ערב בלי שמפניה ורודה

הצהרת נתניהו, צילום מסך מ"כאן"
הצהרת נתניהו, צילום מסך מ"כאן"

"אני מבקשת חקירה על כל ראשי הממשלה הקודמים, כל הנשיאים כולל האחרון, ונשותיהם לשעבר ובהווה וכולם…" (שרה נתניהו, תמליל חקירה ינואר 2017, פורסם בערוץ 13)

בזחילה איטית הגיע הערב אביחי מנדלבליט אל הרגע המזכך – "בלב כבד אך שלם" של הגשת כתבי אישום נגד ראש ממשלת ישראל היוצא, המכהן, וצריך להוסיף המסית והמתקרבן.

תהליך ארוך ומייגע העביר היועמ"ש את הציבור הישראלי ואת מערכת המשפט. קשה להיזכר אבל הוא השתהה, התמהמה וסחב את עצביהם של אזרחי ישראל כבר בפתיחת החקירות.

אחר כך החזיק חודשים ארוכים את ההקלטות שהגיעו לידיו. אחר כך איחד תיקים למרות שהיה יכול להאשים את נתניהו כבר בתיק המתנות.

בהמשך הוא התעלם מתיק הצוללות ותיק המניות והדיווחים השקריים למבקר בעניין הצהרת ההון ופיטורי ועדת ההיתרים, ולאחרונה אף מגרירת המדינה כולה למערכת בחירות מוקדמת ועוד אחת, וממינויים של חמישה שרים בממשלת מעבר, ועוד ועוד מרעין ובישין שנתניהו האכיל את אזרחיה של המדינה כולם, את ממשלתו ואת נבחרי הציבור בכנסת ופקידי המדינה ומערכותיה ומוסדותיה.

תהליך ארוך ומייגע העביר היועמ"ש את הציבור הישראלי ואת מערכת המשפט. קשה להיזכר אבל הוא השתהה, התמהמה וסחב את עצביהם של אזרחי ישראל כבר בפתיחת החקירות

זהו ערב שאי אפשר לשמוח לאידו ואסור לפתוח שמפניות. ודאי לא ורודות. הערב, להגנתו כדאי אולי לנסות להבין מאין הוא בא ולאן הוא חוזר כל ערב. בין אישור הפצצה בסוריה, למו"מ עם חמאס ומינוי בנט או אוחנה לשרי האלפים והמאות של ממלכתו, הוא נאלץ להיפגש בלילה, מאוחר, כשהוא עייף, מותש ורעב עם פסיכולוגית ילדים וילד שמחפש פסיכולוגים מומחים.

"אתם מתנהגים בצורה מחפירה. אני לא צריכה לקבל כאן התקפת לב… אפי ברכה (מפקד יאח"ה לשעבר) החבר שלכם… כשעשו לו חלקיק ממה שעושים לי התאבד. אם אני הייתי אפי ברכה, הייתי מתאבדת וזה יהיה עליכם" (שרה נתניהו, חקירה ינואר 2017).

הבית שבו חי ראש ממשלת ישראל לא מאפשר שום קבלת החלטות סבירות, מוסריות, ציבוריות. כל מי שקורא את ציטוטיו המתפרעים של הבן ואת תמלילי החקירות של רעייתו, מבין שזו סביבה לא נורמאלית. לא רק החלטות סבירות לא ניתן לקבל באווירה בה חי רה"מ, מסתבר שגם אי אפשר לקבל החלטות חוקיות.

הבית שבו חי ראש ממשלת ישראל לא מאפשר שום קבלת החלטות סבירות, מוסריות, ציבוריות. כל מי שקורא את ציטוטיו המתפרעים של הבן ואת תמלילי החקירות של רעייתו, מבין שזו סביבה לא נורמאלית

כתב האשמה בתיק 4000 מעיד על מעורבותם של בני משפחת נתניהו ודרישות הסיקור שלו ושלהם במאות פעמים, והתמורה כפי שמפרט היועמ"ש מאות מיליוני שקלים מכספי משלם המיסים הישראלי. תיק המתנות הוא שיאו של נהנתניזם משותף משפחתי, ותיק 2000 הוא שוחד מתוכנן בתודעת ציבור שלם כדי לזכות שוב בשלטון במרמה.

אי אפשר לרחם על בנימין נתניהו. אחרי נאומי ההסתה והשנאה הגזעניים שבהם קרא להבעיר את הכל, ותקף את אזרחיה הערבים של ישראל כי הם רוצים "להשמיד" את המדינה, אחרי שתקף לאורך 3 שנים את המשטרה והפרקליטות, את בג"צ ואת היועמ"ש, את השמאל והתקשורת, אי אפשר לרחם עליו. אבל הערב אפשר לבקש ממנו למענו ולמעננו ללכת לטפל במתרחש בביתו. להתפטר. לקחת אחריות וללכת לנהל את הגנתו המשפטית.

זו הפעם הראשונה שעליו לעמוד באומץ מול רעייתו ובנו. לא מול אזרחי ישראל. הדברים ברורים לכל אזרח. צלולים כמו כלי קריסטל בוהקים. עבירות חמורות של שוחד מרמה והפרת אמונים שעלולות לשלוח אותו לכלא לשנים ארוכות ומשפילות.

כל בר דעת מבין שככה הוא לא יכול להישאר ראש ממשלה אפילו דקה אחת אחרי דברי מנדלבליט. עכשיו הוא חייב לעמוד מול רעייתו ולומר לה – זה נגמר! אל תצעקי ואל תאיימי בהתאבדות או בשריפת המדינה

כל בר דעת מבין שככה הוא לא יכול להישאר ראש ממשלה אפילו דקה אחת אחרי דברי מנדלבליט. עכשיו הוא חייב לעמוד מול רעייתו ולומר לה – זה נגמר! אל תצעקי ואל תאיימי בהתאבדות או בשריפת המדינה. אל תתקשרי לשום אדם ואל תנזפי בשוטרים או בפרקליטים. יש כאן גם מדינה. החיים יימשכו גם אחרינו. עכשיו צריך לדאוג לעתיד המשפחה. שחררי. הירגעי. קחי אוויר.

אותך הצלחנו לחלץ ממשפט וכלא, מתיקי המעונות וממעורבות בתיק המתנות ותיקי בזק וואלה. עכשיו אני נמצא בחזית ואני אלחם על חפותי.

בנימין נתניהו נפל הערב על חרב לשונו – סיסמאות שקריות "לא יהיה כלום כי לא היה כלום". נפל על חרב השחצנות, היוהרה, הזלזול במבקריו ובחוקי המדינה.

נתניהו הפיל את נתניהו. אנשיו עומדים לדין בתיק הצוללות. אנשיו הפכו לעדי מדינה בתיקים הפליליים שבהם הואשם הערב. האיש שהוא בחר ליועמ"ש הוא האיש שעמד הערב בלב כבד אך שלם ונעץ את כתבי האישום בליבו ובמעשיו

נתניהו הפיל את נתניהו. אנשיו עומדים לדין בתיק הצוללות. אנשיו הפכו לעדי מדינה בתיקים הפליליים שבהם הואשם הערב. האיש שהוא בחר ליועמ"ש הוא האיש שעמד הערב בלב כבד אך שלם ונעץ את כתבי האישום בליבו ובמעשיו.

"תשמעו גם את היהודים בשואה לקחו ושחטו אותם אבל לא, אבל אי אפשר היה לשלוט על הרגשות והמחשבות שלהם. זה דיקטטורה של תקשורת שמאלנית. להפיל את הדמוקרטיה וממש לעשות הפיכה שלטונית" (שרה נתניהו , חקירה בתיק 4000, פורסם ע"י רביב דרוקר בערוץ 13)

"נטילת שוחד, הפרת אמונים ועבירות אחרות …אשר יסוד השחיתות טבוע בהן, מסוכנות הן לחברה והן לסדרי הממשל. הן מכרסמות בעבותות הקושרות אותנו כבני חברה אחת. הן מפרות את האמון של פרט בפרט ושל הפרט בשלטון. הן מעודדות זלזול ברשויות הציבור ובעובדי הציבור. הן מטפחות ציניות כלפי רשויות המנהל וכלפי הסדר החברתי הקיים…" (השופט אהרון ברק /בג"צ 7074/93)

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 809 מילים
סגירה