צר עולמם כטיל מיירט

.בנימין נתניהו, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן בתידרוך (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מרים אלסטר, פלאש 90

זה מורכב מידי וארוך ומסובך אז איש לא יסביר לכם. ואיש לא ישאל את ראש הממשלה. 

כשמתפוצצות רקטות איש לא יסביר שזו המציאות ואין לה פתרון קסם בחיסול מדויק מקצועי מתוזמן לפי הכוכבים בידי אנשים נהדרים כמו נדב ארגמן ואביב כוכבי.

זה מורכב מדי אז איש לא יסביר לכם. כשמתפוצצות רקטות איש לא יסביר שזו המציאות ואין לה פתרון קסם בחיסול מדויק מקצועי מתוזמן לפי הכוכבים בידי אנשים נהדרים כמו נדב ארגמן ואביב כוכבי

איש לא יסביר לכם שחיסול מפקד אחד שאחראי אמנם לשורה של פיגועים קשים, לא יכול לחסל את מערך הרקטות שצברו החמאס והג'יהאד האיסלאמי בעזה.

איש לא יאמר בפרשנות החפוזה המתבקשת מיידית בשעות האולפן הארוכות, כיצד זה ישראל מחסלת את ראש הארגון העוין את חמאס ובעצם משתפת פעולה עם האוייב הנורא שלה – חמאס – שאותו נשבע ראש ממשלת ישראל לחסל.

לא. כשרקטות נופלות יסבירו לכם רק שצריך להישמע להוראות פיקוד העורף, ויספרו את מספר הטילים שנורו, ויחשפו את סוג הרקטה החדשה שפגעה באשדוד על רקע שדרות הטנקים הנערכים לעוד מלחמה שתוצאתה ידועה מראש.

כשטילים פוגעים בבית בשדרות, וראש הממשלה עטוף ברמטכ"ל ובראש השב"כ לעוד הסבר שדוף שזו הייתה "פצצה מתקתקת", וכי "יידעו אויבנו שנפגע בהם בכל מקום", וכי צריך "קור רוח ואורך רוח כי זה יקח עוד זמן" ושאר הסיסמאות המשתקות כל מחשבה רציונלית… שום פרשן לא יכניס את הדברים להקשרם המורכב. אין להם ניסוח קצר ומתלהם.

הכוח בעזה צמח על רקע לאומי ודתי, גם כתוצאה ממלחמות עבר, פליטות ומצוקה כלכלית. הוא קיבל תמיכה ציבורית כי דאג לאוכלוסייה לכבוד, וגם לשירותים בסיסיים של מרפאה ובית ספר. הוא נלחם את מלחמתם. וכן, זה מורכב

איש לא יאמר שבעיית עזה היא חלק מהסכסוך הישראלי פלשתיני הנמשך כבר מאה שנים. הכוח שצמח בעזה צמח על רקע לאומי ודתי וגם תוצאה של מלחמות עבר פליטות ומצוקה כלכלית.

הוא קיבל תמיכה ציבורית כי דאג לאוכלוסייה לכבוד וגם לשירותים בסיסיים של מרפאה ובית ספר. הוא נלחם את מלחמתם. הוא לא צדיק בעינינו, אבל מייצג אותם וגם שולט בהם לעיתים בניגוד לרצונם. כן זה מורכב. אבל זו המציאות. 

הכוח הזה גירש מעזה פלג פלשתיני אחר חזק והיסטורי – את אנשי הפתח, לאחר שישראל התנתקה חד צדדית מעזה. הפלשתינים ממש כמונו לא עשויים מקשה אחת. 

הכוח הזה גירש מעזה פלג פלשתיני אחר חזק והיסטורי – את אנשי הפתח, לאחר שישראל התנתקה חד צדדית מעזה. הפלשתינים ממש כמונו לא עשויים מקשה אחת

לאחר שנים (1967-2005) של שליטה בעזה, החליט ראש הממשלה שאין תכלית בהחזקת כוח צבאי ישראלי ענק בעזה כדי לשמור על מעט מתנחלים שראו בה חלקי מולדת והוביל להתנתקות.

אבל עזה נותרה בעוניה. בבעיותיה. ישראל לא התנתקה מהצורך של עזה בדלק במזון בפרנסה במוצא לים ולאוויר בטיפולים רפואיים. אוכלוסייתה גדלה, מי השתייה התמעטו וזוהמו, החשמל צומצם למספר שעות ביום, האבטלה גואה והתסכול מרסק כל תקווה לחיים נורמליים. 

איש באולפנים לא יסביר לכם את העניין הפשוט החותך את תודעת הקרבן שלנו: חיסול מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד הוא חיסול שאינו תורם שום דבר לפתרון בעיית עזה. 

אבל עזה נותרה בעוניה. ישראל לא התנתקה מהצורך של עזה בדלק, מזון, פרנסה, מוצא לים ולאוויר, טיפולים רפואיים. אוכלוסייתה גדלה, מי השתייה התמעטו וזוהמו, החשמל צומצם, האבטלה גואה והתסכול מרסק תקווה לחיים נורמליים

אין פתרון צבאי לעזה. אין נשק מדויק או יחידה מובחרת שיכולים לפתור אחת ולתמיד את בעית עזה.

לא יסבירו לכם את זה כי זה לא פופולרי לא פטריוטי. 

הרי חייבים לסיים כל משפט בהצדקת חיסולו של אותו מחבל איש דמים בהאה אבו אל עטא. חייבים הרי לספר לתושבי הדרום שלממשלה החזקה הבאה יש עוצמות בלתי רגילות ולכן היא צריכה להמשיך.

אז איש לא יסביר להם שבעצם ה"ג'יהאד היהודי" שלנו נלחם גם הוא מלחמת קודש בכל ניסיון לפתרון הסכסוך הישראלי פלשתיני. מלחמת הקודש הזו על חלקי ארץ ישראל בהם יושבים מיליוני פלשתינים הינה מסוכנת לא פחות מהטילים של היום.

אין פתרון צבאי לעזה. אין נשק מדויק או יחידה מובחרת שיפתרו אחת ולתמיד את בעית עזה. לא יסבירו לכם את זה כי זה לא פופולרי ולא פטריוטי. הרי חייבים לסיים כל משפט בהצדקת חיסולו של אותו מחבל

היעדר הפתרון למצוקת עזה מטביע את ישראל במלחמת נצח. טילים לנצח. פיגועים לנצח. הממשלה שמסתירה את המציאות הזו כדי להנציח את שלטונה עושה זאת בניגוד לאינטרס של מדינת ישראל.

היא עוטפת אותה בנאומים מתלהמים על אכזריותו של האויב  ובהתקפות על ערביי ישראל ועל השמאל ולמעשה על כל מי שמערער על התזה של מלחמת נצח. כל פתרון אחר שיוצע לבעיית 2 מיליון תושבי עזה, מערער את השלטון בישראל ולכן יידחה. 

הצבא תמיד יציית לדרג הפוליטי ולכן תמיד יילחם. השב"כ תמיד יבצע את תפקידו למנוע עוד פיגועים, וכשראש הממשלה יבקש גיבוי למבצע חיסול, יעמדו טובי האנשים לצידו כי זהו כל עולמם. צר כמו טיל מיירט. 

הצבא תמיד יציית לדרג הפוליטי ולכן תמיד יילחם. השב"כ תמיד יבצע את תפקידו למנוע עוד פיגועים, וכשראש הממשלה יבקש גיבוי למבצע חיסול, יעמדו טובי האנשים לצידו כי זהו כל עולמם. צר כמו טיל מיירט 

המלחמה של היום לא מוסברת לאיש מבין צופי הטלוויזיה. אין הקשר. אין היסטוריה. היא הרי עוד צעד במצעד איוולת שבו מנהיגים שונים נוקטים צעדים המנוגדים לאינטרס של מדינתם, לאורך זמן ארוך ולמרות שמול עיניהם ניצבת האיוולת במלוא חריפותה.

עזה בלי תקווה היא טיל רב שלבי שימשיך להתפוצץ מעל ראשנו כל זמן שלא ינתן לתושביה פתרון. 

האמצעים של עזה הם חמאס וגיהאד איסלאמי וטילים ובלוני תבערה והפגנות על הגדר. 

העיסוק במציאת פתרון לאמצעים המתפוצצים מסיט את הדיון מהבעיה האנושית הגדולה המונחת מעבר לגדר.

עזה בלי תקווה היא טיל רב שלבי שימשיך להתפוצץ מעל ראשנו, כל זמן שלא ינתן לתושביה פתרון. האמצעים של עזה הם חמאס וג'יהאד וטילים ובלוני תבערה והפגנות על הגדר. העיסוק בפתרונם מסיט את הדיון מהבעיה האמיתית

את זה איש לא יסביר כשצריך שוב ושוב למצוא מחסה תוך עשרים שניות לפי הנחיות פיקוד העורף.ואיש גם לא ישאל: 

מה עשית אדוני ראש הממשלה בעשר שנות כהונתך הרצופות כדי למצוא פתרון מדיני הומני לבעיות עזה? במה הועלת בתפקידך לאזרחי ישראל כדי שיחיו בשלום מול גבול שכנינו בעזה?

האם אדוני חושב שיירוט מוצלח או חיסול אבו אל עטא זה הפתרון?

וכשתקבל מחר שוב את תפקיד רה"מ הראשון ברוטציה…מה תעשה? עוד מבצע? עוד סיכול? עוד התפתלות על תזמון הקבינט לאישור האיוולת הבאה?

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 944 מילים ו-1 תגובות
סגירה