אלקין (צילום: פלאש 90)
זאב אלקין (צילום: פלאש 90)
09:29 עריכה

בצלאל סמוטריץ' אינו מזדהה עם דבריו של יו"ר כחול לבן בני גנץ אמש בעצרת לזכר יצחק רבין:

09:39 עריכה

איימן עודה מוחה על ירי של לוחמי מג"ב על גבו של פלסטיני לא חמוש בצאתו מחקירה:

09:55 עריכה

בזמן שבנט מנסה לדחוף את הימין לממשלת אחדות ונתניהו מנסה לפתות אותו לרדת מזה, ליברמן מיישר קו עם בנט ותוקף את נתניהו.

"תניהו מוביל אותנו לבחירות בפעם השלישית והעם לא יסלח לו", כתב ליברמן הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו.

"כבר 48 ימים עברו מאז הסתיימה מערכת הבחירות עם אמירה חד משמעית של העם, הרוצה בהקמת ממשלת אחדות ליברלית. לצערי הרב, ישנם גורמים המנסים בכל דרך לטרפד הקמת ממשלה ובמקום להתמקד במהות מתעסקים בעניינים אישיים", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק.

"על מנת לזרז את מהלך הרכבת הקואליציה, הצענו מתווה להקמת ממשלת אחדות, כאשר ברוטציה בנימין נתניהו יכהן ראשון כרה"מ. פנינו לליכוד בכתב ובעל פה בהצעה לפתוח במו"מ קואליציוני אך לא זכינו למענה".

"המסקנה היחידה ממשיכת הזמן היא שנתניהו מוביל את מדינת ישראל לבחירות נוספות. נתניהו נאחז בגוש החרדי-משיחי מסיבות אישיות בלבד ולכן היה מוכן להקריב גם את יו"ר ועדת חוץ וביטחון וגם את העולים מחבר העמים לטובת הגוש", כתב ליברמן בעמוד.

"הניסיון להחזיק במקל משתי הקצוות – גם לבוא למו"מ להקמת ממשלת אחדות עם הגוש חרדי-משיחי וגם להיות ראשון ברוטציה – מצביע בוודאות על כך שכל האחריות על שיתוק מוסדות המדינה וסיבוב בחירות שלישי יהיו על נתניהו, ועל נתניהו בלבד".

במקביל, מגונן ליברמן על החלטתו שלא להצטרף לחקיקה שמוביל כחול לבן שהייתה מונעת מנתניהו להיבחר: "'ישראל ביתנו' דחתה הצעות שונות שהגיעו אליה למהלכים חד צדדיים, שיכולים לפגוע במו"מ להקמת ממשלה, כגון תמיכה בחוק המונע מח"כ שיש נגדו כתב אישום להציג מועמדות לראשות הממשלה".

"זאת, כיוון שאנו מתנגדים בתוקף למהלכים חד צדדיים שנויים במחלוקת בתקופת מעבר, טרם הקמת קואליציה, וכיוון שמדובר בחוק פרסונלי, גישה שאנו ב"ישראל ביתנו" מתנגדים לה באופן עקרוני".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת, ב-28 באוקטובר 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת, ב-28 באוקטובר 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
10:35 עריכה

בזמן שבנט דוחף בכל הכוח לממשלת אחדות, איילת שקד מתעקשת לנסות לאחד בחזרה את גוש הימין. בראיון לגלי צה"ל אמרה שקד: "הניסיון להרכיב ממשלת אחדות תקוע. ליברמן צריך לחזור לגוש הימין".

11:40 עריכה

"דוברי הליכוד וראש הממשלה נתניהו, יונתן אוריך ועופר גולן, ייחקרו גם בחשד להדחת עד ולא רק להטרדת עד". כך חושפת כתבת גלי צה"ל הדס שטייף. לדברי שטייף: "בדיקת הטלפונים של אנשי כוורת ראש הממשלה מובילה לחשד משמעותי לביצוע הדחת עד".

עורכי דינם של אוריך וגולן מסרו בתגובה: "בית המשפט מצא פגמים קשים בחקירת העדים. לנוכח הפגמים, ראוי היה שהמשטרה תסגור את התיקים".

11:47 עריכה

יו"ר יהדות התורה משה גפני עונה ליוזמתה של איילת שקד לתווך בין ליברמן למפלגות החרדיות:

11:50 עריכה

יאיר לפיד מצטרף להאשמותיו של אביגדור ליברמן, לפיהן נתניהו הוא זה שמונע הרכבת ממשלת אחדות, וממחיש אותן ברטוויט של קרקיטורה:

12:00 עריכה

ראש הממשלה נתניהו אמר בישיבת הקבינט הביטחוני שכינס היום:
"אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית מאוד רגישה ונפיצה בכמה וכמה זירות במזרח, בצפון ובדרום. מיד לאחר הירי על עוטף עזה כינסתי דיון של צמרת הביטחון בקריה. הוריתי על שורה של מטרות שעלינו לתקוף ולכן חיל האוויר תקף אותן, וודאי יכולתם להתרשם מעוצמת התקיפה".

"חמאס נושא באחריות מבחינתנו לכל התקפה שיוצאת משטחה של רצועת עזה. אני לא מתכוון לפרט כאן את התוכניות שלנו. אנחנו נמשיך לפעול בכל הזירות למען ביטחון מדינת ישראל, גם באמצעים גלויים וגם באמצעים סמויים, בים, באוויר וביבשה".

"אנחנו נמשיך את המאמצים שלנו למען החזרת שבוינו ונעדרינו. בעניין הזה אני רוצה לומר שיש לי אמון מלא בירון בלום שעושה את עבודתו בצורה אמינה, רצינית ומקצועית".

נתניהו התייחס בדבריו גם לאלימות מצד מתנחלים קיצוניים נגד חיילי צה"ל: "אני מבקש להוסיף דבר נוסף: אנחנו לא נסבול זריקת אבנים או כל התקפה אחרת על חיילי צה"ל שעושים את פעולתם, ממלאים את חובתם ומגינים על כולנו גם ביהודה ושומרון ובכל מקום אחר בארץ."

13:10 עריכה

הנהג שחשף ופרסם את בילוייו המפוקפקים ושיחותיו הביזאריות של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, ייאלץ לפצות את נתניהו הצעיר ב-30 אלף שקלים.

יאיר נתניהו הגיש תביעה של מיליוןן שקלים נגד הנהג, שבה נטען כי "הפר את אמונו, פגע בפרטיותו, הכפיש אותו וגרם לו עוגמת נפש של ממש למען בצע כסף". וכי "מאז פרסום ההקלטות התובע התקשה לתת מביתו ונמנע מהגעה לאירועים פרטיים ופומביים".

ynet מדווח כי הנהג הגיע להסכם עם נתניהו לפיו יפצה אותו יפצה ב-30 אלף שקלים, והשניים פנו לבית המשפט על מנת שייתן תוקף להחלטה, על אף שהתיק בעניינם נסגר לפני כחודשיים.

בנוסף, במסגרת הפשרה יפרסם הנהג את התנצלותו בפני נתניהו על הקלטת השיחה והפצתה, בציון העובדה שלא עשה זאת בכוונה.

לפי התביעה, נתניהו הבן שוחח על "נושאים שכוללים צנעת הפרט" עם חבריו במהלך בילוי בתל אביב לאחר ששתה אלכוהול. כמה שנים אחרי האירוע, הוא טוען בתביעה, נדהם לגלות כי השיחה עם חבריו הוקלטה שלא כדין בעקבות בקשה לתגובה שקיבל מחברת החדשות ששידרה אותם. לטענתו, הנהג הוא מקור ההקלטה ולא היה צד לשיחה.

בהקלטות נשמע נתניהו הבן עודו מדבר עם חבריו בדרך לבילויים במועדוני חשפנות, מציע להם למכירה את בת זוגו לשעבר ומבקש מבנו של איש העסקים יצחק תשובה 400 שקל "כי אבא שלי סידר לאבא שלך 20 מיליארד שקל (במתווה הגז)".

יאיר נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)
יאיר נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)
13:45 עריכה

ראשיהן של 15 העיריות הגדולות בישראל מאיימים לפתוח בשביתה במחאה על התעלמותו של ראש הממשלה נתניהו מדרישותיהם לשיפור המיגון ומערכת הבריאות ביישובי הצפון והחזרת מענקים ליישובים בפריפריה. כך עולה ממכתב ששלחו היום מרכז השלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות לראש הממשלה נתניהו.

משה דוידוביץ', יו"ר המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום יישובי קו העימות,  התראיין הבוקר לרדיו צפון 104.5 ואמר "האיפוק שגילו ראשי הרשויות הסתיים. "שלחנו מכתב מאוד חריף לראש הממשלה ובו רשימה של נושאים בתחום הביטחון. זה אפילו לא דרישות, אלה נושאים שעוסקים בביטחון ילדנו. אם לא תהיה היענות מיידית לנושא הביטחון בתוכנית מיגון הצפון החל מיום חמישי – 15 הרשויות הגדולות במדינה יושבתו".

ראש עיריית נהריה, אלוף משנה במילואים רונן מרלי, הוסיף: "בנהריה יש בתים ללא ממ"דים ומקלטים, ויש תכנית מיגון שלצערי לא יוצאת לפועל. התכנית הייתה אמורה להיות בינואר 2019, התחייבנו לחמישה מיליארד שקלים בפריסה של עשור, אבל בגלל שאין ממשלה הכל נעצר. צריך לזכור שאנחנו בלי ממשלה בפועל, אנחנו צריכים את ראש הממשלה".

. (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
. (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

 

14:40 עריכה

חברי ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל פתחו בשביתת רעב שתימשך עד יום שלישי במאהל שהקימו מול בית ראש הממשלה.

ראש ועדת המעקב, חבר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה אמר: "הפתחנו בשביתת רעב לשלושה ימים במחאה על התפשטות הפשע בחסות המשטרה שאינה ממלאת את תפקידה. המאבק יימשך עד שנתחיל לראות תוצאות בשטח במלחמה באלימות ובפשע ובמיוחד איסוף הנשק הבלתי חוקי שרוצח אותנו".

למסיבת העיתונאים שקיימו ראשי ועדת המעקב במאהל הגיעו גם חברי כנסת מהרשימה המשותפת, ביניהם גם יו"ר הרשימה איימן עודה.

מסיבת העיתונאים של ועדת המעקב והרשימה המשותפת במאהל המחאה לרגל שביתת הרעב במחאה על האלימות בחברה הערבית (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
מסיבת העיתונאים של ועדת המעקב והרשימה המשותפת במאהל המחאה לרגל שביתת הרעב במחאה על האלימות בחברה הערבית (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

 

 

15:18 עריכה

מחר ב-11:00 תקיים ועדת הכספים דיון בהשתתפות סגן שר הבריאות יעקב ליצמן על תקצוב סל הבריאות והיערכות מערכת הבריאות לחורף הקרוב.

אחר כך תמשיך הוועדה בדיוניה לגבי העברות תקציביות והקיצוץ הרוחבי של תקציבי משרדי הממשלה.

בצהריים יגיע לוועדה שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שישתתף בדיון לגבי רכש גומלין בתחום האוטובוסים.

ועדת הכספים של הכנסת, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ועדת הכספים של הכנסת, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

למחרת, ביום שלישי, תקיים הוועדה דיון על הגברת הגיוון התעסוקתי בשירות המדינה, בהשתתפות נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ.

15:26 עריכה

חברת הכנסת איילת שקד הגישה הצעת חוק להחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן, גוש עציון ומעלה אדומים. "כרגע יש חלון הזדמנויות מדיני ונכונות מצד ארצות הברית למהלך סיפוח שכזה, שלא יחזור. לכן, אסור להסס או להמתין ולנצל לאלתר את חלון ההזדמנויות הזה ולהתחיל במהלך להחלת הריבונות על אזורים אלה", הסבירה שקד.

15:48 עריכה

דובר ראש הממשלה עופר גולן הגיש תלונה במשטרה לגבי 52 מקרים שבהם פורסמו, לדבריו, איומים ודברי הסתה נגד עד המדינה שלמה פילבר. בדיונים שהתקיימו בבית המשפט בשבוע שעבר אמרו נציגי המדינה כי מקרים אחרים – לבד מהצבת רכב עם רמקולים לבית ביתו של עד המדינה פילבר – לא נחקרו, משום שלא הוגשה תלונה בעניינם.

16:45 עריכה

צייצנית בשם שרי צדוק אזולאי כתבה בחשבונה ש"העם רוצה בחירות שלישיות". מי שאהב את הדברים הוא לא אחר מאשר בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שלא אחת מהווים דבריו שיקוף בוטה להלכי הרוח של אביו.

17:03 עריכה

הסתיימה בהצלחה טיסת המבחן הראשונה של מטוס ראשי המדינה. בשעה 10:45 המריא מטוס ראשי המדינה. טייסי הניסוי של התעשייה האווירית בדקו את המערכות המרכזיות של המטוס, שעבדו באופן תקין. לאחר יותר מארבע שעות טיסה, נחת המטוס ב-15:15.

מטוס ראשי המדינה (צילום: יואב וייס, באדיבות התעשייה האווירית)
מטוס ראשי המדינה (צילום: יואב וייס, באדיבות התעשייה האווירית)

זוהי טיסת מבחן ראשונה מבין סדרת טיסות ובדיקות נוספות שייערכו בהמשך על ידי הצוות ההנדסי המקצועי של חטיבת התעופה בתעשייה האווירית.

17:07 עריכה

אחרי למעלה מארבע שעות, הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני.

17:35 עריכה

המצב הפוליטי בישראל לא נעלם מעיניו של מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סִנוואר. "אין משא ומתן עם ישראל, כי היא לא מסוגלת לקבל החלטות גורליות בשלב הזה", אמר סנוואר והסביר: "אין להם אפילו ממשלה שיכולה לאשר תקציב, או קבינט מצומצם שידון בסוגיות ביטחוניות כמו האיום האיראני".

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סנוואר (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)
סנוואר בדרום רצועת עזה, אוגוסט האחרון (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)
17:39 עריכה

השר דודי אמסלם התייחס לדבריו של מנהיג חמאס סנוואר – שטען שישראל לא מסוגלת לקבל החלטות בשל המשבר הפוליטי שבו היא שרויה – ואמר ש"אנשים שמפטפטים הרבה מפחדים ומדברים לציבור הפנימי שלהם".

עוד אמר אמסלם בראיון לכאן רשת ב' שכחול לבן לא רוצים אחדות. אמסלם גם נדרש להטרדת עד המדינה פילבר: "אין כאן הטרדת עד מדינה, זה קשקוש. יש כאן מקסימום סיפור לא מוצלח. בשביל זה הטרידו בתי משפט? משטרת ישראל מתעסקת בזה מבוקר עד לילה".

18:04 עריכה

החוקר והמרצה מוטי קידר – שטען בשבוע שעבר שלא יגאל עמיר רצח את רבין ודבריו חוללו סערה – הודיע בחשבון הפייסבוק שלו שיחדול מעיסוק בנושא. קידר כתב שהוא עומד מאחורי הדברים שאמר בהפגנה בפתח תקווה, אולם כדי לעסוק ברצינות בסוגיה יהיה עליו לעזוב את "אהבת חייו" – לימודי המזרח התיכון, לכן אין בכוונתו לעשות כן. קידר שב וקרא להקמתה של ועדת חקירה ממלכתית לנושא.

בחדשות 12 פורסם כי בעקבות דבריו בהפגנה ביטלה עיריית רעננה הרצאה שאמור היה קידר לשאת.

18:07 עריכה

מחר, בהצבעה חשאית, יבחר הליכוד יושב ראש סיעה. על התפקיד מתמודדים חברי הכנסת מיקי זוהר ויואב קיש. עד כה מילא את התפקיד דודי אמסלם.

18:51 עריכה

רוב הציבור בישראל, 53.4%, תומך בהקמת ממשלת אחדות – כך נמצא בסקר שנערך על ידי מרכז גוטמן לחקר דעת קהל והמדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה. בקרב היהודים התמיכה בממשלת אחדות עומדת על 59.8%, ובקרב הערבים – 20.8% תומכים בממשלת אחדות. 17.4% מהנשאלים תומכים בהליכה לבחירות, ו-12.9% תומכים בהקמת ממשלת מיעוט. 4.7 מהנשאלים השיבו שאף אחת משלוש החלופות הללו לא נושאות חן בעיניהם, ו-11.6% השיבו שאינם יודעים או שאינם רוצים להשיב לשאלה.

הסקר נערך ב-29-24 באוקטובר והשתתפו בו 602 נשאלים. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם 3.7%± ברמת ביטחון של 95%.

19:26 עריכה

שלשום פורסם בחדשות 12 שראש הממשלה נתניהו שוקל למנות את נפתלי בנט לשר הביטחון. אתמול אמר יואב גלנט בחדשות 13 כי תהיה זו שגיאה חמורה למנות את יושב ראש הימין החדש לתפקיד. היום הגיב על כך בנט שאמר על גלנט: "שיגיד מה שהוא רוצה".

מחר עתיד בנט להיפגש עם נתניהו. הכתב הפוליטי של "ידיעות אחרונות" יובל קרני מעריך, שאם בכוונת ראש הממשלה למנות את בנט לשר הביטחון – הדבר ייעשה מחר.

19:37 עריכה

ראש הממשלה נתניהו בבדיחוּת: "אנחנו לפני בחירות". הדברים נאמרו בכנס העיתונות הנוצרית השנתי.

חבר הכנסת אסף זמיר הגיב על כך וכתב שכשנתניהו דיבר על בחירות הוא היה "הכי רציני שאפשר".

19:50 עריכה

ראש הממשלה נתניהו אמר שהופתע מההאשמות שהופנו כלפי יועציו ומלקיחת הטלפונים שלהם על ידי המשטרה – כך אמר בכנס העיתונות הנוצרית השנתי. "רבים רבים מרגישים שמשהו כאן לא בסדר", הוסיף.

נתניהו אמר שיש להבחין בין הפרקליטות והמשטרה לבין מערכת המשפט, שלה הוא רוחש הערכה רבה. ראש הממשלה התייחס לדברי הביקורת של שר המשפטים אוחנה, ואמר שדבריו של השר הורכבו מציטוטים של שרי המשפטים טומי לפיד ודניאל פרידמן, ומדברי רות גביזון, ראובן ריבלין, הילה גרסטל ואביחי מנדלבליט. "אין מערכת חסינה מביקורת", הבהיר.

20:04 עריכה

גורמי משטרה אומרים שעד המדינה שלמה פילבר עומד מאחורי עדותו בתיק בזק-וואלה ואין בכוונתו לסגת מהדברים שאמר למשטרה – כך פרסם משה נוסבאום בחדשות 12.

20:14 עריכה

ממצאי חקירת המשטרה עד כה עולה כי יועצי התקשורת של נתניהו ושל הליכוד, עופר גולן ויונתן אוריך, הם הגורמים הדומיננטיים שעומדים מאחורי הטרדתו של עד המדינה שלמה פילבר. לשניים היה חלק משמעותי ואקטיבי בהפעלת המטרידים שפעלו נגד פילבר. לפי ההערכה השניים הם היוזמים של המעשה. לבד משני המבצעים ישנם עוד שבעה חשודים שמעורבים במעשה. כך דיווח משה נוסבאום בחדשות 12.

פרקליטיהם של דוברי ראש הממשלה, עורכי הדין עמית חדד ונועה מילשטיין, מסרו שאינם מתייחסים לפרטי החקירה המתנהלת.

20:22 עריכה

הצעת כחול לבן לימין החדש: תיק המשפטים – לאיילת שקד, תיק בכיר שאיננו הביטחון – לנפתלי בנט. משרד הביטחון יאויש על ידי אביגדור ליברמן או עלי ידי גבי אשכנזי. שקד נפגשה בימים האחרונים עם שורת בכירים בכחול לבן – אבי ניסנקורן, צבי האוזר ויועז הנדל. חלק מהפגישות נעשו במזנון הכנסת. לדברי עקיבא נוביק, שחשף את הדברים בחדשות 13, קיום המפגשים לעיני כל נועד להעביר איתות לראש הממשלה נתניהו.

21:05 עריכה

ראש הממשלה נתניהו מעריך שהסיכויים לפתרון המשבר הפוליטי נמוכים מאוד – כך דיווח בתאגיד השידור כאן מיכאל שמש. בהתאם להערכה זו החל נתניהו להתכונן למערכת הבחירות הבאה. לדברי מקורביו, אם הכנסת תתפזר ימונה נפתלי בנט לשר בממשלה במטרה לחזק את מחויבותו לנתניהו.

בחדשות 12 דיווחה דפנה ליאל שבכחול לבן ובליכוד מעריכים שאפסו הסיכויים שתקום ממשלת אחדות. בליכוד מאמינים בשבכחול לבן מחכים שיוגש כתב אישום נגד נתניהו, ובכחול לבן סבורים שבליכוד מרמים אותם ומעוניינים במערכת בחירות שלישית. אינדיקציה לכך ניתנה היום כשיאיר נתניהו סימן לייק לציוץ שצידד במערכת בחירות נוספת. בסיעתו של גנץ סבורים שראש הממשלה רוצה להביא את כחול לבן להתפשר ולהסכים לשבת איתו בממשלה ואז ללכת לבחירות, דבר שיביא לפגיעה אלקטורלית בהם.

21:45 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים למותה של אישה בתלמי אליהו, שלפי החשד נרצחה על ידי בעלה.

סגירה