נתניהו: "הגעתי עם פרקליטיי להסדר זמני על מקדמה לשכר טרחתם"

דוברו של נתניהו מסר כי המקדמה על תשלום שכר הטרחה תאפשר לעורכי דינו לבחון את החומרים לשימוע, לאחר שבשבוע שעבר היועמ"ש טען שהפרקליטים מסרבים לקבל את חומרי החקירה ● נציגי רה"מ הגיעו הבוקר לפרקליטות ואספו את חומרי החקירה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הקבינט, ב-14 באפריל 2019 (צילום: Ronen Zvulun/Pool via AP)
Ronen Zvulun/Pool via AP
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הקבינט, ב-14 באפריל 2019

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הגיע עם עורכי דינו להסדר זמני על תשלום מקדמה לשכר טרחתם בפרשות בהן הוא חשוד "כדי להתגבר על המכשול הראשוני של בחינת החומרים לשימוע".

עופר גולן, דוברו האישי של ראש הממשלה מסר: "לפיכך, פנו פרקליטי ראש הממשלה נתניהו לקבל את חומרי החקירה".

בעקבות ההסדר, הגיעו נציגי משרד רה"מ למשרדי פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) ואספו את עיקר חומרי החקירה בעניין חקירות נתניהו.

עם זאת, מהודעת נתניהו משתמע שהוא ימשיך להיאבק כדי לקבל סיוע מבעלי הון להגנתו המשפטית. "ראש הממשלה עומד על זכותו לקבל סיוע כספי להגנתו המשפטית, כמו כל איש ציבור, אל מול סכומי העתק שהמדינה הוציאה בעניינו", מסר גולן.

גרסאות סותרות

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שלח שלשום שוב את חומרי החקירה של נתניהו לפרקליטיו לקראת השימוע, אך הפרקליטים לא קיבלו אותם לידיהם. הפרקליטים ומנדלבליט פרסמו גרסאות סותרות לגבי השאלה, האם הפרקליטים סירבו לקבל את החומר או לא קיבלו אותו בשל אי הבנה טכנית.

מנדלבליט שלח שלשום מכתב לפרקליטיו של נתניהו בתשובה לבקשתו של נתניהו מיום שלישי לדחות את השימוע שמתוכנן לו מה-10 ביולי למועד מאוחר יותר, ובו טען כי "שליח מטעמנו הגיע למשרדו של עו"ד תל-צור, אך במשרד סרבו לקבל את מכתבו של היועמ"ש ואת חומר החקירה שצורף לו. סירוב זה הינו תמוה. קיים קושי בטענה בדבר היקף חומרים גדול, שעה שהיא נטענת ממי שבחר משך תקופה ארוכה שלא לקבל את חומר החקירה ולהתחיל לעיין בו".

למרות זאת, מנדלבליט נענה לבקשתו של נתניהו לדחות את השימוע – ובתנאי שייקבע לו תאריך חדש תוך שבוע ושהחומרי חקירה יילמדו.

בתגובה לטענותיו של מנדלבליט, שלח שלשום עורך הדין נבות תל-צור ממשרד עוה"ד כספי ושות' מכתב לעו"ד גיל לימון, עוזרו של מנדלבליט, שבו הכחיש את טענותיו של היועמ"ש.

"אנו מאשרים קבלת מכתבך מהיום ללא המדיה המגנטית הכוללת את ליבת חומר החקירה", כתב תל-צור ללימון, "היום התייצב במשרדי ללא כל תיאום מוקדם שליח מטעמכם שהתיימר להמציא לנו באופן חד צדדי את ליבת חומרי החקירה לצורך השימוע. בהיעדרי ממשרדי, בחר אותו שליח שלא להשאיר את המדיה עם חומרי החקירה במשרד וחזר עמה כלעומת שבא. על כן, אין ממש בפרסום הנמהר שלכם לתקשורת לפיו החומרים 'נמסרו היום' לבאי כוחו של ראש הממשלה".

שלשום טענו הפרקליטים כי הם אינם ממשיכים בפועל בייצוגו של נתניהו בתיק, כיוון שנתניהו לא שילם להם את שכר טרחתם.

 

עוד 354 מילים
סגירה