טראמפ מעניק לנתניהו במתנה את המזרח התיכון

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מסתובב להושיט עט לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבית הלבן בוושינגטון, 25 במרץ 2019, לאחר החתימה על הכרה רשמית בריבונותה של ישראל על רמת הגולן. משמאל: יועצו של הנשיא ג'ארד קושנר, השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר ומזכיר המדינה מייק פמפאו (צילום: סוכנות הידיעות האמריקאית/סוזן וולש)
סוכנות הידיעות האמריקאית/סוזן וולש
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מסתובב להושיט עט לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבית הלבן בוושינגטון, 25 במרץ 2019, לאחר החתימה על הכרה רשמית בריבונותה של ישראל על רמת הגולן. משמאל: יועצו של הנשיא ג'ארד קושנר, השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר ומזכיר המדינה מייק פמפאו

אחרי שהעניק לו שגרירות בירושלים והכרה בירושלים כבירת ישראל, אחרי שהצטלם עם אורן חזן בסלפי היסטורי, אחרי שהבטיח את דיל המאה ובינתיים הכיר בחוקיות ההתנחלויות, פנה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והעניק לבנימין נתניהו את המזרח התיכון.

"קח ושחרר אותנו", אמר לו טראמפ, "אנחנו יוצאים מסוריה ומהאזור הכורדי. עוזבים את המזה"ת ומעבירים אותו לידיך האמיצות. ספח לך את מולדת האבות עם 3 מיליון פלשתינים ואלוהים יודע כמה מוסלמים שיעים וסונים

"קח ושחרר אותנו", אמר לו. "אנחנו יוצאים מסוריה. יוצאים מהאזור הכורדי. עוזבים את המזרח התיכון ומעבירים אותו לידיך האמיצות בנג'מין מיי פרינד".

"ספח לך את שטחי מולדת האבות עם שלשה מיליון פלשתינים ועוד אלוהים יודע כמה מוסלמים שיעים וסונים…זה עניינך. תרצו מדינה דו לאומית או אפרטהייד? איי דונט גיב א דאם.

"קח ביבי ושלוט במזרח התיכון (ככה אמרתי לידיעתך גם לארדואן מיי פרינד). אני מבטיח שההחלטה ההיסטורית שלי תעזור לך לנצח בבחירות הבאות, תעודד את אנשי הימין אצלך ואצלנו, תקדם מלחמת גוג ומגוג שתכניס הון לתעשיית הנשק שלנו ותציב את אמריקה במקום הראוי לה במלוא גדולתה".

שר הבנט-חון צייץ מיד ש"השם דאג שנחזור לנחלת אבותינו מהפרת עד החידקל", שרי הליכוד ביקשו מיד להכפיל את תקציבי משרדיהם ותחומי אחריותם לפי הגיאוגרפיה של המזרח התיכון החדש הטראמפיסטי

המתנה של טראמפ לנתניהו כמובן עוררה ברכות מכל עבר. שר הבנט-חון צייץ מיד ש"השם דאג שנחזור לנחלת אבותינו מהפרת עד החידקל". שרי הליכוד ביקשו מיד להכפיל את תקציבי משרדיהם ואת תחומי האחריות לפי הגיאוגרפיה של המזרח התיכון החדש הטראמפיסטי.

השר ליצמן הודיע שהרבי מגור יגיע לבקר בארם נהריים ויחליף את אברהם אבינו והשר סמוטריץ הודיע שהוא מחכה רק שטראמפ יכיר בחוקי ההלכה על כל שטחי עיראק סוריה לבנון וירדן ובא לציון גואל.

נתניהו עצמו הודה בהתרגשות לאשתו וילדיו שהביאונו עד הלום, ואחר כך גם לנשיא טראמפ למלניה ולילדיהם והודיע שיקים עיר חדשה על שם איוונקה טראמפ בצמוד לדמשק מימין לבסיס האיראני שיושמד הערב.

נתניהו עצמו הודה בהתרגשות לאשתו וילדיו שהביאונו עד הלום, ואחר כך גם לנשיא טראמפ למלניה ולילדיהם והודיע שיקים עיר חדשה על שם איוונקה טראמפ בצמוד לדמשק מימין לבסיס האיראני שיושמד הערב

מיקי זוהר עלה לשידור בבי בי סי והודיע שקיבל מינוי כדובר האימפריה.

בינתיים פרצו מהומות בירדן, האחים המוסלמים השתלטו על מצרים והתנועה האיסלאמית סגרה את כביש ואדי ערה. השיעים בלבנון פתחו את מחסני הטילים ובעזה חודשו הפגנות הגדר. אינתפאדה חדשה פרצה בשטחים.

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לישיבה מיוחדת והודיעה שלמען היציבות באזור היא שולחת כוח בריטי וכוח צרפתי לשמור על היחסים באזור בין הערבים ליהודים.

בהצבעה היסטורית בסוף היום, לעיניו הנדהמות של השגריר הישראלי הנאמן והרהוט דני דנון, הוחלט להחזיר את תכנית החלוקה משנת 1947 ולהודיע לישראל כי מעתה היא כבר לא עצמאית. הארץ מחולקת וטראמפ יכול לקפוץ.

נתניהו הספיק בנתיים להגיע למספרה בוושינגטון כדי לצבוע את שערו לכתום על מנת להתמודד מייד לאחר ההדחה של הנשיא טראמפ על תפקיד חייו.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 438 מילים
סגירה