פוליטי בישיבת מפלגת העבודה הבוקר, התברר גודל המכה שניחתה עליה

אם בימיה הגדולים של העבודה לא הצליחו כל חברי הסיעה בכנסת להיכנס לחדר הצר, הבוקר הגיעו לישיבת המפלגה רק שניים מבין ששת הח״כים הנותרים ● זה לא הפריע לנוכחים - אבי גבאי, עמיר פרץ והמזכ״ל ערן חרמוני - להתקוטט על שאלת עיתוי הפריימריז הבאים

עמיר פרץ ואבי גבאי, בימים שמחים יותר (צילום: פלאש90)
פלאש90
עמיר פרץ ואבי גבאי, בימים שמחים יותר

המכה הניצחת, אולי מכת המוות, שניחתה על מפלגת העבודה בבחירות האחרונות באה לידי ביטוי בישיבת הנהלת המפלגה הבוקר (שני).

בימים הגדולים מנתה סיעת העבודה 44 חברים, ולא תמיד היה מקום בחדר הצר בכנסת עבור כולם. היום יש רק שישה חברי כנסת בסיעת העבודה, אבל רק שניים מהם, היו"ר אבי גבאי ועמיר פרץ, הגיעו לישיבה שהחליטה על מועד בחירת המנהיג החדש למפלגה ההיסטורית.

כל החברים האחרים נעדרו מהישיבה. טל רוסו, איציק שמולי, סתיו שפיר ושלי יחימוביץ לא היו שם. הבכירים האחרים הסתפקו במכתבי עמדה. במהלך הישיבה פרצה מריבה בין גבאי ובין פרץ ומזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני.

יו
יו"ר העבודה אבי גבאי והמזכ"ל ערן חרמוני (צילום: גילי יערי/פלאש90)

לפי חוקת מפלגת העבודה, הפריימריז לבחירת היו"ר החדש צריכים להתקיים עד יוני 2020. גבאי החליט להקדים ולקיים אותם בנובמבר. פרץ מתנגד. הוא מעוניין שהועידה תבחר בו כיו"ר זמני למשך שנתיים, אבל גבאי חושב שיריבו פרץ זומם להיות גם היו"ר הקבוע. גבאי משוכנע שאת היו"ר צריכים לקבוע כל המתפקדים ולא חברי הועידה, כי זו הסיבה שהם משלמים דמי חבר.

בישיבת ההנהלה הבוקר טען פרץ כי צריך לקיים את הפריימריז רק לפני הבחירות הבאות לכנסת, ולא לפורר עוד יותר את המפלגה במאבקים פנימיים. פרץ דרש שההחלטה תתקבל בועידת מפלגת העבודה שתתכנס בחודש הקרוב, אחרי שיוצגו בפניה כל האופציות.

חרמוני: "אתה חוסם את הדמוקרטיה. אתה מתנהג בבריונות. זו לא חצר ביזנטית כאן. לא למדת שום לקח בבחירות האלה. קצת ענווה לא תזיק לך"

גבאי סירב. ועידת העבודה אמנם נבחרה בתקופתו, אבל הוא חושש שיש שם מאות מצביעי ליכוד, ש"ס וכחול-לבן שעובדים בהסתדרות. במהלך הישיבה הבוקר הטיח המזכ"ל חרמוני בגבאי: "אתה חוסם את הדמוקרטיה. אתה מתנהג בבריונות. זו לא חצר ביזנטית כאן. לא למדת שום לקח בבחירות האלה. קצת ענווה לא תזיק לך".

חברי סיעת מפלגת העבודה בבית הנשיא אחרי הבחירות, בהרכב כמעט מלא (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
חברי סיעת מפלגת העבודה בבית הנשיא אחרי הבחירות, בהרכב כמעט מלא (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)

פרץ חושב שגבאי היה צריך ללכת הביתה בליל הבחירות, ב-9 באפריל, מיד אחרי שנודע כי מפלגת העבודה איבדה 75 אחוזים מכוחה, וזכתה רק בשישה מנדטים בכנסת. "גבאי היה צריך להניח את המפתחות, כמו כל בעל חברה גדולה שהחברה שלו התמוטטה. הוא האחראי ולא אף אחד אחר", אמר פרץ.

אבל גבאי לא הולך בינתיים לשום מקום, ואולי אפילו יתמודד מחדש בנובמבר על ראשות המפלגה.

פרץ: "גבאי היה צריך להניח את המפתחות, כמו כל בעל חברה גדולה שהחברה שלו התמוטטה. הוא האחראי ולא אף אחד אחר"

אז מי יהיה יו"ר העבודה הבא? שלי יחימוביץ' היא היחידה שתומכת בעמדה של גבאי לקיים פריימריז בנובמבר, אבל היא עצמה לא תתמודד יותר על ראשות העבודה.

איציק שמולי וסתיו שפיר רמזו שיתמודדו על ראשות העבודה. גם עמר בר-לב, שלא נכנס לכנסת, לא ויתר על החלום לעמוד בראש המפלגה.

ואילו חבר הכנסת החדש, האלוף (מיל.) טל רוסו, אשר שקל לפרוש מהכנסת אחרי הבחירות, מבקש לקיים את הפריימריז בתחילת 2020, וייתכן שגם הוא שוקל להצטרף למרוץ.

בנובמבר הקרוב, כך נראה, יהיו למפלגת העבודה יותר מועמדים לתפקיד היו"ר מחברי כנסת.

עוד 422 מילים
סגירה