מלחמת שלום נתניהו

נתניהו מבטיח למוטט את שלטון החמאס בשנת 2009. צילום מסך מערוץ 10
נתניהו מבטיח למוטט את שלטון החמאס בשנת 2009. צילום מסך מערוץ 10

הבוקר קיבלנו הוכחה נוספת שנתניהו חייב דחוף לפנות את מקומו. כבר התרגלנו לכך שכל מה שמניע אותו הוא שמירה על הכיסא בכל מחיר. הבוקר קיבלנו תזכורת למי שאולי שכח, שגם בטיפול בארגון הטרור חמאס נתניהו נכשל כישלון חרוץ ומובהק.

לפני עשר שנים הבטיח נתניהו בקולו התאטרלי: "אנחנו נמוטט את שלטון החמאס". חלפו עשר שנים ולא רק שלא מוטט את שלטון החמאס, הוא אף חיזק אותו ומתַחזק אותו כלכלית מדי חודש בחודשו ב־40 מיליון דולר במזומן שהוא מאשר להעביר אליו ללא כל פיקוח.

לפני עשר שנים הבטיח נתניהו בקולו התאטרלי: "אנחנו נמוטט את שלטון החמאס". חלפו עשר שנים ולא רק שלא מוטט את שלטון החמאס, הוא אף חיזק אותו ומתַחזק אותו כלכלית מדי חודש בחודשו ב־40 מיליון דולר במזומן

חמאס והגי'האד האסלאמי מעולם לא היו חזקים כל כך ובעלי ביטחון עצמי ואומץ כמו בתקופת נתניהו. לפני שנתניהו הגיח לחיינו חמאס היה ארגון קטן, פחדן ולא משמעותי, שבעיקר איים וירה מדי פעם בפעם טילים על שדרות ולעיתים רחוקות על אשקלון. בעשר השנים האחרונות התחזק חמאס וקיבל ביטחון לשגר טילים לירושלים ולתל אביב, והינה היום כל המדינה משותקת ומפוחדת בגללו.

רוצה לומר, ביבי הבטיח למוטט, רק שהתבלבל בשם, במושא המיטוט: במקום למוטט את ארגון החמאס הוא מוטט את החברה הישראלית, את כוח ההרתעה ואת הדמוקרטיה.

זו כבר שגרה קבועה אצלו: בכל פעם שהוא חש את הכיסא רועד מתחת לישבנו הוא נוקט פעולות פוליטיות אנוכיות שיבטיחו את המשך ישיבתו על הכיסא.

זה תמיד עובד לו, תמיד בעת מלחמה שהוא כופה עלינו למען הישרדותו הפוליטית הנכלולית, המתועבת והנבזית כולם מתאחדים, תומכים בו ועוצרים הכול

הכול כשר לשם כך: הסתות פרועות נגד יריבים פוליטיים; הפצת שקרים, סילופים והשמצות; וגם יציאה למבצע, למלחמה או למערכה. וזה תמיד עובד לו, תמיד בעת מלחמה שהוא כופה עלינו למען הישרדותו הפוליטית הנכלולית, המתועבת והנבזית כולם מתאחדים, תומכים בו ועוצרים הכול. ברור לכול שזו אחדות מזויפת.

הגיע הזמן לשים לזה סוף. הגיע הזמן להבין את המשחק המלוכלך שלו ולא להשתתף בו. הגיע הזמן להפסיק לשחק לידיים שלו ולהמשיך כרגיל. לא לעצור את כל המדינה בגללו ולא לעצור את הפוליטיקה.

לפיכך, אילו הייתי בני גנץ הייתי מודיע עוד היום שאני מחזק את ידי אזרחי ישראל וכוחות הביטחון ובאותה נשימה מצהיר שעייפנו מהמשחקים הפוליטיים המלוכלכים של נתניהו ולכן אנחנו בכחול לבן ממשיכים משא ומתן להרכבת ממשלה ביתר מרץ, ואף לא שוללים ממשלה צרה בתמיכת הרשימה המשותפת. כי ישראל ואזרחיה חשובים הרבה יותר מנתניהו, והמשחק שנתניהו עושה בהם ומהתל בהם חייב להיפסק.

אילו הייתי גנץ הייתי מודיע עוד היום שאני מחזק את ידי אזרחי ישראל וכוחות הביטחון ובאותה נשימה מצהיר שעייפנו מהמשחקים הפוליטיים המלוכלכים של נתניהו ולכן ממשיכים מו"מ להרכבת ממשלה ביתר מרץ

ישראל ואזרחיה הפכו לכלי משחק בידי נתניהו. המשחק הזה חייב להיפסק. על בני גנץ לפעול מיידית להקמת ממשלה בישראל, ותהא זו ממשלה זמנית צרה שתפעל עד לבירור העניינים הפליליים והמשפטיים של ראש הממשלה היוצא נתניהו. לכשיתבררו ענייניו הפליליים תפורק הממשלה הזמנית הצרה ותוקם ממשלת אחדות ליברלית תחתיה. למען ישראל הדמוקרטית שלטון נתניהו חייב להגיע לידי סיום.

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 464 מילים ו-1 תגובות
סגירה