מלחמת הסחר מסלימה: סין תעלה מכסים על סחורות אמריקאיות ל-25%

הסינים הודיעו על המכס בצהריים והבורסות מגיבות בירידות חדות ● טראמפ איים היום על הסינים בטוויטר בכך שהם "ייפגעו קשה" אם לא יגיעו לעסקה ● ביום שישי נכנס לתוקף המכס האמריקאי על סחורות סיניות שנכנסות לארה"ב בהיקף של 200 מיליארד דולר

סין מסלימה את מלחמת הסחר עם ארה"ב. הסינים הודיעו היום בצהריים על כוונתם להעלות מכסים על סחורות אמריקאיות שנכנסות לסין. המכסים יהיו בשיעורים של 5% עד 25% על סחורות בשווי 60 מיליארד דולר. התעריף החדש ייכנס לתוקף ב-1 ביוני הקרוב.

ההודעה הסינית היא בתגובה להחלטה של הנשיא טראמפ להטיל מכס על סחורות סיניות בהיקף של 200 מיליארד דולר החל מיום שישי האחרון.

הציוץ האחרון של טראמפ מתגאה בצמיחה של 3.2% ברבעון הראשון של השנה בארה"ב, וזוקף זאת לזכות המכס שהטיל, אם כי קשה להבין את ההיגיון המנחה אותו בכך.

בציוץ מלפני שעתיים טראמפ איים על נשיא סין שי, כי סין תיפגע קשות אם לא יושג הסכם הסחר כי "חברות יאלצו לצאת מסין ולעבור למדינות אחרות. יקר מדי לקנות בסין. היתה לכם עסקה נהדרת שכמעט הושלמה ונסוגתם".

המסחר בבורסות אירופה הסתיים בירידות של יותר מאחוז והמסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים תלולות יותר של כ-2.4% במדד הדאו ג'ונס ו-3.2% במדד נאסד"ק. בתל אביב מדד 35 איבד 2.4%.

עוד 152 מילים
סגירה