נתניהו וגנץ נועדו במשך למעלה משעה במשרד ראש הממשלה

נתניהו לגנץ: להקים ממשלת אחדות שתספח את בקעת הירדן ● ריבלין נזף בנתניהו: "מגנה את הצגת הח"כים הערבים כאיום קיומי" ●ארדן: מתקרבים למתווה שיאפשר הקמת ממשלת אחדות ● צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן נועדו הערב ● פרץ: לא נשב בשום ממשלה שנתניהו עומד בראשה

נתניהו וגנץ (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
נתניהו וגנץ
07:09 עריכה

היום בשעה 9:00 ייפגשו ראש הממשלה נתניהו ויושב ראש ישראל ביתנו ליברמן בלשכת ראש הממשלה בירושלים. לאחרונה ניתנה הנחייה בקרב שותפיו של נתניהו שלא לתקוף את ליברמן בתקשורת.

07:12 עריכה

לראשונה מאז חודש ספטמבר שוחחו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש הממשלה נתניהו. האחרון התקשר כדי להודות לטראמפ על החלטתו – שלפיה ההתנחלויות אינן מפירות את החוק הבינלאומי. בשיחתם אמר נתניהו לנשיא ארצות הברית כי בהחלטתו הוא תיקן "עוול היסטורי".

07:19 עריכה

בעולם מגנים את החלטת ארצות הברית, שלפיה ההתנחלויות בגדה המערבית לא מנוגדות לחוק הבינלאומי.

האיחוד האירופי מסר שכל פעילות בהתנחלויות היא לא חוקית ופוגעת בסיכוי למימוש פתרון שתי המדינות. "האיחוד האירופי קורא לישראל לסיים את כל פעילויותיה בהתנחלויות, בהתאם למחויבויותיה ככוח כובש", אמרה שרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני.

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ו ביידן, מהמתמודדים הבולטים בבחירות למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, אמר שההתנחלויות מהוות מכשול לשלום.

גם הסנאטורית אליזבת וורן, מועמדת בולטת נוספת במירוץ הדמוקרטי, מתנערת מההחלטה. וורן אמרה שאם תיבחר לנשיאה – תבטל את הצעד.

07:44 עריכה

נתניהו תוקף את גנץ – ונענה על ידי כחול לבן.

אגב, כשבכחול לבן כתבו "ביבי, תן לעם ישראל לראות את מסי בשקט" – ממש התכוונו לזה.

מסי מול סוארז? אני וגבי לוקחים את שניהם

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שני, 18 בנובמבר 2019

08:13 עריכה

כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני הוצע לאביגדור ליברמן שהחרדים יוצאו ממוקדי הכוח שהם מאיישים במשך שנים – ראשות ועדת הכספים של הכנסת, משרד הפנים ואף משרד הבריאות. כך מדווח זאב קם בתאגיד השידור כאן.

באופן הזה תוכל מצד אחד ישראל ביתנו לרשום לעצמה הישג ומנגד החרדים לא יידרשו להתפשר בנושאים הלכתיים. בנוסף יאושר מתווה הגיוס שבו תומך ליברמן. מתווה זה עשוי להוביל את ישראל ביתנו לממשלת ימין של נתניהו.

08:37 עריכה

"צריך לבער את הנגע הזה של שיכרון הכוח בפרקליטות, של 'אני ואפסי עוד'. הם יכולים לעשות הכל. מי ייגע בהם?", כך שאל שר המשפטים אמיר אוחנה בכינוס תא הסטודנטים של הליכוד באוניברסיטה העברית. את ההקלטה חשף דורון קדוש בגלי צה"ל.

בטקס הפרידה ממנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור אמר אוחנה, שאך נכנס אז לתפקידו, כי אין מדובר בהדחה אלא בהליך שגרתי. בפני תא הסטודנטים של הליכוד שר המשפטים נשמע אחרת: "הרחקתי את מי שאני ראיתי כמנכ"לית של ציפי לבני" (פלמור מונתה על ידי שרת המשפטים לבני). "בעיניי היא לא הייתה גורם מסייע לשינויים הללו שאני מדבר עליהם".

פלמור (מימין) ואוחנה בטקס הפרידה שלה ממשרד המשפטים, אוגוסט 2019 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
פלמור (מימין) ואוחנה בטקס הפרידה שלה ממשרד המשפטים, אוגוסט 2019 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

אוחנה גם העריך שאם תקום ממשלת ימין הוא יישאר בתפקידו, אך אם תוקם ממשלת אחדות, הוא יעזוב את משרד המשפטים.

אוחנה לא מסר תגובה לדברים.

09:26 עריכה

ראש הממשלה נתניהו ייפגש הבוקר בכפר עציון עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון, על רקע ההכרזה האמריקאית אמש, שההתנחלויות בגדה המערבית לא מנוגדות לחוק הבינלאומי.

10:04 עריכה

הסתיימה פגישתם של ראש הממשלה נתניהו ויושב ראש ישראל ביתנו ליברמן בלשכת ראש הממשלה. הפגישה נמשכה קרוב לשעה.

10:31 עריכה

בעקבות הפרסום של תני גולדשטיין בזמן ישראל: ראש עיריית קריית שמונה לשעבר, ניסים מלכה, משך את העתירה שהגיש בבית הדין הפנימי של הליכוד נגד ראש העירייה הנוכחי, אביחי שטרן.

לאחר הפרסום, הנהלת הליכוד ביטלה את הדיון שאמור היה להיערך היום (שלישי) בבקשת מנכ"ל הליכוד, צורי סיסו, ועורך הדין של המפלגה, אבי הלוי, להדיח את שטרן מהליכוד וממרכז הליכוד.

שטרן התמודד בבחירות המקומיות בשנה שעברה ברשימה עצמאית שנתמכה בידי סיעת כולנו מול ניסים מלכה שרץ כמועמד הליכוד – ושטרן ניצח. שטרן, עורך דין בן 33, הוא חבר ותיק בליכוד. לדבריו, הוא רצה להפוך למועמד הליכוד, אך המפלגה העדיפה להריץ את ראש העיר הקודם, מלכה.

אביחי שטרן, ראש עיריית קריית שמונה (צילום: עיריית קרית שמונה)
אביחי שטרן, ראש עיריית קריית שמונה (צילום: עיריית קריית שמונה)

אחרי ששטרן נבחר לתפקיד, מלכה הגיש נגדו תביעה בבית הדין הפנימי של הליכוד. הליך ההדחה המדובר נפתח בהמשך לתביעה זו.

"שטרן התחייב שאם יפסיד בסקר של הליכוד הוא לא יתמודד על ראשות העיר. הוא הפסיד בסקר וגם לא קיבל את אישור ועדת ההיגוי של הליכוד להתמודד ברשימה עצמאית – אבל התמודד וזכה לתמיכת מפלגת כולנו בסיבוב השני", טען סיסו בבקשה להדחה שבוטלה לבסוף. "לא רק ששטרן שיקר לבית הדין של הליכוד, אלא הוא גם גרם למפלגה להוצאות כספיות ניכרות".

שטרן עצמו אמר לזמן ישראל אתמול: "כולנו הריצו מועמד אחר משלהם, והליכוד תמך בניסים (מלכה, ת"ג), בגלל שהם נצמדים לקיים, ומשריינים ראשי עיר מכהנים במקום לתת הזדמנות לאנשים חדשים. זאת בדיחה. זה פשוט מצחיק. מה הם נזכרים עכשיו? במקום להתאחד יחד נגד המתקפות על הליכוד, אנשים מהבית יורים בתוך הנגמ"ש וגורמים לאנשים לעזוב את הליכוד".

10:41 עריכה

הודעת הליכוד וישראל ביתנו בתום פגישת נתניהו-ליברמן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם יושב ראש ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן במשרד ראש הממשלה בירושלים.

הפגישה הייתה טובה ועניינית והשניים ימשיכו במאמצים להקמת ממשלת אחדות.

10:58 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ייפגש היום עם יושב ראש הבית היהודי, השר רפי רפץ ב-13:45, עם יושב ראש המחנה הדמוקרטי, חבר הכנסת ניצן הורוביץ ב-18:00, ועם נציגי צוות המשא ומתן של הליכוד, ובהם ראש הממשלה נתניהו, ב-19:15.

11:54 עריכה

התנועה למשילות ודמוקרטיה הגישה לנציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות תלונה נגד פרקליט המדינה שי ניצן. בפנייתה טענה התנועה כי שליחת הדואר האלקטרוני על ידי ניצן לבכירים לשעבר בפרקליטות, בהם שופטים מכהנים – מהווה הפרת משמעת לפי חוק נציבות שירות המדינה. בנציבות הודיעו שיבררו את העניין. כך פרסם אמוץ שפירא בתאגיד השידור כאן.

12:23 עריכה

"ידענו שאם יש משהו שרוצים לפרסם אז זה יהיה ב'וואלה!'" – כך העידה ד', ששימשה עוזרת של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. ד' אמרה ש'וואלה!' הוא "אתר מקורב למשפחת נתניהו, כמו ש'ישראל היום' הוא אמצעי תקשורת מקורב". את העדות, שנמסרה במסגרת חקירת תיק בזק-וואלה, פרסמו ליטל דוברוביצקי ותומר גנון ב"כלכליסט".

ד' סיפרה שכל כתבה בעניינה של נתניהו הודפסה, נוילנה ותויקה בקלסר. לדבריה, נתניהו הנחתה אותה ואת עמיתותיה לקרוא לה "הגברת".

12:51 עריכה

אחרי הביקורת של נתניהו על חברי הרשימה המשותפת – בוועדת הכספים של הכנסת שיבח יושב ראש דגל התורה משה גפני את פועלו של אחמד טיבי. החרה החזיק אחריו חבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס שאמר: "עם הרשימה (המשותפת), עם אחמד, עם כולם – תמיד היה שיתופי פעולה ותמיד אפשר עוד לעשות".

13:28 עריכה

הליכוד וכחול לבן הודיעו שהלילה בשעה 22:00 בנימין נתניהו ובני גנץ יקיימו פגישה ביניהם במשרד ראש הממשלה בירושלים.

נתניהו וגנץ (צילום: אלעד מלכה, דוברות כחול לבן)
נתניהו וגנץ בקריה בחודש שעבר (צילום: אלעד מלכה, דוברות כחול לבן)
13:43 עריכה

אחרי ההכרזה אמש של מזכיר המדינה פומפאו כי ההתנחלויות אינן מנוגדות לחוק הבינלאומי ביקר נתניהו בגוש עציון שביהודה ושומרון.

13:52 עריכה

אחרי פגישתו עם יושב ראש ישראל ביתנו ליברמן, עדכן נתניהו את יושב ראש ש"ס דרעי, יושב ראש אגודת ישראל ליצמן ויושב ראש דגל התורה גפני בפרטי הפגישה – כך מדווח ארי קלמן ב"בחדרי חרדים".

דפנה ליאל מפרסמת שמי שעומד מאחורי פגישתם הלילה של נתניהו וגנץ הוא יושב ראש ישראל ביתנו. הפגישה בין השניים תיערך ב-22:00 במשרד ראש הממשלה.

14:04 עריכה

בשעה זו מקיימת ישראל ביתנו ישיבה סגורה בכנסת – כך מעדכן חיים לוינסון.

14:07 עריכה

גורמים בסיעת כחול לבן אומרים כי הם נכונים לקבל את מתווה הנשיא ריבלין לממשלת אחדות – כך מפרסם יובל קרני ב-ynet.

14:12 עריכה

על רקע האפשרות שגנץ יצטרף לממשלת אחדות עם נתניהו – משיא לו חבר הכנסת לשעבר עיסאווי פריג' עצה.

14:27 עריכה

הסתיימה ישיבת הסיעה הסגורה של ישראל ביתנו, שבמהלכה עדכן יושב הראש ליברמן את חבריו בתוכן פגישתו עם נתניהו.

14:34 עריכה

בית המשפט המחוזי בתל אביב התיר למשטרה לעיין בטלפונים של יועצי ראש הממשלה. שופט בית המשפט המחוזי אברהם הימן דחה את ערעורם של יונתן אוריך ועופר גולן על ההחלטה להתיר למשטרה לערוך חיפוש מוגבל בטלפונים הניידים שלהם במסגרת חקירת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר.

בית המשפט עיכב את ביצוע ההחלטה עד שסנגוריהם של אוריך וגולן ימצו את אפשרות הערעור שלהם לבית המשפט העליון.

14:51 עריכה

אחמד טיבי מהרשימה המשותפת מודה לחבריו משה גפני מיהדות התורה וינון אזולאי מש"ס על דבריהם.

מי שמשבחת את ההרמוניה היא מרב מיכאלי מהעבודה-גשר.

מי שקצת פחות התלהב הוא עודד פורר מישראל ביתנו.

14:58 עריכה

עימות בין חברת הכנסת סתיו שפיר ליושב ראש ועדת הכספים משה גפני בדיון בהשתתפות החשב הכללי רוני חזקיהו.

15:04 עריכה

בפגישה בגוש עציון עם ראשי רשויות מיהודה ושומרון אמר ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו בפני ממשלת מיעוט ואתם לא עוזרים לי. אני לא שומע אותכם. שכל אחד יחשוב מה הוא יכול לעשות" – כך דיווח ברק רביד בחדשות 13.

לאחר מכן קראו ראשי הרשויות לגנץ, אשכנזי ויעלון להקים ממשלת אחדות.

15:07 עריכה

נשיא המדינה ריבלין נועד עם יושב ראש הבית היהודי פרץ. בהמשך היום ייפגש עם יושב ראש המחנה הדמוקרטי הורוביץ ועם נציגי הליכוד, ובהם ראש הממשלה נתניהו.

מחר ייפגש הנשיא עם יושב ראש ש"ס דרעי, ראשי יהדות התורה ליצמן וגפני, ויושב ראש הימין החדש בנט.

15:12 עריכה

חברת הכנסת שרן השכל מהליכוד הגישה בקשה לפטור מחובת הנחה של הצעת החוק להחלת ריבונות על בקעת הירדן וצפון ים המלח. אם הבקשה תאושר – לא יהיה צורך להמתין 45 ימים עד לקיום הצבעה על החוק. כך דיווחה שירית אביטן כהן ב"מקור ראשון".

15:16 עריכה

גורמים בכחול לבן מבהירים שהם דבקים בתביעתם מנתניהו שייפרד מהבלוק שהקים – כך דיווח יובל קרני ב-ynet. הלילה ייוועדו נתניהו וגנץ במשרד ראש הממשלה בירושלים.

15:43 עריכה

פרשת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר. יועציו של ראש הממשלה, עופר גולן ויונתן אוריך, התייחסו להחלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לדחות את ערעורים על ההחלטה לערוך חיפוש בטלפונים הניידים שלהם.

לטענתם ההחלטה "מעבירה למשטרה מסר ציבורי מזעזע. במקום שבית המשפט ייתן למשטרה סטירה, הוא נותן לה סוכריה. בית המשפט העליון חייב לשים סוף להתנהגות המערב הפרוע של המשטרה".

15:48 עריכה

לקראת פגישת נתניהו-גנץ הערב. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם חברי גוש הימין ואמר כי הוא מנסה לגרום ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להסכים לשמירה על הסטטוס קוו בנושא דת ומדינה.

כמו כן, אמר נתניהו כי המחלוקת סביב שאלת הרוטציה עודנה קיימת, והפגישה הערב בינו לבין יו"ר כחול לבן בני גנץ תעסוק בה.

16:21 עריכה

כחמש שעות לפני פגישת ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן בני גנץ, נתניהו הורה לשרים שלא להתייחס להתקדמות במשא ומתן, כך דיווח עמית סגל בחדשות 12.

16:33 עריכה

צוותי המשא ומתן של מפלגות הליכוד וכחול לבן נפגשים כעת, זאת כמה שעות בלבד לפני פגישתם של נתניהו וגנץ שמתוכננת לשעה 22:00. מחר בחצות, ייפקע המנדט של גנץ.

16:48 עריכה

יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, תקף את בני גנץ ואת מפלגתו כחול לבן. 

"הבוחרים הוקסמו מהמילה אחדות ונידחו מהמילה ביבי. כחול לבן ניסו לגשר, ניסו להגיד אחדות, אבל כמו שאנחנו רואים אין אחדות בלי ביבי", כך הורוביץ בערוץ הכנסת. "לביבי יש בלוק ימין שלא עוזב אותו. או שהם יזחלו לביבי, או שהם יגידו סטופ עד כאן ובמקרה הזה עדיף בחירות".

עוד הוסיף הורוביץ כי לדעתו כחול לבן לא מצליחה להיות אלטנרטיבה לליכוד. "ראיתי את ההצהרות של כחול לבן אתמול סביב ההודעה על ההתנחלויות. זה היה מאוד דומה להודעות של הליכוד ואני חושב שזה בעוכריהם. אם הם רוצים להחליף את הליכוד, הם לא יכולים להיות כמו הליכוד. בן אדם שהוא מתלבט, כבר יצביע למקור ולא לחיקוי".

16:55 עריכה

גורמים המקורבים למשא ומתן מדווחים כי לראשונה מזה חודשיים, ישנם מגעים של ממש בין הליכוד וכחול לבן.

17:05 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ ומספר 2 ברשימה ח"כ יאיר לפיד צפויים להיפגש הערב  לפני פגישתם של גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי לדון במגעים להקמת ממשלה

17:23 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ עודכן מראש על הודעתו של שר החוץ החוק האמריקני מייק פומפאו בנושא מעמדן המשפטי של ההתנחלויות. בטרם ההודעה שוחח גנץ עם השגריר האמריקני בישראל דיוויד פרידמן, כך מדווח ברק רביד, עיתונאי חדשות 13.

מטרת העדכון המוקדם הייתה לוודא שהמהלך האמריקני לא מהווה התערבות בתהליכים הפוליטיים הפנימיים בישראל וכי הוא לא מפריע לגנץ בנסיונותיו להרכבת ממשלה. על פי גורמים המעורים בנושא גנץ לא הביע התגדות למהלך. 

"אם גנץ היה אומר לנו שתוך 24 שעות הוא עומד להקים ממשלה ומבקש שנמתין, קרוב לוודאי שלא היינו מפרסמים את ההודעה בעיתוי הנוכחי", אמר בכיר אמריקני שמעורה בתכני השיחה בין פרידמן לגנץ.

לאחר ההודעה האמריקנית ברך גנץ על המהלך בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את הממשל האמריקאי על ההצהרה החשובה", כך כתב, "גורלם של היישובים והתושבים ביו"ש צריך להיקבע בהסדרים העומדים בדרישות הביטחון ושיוכלו לקדם את השלום, שישרתו את שני הצדדים, וישקפו גם את המציאות בשטח".

מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו
מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו

עיתוי הפרסום לא קשור כלל להתפתחויות הפוליטיות בישראל ולא נועד לסייע לנתניהו, כך טענו גורמים המעורים בהכנות האמריקניות להודעה, "אף פעם אין זמן מושלם ותמיד קורה משהו בישראל אבל במקרה הזה היה תהליך מסודר שנמשך זמן ארוך ופשוט הבשיל עכשיו".

17:40 עריכה

פגישתם של צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן הסתיימה. הצוותים נפגשו במאמץ להשיג התקדמות לעבר ממשלת אחדות. היום בשעה 20:00, כשעתיים לפני תחילת הפגישה עם נתניהו, גנץ ייפגש עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

17:48 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, מתייחס לגזר הדין שניתן לשוטר שירה בצעיר האתיופי סלומון טקה: "אם הפרקליטות הייתה מגישה כתבי אישום נגד שוטרים אלימים בקצב שהם הורגים את יוצאי אתיופיה והאזרחים הערבים, היינו מונעים את המוות של סלומון טקה ואת הקורבן הבא".

18:16 עריכה

השר גלעד ארדן: "אנחנו מתקרבים למתווה שיאפשר הקמת ממשלת אחדות". 

בראיון לעודד בן עמי בחדשות 12, אמר השר כי השיחות היום על ליברמן התנהלו "באופן חיובי", וכך גם השיחות עם כחול לבן. "כשסוף סוף מתחילים לדון על התכנים והמהות של ממשלת אחדות רחבה, כזאת שגם כוללת את הציבור החרדי והדתי".

לטענת ארדן, גם אם עד מחר, פקיעת המנדט של גנץ, לא יגיעו להסכם, נראה כי עדיין יש מתווה שאפשר להתקדם איתו. "אז יש עוד עשרים ואחד ימים לדון בכל הפרטים. זה לא חייב להסתיים מחר בפיצוץ שאומר – אחדות או בחירות".

"ליברמן בתקופה מסוימת הלך באופן שהראה כי הוא לא רוצה שנתניהו יהיה ראש ממשלה, ודבק באיזושהי עמדה מאוד ברורה בעניין חוק הגיוס. היו דיונים ושיחות חיוביות בינו לבין ראש הממשלה ואני בטח לא מעוניין לגלגל את זה עם האשמות וסופרלטיבים אחרים".

18:17 עריכה

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, במסר ברור: "הבטחנו לאזרחי ישראל שינוי ותקווה, ולכן לא נשב בשום ממשלה שנתניהו עומד בראשה". כלומר, מאותת לגנץ כי הוא לבד במערכה מול נתניהו.

18:37 עריכה

נתניהו אמנם הורה לשרי הליכוד שלא להתייחס למו"מ, אבל בכיר בליכוד אמר ל-ynet כי "הכדור במגרש כל כחול לבן. השאלה היחידה היא אם גנץיביא את כחול לבן איתלו או שייפרד מאלה שלא רוצים ממשלה אם נתניהו. ההערכה שלנו היא שגנץ לא מסכים להתפצל ולא מצליח לשכנע את כולם להצטרף".

19:56 עריכה

לפני הפגישה בין נתניהו לגנץ, נפגש ראש הממשלה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בבית הנשיא. בפגישה נכחו גם בשר יריב לוין והזאב אלקין.

19:58 עריכה

יום של פגישות גם עבור הנשיא ריבלין. גם ניצן הורוביץ, יו"ר המחנה הדמוקרטי הגיע היום לבית הנשיא, על מנת "לקרוא להפסקת ההסתה החולנית נגד הערבים".

הורוביץ: "אסור שדיברו 'האחדות' יהיו כסות לדה-לגיטימציה של המפלגות הערביות. ממשלת מרכז-שמאל היא אופציה לגיטימית וטובה מ'אחדות' משתקת". כמו כן הוסיף: "אסור בשום אופן שנתניהו ימשיך לכהן אפילו רגע אחד לחר שיוגשו כתבי האישום".

מחר צפויים להגיע לבית הנשיא גם ראשי המפלגות האחרות.

20:17 עריכה

בתום פגישת צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, התברר כי המקסימום של הליכוד עדיין לא פוגש את המינימום של כחול לבן, כך מדווחת דפנה ליאל, הכתבת הפוליטית של חדשות 12. לפי הדיווח, גנץ שמע "לא", גם מלפיד, גם מאשכנזי וגם מיעלון.

20:33 עריכה

החלה פגישתם של יו"ר כחול לבן ויו"ר ישראל ביתנו. בעוד כשעה וחצי ייפגשו נתניהו וגנץ.

21:03 עריכה

הסתיימה פגישתם של נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו. 

ריבלין נזף בנתניהו: "אני מבקש להביע מחאה חריפה כלפי הדברים הנשמעים בימים האחרונים כנגד חברי הכנסת הערביים והציבור הערבי". ריבלין גינה בכל תוקף את "הצגת כלל נבחרי הציבור הערביים כ'איום' קיומי על מדינת ישראל או כ'גיס חמישי'".

במהלך הפגישה עודכן הנשיא בתמונת המצב הפוליטית. כמו כן הוא שב והדגיש כי הוא סבור שמדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה ככל שניתן. "אסור להגיע למצב שתוצאות הבחירות יובילו לכך שקהילות נהדרות שהן מבשר מבשרה של המדינה, יחושו שוב ושוב כי הלגיטימציה שלהן מחוללת".

22:12 עריכה

לפני פגישת המושכים בחוטים: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קרא ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, לחבור לממשלת אחדות במטרה לספח את בקעת הירדן.

"יש לנו הזדמנות חד פעמית לקבוע את גבולה המזרחי של ישראל. העם וההיסטוריה לא יסלחו למי שיחמיץ את ההזדמנות הזו".

22:28 עריכה

החלה פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ. הפגישה נערכת במשד ראש הממשלה בירושלים.

23:43 עריכה

לפני כמה רגעים, הסתיימה פגישת יו"ר כחול לבן בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו, במשרד ראש הממשלה בירושלים. טרם נמסרה הודעה מהצדדים לגבי תוצאותיה, אבל אם לשפוט לפי הציוצים חסרי התוכן של גנץ לאחר הפגישה – לא חלה בה שום התקדמות ממשית.

סגירה