לא יודעים להפסיד בכבוד

צילום מסך מ"שיר הכבוד" של מור ברנשטיין
צילום מסך מ"שיר הכבוד" של מור ברנשטיין

הלאומנות הדתית משתוללת עקב ביטול מופע ההתרמה בהדרת נשים עבור "עזרה למרפא" של הרב פירר.

האיחוד הלאומי הודיע כי "הטרלול הליברלי ניצח…כל אחד ואחת מאזרחי המדינה צריך לחוש היום בושה וכלימה".

רפי פרץ כתב בפייסבוק ש"ביטול מופע ההתרמה של הרב פירר הוא תמצית הצדקנות", וכאילו כדי להמחיש מה היא צדקנות המשיך "אדם שסייע ותרם כל כך הרבה למען חולים וחולות בישראל עובר מכבש תקשורתי וקמפיין נגד המופע לכבודו (המופע לא לכבודו, הוא לטובת גיוס תרומות) וכל זה בגלל אורחות חייו". אותן אורחות שרצה לכפות על אלפי אנשים שהיו ממש בעד הקטע של הצלת חולים, אבל הצלת חולים לא מצדיק הדרת נשים.

לצד הרגש הרב שמעוררים מעשי הצדקה של הרב פירר, יש את הרגש שרפי פרץ עמל להדחיק. הרגש שבא לידי ביטוי יפהפה ומצמרר בסינגל הבכורה של היוצאת בשאלה מור ברנשטיין "שיר הכבוד"

לצד הרגש הרב שמעוררים מעשי הצדקה של הרב פירר, יש את הרגש שרפי פרץ היה רוצה, וגם בפועל עמל להדחיק. הרגש שבא לידי ביטוי יפהפה ומצמרר בסינגל הבכורה של היוצאת בשאלה מור ברנשטיין "שיר הכבוד", המשלב בית שיר הכבוד מתפילת שבת והחוויה של ברנשטיין:

"במעגל הזה היו שישים ריבו בנים
שעתידים בבוא היום, בבוא העת, להפוך
לתלמידים בני תלמידים
חכמים בני חכמים מלומדים בני מלומדים
ורק אני ללא תווים ורק אני ללא פנים
למה לא נתתם לי
כל כבודה בת מלך פנימה
נפשי חמדה בצל ידייך לדעת כל רז
סודייך ורק אני ללא תווים ורק אני ללא פנים
למה לא נתתם לי
למה לא נתתם לי לשיר
כל כבודה בת מלך פנימה
נפשי חמדה בצל ידייך לדעת כל רז סודייך
עכשיו אני על הבמות
עכשיו אני אנעים בזמירות
עכשיו אני על במות הקודש
למה לא נתתם לי לשיר
נפשי חמדה בצל ידייך לדעת כל רז סודייך"

 

היה אפשר לשים את הפאתוס בצד לרגע, אבל אין סיכוי שהמגזר הנרדף יוותר עליו כל כך מהר. בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, הפעם אלו זמרים שמבטלים מופעים בהדרת נשים.

היה אפשר לשים את הפאתוס בצד לרגע, אבל אין סיכוי שהמגזר הנרדף יוותר עליו כל כך מהר. בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו. הפעם אלו זמרים שמבטלים מופעי הדרת נשים

בסרוגים אסף ג'יאן כותב: "'המלחמה' עליה זעקו גדולי ישראל בדורות האחרונים כבר לא רחוקה, היא פה והיא נחשפה בהתקפה האומללה על הרב…פירר" ומבהיר כי "יש פה סבב מלחמתי אותו אנחנו כציבור מסורתי, דתי, חרדי הפסדנו".

ואפשר להמשיך ולהמשיך.

יש אנשים שלא יודעים להפסיד בכבוד.

בצד שני, הרבנית עדינה בר שלום אמרה בועידת ישראל ללכידות חברתית:
"אם מראש הרב פירר קובע שיגיע רק לתחילת האירוע ויוצא לאחר מכן בצורה מכובדת – היה ראוי יותר וכל הסערה המיותרת הזו לא היתה מתרחשת".

נדמה שיותר מאשר שהסערה הזו מעידה על קרע בין הציבור החילוני לציבור הדתי וחרדי, הסערה הזו מעידה על קרע בין חילונים ודתיים ליברלים ובין פונדמנטליסטים שמרנים.

כמו המלכה בשלגייה, הגברים בלאומנות הדתית מסתכלים יום-יום במראה ורואים מלח הארץ, צדיקים, מקרבי לבבות, קופצים על רימונים, עובדים בעמותות, גם סייבר וגם תורה, גם יפים וגם אופים ומפרישים חלה

כמו המלכה בשלגייה, הגברים השמרנים בלאומנות הדתית מסתכלים על עצמם יום יום במראה ורואים מלח הארץ, ציונים, צדיקים, מתיישבים, מקרבי לבבות, קופצים על רימונים, עובדים בעמותות, גם סייבר וגם תורה, גם יפים וגם אופים ומפרישים חלה.

"מראה מראה שעל הקיר, מי הכי צודקת בעיר?"
"זו את מלכתי הסרוגה"
"מראה מראה שעל הקיר, מי הכי הכי צודקת בעיר?"
"זו את מלכתי הסרוגה"
"מראה מראה שעל הקיר, מי הכי הכי הכי צודקת בעיר?"
"זו כבר לא את מלכתי הסרוגה. נמאס לאנשים מרדיפת הלהטבים, מההדתה, משאיבת הכספים לג'ורה של השטחים, מהתג-מחיריסטים שזורקים אבנים על חיילים ושורפים אנשים חיים, עוד יש להם טעם מר בפה מרצח רבין. אבל מה ששובר, זה הדרת נשים. סורי מלכה סרוגה, את פאסה. הכי יפה זו מדינה ליברלית נאורה".

נמאס לאנשים מרדיפת להט"בים, מהדתה, משאיבת הכספים לג'ורה של השטחים, מתג-מחיריסטים שזורקים אבנים על חיילים ושורפים אנשים חיים, ויש טעם מר מרצח רבין. אבל מה ששובר זו הדרת הנשים

המלכה בשלגייה הלכה להרעיל את מי שהחליפה אותה כהכי יפה.
מה תעשה המלכה הסרוגה שירדה מנכסיה?

ניצן ויסברג, מרצה ויועצת למתודולוגיית חדשנות design thinking ופעילה חברתית בתחום החינוך. עבדה כפרופסור יועצת באוניברסיטת סטנפורד לפני שחזרה לארץ וגילתה שארצה שינתה את פניה. כיום היא חיה בהוד השרון עם אישה היקר וארבעת ילדיהם.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 598 מילים
סגירה