בואו נדבר על הרשימה המשותפת

איימן עודה וחברי הרשימה המשותפת חוגגים את תוצאות המדגמים, בחירות ספטמבר 2019 (צילום: Basel Awidat/FLASH90)
Basel Awidat/FLASH90
איימן עודה וחברי הרשימה המשותפת חוגגים את תוצאות המדגמים, בחירות ספטמבר 2019

רה"מ נתניהו טוען שהייצוג הפוליטי של 20 אחוז מאזרחי ישראל רוצה להשמיד את המדינה. לראיה, הוא מביא התבטאויות חלקיות, משוללות קונטקסט, שמעידות על "התכנית הזדונית" של נציגי הציבור הערבי בישראל. הפרוטוקולים של זקני ציון גרסת 2019.

נתניהו טוען שהייצוג הפוליטי של 20% מאזרחי ישראל רוצה להשמיד את המדינה. כראיה הוא מביא התבטאויות חלקיות, משוללות קונטקסט, שמעידות על "התכנית הזדונית" של נציגי הציבור הערבי בישראל

חשוב לומר, הציבור הערבי בישראל ברובו אינו ציוני. איך אפשר לצפות מציבור שחש שזר פלש לאדמתו וגירש את קרובי משפחתו מביתם, להזדהות עם מי שכבש את אדמתו? וחוץ מזה, ציונות היא תנועה לאומית יהודית התומכת בהקמת בית לאומי לעם היהודי. הערבים יכולים להיות ישראלים, אבל יהודים הם לא, כך שאינם יכולים להיות ציונים.

אבל בניגוד ללאומנים שקיימים בשוליים של כל חברה, רובו של הציבור הערבי, וכך גם נציגיו, רוצים לחיות פה בשלום. הם דורשים שוויון מלא, לא רק באופן הצהרתי אלא בתכלס, והם דורשים את סיום הכיבוש. אבל בפעם האחרונה שבדקתי, וגם לפי פסיקת בית המשפט, דרישות אלה אינן חותרות תחת היותה של ישראל יהודית ודמוקרטית.

אתם יודעים מה כן חותר תחת קיומה של מדינת ישראל? השחיתות, הסיאוב ופירוק מוסדות הדמוקרטיה בידי מפלגות הימין והמפלגות הדתיות בישראל.

בפעם האחרונה שבדקתי, ולפי פסיקת ביה"מ, דרישות אלה אינן חותרות תחת ישראל יהודית ודמוקרטית. מה כן חותר? השחיתות, הסיאוב ופירוק מוסדות הדמוקרטיה בידי מפלגות הימין והמפלגות הדתיות בישראל

קחו לדוגמה את תפקיד שר הבריאות. האם אתם מעדיפים לראות את ח"כ אחמד טיבי – פרלמנטר יעיל ומנוסה באופן יוצא דופן, גינקולוג במקצועו שמכיר את עולם הרפואה בישראל על בוריו, איש שקידם, בין היתר, את חוק הסדרת מקצועות הבריאות, החמרת הענישה בעבירות של התעללות בבעלי חיים, חוק איסור מכירה של כרטיסי הגרלות והימורים לקטינים ועוד עשרות חוקים – או את סגן השר הנוכחי, יעקב ליצמן, שחשוד שסייע לעבריינית מין חרדית-אוסטרלית לחמוק מעונש אחרי שתקפה מינית מעל 30 ילדות?

מעבר לשחיתות המחרידה, ליצמן גם אחראי על המשבר חסר התקדים של מערכת הבריאות הציבורית, על תת התקצוב, על ההתעללות במטופלי קנאביס רפואי ועוד ועוד ועוד.

קחו לדוגמה את תפקיד שר הבריאות. מעדיפים לראות את ח"כ טיבי – פרלמנטר יעיל ומנוסה באופן יוצא דופן, גינקולוג במקצועו, שקידם עשרות חוקים, או את ליצמן, החשוד בסיוע לעבריינית מין לחמוק מעונש אחרי שתקפה מינית מעל 30 ילדות?

או קחו למשל את תפקיד שר הרווחה. האם הייתם מעדיפים לראות את ח"כ עאידה תומא סולימאן – אשה שייסדה את המקלטים הראשונים בישראל לנשים מוכות ולנערות ערביות במצוקה, שייסדה את מרכזי סיוע לנשים ערביות נפגעות אלימות מינית ופיסית, הובילה לחקיקה של העלאת גיל הנישואים מ-17 ל-18, חוקקה חוק המעודד ייצוג של נשים במועצות מקומיות ותיקון לחוק בית הדין לענייני משפחה כדי לתקן אפליה נגד נשים ערביות, שמובילה כיום את המאבק נגד להט"בופוביה בחברה הערבית והובילה את ההפגנות התקדימיות אחרי הדקירה של הנער בגג הורוד – או את השר הנוכחי, ח"כ חיים כץ מהליכוד, שמואשם במרמה והפרת אמונים ומסרב להתפטר תוך דרישה לשמור על החסינות שלו?

או שר הרווחה. האם הייתם מעדיפים לראות את ח"כ עאידה תומא סולימאן – שייסדה, בין השאר, את המקלטים הראשונים בישראל לנשים מוכות ולנערות ערביות במצוקה – או את חיים כץ מהליכוד, שמואשם במרמה והפרת אמונים ומסרב להתפטר?

הייתי גם שמח לראות בתפקיד שר המשפטים או השר לביטחון פנים את עו"ד איימן עודה -אדם שפעל כל חייו למען אוכלוסיות מוחלשות, קידם באופן חסר תקדים את הציבור הערבי, נבחר על ידי שורה של כתבי עת בינלאומיים כאחד המנהיגים המשפיעים בישראל ובעולם ושהוכיח פעם אחרי פעם שהוא אדם אמיץ ולוחם אמיתי בכל הקשור לצדק וזכויות אדם באשר הם.

זאת על פני חדלי האישים כמו השר אמיר אוחנה, שמנצל את תפקידו במשרד המשפטים כדי להרוס את הפרקליטות לטובתו האישית של רה"מ, או את גלעד ארדן שבתקופתו גזענות איומה פשתה במשטרת ישראל ואמון הציבור במערכות אכיפת החוק נמצאות בשפל חסר תקדים

כשנהיה מדינה נורמלית, אנשים איכותיים כמו ראשי המשותפת יהיו שרים בכירים. ועד אז, חשוב שנזכור מי הם האנשים הנפלאים האלה ונחזק אותם בתקופות אפלות כמו עכשיו.

שמאלני ציוני גאה, תל אביבי, לומד משפטים ומלמד עברית. הוביל מחאות למען קהילת להט״ב, שיויון לנשים והדמוקרטיה הישראלית וכעת דובר של ח"כ יאיר גולן. גר עם הכלבה שלו, ירדנה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
חתיכת דפקט, לא למדת מאוסלו כלום, המשפטים חוזרים על עצמם,עד שהכל התפוצץ לנו ונהרגו מעל 1600 אדם בפיגועים עקב המלל חסר התוכן. אתה לא מבין במהות שרובם היו מעדיפים אותנו במקום אחר, אבל מכבד... המשך קריאה

חתיכת דפקט, לא למדת מאוסלו כלום, המשפטים חוזרים על עצמם,עד שהכל התפוצץ לנו ונהרגו מעל 1600 אדם בפיגועים עקב המלל חסר התוכן.
אתה לא מבין במהות שרובם היו מעדיפים אותנו במקום אחר, אבל מכבדים אותנו בגלל ההישגים ובגלל הבטחון הצבא, ולכן אתה עדיין נמצא כאן ולא שחוט,מזל שאתם מיעוט .ומזל שבסוף שהולכים לקלפי אתם תמיד תהיו באופזציה

עוד 614 מילים ו-1 תגובות
סגירה