טובת המדינה דורשת: מח"ל

בנימין נתניהו ובני גנץ באזכרה לרב עובדיה יוסף, 4 בנובמבר 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
הדס פרוש/פלאש90
בנימין נתניהו ובני גנץ באזכרה לרב עובדיה יוסף, 4 בנובמבר 2019 ש"ס מפלגה חג חגים אריה דרעי שר הפנים יו"ר מפלגה עובדיה יוסף בני גנץ בנימין נתניהו ביבי ראש הממשלה כחול לבן

אם למישהו עדיין היה ספק לגבי כוונותיו של בנימין נתניהו, אתמול גם הספק הזה הוסר. ראש הממשלה הזמני הוכיח שוב שטובת המדינה איננה לנגד עיניו אלא טובתו־שלו.

המהלך הפוליטי המכוער שביצע רגע לפני כניסת השבת – מינויו של נפתלי בנט לשר הביטחון – מצטרף לשורה ארוכה של מהלכים שהוא מבצע במשך שנים, שכל תכליתם לחמוק ממשפט ולברוח מהכלא.

המהלך הפוליטי המכוער שביצע רגע לפני כניסת השבת – מינויו של נפתלי בנט לשר הביטחון – מצטרף לשורה ארוכה של מהלכים שהוא מבצע במשך שנים, שכל תכליתם לחמוק ממשפט ולברוח מהכלא

קצרה היריעה מלתאר את כל מהלכיו הפוליטיים של נתניהו, שהוקדשו ומוקדשים למטרה נלוזה זו. רק אזכיר בקצרה את מינוי המפכ"ל הקודם רוני אלשיך, שבדיעבד התברר לנתניהו כטעות מבחינתו; מינויו של אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה; מינויו של אוחנה לשר המשפטים (מספר 21 ברשימת הליכוד, להזכירכם); ומינויו של מתניהו אנגלמן לתפקיד מבקר המדינה.

הדבר היחיד שמעניין את נתניהו זה זמן רב הוא הימלטות מאימת הדין ודחיית הקץ. לשם משימתו זו כל האמצעים כשרים מבחינתו, כי לתפיסתו המעוותת, הוא מעל המדינה ולכן יש לדאוג קודם כול לו ולרווחתו ורווחת משפחתו. כל השאר לא רלוונטי, לא מעניין, משעמם ולא חשוב.

במנוסתו ממשפט צֶדק נתניהו מנטרל כל גורם מפריע מבחינתו, מסיר הֲדוּרים, מכשולים ואבני נגף – אבל הוא לא מסתפק בזה; בבריחתו הוא אף שובר בגסות, באלימות ובהשתלחות חסרת רסן של "חייליו" את אמון הציבור במוסדות החוק, האכיפה והדמוקרטיה. לאמור, כולם נגדי, כולם מושחתים, כולם רוצים להפיל אותי ואם אפול, אתם אבודים. בכיין סדרתי, חמוץ ראשי, שהשתלט על מוקדי הכוח במדינה ועושה בהם כרצונו, והכול כשר מבחינתו להימנע מהעמדה לדין.

כולם נגדי, כולם מושחתים, כולם רוצים להפיל אותי ואם אפול, אתם אבודים. בכיין סדרתי, חמוץ ראשי, שהשתלט על מוקדי הכוח במדינה ועושה בהם כרצונו

ולצערנו הוא מצליח. אמון הציבור במערכות החוק שואף לאפס, רוב הציבור איבד אמון במשטרה (שכבר שנה פועלת ללא מפכ"ל קבוע!), בפרקליטות ובבית המשפט.

נתניהו מתנהל כאריה פצוע. הוא לא רואה איש פרט את עצמו ומשפחתו. כל מהלכיו מתוכננים בדיוק רב למטרה זו. התנהלות מַפיונרית טיפוסית, ובמסגרתה הוא מפעיל "חיילים", בובות ואומרי הן (יס־מנים) כנועים שישרתו אותו ורק אותו בנאמנות עיוורת ובצייתנות עד מוות.

נתניהו הוא ראש הממשלה הראשון של ישראל שריכז לידיו כוח ושליטה עצומים. עוד לא היה ראש ממשלה בעל כוח ושליטה כמוהו. כשלאדם יש כוח בלתי מוגבל כמעט לפעול כרצונו, השתן עולה לו לראש, הוא מאבד את שפיותו וחי בהרגשה שהוא מעל כולם, מעל הכול ובלעדיו אין קיום. הוא ומשפחתו באמת משוכנעים ומאמינים בזה.

נתניהו מתנהל כאריה פצוע. הוא לא רואה איש פרט את עצמו ומשפחתו. כל מהלכיו מתוכננים בדיוק רב למטרה זו. התנהלות מַפיונרית טיפוסית, ובמסגרתה הוא מפעיל "חיילים", בובות ואומרי הן (יס־מנים) כנועים

והינה, רק בסוף השבוע האחרון התוודענו לדברי יאיר נתניהו על המדינה שאביו קיבל בשנות התשעים. אין לי כוונה לחזור על דברי ההבל, רעות הרוח והשטות שלו, רק אעיר שדבריו אלה מדגימים יפה את התחושה שהמשפחה הזאת חיה בה, שהם משפחת מלוכה מעולם אחר.

הם בראו עולם משלהם, מציאות חלופית למציאות האמיתית, ובה נתניהו מלך ומושיע ולפניו היה כלום ושום דבר. ומכיוון שכך, לתפיסתם, חייבים מטוס יוקרתי שהאזרחים יממנו (מטוס מיושן שעלות שדרוגו ותחזוקתו כבר עלתה לנו 729 מיליון שקל וצפויה לעלות עוד), בנו מאובטח על ידי השב"כ (במקום שיושב ראש האופוזיציה יאובטח על ידיהם), והאזרחים אמורים להעריץ את המשפחה. ומכיוון שכך, האזרחים גם מממנים את כל צורכי המשפחה מכף רגל ועד ראש, לרבות המזון של הכלבה, שמתה בינתיים.

אז מה עושים? לאן ממשיכים מכאן?

הם בראו מציאות חלופית בה נתניהו מלך ומושיע והאזרחים אמורים להעריץ את המשפחה. ומכיוון שכך, האזרחים גם מממנים את כל צורכי המשפחה מכף רגל ועד ראש, לרבות המזון של הכלבה, שמתה בינתיים

במצב הנוכחי יש רק שתי אפשרויות לפעולה: ללכת לבחירות שלישיות שבהן כולנו נפסיד ובעיקר הפוליטיקאים יפסידו, או להקים ממשלה צרה בתמיכת הרשימה המשותפת.

מכיוון שנתניהו מסנדל ברגל גסה כל אפשרות להקמת ממשלת אחדות ליברלית רחבה וישראל נמצאת במצב חירום כללי בגללו, על בני גנץ לפעול כעת וללא דיחוי להקמת ממשלה צרה בתמיכת הרשימה המשותפת ובהשתתפות המחנה הדמוקרטי, מפלגת העבודה וישראל ביתנו (שלמען המדינה תצטרך להתפשר).

אפשר להגדיר את הממשלה הצרה שתוקם ממשלת חירום לאומית, ובקיצור מח"ל (ראשי התיבות מח"ל יזכירו לאוהבי נתניהו את מושא אהבתם). ראש הממשלה הנכנס בני גנץ, יכנס מסיבת עיתונאים ויצהיר בה כדלקמן:

אזרחי ישראל היקרים, בשל המצב שישראל נקלעה אליו בהובלת נתניהו ומתוך אחריות לאומית ורצון כן ואמיתי להימנע מבחירות שלישיות החלטנו להקים ממשלת חירום לאומית, מח"ל, שתפעל באופן זמני עד אשר יובררו ענייניו המשפטיים של ראש הממשלה היוצא נתניהו. ממשלת החירום הלאומית, מח"ל, תפעל במשך שנה, זמן מספיק לדעתנו, לבירור ענייניו המשפטיים של ראש הממשלה היוצא נתניהו. כשיתבררו ענייניו לכאן או לכאן אנו מתחייבים לפרק את ממשלת החירום הלאומית ולהקים ממשלת אחדות רחבה תחתיה.

והיה אם נתניהו יֵצא חף מפשע במשפט הוא יוכל להיות חלק מאותה ממשלה, ואם לא – תוקם ממשלת אחדות בלעדיו והוא יֵצא מהמערכת הפוליטית.

ישראל זקוקה ליציבות. יציבות שלטונית ויציבות חברתית. ממשלת החירום הלאומית הזמנית תספק את אותה יציבות, תחזיר את הממלכתיות  ותאפשר לחזור לשרת את האזרחים, כל האזרחים, ולדאוג לצורכיהם ולבעיותיהם.

אנו מודים לראש הממשלה היוצא נתניהו, ומאחלים לו שיצליח להוכיח את חפותו. תודה לכם, ישראל ואזרחיה מעל הכול.

בימים אלו מציינים שלושים שנה לנפילת חומת ברלין שבעקבותיה אוחדה גרמניה מחדש. באופן סמלי צריך להפיל את חומת נתניהו ובכך לאחד את החברה הישראלית המתפוררת.

ממשלת חירום לאומית, מח"ל, תיטיב עם המדינה ואזרחיה, תאחד את השורות בחברה הישראלית, ותחזיר את ישראל למסלול ולשפיות.

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 842 מילים ו-1 תגובות
סגירה