היי,
אני יושבת לכתוב לך, ולא בגלל שאני חושבת שאני יודעת יותר ממך או שיש לי את כל התשובות. אני כותבת לך כי אני מרגישה שחייבים לדבר על זה. על מה? על מה שמחכה לך אם תבחרי להתחתן ברבנות.
אירית רוזנבלום היא עורכת דין, פילוסופית של המשפט, מייסדת ומנכ"לית הארגון "משפחה חדשה", הפועל להכרה ערכית וחוקתית במשפחה. לרבות כל התאים המשפחתיים בישראל והשוואת זכויותיהן של משפחות מכל הסוגים והמינים. מחברת הספר "בגן של אלוהים – תולדות המהפכה המשפחתית".
לאחרונה הכנסת הכירה בחשיבות של דמוקרטיה מקומית בישראל, והעבירה בקריאה טרומית הצעת חוק פרטית של יו"ר ועדת הפנים יעקב אשר, בתמיכת שר הפנים משה ארבל, שמתגמלת חברי מועצה על השתתפותם בישיבות ומעניק להם החזרי הוצאות. אכן מדובר בדברים בסיסיים לגמרי, שמרבית האנשים מצפים לקבל בתמורה לעבודתם, אך עד היום חברי מועצה היו מתנדבים לחלוטין.
יש לכך משמעויות דמוקרטיות אדירות, החל מכך שמגוון רחב יותר של אנשים מהקשת החברתית והסוציו-אקונומית יוכלו להרשות לעצמם לרוץ בבחירות המקומיות – הרי התנדבות היא פריווילגיה במידה רבה – וכלה בחיזוק האיזונים והבלמים ברשות.
הילה אביב ירושלמי היא חוקרת בארגון "תנועה מקומית", הפועל לחיזוק המעורבות המקומית בשלטון המקומי.
בישראל חיות כ-19,500 נשים פליטות. חלקן חיות כאן כבר 20 שנים, חלקן נולדו פה. הן חוסות כאן תחת הגנה קבוצתית, כלומר מדינת ישראל מאפשרת את שהייתן כאן באופן חוקי, ומונעת את גירושן בשל סכנת החיים שנשקפת להן במדינות מוצאן.
ועדיין – אותן פליטות חיות כשהן כמעט חסרות זכויות לחלוטין, עירומות מכל מעטפת בסיסית של הגנה וביטחון סוציאליים, חוות על בשרן יומיום מדיניות מתעמרת ומפלה מצד הרשויות.
הדר אביאל היא רכזת מדיניות ציבורית בא.ס.ף - ארגון סיוע לפליטים ומבקשי מקלט בישראל, ומחברת דוח המצב על נשים פליטות בישראל שפורסם לאחרונה.
הוא באמצע שנות השבעים לחייו, יליד הארץ, בעברו קריירה עסקית מפוארת ופורצת דרך. איש עתיר מעשים וזכויות. מתנדב פעיל, איש משפחה נהדר, סבא מצטיין והוא חבר טוב שלי.
כול מוצאי שבת, מאז שהחלה המהפכה המשפטית, הוא לוקח את דגל המדינה הגדול, שבמשך כול ימות השבוע מתנוסס בגאון במרפסת ביתו, לובש את החולצה של ההפגנה ויוצא יחד עם רעייתו להפגין בכיכר החטופים/קפלן.
דפנה צרויה היא אזרחית ותיקה, תל אביבית. פעילה ויזמית חברתית. נציגת תל אביב במועצת האזרחים הוותיקים הארצית, שהוקמה על ידי הגוינט וקרן דליה ואלי הורביץ. בעלת הפודקאסט "בטל בשישים", שבו יחד עם שני שותפים מדברים על הגיל השלישי מזווית ייחודית ועם הומור.
לא מִחזור ולא נעליים
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
בניגוד לשקרים האפולוגטיים של חלק מן המגיבים למטה, עצם האפשרות של גבר ו/או בית הדין למנוע מאישה גט ולהתערב בהחלטותיה הפרטיות הופך אותה לרכוש. זאת בשעה שגבר, גם במקרה שאישה מסרבת לקבל גט, יכול להינשא במקביל – חוקית! אינספור עדויות בכל פלטפורמה אפשרית מספרות על התעללות, מניעת גט, הפקרת נשים לבני זוגן האלימים, עיגון וכל זאת בחסות החוק. וזה בלא להתייחס למקרים 'קלים' שבהם המתגרשים מסכימים ביניהם למשל על נסטינג ובית הדין מסרב לחתום על הגט מתוך התנגדות לפרקטיקה. או העובדה שהרבנות אוסרת לסדר קידושין אם בני הזוג חתמו על הסכם המונע מהם לעגן את בן.ת הזוג. אזכיר שבמדינות מתוקנות יש גירושין מסוג no fault. כל אחד מבני הזוג יכול לגשת לבית המשפט, להודיע על פירוק החבילה ושלום על ישראל, בלי לעבור את שבעת מדורי הגיהנום שעוברים, ובעיקר עוברות, כאן בארץ.
למה לשקר? האישה היא לא רכוש של הבעל. הוצאת שם רע ושקר בעליל.
מטרת הכתובה התחייבות של הבעל כלפי אישתו. מותר לגב' רוזנבלום קצת ללמוד לפני שהיא משמיצה. וכמובן להתייחס בכבוד לאנשים שאולי חכמים לפחות כמוה.
כלה יקרה, את יודעת בפני רגע משמעותי ונוגע.
אתם חיים כבר יחד,ובכל זאת בחרתם להיות חולייה בשרשרת הדורות.
להנשא כמו שעשו הוריכם הוריהם 3300 שנה אחורה.
אתם אלה שבחרו בחופשה מסורתית,כדת משה וישראל.
לא סתם בחרתם בכך.
החופה,שבע הברכות, הכתובה, שבה מובטחות זכויותיך (כן,זו אינה טעות: המסמך מבטיח את זכויותיך העיקריות במערכת הזוגיות, וגם את הביטוח למקרה פקיעת הקשר, על ידי גט או מוות חלילה. שום זכות של הגבר איננה מעוגנת במסמך, כי מטרתו היא האשה. תקראי, קל להשיג תרגום לעברית,ולמצוא הסבר מדוייק לכל שורה.)
ההחלטה למסד את הקשר, לתת לו משמעות רוחנית, היא החלטה נכונה.
וכמובן, יחד עמה, מומלץ לנקוט כל צעד שיעמיק את האהבה , המחוייבות, ועמידות הקשר, עד 120
ממליץ לכותבת המאמר ללמוד קצת יותר לעומק מה זו כתובה.
בכתובה ישנן התחייבויות הדדיות של שני בני הזוג זה לזו וזו לזה.
דבר שמייצר עוגן ויציבות לבית.
לכל זוג עלולים להיות קשיים ומהמורות במהלך הדרך, העוגן שהכתובה (ובכלל הנישואין כדת משה וישראל) נותנת לזוגיות, הוא בעל ערך גדול מאד, ולא על כל קושי זוגי קטן מפרקים את החבילה.
לכל מסורבות הגט החילוניות- אל תחכנה לגט בכלל!
הגשנה תביעת פירוק שיתוף בבית המשפט למשפחה-וגם תביעת נזיקין גבוהה- והמשכנה בחייכן כפנויות-יכולות גם להקים משפחה חדשה כ"ידועות בציבור"-ואל תרתענה בכלל מהמושג הדתי הפרימיטיבי והדמיוני"ממזר"!
כן ירבו "ממזרים" בישראל!
מה המשמעות של נישואים לדעת כותבת הטור? הרי אפשר גם לגור ביחד ולהקים "משפחה" בלי להתחתן.
ובחרת להדגיש את הפסקה שמעודדת אינדיבידאליזם בטור על בניית תא משפחתי, מי שישקיע רק בעצמו ויחשוב על חירותו או כבודו בלבד סופו להתגרש.
לא פלא שבציבור הזה אחוז הגירושים מגיע מעל 1:3
בדיחה עצובה.