בתל אביב יש כ-6,000 דירות המושכרות ל-Airbnb בשלמותן

כ-3% מהדירות בעיר עברו הסבה ל-Airbnb ● רוב הדירות הן בנות 2-3 חדרים, שמאוד מבוקשות ויצאו משוק השכירות ● לפי ארגון "כן בתל אביב", צריך להגביל את ההשכרה ל-60 יום ● הארנונה המיוחדת של העירייה לא תרתיע יזם שמכניס 150 אלף שקל בשנה

מנכ"ל ומייסד Airbnb בריאן צ'סקי באירוע בסן פרנסיסקו בפברואר 2018 (צילום: AP Photo/Eric Risberg, File)
AP Photo/Eric Risberg, File
מנכ"ל ומייסד Airbnb בריאן צ'סקי באירוע בסן פרנסיסקו בפברואר 2018

בתל אביב יש בין 5,000 ל-7,000 דירות שהפכו לדירות Airbnb, כך עולה מדו"ח של תנועת "כן בתל אביב". לטענת הארגון, שמטרתו לקדם רגולציה על דירות שהוסבו למלונות, קצב הגידול של דירות Airbnb בתל אביב הוא "מבהיל":

3% מסך הדירות בעיר הפכו לדירות Airbnb, ומדובר בהיקף גדול פי 5 מבניו יורק ופי 12 מברלין. בשכונות מסוימות המצב חמור במיוחד, כאשר בכרם התימנים מדובר ב-16% מהדירות ובנוצה צדק 8%.

רוב הדירות שעברו הסבה ל-Airbnb הן בנות 2-3 חדרים, הכל כך מבוקשות בעיר, אך יצאו משוק המגורים. לטענת אנשי התנועה, המגמה הזו מעלה מחירים שהסיבה הפשוטה שהיא מורידה את ההיצע בשעה שהביקוש נותר זהה.

הצעתם היא להגביל את ההשכרה של דירות אלה ל-60 יום בשנה במרכז ובדרום העיר, באופן שירתיע יזמים מהשקעה בהסבה מסוג זה.

להערכת כותבי הדו"ח, טל אלסטר ומעין נשר, ההחלטה של עיריית תל אביב להעלות ארנונה לדירות המושכרות בפלטפורמה הזו, לא תניע את המשכירים להחזיר אותן לשוק הדיור. זאת, מאחר שיזמים המשכירים דירות שלמות באופן קבוע יכולים לקבל הכנסה של כ-150 אלף שקל בשנה, וארנונה של כ-4% מההכנסות לא תרתיע אותם.

עוד 167 מילים
סגירה