המציאות החדשה בסוריה, אף שמצויה בעיצומו של עיצוב מחדש, מייצרת שורה של גלי הדף במגוון סוגיות. אחת מהן נוגעת למכלול האנרגיה במזרח הים-התיכון. אזור זה עבר תמורה מרתקת וחשובה בעשור האחרון, בעקבות גילויי הגז במימי הים, הן במישור האנרגטי והן בזה המדיני-אסטרטגי. מארג של שיתוף-פעולה אזורי נבנה, ובא לידי ביטוי ארגוני עם הקמתו של פורום הגז האזורי בינואר 2019. שחקנית מרכזית שנעדרה ממנו הינה, כזכור, טורקיה.
קריסתו של משטר אסד בסוריה הציבה את טורקיה בעמדה אטרקטיבית, שיכולה להשפיע על דמותו של המשטר בדמשק, כמו גם על מפת יחסי הכוחות האזורית. אנקרה הפשילה שרוולים מייד עם כניסתו של אבו מוחמד אל-ג'ולאני וכוחותיו לדמשק.
השגריר בדימוס מיכאל הררי הוא עמית מדיניות במיתווים – המכון הישראלי למדיניות-חוץ אזורית ולשעבר שגריר ישראל בקפריסין. הררי כיהן בתפקידים בכירים בחטיבה לתכנון מדיני ובמרכז למחקר מדיני במשרד החוץ. כיום הוא מרצה בחוג למדע המדינה במכללה האקדמית עמק יזרעאל. https://www.mitvim.org.il/he/
אילון מאסק הפך לנשיא בפועל של ארה"ב והוא מפרק את הממשל הפדרלי לשביעות רצון רוסיה וסין. בינתיים דונלד טראמפ חסר החלטיות ומזגזג. הכסף של מאסק ומרים אדלסון מדבר. רק לחץ עליהם יוכל להביא להמשך עסקת החטופים.
* * *
השבועות הראשונים של טראמפ, בכהונתו השנייה כנשיא ארה"ב, לא אכזבו. הוא מייצר רעש, מקבל החלטות דרמטיות וחוזר בו; מבצע מינויים חסרי כל היגיון שיגרמו לארה"ב, ולעולם, נזקים בטווחים הקצר והארוך; מעלה רעיונות שאין מי שסבור שניתנים ליישום; כצפוי אין לו מושג במה הוא עוסק (והפרשנים המסכנים מתייחסים אליו ברצינות).
יעקב צלאל הוא עיתונאי
לא קלה היא, לא קלה הדרך של הרכבת בגוש דן
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
זה פשוט צריך להגדיל את תדירות הרכבות ל כל 2 דקות כמו בשעות השיא ברוב השעות
והכי חשוב להפוך את הרכבת לפועלת 24 שעות ביממה כמו באירופה לפחות בימי חול גם עם בתדירות נמוכה יותר
ולעשות סדר בקווים לא הגיוני שיש 3 רכבות ברצף לקרית אריה ואז 3 ברצף לפתח תקווה זה אמור ליהיות לסירוגין ככה שלא משנה לאיפה מישהו רוצה לנסוע הוא לא יצתרך לחכות יותר מ 4 דקות ברוב השעות
אף מילה על הפעלת הרכבת הקלה בשבת?!
כך ליותר אנשים יהיה תמריץ לוותר על האוטו הפרטי, הכבישים יהיו פנויים יותר, יותר ישתמשו ברכבת והחיים של כולנו יהיו טובים יותר.
בנוסף, קל לפתור את בעיית תחנות האוטובוס באמצעות גגון שהולך לשני צדדים, ונטיעת עצים.
שאלת קיומו או אי קיומו של אלוהים מעסיקה את החילונים יותר מאשר הדתיים. לרוב החילוניים מניחים שאם יצליחו להוכיח שאלוהים לא קיים, הדתיים יבינו שהם טועים, יעזבו את הדת ויצטרפו אליהם.
הנחה זו שגוייה לדעתי, מן הטעם הפשוט שאין אפשרות להוכיח את קיומו או אי קיומו האונטולוגי של אלוהים. עניינם של דתיים הוא בריטואלים מסורתיים ולא בהוכחות מדעיות. כמו כן האמונות העממיות אינן תלויה בשיקולים רציונליים. למעשה עצם העיסוק בשאלת קיומו או אי קיומו של האֵל הוא עיסוק דתי. האובססיה החילונית להוכיח שאלוהים לא קיים היא נאיבית ומזיקה לקידום הנאורות.
ד״ר יגאל בן-נון הוא בעל שני תארי דוקטור בהצטיינות בסורבון ובמכון ללימודם גבוהים EPHE בפריס. מתמחה ביחסים החשאיים בין ישראל למרוקו ובתחום ההיסטוריוגרפיה של ספרי המקרא. לימד באוניברסיטת פריס 8. עוסק באמנות כאמן, אוצר ומנהל אמנותי בתחום האמנות הפלסטית והאינטר ארט. ספרו ״קיצור תולדות יהוה״ יצא לאור בהוצאת רסלינג בשנת 2017. ספרו על מוצא היהודים והתהוותם עומד לצאת לאור.
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם