הערכה: רה"מ יואשם במרמה ובהפרת אמונים בתיק 1000

עדויות סותרות של עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ ● בנט סירב להצעת נתניהו להתמנות לשר בממשלה ● כחול לבן: נתניהו מעוניין בממשלת חסינות, לא באחדות ● שוב, חילופי האשמות בין שר המשפטים ליועמ"ש ● דרעי הציע בחירות ישירות לראשות הממשלה - נתניהו התנגד ● מפלגות גוש הימין: לא נסכים לממשלת מיעוט, נצטרף רק יחד

בנימין נתניהו (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
יונתן סינדל/פלאש90
בנימין נתניהו
06:34 עריכה

בוקר טוב! שלום ירושלמי, הפרשן הפוליטי של זמן ישראל, מעדכן כי אביגדור ליברמן יקיים היום ב-14:30 מסיבת עיתונאים בכנסת. על פי שמועות בסביבתו של יו"ר ישראל ביתנו, הוא אינו צפוי לחזור על המסרים הרגילים ובמקום זאת יציג עמדה חדשה ופתרון למניעת בחירות שלישיות. הכל בינתיים, כאמור, בגדר שמועה – אבל כדאי לעקוב אחר ההתפתחויות.

במקביל, יתקיימו בכנסת גם פגישה שבועית של בלוק ה-55 של נתניהו, וגם פגישה בין צוותי המו"מ של כחול-לבן והליכוד.

07:30 עריכה

לפי דיווח בכאן, אין כוונה לחתום על הסכם קואליציוני בין ישראל ביתנו לכחול-לבן, אלא לכל היותר לסכם על קווי יסוד משותפים.

07:32 עריכה

שר החוץ קורא הבוקר לכחול-לבן להפסיק עם "התכסיסנות" ולהכריע אם פניהם לאחדות או בחירות, שהן להערכתו שתי האופציות הריאליות היחידות.

07:39 עריכה

בדומה לישראל כץ, גם ארדן מדבר על הצורך במבצע צבאי בעזה:

08:24 עריכה

חברי הכנסת זנדברג ורז מציינים את יום השנה לרצח רבין:

08:28 עריכה

הח"כית שרן השכל (ליכוד) תומכת בביטול המכס על ייבוא חמאה:

08:44 עריכה

חברי הכנסת יואב קיש ומיקי זוהר יתמודדו היום על תפקיד יו"ר סיעת הליכוד בכנסת.

09:25 עריכה

בתו של רבין לא מתרגשת מהקונספירציות סביב הרצח:

09:43 עריכה

אחמד טיבי על פרשת השחיתות שנחשפה היום במגזר הציבורי:

10:54 עריכה

ח"כ הנדל מכחול-לבן נענה להזמנה הפתוחה של תושבי שדרות:

10:57 עריכה

ח"כ ברקת ומי שמתיימר להנהיג את הליכוד ביום שאחרי נתניהו, פגש הבוקר את מנהלי השדולה הפרו-ישראלית בארה"ב, איפא"ק:

11:02 עריכה

שר התחבורה לועג לטור שפירסם היום רביב דרוקר בהארץ, ובו תיאר איך הימין רותם את קק"ל לרכישת קרקעות בשטחים:

11:04 עריכה

היום יתקיימו בחירות לראשות סיעת הליכוד וח"כ קיש טוען שנתניהו תומך בו ולא במיקי זוהר:

11:26 עריכה

מאמר המערכת של "הארץ" מוקדש הבוקר לרכישה הראוותנית של מטוס ראש הממשלה החדש, שאמור לשמש גם את הנשיא אך נתפס כמטוס של נתניהו. עלות הפרויקט מסתכמת בכ-750 מיליון שקל, והיא שקולה לסכום שמוציאה המדינה על עשר שנות טיסה. כמקובל, הממשלה הוסיפה לשיקולי ההוצאה את צורכי הביטחון, שמחייבים את ראש הממשלה לנהל אירועים מורכבים מהחפ"ק המעופף במטוס ייעודי, כביכול.

בשבת בערב, בעצרת רבין, עמיר פרץ נשאל על ידי כתב "זמן ישראל", מה הוא היה עושה עם הרכש היקר הזה, אם הדבר היה בידיו? תשובתו של יו"ר העבודה היתה קצרה וקולעת:

"קלי קלות – מוכר אותו."

את אותה שאלה הפנינו גם לחבר הכנסת עופר שלח מכחול-לבן בשיחת טלפון, אך עדיין לא קיבלנו תשובה.

מטוס ראש הממשלה נוחת אתמול בנתב"ג לאחר טיסת הניסוי הראשונה שלו. הגרסה הישראלית לאיירפורס 1 האמריקאי (צילום: Avshalom Shoshoni/Flash90)
מטוס ראש הממשלה נוחת אתמול בנתב"ג לאחר טיסת הניסוי הראשונה שלו. הגרסה הישראלית לאיירפורס 1 האמריקאי (צילום: Avshalom Shoshoni/Flash90)
11:45 עריכה

נציג ממשלה רשמי מתייחס לראשונה למחאות בעיראק, לאחר שבמהלך הלילה נהרגו 3 מפגינים שהתאספו מול הקונסוליה האיראנית בעיר קרבלה שבעיראק. שר החוץ ישראל כ"ץ כתב הביע הזדהות עם המפגינים:

בחודש החולף נהרגו מאות אנשים ברחבי המדינה, כחלק מהעימותים מול הממשלה על האבטלה והשחיתות.

12:15 עריכה

לצד הפגישות בין נתניהו לראשי בלוק הימין וצוותי המו"מ של שתי המפלגות הגדולות, בכנסת יתקיים בשעה 15:00 אירוע נוסף: ציון 6 שנים לפטירתו של הרב עובדיה יוסף, המנהיג הרוחני של תנועת ש"ס. דרעי, נתניהו וגנץ יגיעו לאולם שפרינצק לשאת דברים ולהדליק נר.

12:20 עריכה

משרד האוצר יתגבר את משרד הבריאות ב-40 מיליון שקל כחלק מההיערכות לחורף, כך הודיע היום יעקב ליצמן בדיון בוועדת הכספים. ליצמן אמר עוד, כי הוא סיכם עם ראש הממשלה ושר האוצר על העלאת מס הבריאות בחצי אחוז. במהלך הדיון ח"כ טיבי עקץ את יואב קיש ומיקי זהר, שמתמודדים על תפקיד ראש סיעת הליכוד, ואמר להם ש"זה התפקיד החדש היחידי שתקבלו בקרוב".

ח"כ מהעבודה איציק שמולי (עבודה) חושב שהתוספת לבריאות רחוקה מלהספיק, ומדובר ב"חצי אקמול לחולה סופני".

12:36 עריכה

חברי הכנסת של ישראל ביתנו יניחו היום הצעת חוק שמקדמת שוויון לקהילת הלהט"ב. ההצעה מבקשת להסדיר בחוק ברית זוגיות שתעניק זכויות של נישואין  לשני אנשים שיקיימו משק בית משותף, ותשווה את מעמד הזוגות החד-מיניים גם באימוץ ובפונדקאות. ספק רב אם ההצעה תעבור.

12:40 עריכה

יו"ר כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן תומך בתוספת התקציב למשרד הבריאות שאושרה היום בוועדת הכספים, (40 מיליון שקל כהיערכות לחורף):

"בשבוע שעבר דרשנו כי אזרחי ישראלי לא יסבלו מהקיפאון הפוליטי ודרשנו לקדם פתרון שיאפשר היערכות מיטבית של משרד הבריאות לחורף הקרוב. אני שמח שמשרד האוצר שמע את הקריאה הזו ופעל בהתאם לה. בנושאים מהותיים שבהם קיים סיכון ממשי לפגיעה באזרחי ישראל, אין מקום למחלוקות פוליטיות – נמשיך לפעול כדי שאזרחי ישראל לא ייפגעו מהפלונטר הפוליטי שכופה עלינו ראש הממשלה".

לפי דיווח בגלי צה"ל, העבודה מגבשת קואליציה להקמת ועדה מסדרת שתעסוק במערכת הבריאות. איציק שמולי אמר, כי הממשלה מתכננת קיצוץ של רבע מיליארד שקל למערכת הבריאות ולמעשה מתחמקת מאחריותה בעניין זה.

12:55 עריכה

האיחוד האירופי מבהיר היום כי ההתנחלויות בשטחים שנכבשו אחרי 67 הן לא חוקיות וקורא להפסיק אותן. הודעת האיחוד מתייחסת להחלטת הממשלה בחודש החולף, לקדם בנייה של 2,000 יחידות דיור ולאשר בניית מנהרה שתעקוף את בית לחם ממערב. הכביש העוקף והנפרד, לדעת האיחוד, מגביר את הפיצול של הגדה המערבית.

בתוך כך, אתמול הגישה הח"כית איילת שקד, (ימינה) הצעת חוק לסיפוח בקעת הירדן, גוש עציון ומעלה אדומים.

13:22 עריכה

ישיבת סיעת הליכוד התבטלה, והבחירות ליו"ר הסיעה בכנסת יתקיימו ב-14:30.

13:32 עריכה

הנהגת הציבור הערבי פתחה אתמול בשביתת רעב בת שלושה ימים במחאה על האלימות בחברה הערבית והיעדר הפתרונות לבעיית ריבוי כלי הנשק. מול משרד ראש הממשלה הוקם אוהל מחאה. ח"כ רם בן ברק, (כחול-לבן), הגיע לתמוך במאבק ואמר כי הוא לא רק של החברה הערבית, ולטענתו יש להתמקד בארגוני הפשיעה ש"משליטות טרור בכפרים הערביים".

13:38 עריכה

ועדת הכספים דנה כעת בתקציב משרד התחבורה, בהשתתפות השר בצלאל סמוטריץ'. יו"ר הוועדה משה גפני, יחד עם השר, תקפו שניהם את ראשי הרשויות המקומיות ש"מצפצפים על החוק" ומאפשרים תחבורה ציבורית בשבת.

"כמו נבלים ברשות התורה מנצלים פירצה בחוק", אמר סמוטריץ' ליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס שנכח בדיון.

13:47 עריכה

מועצת יש"ע תבחר היום ראש חדש, כך מדווח היום ג'ייקוב מגיד ב"זמן ישראל". ההצבעה תסתיים עד 16:00 וההכרזה על המנצח צפויה בשעות הערב. על התפקיד מתמודדים שני ראשי מועצות מקומיות, דוד אלחייני ויגאל להב.

14:32 עריכה

בישיבת קבינט הדיור שבו שותף גם שר האוצר כחלון, הוחלט להאריך את כהונת מטה הדיור עד אמצע מרץ הקרוב. בנוסף, הוחלט לאשר לאשר יחידות דיור בהתחדשות עירונית בכמה יישובים. בראש מטה הדיור עומד זאב ביילסקי והוא מרכז תחתיו את כל גופי הבנייה ובראשם מנהל התכנון, רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון.

15:19 עריכה

שש שנים לפטירתו של הרב עובדיה יוסף. דפנה ליאל מחדשות 12 מדווחת כי סביב שולחן אחד מתקבצים יו"ר כחול לבן, בני גנץ, השר אריה דרעי, יו"ר העבודה-גשר, איילת שקד, נפתלי בנט ונוספים שהגיעו.

גנץ: "לא יכולתי שלא להתרשם שהשילוב של הרב עובדיה לשלב בין מסורת וסובלנות הייתה חסרת תקדים. עלינו לכבד את כל התרבויות בחברה הישראלית. אם יש דרך שכולם יכולים לכבד את זכרו של הרב, היא דרך האחדות"

15:48 עריכה

במהלך האזכרה לרב עובדיה יוסף, קרא נפתלי בנט בפני בני גנץ ובנימין נתניהו להקים ממשלת אחדות בישראל. השניים הביטו זה בזה והחליפו חיוכים.

עמית סגל (חדשות 12) מדווח כי נתניהו אמר לגנץ: "בני, שמעת?".

15:56 עריכה

עמיר פרץ, יו"ר העבודה-גשר על המצב הבטחוני: "הקו שמוביל נתניהו נכשל. הממשלה הבאה תהיה חייבת לטפל בבעיה, ועל כן בכוונתי להציג תכנית ביטחונית לפתרון קבע בפני צוות כחול לבן".

16:19 עריכה

מנדלבליט דחה את טענות סנגורי נתניהו על הדלפות. לאחר שפרקליטיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פנו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה לפתוח בחקירה על ההדלפות המתפרסמות מדי שבוע בנוגע תיקיו – ענה מנדלבליט כי לא יפתח בחקירה.

במכתב מטעמו של מנדלבליט לפרקליטים נכתב: "אין מקום לפתוח בבדיקה או בחקירה של המקרים. מובן כי אין בדבר כדי להפחית מהחומרה שהיועץ המשפטי לממשלה רואה בהדלפת חומרי חקירה, דבר שכאמור יש בו כדי לפגוע בערבים החשובים שפורטו לעיל". 

16:21 עריכה

ח"כ מיקי זוהר נבחר לתפקיד יושב ראש סיעת הליכוד החד. זוהר יחליף את שר התקשורת דודי אמסלם, שביקש לסיים את תפקידו לאחר שמונה לשר.

ח"כ זוהר נבחר ברוב קולות של 18 לעומת 11 שתמכו בח"כ יואב קיש.

16:28 עריכה

הקיפאון במשא ומתן להרכבת הממשלה: יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, יפתח בימים הקרובים בסבב התייעצויות לצורך "ההכרה הסופית". ישראל ביתנו: "לא מאשרים ולא מכחישים".

16:31 עריכה

השר רפי פרץ (הבית היהודי) על אזכרתו של הרב עובדיה יוסף: "החדר המלא בח"כים מכל הסיעות מלמדים יותר מכל כמה הוא ידע לאחד את עם ישראל"

16:41 עריכה

דוד אלחייני נבחר לראש מועצת יש"ע. אלחייני גבר על ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, שזכה בקול אחד פחות – 12 מול 13. אלחייני מילא במשך 11 שנים את תפקיד ראש מועצת בקעת הירדן.

יו"ר מועצת יש"ע היוצא חננאל דורני: "אני מאחל הצלחה רבה לידידי דוד אלחייני, אני משוכנע ובטוח כי הוא יוביל בהצלחה את ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן על עבר מטרות העל של המועצה – ריבונות למיליון תושבים ביהודה ושומרון. אעזור לו ככל יכולתי".

.דוד פרל ודוד אלחייני (מימין לשמאל (צילום: יונתן זינדל/Flash90)
.דוד פרל ודוד אלחייני (מימין לשמאל (צילום: יונתן זינדל/Flash90)
16:51 עריכה

ראשי מפלגות גוש הימין מכונסים כעת לפגישה במשרדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

IMG-20191104-WA0033

17:07 עריכה

ח"כ מיקי זוהר שנבחר ליו"ר סיעת הליכוד מודה לחבריו שבחרו בו: "אני גאה ומתרגש. בע"ה אמשיך לפעול למען הצלחת הליכוד ומדינת ישראל". בנוסף, הודה ח"כ זוהר ליריבו, יואב קיש, "על התמודדות הוגנת ומכובדת"

יריבו שהפסיד במרוץ, קיש, ברך את המנצח.

17:10 עריכה

על רקע המשא ומתן התקוע להרכבת הממשלת, ח"כ איילת שקד (הימין החדש), נפגשה היום עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

על פי הדיווח באתר וואלה!News, שקד ניסתה לבחון עם ליברמן יתכנות לישיבתו בממשלה עם החרדים במידה שיתפשרו בסוגיות דת ומדינה.

17:27 עריכה

בפגישת בנימין נתניהו עם ראשי גוש הימין בכנסת, התייחס ראש הממשלה לפגישתו עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "הסכמנו לוויתורים רבים", אמר, "ביקשתי לשמוע מגנץ תשובות, ולא שמעתי תשובה לאף שאלה".

"צוות המשא ומתן שלנו מנסה כבר יומיים להיפגש עם הצוות של כחול לבן", ציין נתניהו, "אבל דוחים אותם מיום ליום. עד עכשיו לא נקבעה פגישה".

כמו כן, ראשי סיעות המחנה הלאומי הבהירו כי הם אינם מתכוונים להצטרף לממשלת מיעוט. "ראשי הסיעות חוזרים על התחייבותם שלא להיכנס לאף ממשלה שלא במשותף".

17:30 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מברך את מיקי זוהר על היבחרו לראש סיעת הליכוד: "הליכוד מאוחד וחזק מתמיד. בהצלחה רבה מיקי!"

17:31 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה היום למ"מ המפכ"ל מוטי כהן בנושא אדם בפייסבוק בשם "צביקה סבג" שמסית לרצח ראש הממשלה ובני משפחתו. ראש הממשלה ביקש ממ"מ המפכ"ל לפתוח מיד בחקירת הנושא.

צביקה סבג
צביקה סבג
17:36 עריכה

במפלגת הליכוד מברכים את דוד אלחייני על היבחרו לראש מועצת יש"ע.

ברקת: "אני בטוח שתוביל בהצלחה את מועצת יש"ע אל מול האתגרים הקיימים"

אדלשטיין: "אלחייני הוא האיש הנכון בזמן הנכון ובמקום הנכון לכהן כיו"ר מוצע יש"ע, ואני בטוח שיצליח בתפקיד החשוב"

17:39 עריכה

פתרון מהימין למו"מ התקוע? יו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי, הציע במהלך פגישת ראשי הימין את האפשרות ליזום בחירות ישירות לראשות הממשלה בין יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו. נתניהו סירב להצעה.

18:13 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דחה בכנס המתמחים את ההתקפות על מערכת המשפט.

"חלק מהדברים אינם אמת וחלקם מזעזעים. אני דוחה בכל תוקף את ההתקפות על שי ניצן ועל ליאת בן ארי, ככל שההתקפות נועדו להרפות את ידינו, זה פשוט לא יצלח", אמר מנדלבליט.

"חשוב להבהיר שהמערכת אינה חפה מטעויות", הוסיף היועץ. כמו כן התייחס לחקירת ראש הממשלה בעניין הטרדת עד המדינה פילבר. "אם היו טעויות, נפיק לקחים. הניסיון לנצל את הטענות הקשורות לחקירה כדי 'להפוך את הקערה על פיה' ולהציג את מי שחשוד בביצוע עבירה חמורה של הטרדת עד כ'קורבן' ואת רשויות האכיפה כ'עברייניות', הוא מהלך לא ראוי שאני דוחה בתוקף".

18:31 עריכה

מפלגת כחול לבן מסרה הערב כי התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מוכיחה שהוא לא מעוניין באחדות, אלא בממשלת חסינות.

"שיא האירוניה – יו"ר הליכוד מכנס את בלוק השיתוק ומפזר סיסמאות ריקות מתוכן", נמסר. "הדרך לממשלת אחדות רחבה וליברלית כפי שהעם רוצה ובחר פתוחה וידועה בפני נתניהו".

19:32 עריכה

נתניהו הציע לבנט להיות שר – אך בנט סירב. לאחר פגישת ראש הממשלה-ראשי מפלגות גוש הימין, נפגשו השניים לשיחה בארבע עיניים במהלכה הציע נתניהו לבנט תפקיד שר לצד חברות בקבינט.

בנט השיב כי הוא אינו מעוניין בכך וכי אין בכך צורך. הוא הדגיש את המחויבות המלאה לגוש הימין, והציע את סיועו להקמת ממשלת אחדות של נתניהו עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ.

19:35 עריכה

לאחר נאומו של היועץ המשפטי לממשלה, בו ביקר את ההתקפות נגד מערכת המשפט משיב לו השר אמיר אוחנה – הציבור ראוי למענה אמיתי ולא לאמירות ריקות.

עוד הוסיף השר כי "כשמתייגים ביקורת כהסתה ומציבים מאבטחים למושא הביקורת, הדבר דוחק כל ניסיון לשינוי, מקבע קלקולים ומעמיק אותם". מוקדם יותר אמר מנדלבליט שהוא מוטרד מכך שגורמים בכירים מתבטאים נגד רשויות החוק בדרך שחוטאת לאמת.

20:05 עריכה

חקירות נתניהו. הדיונים בתיק 1000 (פרשת המתנות) הסתיימו במשרד המשפטים וישנה תמימות דעים כי יש להגיש כתב אישום בתיק זה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבירה של מרמה והפרת אמונים.

לפי הדיווח של ברוך קרא ואביעד גליקמן בחדשות 13, במשרד המשפטים החלו במרתון הדיונים לגבי תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) – עמדת הפרקליטות שהוגשה ליועץ המשפטי לממשלה היא שיש להעמיד את נתניהו לדין בעבירה של מרמה והפרת אמונים, אבל ההערכה היא שיש כאלו הסבורים כי צריך לסגור את התיק.

בתיק 4000 (בזק-וואלה) יש דיונים פנימיים של הפרקליטות, שכבר העבירו חוות דעת ומסמכים ליועץ המשפטי ולפרקליט המדינה.

20:30 עריכה

חקירות נתניהו. עמית סגל (חדשות 12) דיווח הערב על סתירות בעדותו של ניר חפץ בתיק 4000, בכל הנוגע לפגישה משולשת בינו, לבין נתניהו ואלוביץ'. חפץ: "זיכרון זה לא הצד החזק שלי. אני חלש בטווח ארוך, אני אזכור עכשיו הרבה אבל עוד חצי שנה אשכח".

חפץ: אני בהלם שאני זוכר.

חוקר: אתה זוכר כי היו לך שבועיים לחפור רק בזה.

חפץ: אתה יודע מה? נכון. לא ידעתי את זה על המוח האנושי.

חוקר: הוא מזהה אינטנרסים, המוח האנושי.

באיכון הטלפונים מתגלה שלא היה מפגש משולש בתקופת הבחירות. המועד היחיד שבו אוכנו שלושת הטלפונים יחדיו, הוא ארבעה חודשים לפני הבחירות.

20:30 עריכה

מחר תתקיים ישיבת המשך של צוותי המשא ומתן של כחול לבן ומפלגת העבודה-גשר, "מתוך מטרה להתקדם לסיכום קווי יסוד משותפים".

20:42 עריכה

לאחר שהרב פירר ביטל את המופע בעקבות הלחץ הציבורי, באיחוד הלאומי הגיבו ואמרו כי הטרלול הליברלי ניצח.

"ביטול ערב ההתרמה למפעל החסד האדיר של הרב פירר הוא נקודת שפל בחברה הישראלית", נמסר מטעמם. "כל אחת ואחד מאזרחי המדינה צריך לחוש היום בושה וכלימה על ביזוי גומל חסד ענק".

21:50 עריכה

השר רפי פר בתגובה לביטול מופע ההוקרה של הרב פירר: "תמצית הצדקנו. אדם שסייע ותרם כל כך הרבה עובר מכבש תקשורתי וקמפיין נגד המופע לכבודו, וכל זה בגלל אורחות חייב". פרץ קרא לתרום לעמותת "עזרה למרפא" אותה הרב פירר מנהל.

סגירה