בנט - בעיית ביטחון

. (צילום: Yonatan-Sindel-Flash90)
Yonatan-Sindel-Flash90

אנשים מתפלאים תמיד על הסגידה לאנשי צבא בישראל. הרמטכ"ל לשעבר מופז נהג תמיד להזכיר, ספק בציניות ספק ברצינות, שישראל היא מדינה שיש לה צבא ולא צבא שיש לו מדינה.

אבל הנה בא עוד מינוי הזוי, מוזר, מופרך, ילדותי, פוליטי, אינטרסנטי, לא מקצועי ולא אחראי, ומוכיח שוב שאין ברירה – צה"ל חייב לנהוג כצבא שיש לו מדינה לנהל, אחרת אין מבוגר אחראי בסביבה.

אבל הנה בא עוד מינוי הזוי, מוזר, מופרך, ילדותי, פוליטי, אינטרסנטי, לא מקצועי ולא אחראי, ומוכיח שוב שאין ברירה – צה"ל חייב לנהוג כצבא שיש לו מדינה לנהל, אחרת אין מבוגר אחראי בסביבה

רק לפני חודשיים עצר הרמטכ"ל (עם ראש השב"כ) את הניסיון של ראש המדינה לספח את בקעת הירדן ערב הבחירות ולגרום בכך לקרע סופי עם ממלכת ירדן ואולי מדינות ערב כולן.

לפני שנים ספורות עצרו הרמטכ"ל אשכנזי, יחד עם ראש המוסד דגן וראש השב"כ דיסקין, פעולה צבאית מטורפת נגד מתקני הגרעין באיראן. מהלך שעלול היה לסבך את ישראל במלחמה קשה, יקרה, ארוכה, ועקובה מדם עם איראן.

הדרג הצבאי בראשות הרמטכ"ל איזנקוט, מנע שוב ושוב הרפתקאות צבאיות מול החמאס בעזה וניהל מלחמה שקטה ומדויקת מול התבססות איראן בסוריה.

לא תמיד הצליחו ראשי מערכות הביטחון למנוע הסתבכויות של הדרג המדיני. פתיחת מנהרת הכותל הובילה ב-96 למהומות שעלו בחיי עשרות פלשתינים ו-16 חיילי צה"ל. נתניהו קדנציה ראשונה. פרשת ניסיון חיסול חאלד משעל בירדן, סיכנה את הסכם השלום עם ירדן וגרמה לשחרורו של מנהיג חמאס בעזה השייח יאסין. שוב נתניהו בראש המדינה שיש לה צבא ויש לה מוסד.

עכשיו אמור להיכנס שר ביטחון חדש למשרד הביטחון. הוא מלא הבטחות ואיומים ודברי רהב כלפי חמאס וכלפי כל אויב בגזרה. בנט הוא תואם נתניהו. צעיר יותר. שחצן לא פחות. רברבן יותר. חסר אחריות הרבה הרבה יותר

עכשיו אמור להיכנס שר ביטחון חדש למשרד הביטחון. הוא מלא הבטחות ואיומים ודברי רהב שחצניים כלפי חמאס וכלפי כל אויב בגזרה. ליברמן למד מהר שאי אפשר לחסל את הנייה ב-48 שעות וכי לכל תקיפה ישראלית יש מחיר ותגובה מצד שני.

לקח זמן וגם נתניהו למד שללא תכנית ויוזמה מדינית, אין פתרון צבאי לאיומים על ישראל. נתניהו ה"חזק בביטחון" לא רוצה יוזמה מדינית ולכן מוכן לשלם כל חודש במזוודות דולרים לחמאס, ובלבד שזה ימשיך לשלוט בעזה ולא יתן לרשות הפלשתינית דריסת רגל שם. מהלך שעלול להביא גם דרישה מישראל להתקדם במו"מ מדיני.

בנט הוא תואם נתניהו. צעיר יותר. שחצן לא פחות. רברבן יותר. חסר אחריות הרבה הרבה יותר.

לצה"ל ולמערכות הביטחון אין ברירה. הרמטכ"ל וראש השב"כ צריכים לנהל כעת את מדיניות הביטחון השקולה של ישראל. לקחת את בנט ביד לפינת הלשכה ולהסביר לילד המתבגר את עובדות החיים

לצה"ל ולמערכות הביטחון אין ברירה. הרמטכ"ל וראש השב"כ צריכים לנהל כעת את מדיניות הביטחון השקולה של ישראל. לקחת את בנט ביד לפינת הלשכה ולהסביר לילד המתבגר את עובדות החיים. שסיפוח שטחי סי יביא להתרסקות בתיאום הביטחוני עם הרש"פ וכתוצאה מכך עלייה בכמות הפיגועים בישראל ובשטחים. השנה נמנעו 450 פיגועים משמעותיים אמר נדב ארגמן לפני יומיים. יותר מפיגוע ליום.

הם צריכים לקחת את בנט ביד לחדר המפות, ללטף בעדינות את ראשו ולהראות לו ברגוע את אלפי הטילים של חיזבאללה בלבנון ואת בסיסי האיראנים בסוריה ואת הטילים הבליסטיים האיראנים בגבול איראן עיראק. תקשיב אדוני שר הביטחון… כאן זה לא בימת הכנסת. לא אולפן טלוויזיה ולא תשדיר בחירות. כאן נקבעים גורלות. הפצצה מוטעית אחת ואתה חוטף מטח בגליל ובתל אביב. מבצע כושל אחד ואתה נאלץ לשחרר אלף מחבלים (תשאל את נתניהו). כניסה של אוגדה לעזה וכיבושה יעלה לנו במאות הרוגים ומה תהיה ביום המחרת התכנית המדינית שלך? מדינת הלכה?? הגברת לימודי היהדות על חשבון המתמטיקה?

בנט יעמוד מול אביב כוכבי מול מפקד חיל האוויר נורקין מול ראש השבכ נדב ארגמן…. וייאלץ להסביר את עצמו.

הם צריכים לקחת את בנט ביד לחדר המפות, ללטף בעדינות את ראשו ולהראות לו ברגוע את אלפי הטילים של חיזבאללה בלבנון ואת בסיסי האיראנים בסוריה ואת הטילים הבליסטיים האיראנים בגבול איראן עיראק

זה לא סמוטריץ, אריאל ואיילת. לא רגב, אמסלם ומיקי זוהר. מולו יישבו אנשים עם 30 שנות ניסיון ביטחוני, אחריות כבדה לחיי מאות אלפי חיילים וידע עמוק במגוון האיומים, דרכי הפעולה, והתוצאות האפשריות של כל מהלך ביטחוני צבאי מודיעיני או מדיני. יסבירו לו את התוצאה של שינוי הוראות הפתיחה באש וחוק עונש מוות למחבלים.

לא בסיסמאות בכנסת אלא באפשרות האכזרית ששבויים ישראלים בתגובה לחוק יוצאו להורג לעיני המצלמות כמו שדעאש נהג "להסביר". הנה המודיעין יאמרו לו. זו התכנית של האויב.

בנט החייכן יחוויר ויבלע את לשונו.

הביצים ישקשקו ורעידות בלתי רצוניות יופיעו בקצות אצבעותיו. זיעה קרה תנזל מעורפו אל הטלית והציצית. הוא יישב שם ואולי יבין פעם אחת בחייו הפוליטיים שבבניין הזה נגמרו המשחקים.

עכשיו תחליט אדוני השר: אתה רוצה את התפקיד ומוכן לקחת אחריות, או שאתה מתכוון לברוח מהר כמו באותו השיטפון שהיה צפוי בתחזית מזג האוויר והטביע עשר נערות ונער בטיול שהיה תחת אחריותך?

אתה מתבקש לוותר על צוללת אחת לפחות, יאמר לו מפקד חיל הים, וסגן הרמטכל יבהיר שהכסף דרוש למטרות דחופות יותר. "לך תתעמת עם נתניהו בעניין הזה" יגידו לו המבוגרים האחראים.

כך יטלטלו אותו אל טייסת החמקנים, ואל החומה התת קרקעית בעוטף עזה, ואל מטה השב"כ בשטחים, ואל החטיבה היהודית, ואיומי האינתפאדה הבאה כתוצאה מטרור המתנחלים, ואל יתר בעיותיה האמיתיות של ישראל.

עכשיו תחליט אדוני השר: אתה רוצה את התפקיד ומוכן לקחת אחריות, או שאתה מתכוון לברוח מהר כמו באותו השיטפון שהיה צפוי בתחזית מזג האוויר והטביע עשר נערות ונער בטיול שהיה תחת אחריותך?

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 828 מילים
סגירה