אסור לתת לנתניהו לשלוח חיילים למלחמה

בנימין נתניהו במשכן ראש הממשלה (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
הדס פרוש/פלאש90
בנימין נתניהו במשכן ראש הממשלה

תמלילי החקירה המתפרסמים של נתניהו הם מסמך מדהים שנבלע ברעש הקסאמים. חשוב להתייחס אליהם עכשיו, כי אדם שמשקר באופן כל כך גס בחקירה, סובל מבעיות זיכרון (לדבריו) וחותם על מסמכים בלי להבין (לדבריו), אסור לו לשלוח חיילים למלחמה.

נתניהו אינו ראש הממשלה הראשון הנגוע בפלילים, אך בהשוואה לשרון ואולמרט הוא הראשון שמוכן להפליל את האנשים הכי קרובים לו בכוונת מכוון.

תמלילי החקירה של נתניהו הם מסמך מדהים שנבלע ברעש הקסאמים. חשוב להתייחס אליהם, כי אדם שמשקר באופן כה גס בחקירה, סובל מבעיות זיכרון, וחותם על מסמכים בלי להבין, לא יכול לשלוח חיילים למלחמה

חוקר: "מתי לראשונה אתה מדבר עם פילבר על עסקת בזק־yes?"

נתניהו: "לא זוכר שדיברתי איתו על זה".

חוקר: "אתה בטוח?"

נתניהו: "לא נתתי שום הנחיות בעניין הזה. אני חושב שהוא, אם בכלל, אם זה עלה, זה הלך הפוך. הוא בא ואמר לי, כן".

הפללה כל כך בוטה רומסת ושקרית של אדם, שחטאו הגדול (וזה חטא גדול) שהוא התנהג כמו עבד נרצע, היתה מה שהוביל את פילבר וחפץ לשתף פעולה עם המשטרה.

נתניהו מתאר את תפקודו בתור שר התקשורת :

"אני רוצה שתבינו: מביאים לי פקטה כזאת, עם גומיות, יש גומיות כאלה וניירות, אני לא מגזים, כל יום לפחות, או יותר. ואני אפילו לא מסתכל עליהם. פותח. אני לא מוציא את זה מהגומיה אפילו, בדרך כלל. חותם, עובר הלאה. חותם, חותם, חותם. זו מידת המעורבות שלי".

נתניהו מסביר לחוקריו שכשר תקשורת, מעולם לא ביקר במשרד התקשורת ולא יודע אפילו היכן הוא. כלומר, לא טורח לבצע, אפילו למראית עין, את תפקידו כשר:

"ביקשתי בענייני סיקור הוגן. דברים שקשורים לאיזון של האתר הזה. אבל אם אתה שואל: האם היו עניינים שקשורים לבזק? אפס. אפס. אפס. חד־משמעית. אני כשר התקשורת חתמתי על מסמכים… רק כדי להבין, שתבינו. נתון שיסביר מה אני כשר תקשורת. אני לא ביקרתי פעם אחת במשרד התקשורת. אני לא יודע איפה זה משרד התקשורת".

נתניהו לחוקריו: "רק כדי להבין, שתבינו. נתון שיסביר מה אני כשר תקשורת. אני לא ביקרתי פעם אחת במשרד התקשורת. אני לא יודע איפה זה משרד התקשורת"

החוקר מנסה לרענן את זכרונו של נתניהו, אך לשווא, הוא לא זוכר, ובזק-יס זה כמו סינית בשבילו:

"אנחנו מדברים עכשיו על התקופה של בחירות 2015, דצמבר 2014 עד מרץ 2015. מר נתניהו, האם בתקופה הזו שאול אלוביץ' או מישהו מטעמו פנה אליך כדי לשקול את קידום העסקה בין בזק ל־yes, בשל הסיבה שיש כאן סד זמנים שעומד לפוג.. תוקף האישור של הממונה על ההגבלים עסקיים יכול לפוג, ולכן יש צורך שתשקול את הצורך לקדם את העסקה הזאת".
נתניהו: "לא זוכר שאף אחד פנה אליי… בזק לא עניין אותי. בזק־yes בכלל לא ידעתי מה זה, זה היה כמו סינית בשבילי".".

בחקירה נוספת, לאחר שניר חפץ (שראה את ההקלטות מחקירות נתניהו) מסר עדות, אמרו החוקרים לנתניהו, שיש ברשותם הקלטה של ניר חפץ וביקשו ממנו להקשיב ולהגיב. בהקלטה, חפץ דוקא מתעקש שנתניהו לא חסר דעת עד כדי כך:

"כשישבתי עם נתניהו ונתתי לו את המסמך אמרתי לו ששאול טוען שגלעד ארדן, וכעת ממשיך דרכו של ארדן אבי ברגר, מורחים בכוונה את הזמן ולא מאפשרים חתימה של המשרד על עסקת yes כדי ששעון החול של הרשות להגבלים עסקיים יאזל והעסקה תרד מן הפרק. כאמור, הסברתי לנתניהו בשני משפטים והוא מהיר תפיסה, לא צריך להסביר לו פעמיים".

בהקלטה חפץ ממשיך ונותן סימנים בבקיאותו של נתניהו:

"איך יודעים אצלו אם הוא מתכוון לעשות? אם הוא רושם את הדברים על פתק נייר רחב כזה… את הדבר הזה יכולים לדעת רק הקרובים ביותר. הוא איש של המילה הכתובה הוא עיין במסמך הזה יותר ביסודיות מאשר..."

נתניהו מתעקש:

נתניהו: "What a liar, what a liar"

חוקר: "תקשיב עד הסוף בבקשה".

הקלטת חפץ ממשיכה:

"וניכר שהבין אותו והרים את הטלפון ללשכת ראש הממשלה וביקש ממזכירתו לקבוע לו פגישה עם אלוביץ'".

כאן לא מדובר בשמועות, יש תאריכים פגישות ומסמכים. אפשר להתווכח לגבי מהות התן וקח, ואני משער שאם יגיעו לבית משפט יעשו את זה.

איך אחרי עדות כזו הוא נשאר ראש ממשלה עוד כשנה וחצי? למנדלבליט הפתרונים.

כאן לא מדובר בשמועות, יש תאריכים פגישות ומסמכים. אפשר להתווכח לגבי מהות התן וקח, ואני משער שאם יגיעו לבית משפט יעשו את זה. איך אחרי עדות כזו הוא נשאר ראש ממשלה עוד כשנה וחצי?

שתדע כל אם עבריה, שהאיש ששולח חיילים למות הוא עבריין, לכאורה, שסובל מבעיות זיכרון וזיכרון סלקטיבי, ובנוסף לכל שקרן שלא בוחל בכלום בשביל להשאר בשלטון.

ככל הנראה את התקיפה באיראן הוא מכין למקרה שהמערכת המשפטית הנרפית והמפוחדת (לא חס וחלילה כלפי פלסטיני שקטף פחות מקילו תפוזים בפרדס) תאזור קצת אומץ ותגיש כתב אישום.

אסור לתת לאיש הזה להיות ראש ממשלה.

איתי בן דן הוא חוקר.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 692 מילים
סגירה