הירי מעזה גרם בעימות האחרון נזק ישיר ל-522 בתים בישראל

לפי נתוני קרן הפיצויים של רשות המסים, נפגעו בסבב הלחימה האחרון 207 כלי רכב ● 10 משפחות פונו מבתיהן● אשדוד ואשקלון ספגו את הנזק הגדול ביותר

פגיעה ישירה בבניין באשקלון (צילום: נועם ריבקין פנטון)
נועם ריבקין פנטון
פגיעה ישירה בבניין באשקלון

522 משפחות של ישראלים תושבי הדרום הגישו בשבוע שעבר תביעות לפיצוי על פגיעות ישירות מירי הטילים מעזה בעקבות העימות האחרון בין חמאס והג'יהאד האיסלאמי לבין ישראל. כך עולה מנתוני קרן הפיצויים של רשות המסים המתפרסמים היום (א').

באשקלון הוגשו 182 תביעות על פגיעות ישירות בבתים, באשדוד הוגשו 166 תביעות על פגיעות ישירות, בשדרות 20, בקרית גת 25 וביישובים אחרים נרשמו בסך הכול 129 פגיעות ישירות.

למרות מספר הפגיעות הרב, רק 10 בתים נהרסו ו-10 משפחות נאלצו להתפנות מבתיהן. ברשות המסים מדווחים כי חלק מהמשפחות הללו, ששהו בבתי מלון במימון קרן הפיצויים, עברו לדיור חלופי ואחרות חזרו לבתיהן.

בנוסף על הפגיעות בבתים, הוגשו 207 תביעות על פגיעה מירי הטילים בכלי רכב, מהן 90 באשדוד ו-50 באשקלון, ארבע בשדרות ו-61 ביישובים אחרים. 15 חקלאים מיישובי עוטף עזה הגישו תביעות על נזקים שהירי גרם לחקלאות.

ברשות המסים מדווחים כי "שישה צוותים של עובדי קרן הפיצויים, שמאים ומהמהנדסים פרוסים באזורים שנפגעו לצורך טיפול בנזקים ומתן מענה לאזרחים שרכושם נפגע" וכי "כ-95% מהנזקים כבר נבדקו במהלך השבוע שעבר ע"י צוותי קרן הפיצויים ונמצאים בתהליך טיפול".

עוד 166 מילים
סגירה