ארה"ב בוחנת שליחת 120 אלף חיילים למזרח התיכון

"ניו יורק טיימס" מדווח: שר ההגנה האמריקאי הציג תוכנית לשליחת צבא ארה״ב לאזור למקרה שאיראן תתקיף כוחות אמריקאים או תאיץ את פיתוח הנשק הגרעיני

נושאת מטוסים אמריקנית (צילום: Amber Smalley us navy by AP)
Amber Smalley us navy by AP
נושאת מטוסים אמריקנית

שר ההגנה האמריקאי פטריק שנהאן הציג בסוף השבוע שעבר בפני צוות העוזרים הביטחוניים הבכירים של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, תוכנית צבאית חדשה לשליחת 120 חיילים אמריקניים למזרח התיכון. כך דיווח אמש העיתון "ניו יורק טיימס".

החיילים יישלחו לאזור, לפי התוכנית, במקרה של תקיפה איראנית על כוחות אמריקניים או במקרה שאיראן תאיץ את פיתוח הנשק הגרעיני שלה.

בניו יורק טיימס, הידוע בסיקור הביקורתי שלו כלפי הבית הלבן וטראמפ, נכתב ש"לא ברור אם הנשיא עודכן על מספר החיילים ושאר פרטי התוכנית".

הניו יורק טיימס השווה בין התוכנית הנוכחית של שאנון לבין ההתקפה האמריקנית שהובילה לפרוץ מלחמת עיראק ב-2003. במלחמה נשלחו לעיראק כ-180 חיילים של כוחות הקואליציה המערבית, ביניהם כ-110 חיילים אמריקנים.

בשבוע שעבר הודיעה איראן כי היא מבטלת חד-צדדית חלק מההגבלות שחלות עליה במסגרת הסכם הגרעין וחוזרת להעשיר אוראניום, במחאה על פרישת ארה"ב מההסכם ומהסנקציות המסחריות שהטילו עליה מעצמות נוספות בלחץ אמריקני. שלשום נפגעו מספר מכליות נפט של איחוד האמירויות במפרץ הפרסי מפעולת חבלה, ואתמול פורסם כי ארה"ב חושדת שאיראן עומדת מאחורי מעשי החבלה.  

עוד 158 מילים
סגירה