לכשכש באבו אל עטא

כרזת "לכשכש בכלב"
כרזת "לכשכש בכלב"

חילופי שלטון הינם הבסיס לדמוקרטיה מתפקדת. ללא האפשרות לבחירה בשלטון חדש, אחר, עלול להתקבע שלטון מושחת, או לא חוקי, שמנצל את חוקי המדינה לטובתו האישית, תוך השתלטות על מוקדי הכוח, ובסופו של דבר הוא עלול להשליט דיקטטורה על הדמוקרטיה.

כבר באוגוסט השנה נכתב כאן על הר הסימנים המעידים על כך ששלטון נתניהו לא יתן להחליפו. "אם יפסיד בבחירות הוא  כבר יסביר שהבחירה אינה לגיטימית, כי היא נשענת על קולות הערבים או השמאל" – זה בדיוק מה שעושה כיום נתניהו שהפסיד בבחירות ספטמבר לכחולבן ולגנץ. שלשום הוא צרח על גנץ "עם האנשים האלה אתה רוצה להקים ממשלה?" בכוונו לחברי הכנסת הערבים.

כבר באוגוסט השנה נכתב כאן על הר הסימנים המעידים על כך ששלטון נתניהו לא יתן להחליפו. "אם יפסיד בבחירות הוא  כבר יסביר שהבחירה אינה לגיטימית, כי היא נשענת על קולות הערבים או השמאל"

כתבנו כאן לפני 3 חודשים בלבד:

"הם יגייסו את היועמ"ש החלש, את המבקר החדש, את משרד המשפטים ואת הביטחון, את שופטיהם בעליון ואת לובשי המדים שגדלו אצלם והם יאמרו שיש סכנה לארץ ישראל לעם ישראל ולתורת ישראל וישללו את בחירת העם ממי שנחשבים בעיניהם לבוגדים".

הנה נתניהו מינה את אמיר אוחנה לשר המשפטים, את נפתלי בנט לשר הביטחון –  בהליך ספק חוקי שהיועמ"ש החלש מסיט את עיניו ממנו. הנה הוא מסית נגד השמאל והערבים כאילו הם מסכנים את ביטחון המדינה.

נבואה או פרשנות או הערכה מפוקחת? תחליטו אתם.

הנה מינה את אוחנה לשר המשפטים, את בנט לשר הביטחון – בהליך ספק חוקי, שהיועמ"ש החלש מסיט את עיניו ממנו. הנה הוא מסית נגד השמאל והערבים כאילו סיכנו את ביטחון המדינה. נבואה או פרשנות או הערכה מפוקחת? תחליטו אתם

בסרט המפורסם "לכשכש בכלב" יוצר הבמאי בארי לוינסון מציאות מדומה שבה מתרחשת מלחמה באלבניה שעלולה לסכן את ארה"ב. המציאות הזו מתרחשת רק באולפן הטלוויזיה ערב בחירות, שבהן הפופולריות של הנשיא המכהן נמצאת בשפל. כל הסקרים מנבאים לו הפסד צורב.

תשדיר הבחירות של הנשיא (שמשמש כמוטיב במשך הסרט) נושא את הסיסמה "לא מחליפים סוס באמצע הדרך", תשדיר שמתברר כעלוב למדי. המלחמה הפיקטיבית נועדה לצבור פופולריות ולעזור לנשיא המכהן לנצח בבחירות למרות מצבו הגרוע בסקרים.

בסרט "לכשכש בכלב" יוצר הבמאי בארי לוינסון מציאות מדומה שבה מלחמה באלבניה עלולה לסכן את ארה"ב. המציאות הזו מתרחשת רק באולפן הטלוויזיה, ערב בחירות שבהן הפופולריות של הנשיא המכהן נמצאת בשפל

והנה המציאות הישראלית – ראש ממשלה מכהן שכבר איבד את המנדט ליריבו, מסובך בפרשיות שוחד מרמה והפרת אמונים, עומד לקראת הכרעה פלילית משפטית בתיקיו, או הליכה לבחירות נוספות, אחרי שתי מערכות בחירות שנועדו לחלץ אותו מאימת הדין.

הוא מייצר יומיום תשדירי בחירות נגד יריביו ונגד אוכלוסיות שלמות וזוכה למטר של בוז. כל קריאותיו ליריביו להיכנס לממשלת אחדות "רחבה" תחת כנפיו נענו עד כה בשלילה וחשד. לכולם ברור שהוא לא משרת את האינטרסים של המדינה אלא את האינטרסים האישיים שלו – להימלט מכתב אישום.

הוא יוזם אם כן תודעה ציבורית תקשורתית כוזבת של מלחמה המאיימת על שלום המדינה. כל יום איום אחר – איראן, חיזבאללה, חמאס והיום ג'יהאד איסלאמי.

הוא יוזם אם כן תודעה ציבורית תקשורתית כוזבת של מלחמה המאיימת על שלום המדינה. כל יום איום אחר – איראן, חיזבאללה, חמאס והיום ג'יהאד איסלאמי

אפשר אמנם להאמין לראש השב"כ ולרמטכ"ל שהנסיבות המבצעיות ( "הכוכבים הסתדרו" אמר נדב ארגמן) הן שגרמו לתזמון החיסול של בכיר הג'יהאד. אבל באותה נשימה נודע שהמידע על אותו בכיר כבר נמצא שנה וחצי בידי השב"כ וצה"ל.

סיכולו של ה"פצצה המתקתקת" נמנע בתקופת שר הביטחון ליברמן, ולאורך זמן רב ישראל העבירה מזוודות כסף לחמאס ולא התנתה אותן בהפסקת פעילותו של אבו בהאא אל עטא. שם, שרק עם חיסולו, נודע לנו על קיומו ועל הסכנות הנובעות ממנו יומיום.

והנה "הכוכבים הסתדרו"!!! מי שמאמין בכוכבים ומזלות יאמין גם לתזמון הנוכחי. אין כאן טענה לראשי השב"כ וצה"ל. משימתם היא לחסל את ראשי הטרור, למנוע פיגועים, ליצור הרתעה ולהגן באמצעים שונים על תושבי הדרום. התזמון הפוליטי אינו אמור להיות שיקול בשיקוליהם. הוא כן אמור להיות שיקול משמעותי בהחלטות של שר הביטחון וראש הממשלה היוצא.

סיכול ה"פצצה המתקתקת" נמנע בתקופת שר הביטחון ליברמן, ולאורך זמן רב ישראל העבירה מזוודות כסף לחמאס ולא התנתה אותן בהפסקת פעילותו של אבו בהאא אל עטא. שם שרק עם חיסולו נודע לנו על קיומו

להר הסימנים התווספה אתמול עוד לבנה על פסגתו – נתניהו והליכוד לא יתנו להחליף אותם. השלטון מבחינתם קדוש יותר מהדמוקרטיה, חשוב יותר מחייהם של אזרחי המדינה ולכן המשחק הפוליטי יימשך גם במחיר מלחמה מיותרת שבה יכשכשו באבו אל עטא.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 680 מילים ו-1 תגובות
סגירה