אני מסית משמע אני קיים

בנימין נתניהו לוחש לרב כדורי, "השמאל שכח מה זה להיות יהודים", ב-21 באוקטובר 1997 (צילום: צילום מווידאו)
צילום מווידאו
בנימין נתניהו לוחש לרב כדורי, ״השמאל שכח מה זה להיות יהודים״, ב-21 באוקטובר 1997

נאומיו המרגשים ביומיים האחרונים של ראש ממשלתנו על "ממשלת מיעוט של תומכי טרור, נבחרת החלומות של החמאס", החזירה אותנו לימים היפים והרחוקים של כהנא חי וכולנו נמות. ובעוד אנו צועדים בדרך הלפידים והצעקות, אין כמו הזמן הזה למשחק הטריוויה – הסתה ראשונה, מי יודע?

במי בחר נתניהו להסתת הבתולין שלו, באיזו שנה ובאיזה עניין?

אה, זה קל, תגידו לי – רבין כמובן, וגם תצדקו, אבל כאן נגיע לשאלה הבאה – באיזו שנה יש קפיצת מדרגה בנאומי השנאה וההסתה, ומי הצטרפו למעגל הזוכים לתשומת ליבו של זה שהסתתו אומנותו?

לפני כשנה בזמן הזה (אוקטובר 2018) מסיבות שלא זכורות כרגע, יצאתי לתחקיר על ההסתה כפי שהכרנו אותה אצל ראש ממשלתנו. את הממצאים תוכלו לראות בהדמיה האינטראקטיבית הזו, שהפעם מומלץ לראות על מסך המחשב כדי שיהיה נוח להקליק על הגרפים ולקבל פרטים מדוייקים על כל אירוע. מתי בדיוק התרחש, איפה ומה נאמר בו.

שימו לב שמאז התחקיר עברה שנה פעילה מאוד מבחינת המסית הראשי, ככה שיש צורך בתחקיר המשך, אבל לא נתפלא אם המנצחים בתחרות קרבנות ההסתה המועדפים ישארו אותם: אזרחי ישראל הערבים.

ובחורבן ירושלים ננוחם.

אסתי סגל מכורה לנתונים ולביג דאטה ומנגישה אותם באינפוגרפיקה והדמיית נתונים (data story telling), אקטיביסטית שלא מפסיקה לנסות לשנות את העולם. חיה בתל אביב אצל פצפונת וסוזנה החתולות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 168 מילים ו-1 תגובות
סגירה