נתניהו ינסה להעביר את חוק החסינות עד סוף יוני

השימוע לראש הממשלה אמור להיערך ב-10 ליולי, ואם תאושר החסינות הוא יתבטל ● חבילת החקיקה תצטרך לכלול גם פסקת התגברות שתאפשר לקואליציה לאשר ברוב של 61 חברי כנסת כל חוק שנפסל על ידי בג"ץ

bibi
כיתוב

בנימין נתניהו ינסה להעביר את חוק החסינות ופסקת ההתגברות כבר בסוף יוני, לפי דיווח של חדשות 12 הערב. השימוע שמתוכנן לראש הממשלה מתוכנן ל-10 ביולי, ואם תאושר החסינות הוא יתייתר, שכן היועמ"ש לא יוכל להגיש נגדו כתב אישום.

חוק החסינות מאפשר לחבר כנסת לבקש שלא להעמיד אותו לדין אם כתב האישום הוגש שלא בתום לב או מתוך אפליה. מי שתצטרך לאשר את החסינות היא ועדת הכנסת, שבה יש לקואליציה רוב. בכך, נתניהו ינטרל גם התנגדות לחוק מצד דמויות פוליטיות מהקואליציה, כמו גלעד ארדן ומשה כחלון, שהצהירו שלא יתמכו בחוק.

ראש האופוזיציה בני גנץ אמר בנאומו בכנסת ש"ייאבק על שלטון החוק, אם לא נעשה זאת נימצא בימים חשוכים".

נתניהו ידרוש מהשותפות הקואליציוניות שלו להתחייב לעוד חוקים שנפסלו בעבר על ידי בג"ץ, כך עולה מהודעת פייסבוק שפירסם הערב. נתניהו כתב כי בכוונתו להעביר את חוקי "גירוש משפחות מחבלים, עונש מוות למחבלים וחוק להוצאת מסתננים", כלשונו.

כדי לעשות זאת, נתניהו יצטרך להעביר גם את חוק פסקת ההתגברות, שלפיו הכנסת יכולה להשתמש ברוב של 61 ח"כים כדי לחוקק חוקים שנפסלו על ידי בג"ץ.

לדברי נתניהו, צריך לשמור על בית משפט עצמאי, אך הוא אינו כל יכול והתקשורת זורעת פחד ועיוותים בציבור, כדי למנוע את האיזון בין הרשויות.

 

 

עוד 188 מילים
סגירה