הסדר טיעון ברצח בדומא: הקטין א' לא יורשע ברצח

הקטין יורשע בחברות באירגון טרור, תיכנון פיגוע ובמספר הצתות של רכוש ● המשפט על רצח בני משפחת דוואבשה יתמקד בנאשם נוסף, עמרם בן אוליאל

זירת הרצח בכפר דומא (צילום: מרים אלסטר/פלאש 90)
מרים אלסטר/פלאש 90
זירת הרצח בכפר דומא

אחד מנאשמי הרצח של משפחת דוואבשה בכפר דומא הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות. הקטין א' יודה בקשירת קשר לביצוע פיגוע, בהצתה ומעשי תג מחיר ברכוש. בנוסף, הוא יימחק גם מכתב האישום על הצתת כנסיית דורמציון. בכפר דומא נרצחו עלי דוואבשה בן ה-18 חודשים, אחיו אחמד נפצע קשה וההורים סעד וריהאם ניספו.

הרקע להסדר הטיעון שהתקבל בבית המשפט המחוזי מרכז, הוא עינויים שעבר א' בעת חקירתו על ידי שירות ביטחון כללי, בחשד לביצוע הרצח. א' הודה אך בגלל התקלות בחקירה ההודאה לא התקבלה. א' כבר ריצה שלוש שנות מאסר וכעת הפרקליטות תבקש להטיל עליו 5.5 שנים בסך הכל.

א' התגורר במאחז סמוך לכפר דומא, ולפי כתב האישום הוא תיכנן להצית בית בכפר זה ובכפר סמוך לו בסוף יולי 2015. לשם כך הוא חבר לנאשם אחר וביצע תצפיות לעבר דומא אך בסופו של דבר לא הגיע לזירה.

בנוסף, א' מואשם בהצתה של מחסן תבואה בכפר עקרבה, הצתה של מונית בכפר יאסוף ניקוב צמיגים בבית צפפא וחברות באירגון טרור. א' לא היה בזירת הרצח בדומא גם לפי כתב האישום המקורי וריחוקו מהזירה הקשה על הפרקליטות להאשים אותו בקשירת קשר לרצח. המשך המשפט של הרצח בדומא יתרכז מעתה בעמרם בן אוליאל, שמסר הודאות לגבי חלקו בפרשה.

עוד 189 מילים
סגירה