פי 4000 התקשורת בידינו

רשת הקורים של בנימין נתניהו (צילום: פלאש90/עיבוד מחשב)
פלאש90/עיבוד מחשב
רשת הקורים של בנימין נתניהו

עם יד על הלב – מה הכי ריגש אתכם בים הגילויים האחרונים מחדרי חקירות תיקים 2000 ו-4000? מה מכל ההקלטות והווצאפים עשה לכם את זה? זו בחירה קשה, אני יודעת, אבל בכל זאת – מה הכי הארד סטאף (או סנאף)?

  • הרומן ביבי-נוני נמשך לא מערכת בחירות אחת, אלא ארבע ("עשינו את זה. כבר היינו בסרט הזה. זאת מערכת הבחירות הרביעית שלנו: 96', 99', 2009 ועכשיו." – כמאמר נוני)?
  • העורך הראשי של וואלה, אבי אלקלעי פוטר יען כי השאיר כתבה על מני נפתלי יותר מדי שעות בדף הבית?
  • כל מה שעניין את נתניהו זה לפטר את יגאל סרנה?
  • נתניהו, האיש שאין לו מחשב ואין לו סלולארי ולא מסוגל לעשות דבר באופן עצמוני כי בשביל זה יש עבדים מרצון, הקליט בעצמו את אחת השיחות עם נוני?

אני אישית מתפעלת מהמערך הלוגיסטי המפואר. כמה אנרגיה וכמה זיעה בשביל להפעיל את כל האופרציה הזו שכל פרט מתוכה מפעיל סביבו עוד מעגל קרנפים וחבלנים. כמה יצירתיות וכושר אבחנה חודר כליות ולב צריך כדי לבחור את המושחת הנכון למקום הנכון.

6 שליחים

שאלה למיטיבי לכת: מה הקשר בין גלעד ארדן, איוב קרא, שלמה פילבר, ארי הרו, ניר חפץ ויצחק מולכו? ומה עושה כאן יצחק מולכו אותו אנחנו מכירים בכלל מתיק 3000 (הצוללות וכלי השיט)?

ובכן, כל החבורה המכובדת הזו – 2 שרים (לתקשורת כמובן) לשעבר, 3 נאמנים ומעריצים ומקורבים ובעלי תפקידים, ו-1 קרוב משפחה ועו"ד חשוב – כולם כולם מתפקדים כמוציאים לפועל את מבצע 2000 / 4000, או כמו שאמר את זה יפה נתניהו "בעיתונות הכתובה כבר טיפלתי… עכשיו הגיע הזמן לשנות את הטלוויזיה":
(לחצו על הנפשות הפועלות שבתרשים ועולם חדש ומופלא של מידע יפתח בפניכם)

5 קודקודים

בימים האחרונים יש ים גילויים על המינוי של אלקבץ למנכ"ל גל"צ ועל שעת השידור הקבועה שקיבל יעקב ברדוגו בגל"צ (ומשם הצנחתו כמרואיין או כפרשן או חבר בכל פאנל פנוי או לא פנוי, ובכל תוכנית אפשרית בערוצי הטלוויזיה השונים, וגם בערוצי רדיו מתחרים), אלא שהעניין רחב הרבה יותר, כמו שמגדיר את זה יפה יוסי לוי שהיה יועץ התקשורת של נתניהו:

"מי ששולט בתקציב רשות השידור זה נתניהו, אז גם שם יש לו שליטה והשפעה. וזה מעביר אותנו לגלי צה"ל:
קופצים על ברדוגו, מה אתם רוצים זה תפקידו, ויש תוכנית של אוהדת של נתניהו ומעריץ של נתניהו בשם הפלורליזם (קובי אריאלי, עירית לינור). רזי ברקאי ורינו צרור זה טוב לנתניהו, הנה יש כאן פלורליזם"

4 שלבים למטרה: נתניהו רה"מ לנצח נצחים

איך הגדיר את היעד בישירות כדרכו, המו"ל נוני מוזס?

צריך לדאוג שאתה תהיה ראש הממשלה

ועוד הוסיף והרחיב שהם הולכים יחדיו דרך ארוכה – נתניהו שלא הפסיק לסמן אותו כאוייב העם והמדינה, והוא נוני שקיבע בתודעה שהוא נאבק תמידית בנתניהו:

מוזס: "אתה רק נהיית ראש ממשלה בגלל הכותרת הזאת".

נתניהו: "הייתי ראש ממשלה גם בלי".

מוזס: "בוודאי, אבל אפשר לא לתת כותרת 'ביבי ניצח בעימות'. שזה נתן לך בדיוק את ה-0.3 או 0.5. אתה יודע שאני הייתי בשלושה חודשים האלה העורך בפועל?"

אבל נוני לא לבד בתפקיד לחיבור נתניהו לכסא, שימו לב מה אומר מנכ"ל וואלה לשאול אלוביץ, החבר, או אולי לא החבר של נתניהו (לפי שמרון שפעם אחת העיד ככה ופעם אחרת הפוך בהסכמי ניגוד העניינים של נתניהו)

"שמע, הבאת לו (לנתניהו) את הבחירות, נו, זה לא צחוק"

אז מה השלבים בתוכנית שהתגלו בתמלילי השיחות ביבי-נוני, ובהקלטות ניר חפץ וארי הרו?

את התוצאות כבר ראינו כשדיברנו על שופרות וקרנפים, אבל לאן כל זה מוביל אותנו? מה דעתכם, מה יחליט מנדלבליט? סעיף השוחד ישאר בתיק 4000?

אסתי סגל מכורה לנתונים ולביג דאטה ומנגישה אותם באינפוגרפיקה והדמיית נתונים (data story telling), אקטיביסטית שלא מפסיקה לנסות לשנות את העולם. חיה בתל אביב אצל פצפונת וסוזנה החתולות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 530 מילים ו-1 תגובות
סגירה