הותר לפרסום: בר רפאלי תשלם מס של כ-8 מיליון שקל

בית המשפט המחוזי דחה את הערעור של רפאלי, וקבע שהיו לה הכנסות מפרסום מגוריה בדירות במגדלי Yoo ו-W ● רפאלי תחויב גם בהוצאות משפט ב-120 אלף שקל

בר רפאלי בקמפיין לפוקס (צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)
יוסי זמיר / פלאש 90
בר רפאלי בקמפיין לפוקס

בר רפאלי תשלם מס של כ-8 מיליון שקל למדינת ישראל ותחוייב בהוצאות משפט של 120 אלף שקל, כך לפי פסק דין של בית משפט מחוזי מרכז שהותר לפרסום היום. פסק הדין האזרחי ניתן לטובת פקיד שומה כפר-סבא לפני כשבועיים וחצי ודחה את הערעור של רפאלי. בהמשך הדוגמנית עלולה לעמוד גם לדין פלילי בכפוף לשימוע, לפי החלטת פרקליטות מיסוי וכלכלה, ולצורך כך שכרה את שירותיו של עו"ד פיני רובין.

המס נובע משומה שהוצאה לרפאלי עבור השנים 2009-10, בהיקף של כ-8.6 מיליון שקל וכן 7.8 מיליון שקל בהתאמה. פסק הדין ניתן בערעור של רפאלי, ועיקר המחלוקת בינה למדינה היא בשאלת מרכז חייה באותן שנים. רפאלי טענה שלא היתה תושבת ישראל באותן שנים, אך לא ציינה באיזו מדינה כן היתה תושבת.

מחלוקת נוספת היתה בעניין הכנסות שלא דווחו מדירות שהיו לרפאלי משני מקורות: 190 אלף שקל שולמו לבעלי הבית בדירה ששכרה רפאלי במגדלי Yoo. רפאלי שילמה שכר דירה חודשי של 2,500 דולר והתשלום הנוסף ניתן על ידי בעלי הזכויות בפרוייקט עבור פרסום שמה של רפאלי כמי שמתגוררת בו. הסכום השני, בסך 20 אלף שקל, שולם על ידי חברה אחרת עבור פרסום שמה של רפאלי כמי שמתגוררת בדירה אחרת במגדל W בתל אביב. בהמשך רפאלי רכשה דירה במגדל בלו.

רפאלי ניסתה לטעון שבמהלך השנים האמורות היא ניהלה מערכת יחסים עם ליאונרדו די קפריו וגרה איתו בניו יורק ובלוס אנג'לס. מנגד, המדינה טענה שבמהלך 2009, רפאלי שהתה בישראל 185 יום ובשנה שלאחר מכן 131 יום, ובכך היה מספיק כדי להחשיב אותה כתושבת ישראל. בנוסף, היא לא החזיקה רישיון נהיגה בארה"ב וגם לא גרין קארד.

את ההכנסות משירותי הדוגמנות ניתבה רפאלי לחברה בבעלות אמה, ציפי, והיא זו שניהלה את הפעילות מישראל. כרטיס האשראי של הדוגמנית היה ישראלי אף הוא, והוסווה בחשבון בנק של הוריה. רפאלי לא הצליחה להוכיח שמערכת יחסיה עם די קפריו היתה "תא משפחתי" שכן לא הציגה ראיות לכך ולא זימנה לעדות את די קפריו או מישהו מטעמו.

עוד 301 מילים
סגירה