אין לתאר את עוצמת הנזק

הפגנת תומכי נתניהו (צילום: צילום מסך מ"וואלה")
צילום מסך מ"וואלה"
הפגנת תומכי נתניהו

אין טעם לדבר עוד על ניסיונו של ראש הממשלה המסית והמשסה להבעיר את הרחוב. באמת שאזלו המילים. השאלה היא מה יהיו תוצאות ההסתה השיטתית, הנמשכת והמסלימה שהגיעה לשפל נוסף אתמול (אצל נתניהו תמיד יש לאן לרדת).

אין טעם לדבר עוד על ניסיונו של ראש הממשלה המסית והמשסה להבעיר את הרחוב. באמת שאזלו המילים. השאלה היא מה יהיו תוצאות ההסתה השיטתית, הנמשכת והמסלימה שהגיעה לשפל נוסף אתמול

אני מעריך שרוב חברינו מימין לא יעשו כנראה דבר. כנראה. חשוב לדעת שחלקם חשים כאב נורא. שבר עמוק. הן מתוך הערכה עצומה לנתניהו. הן מתוך הערצה עמוקה כלפיו מטעם חלק מהם. הן מתוך תחושת רדיפתו בידי מערכת אכיפת החוק. והן מתוך הכרה של חלקם שלא מדובר ברדיפה אך קיים לשיטתם קושי מובנה בכתב האישום נגד ראש הממשלה. הכאב הנורא שלהם או תחושת חוסר הצדק שחלקם חווים, יבואו לידי ביטוי בעיקר ברשת, בשיחות ובדרכים לגיטימיות אחרות.

תומכיו הנלהבים במיוחד יצאו לרחובות. יפגינו. בעיקר כדי לבטא את הכאב העמוק. ואת הזעם. מדובר בעשרות אלפים שיפגינו. אולי יותר.

אבל ייתכן שחלק מההפגנות שלהם יגלשו לאלימות. נראה שרק בשוליים. וייתכן שמדובר בשוליים רחבים למדי.

לא מאמין שאני כותב את זה, אבל החשש הוא מפני המתנקש הבודד (חס וחלילה) בבכיר בפרקליטות או ביועמ"ש. חס וחלילה. חלילה וחס. ואם לא מתנקש, ייתכן שיהיה ניסיון לתקוף פיזית מי מהם. לכן האבטחה עליהם קריטית

החשש האמיתי והעמוק הוא כפול וחמור:

  • לא מאמין שאני כותב את זה, אבל החשש הוא מפני המתנקש הבודד (חס וחלילה) בבכיר בפרקליטות המדינה או ביועמ"ש. חס וחלילה. חלילה וחס. ואם לא מתנקש, ייתכן שיהיה ניסיון לתקוף פיזית מי מהם. לכן האבטחה עליהם היא דבר קריטי.
  • אובדן אמון עצום במערכת אכיפת החוק. לא במובן של ביקורת לגיטימית, חשובה והכרחית על הלקויות העמוקות במערכות האלה. אלא במובן של שבר עצום ואיום. משבר אמון אדיר שיקשה מאד על המשך הדרך.

אין לתאר את עוצמת הנזקים שחולל נתניהו. אין לתאר את היקף הזוועה. ספק אם ניתן בכלל לתקן חלק מהנזקים. ספק גדול.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 303 מילים
סגירה