לא התיקים קורסים, נתניהו קורס

ציוץ של איימן עודה
ציוץ של איימן עודה

בהמשך לטובת המדינה דורשת: מח"ל ולמלחמת שלום נתניהו

הכול מדברים על ממשלת אחדות. הכול מסכימים שממשלת אחדות רחבה טובה לישראל, ובכלל אחדות היא דבר חיובי, טוב ונפלא. מי לא ירצה להתאחד, להרגיש מאוחד, להרגיש עם אחד?

אחדות זה טוב, אבל כדי להשיג אחדות צריכים להתקיים שני תנאים בסיסיים ועיקריים וזה הראשון שבהם: אחדות לא תיתכן כל עוד יש מי שעוסק בהפרדה, בהסתה, בפילוג ובשיסוע.

מי לא ירצה להתאחד? להרגיש עם אחד? אחדות זה טוב, אבל כדי להשיגה צריכים להתקיים שני תנאים בסיסיים ועיקריים וזה הראשון שבהם: אחדות לא תיתכן כל עוד יש מי שעוסק בהפרדה, בהסתה, בפילוג ובשיסוע

ובמילים אחרות, כדי שתהיה אחדות אמיתית ואיתנה חובה להסיר את הגורם המפלג, המשסע והמפורר. ובמקרה שלנו הגורם המפלג הוא נתניהו עצמו. וכולנו חזינו במופע האימים שלו אמש, מופע שכל כולו ישב על טוהרת הפילוג, ההסתה והפירוד.

שוב, למתקשים: לא תיתכן ממשלת אחדות עם מי שמשסע, מפלג ומפורר, כלומר עם נתניהו. כדי לכונן ממשלת אחדות חייבים להסיר את הגורם המפלג, קרי את נתניהו.

מכיוון שבמצב הנוכחי נתניהו לא מתכוון לוותר אין מנוס מכינון ממשלת מיעוט שתוגבל בזמן עד שענייניו הפליליים של נתניהו יובררו, ואז הממשלה הזמנית תפורק ותוקם ממשלת אחדות תחתיה.

כדי שתהיה אחדות אמיתית ואיתנה חובה להסיר את הגורם המפלג, המשסע והמפורר. ובמקרה שלנו הגורם המפלג הוא נתניהו עצמו. וכולנו חזינו במופע האימים שלו אמש, מופע שכל כולו ישב על טוהרת הפילוג, ההסתה והפירוד

אחדות איננה אחידות, וכאן אני מגיע לתנאי השני לכינון ממשלת אחדות. אחדות פירושה צירוף כלל הגורמים תחת אותה מטרייה וקבלתם כשווים בין שווים על אף חילוקי הדעות והמחלוקות. וכן, כלל הגורמים מתייחס גם לערבים הישראלים.

ריבוי דעות בדמוקרטיה הוא דבר הכרחי בכלל ודבר מבורך באחדות בפרט. ללא ריבוי דעות לא תיתכן דמוקרטיה.

אין מה לפחוד או לחשוש ממגוון דעות. להפך, דווקא דעה אחת שלטת צריכה להדליק אור אדום ולהפחיד, כי ברגע שרק דעה אחת או רעיון אחד מקובל וכל הדעות האחרות נפסלות באמתלות ותירוצים שונים – קץ הדמוקרטיה מתקרב.

יותר מזה, דמוקרטיה אמיתית, בריאה, חזקה ובטוחה בעצמה מעודדת ריבוי דעות ומטפחת מגוון דעות וחילוקי דעות.

אחדות איננה אחידות. אחדות פירושה צירוף כלל הגורמים תחת אותה מטרייה וקבלתם כשווים בין שווים על אף חילוקי הדעות והמחלוקות. וכן, כלל הגורמים מתייחס גם לערבים הישראלים

התנאי היחיד לקבלת ריבוי דעות הוא כבוד, כלומר על המדינה, נציגיה ואזרחיה לכבד כל אדם באשר הוא אדם וכל דעה גם כשחולקים עליה. ואפשר לחלוק ואף לבקר בצורה נוקבת וקשה כל עוד שומרים על כבודו של האדם המבוקר והמבקר ומכבדים את דעתו. מילת המפתח: כבוד.

אלא שבישראל בתקופת נתניהו לא רק שלא מעודדים ריבוי דעות, אלא אף פוסלים כל דעה שאינה מתיישרת עם דעתו של נתניהו. כל מי שלא מסכים עם נתניהו מתויג מייד בתור שמאלני ("סמולן"), עוכר ישראל, בוגד ואויב גם אם הוא ימני.

בכלל, בזמנו של נתניהו המילה שמאלני הפכה לכינוי גנאי, לקללה, לבושה.   נתניהו דוגל בעם אחד, מנהיג אחד, דעה אחת (זוכרים את סיום טקס יום העצמאות לפני כשלוש שנים?). מזכיר לכם משהו?

בישראל בתקופת נתניהו לא רק שלא מעודדים ריבוי דעות, אלא אף פוסלים כל דעה שאינה מתיישרת עם דעתו של נתניהו. החולקים עליו מתויגים מייד כשמאלנים ("סמולנים"), עוכרי ישראל, בוגדים ואויבים גם אם הם ימנים

חוסר הכבוד והפסילה גוררים אחריהם אלימות – מילולית ופיזית – ואלימות, כידוע, היא האִיום העיקרי של הדמוקרטיה. אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה, אמר ראש הממשלה יצחק רבין הי"ד לפני שנרצח.

עשרים וארבע שנים אחרי האלימות הפכה למקובלת ולגיטימית, ראש הממשלה עצמו קורא לנהוג באלימות נגד התקשורת ולהבעיר את הכול. והתוצאות לא מאחרות לבוא, חייליו הנאמנים מצייתים לו, מתבטאים באלימות, תוקפים בכוחניות, בגסות ובאלימות מילולית ופיזית.

ואתמול הרקיעה ההיסטריה המטורפת של נתניהו לשחקים. ההסתות מתגברות ואיתן השקרים, ההשמצות, ההכפשות והגזענות. הוא יירגע רק כשיירצחו עוד אנשים בגללו, ואז יתנער מהכול, "יגנה" ויספר לנו שהוא לא ידע מכלום.

24 שנים אחרי האלימות הפכה לגיטימית, רה"מ עצמו קורא לנהוג באלימות נגד התקשורת ולהבעיר את הכול. והתוצאות לא מאחרות לבוא, חייליו הנאמנים מצייתים לו, מתבטאים באלימות ותוקפים בכוחניות

אמש חזינו בראש ממשלה בקריסה כללית. ראש הממשלה קורס ואינו כשיר לשמש עוד ראש ממשלה. הוא היסטרי להחריד, נתון בפניקה תמידית ומאבד עשתונות תדיר. הוא חייב להיות כלוא במוסד סגור – בית חולים פסיכיאטרי או בית סוהר, לבחירתו. אז שלא יספרו לכם שתיקי נתניהו קורסים, אמש ראינו את נתניהו עצמו קורס.

כל דקה נוספת שהאיש המסוכן הזה נמצא בעמדת שליטה הרסנית כל כך לישראל מקרבת את ישראל אל סופה. חייבים להקים מייד ממשלת מיעוט זמנית בראשות בני גנץ ולהעיף את נתניהו לכל הרוחות!

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 689 מילים
סגירה