יש להצביע על פגיעות אמיתיות, לא בדיוניות

הפגנת תמיכה של הימין בבנימין נתניהו, ברחבת מוזיאון תל אביב. 26 בנובמבר 2019 (צילום: אמיר בן-דוד)
אמיר בן-דוד
הפגנת תמיכה של הימין בבנימין נתניהו, ברחבת מוזיאון תל אביב. 26 בנובמבר 2019

קשה לתאר את עוצמת הנזק שגורמים כזבי ההסתה של נתניהו למאבק המוצדק כל כך בליקויים (עקרוניים וגם ספציפיים) שמצויים הן במשטרת ישראל והן בפרקליטות המדינה.

ישנו צורך בשידוד מערכות עמוק בקרב חלקים רבים במשטרת ישראל. לא אחת פוגעת משטרת ישראל בזכויות האדם והאזרח במקום להגן עליהן. בשל שכרון כוח, בורות, דעות קדומות, עצלנות, אגרסיביות וסיבות נוספות

ישנו צורך בשידוד מערכות עמוק בקרב חלקים רבים במשטרת ישראל. לא אחת פוגעת משטרת ישראל בזכויות האדם והאזרח במקום להגן עליהן. בשל שכרון כוח, בורות, דעות קדומות, עצלנות, אגרסיביות וסיבות נוספות. וישנם כמובן גם חלקים מצוינים במשטרה.

ישנו צורך גם במספר שינויי עומק (ורוחב) בפרקליטות המדינה, אף שחלקים רבים בפרקליטות מתפקדים היטב.

אך כל מי שנאבק נגד הפרת זכויות אדם מטעם המשטרה או הפרקליטות, חייב לנסות לדבוק באמת. בעובדות. להצביע על פגיעות אמיתיות. לא על פגיעות בדיונית. להראות ליקויים עובדתיים. לא ליקויים דמיוניים.

אך כל מי שנאבק נגד הפרת זכויות אדם מטעם המשטרה או הפרקליטות, חייב לנסות לדבוק באמת. בעובדות. להצביע על פגיעות אמיתיות. לא על פגיעות בדיוניות. להראות ליקויים עובדתיים. לא ליקויים דמיוניים

איש מטעם משטרת ישראל ופרקליטות המדינה לא תפר שום תיק לנתניהו. הוא תפר לעצמו את התיקים במעשיו הפליליים לכאורה. דבריו נגד המשטרה והפרקליטות אינם בגדר ביקורת בונה מטעם מנהיג מדינה שדורש להגן על זכויות האדם והאזרח ולעקור לקויות עומק מהמשטרה והפרקליטות.

דבריו הם דברי שיסוי בדיוניים וחמורים באופן מופלג. הם עלולים להצית אלימות. הוא מחולל שבר שקשה לאמוד את היקפו. ודבריו הם בעיקר בגדר כזבים בוטים.

אני מעט חוזר על עצמי, אבל אין ברירה: קשה להעריך את עוצמת הנזקים שגרם נתניהו למדינת ישראל. יעברו שנים רבות עד שיהיה ניתן לתקנם. אם זה עדיין אפשרי בכלל.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 257 מילים
סגירה