בין טפל לעיקר

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש עיריית ירושלים ניר ברקת במסיבת עיתונאים במלון ממילה בירושלים, 23 בפברואר 2015 (צילום: הדס פרוש/פלאש 90)
הדס פרוש/פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש עיריית ירושלים ניר ברקת במסיבת עיתונאים במלון ממילה בירושלים, 23 בפברואר 2015

אתמול התייחס שר החינוך הזמני לסרטון שפרסמה גננת ובו היא מסירה מקיר ראשי הממשלה את תמונתו של ראש הממשלה הזמני, הנאשם נתניהו, ומסבירה שתמונתו אינה ראויה להישאר על הקיר כל עוד הוא הנאשם נתניהו. היא אף הוסיפה ואמרה שכשתוכח חפותו תשוב תמונתו לעטר את הקיר.

 

לשר החינוך הזמני, רפי פרץ, זה הפריע עד כדי כך, שהוא הרגיש חובה לפרסם ציוץ מיותר בטוויטר נגד אותה גננת. לא עניין אותו שאתמול נחנק פעוֹט בפעוטון ונפטר, לא עניין אותו שראש הממשלה נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים – מה שהציק והפריע לו יותר מכול היא אותה גננת "חצופה" שהעזה להפגין את מצפונה, יושרתהּ וערכיה.

מוגלה

בכך הוכיח שוב שר החינוך הזמני את שטענתי ברשומה הקודמת: הימין מתעניין בזוטות, בשולי, בלא חשוב והופך אותם לדבר העיקרי ולשיחת היום.

משפט אחד שאמרה בריאיון איתה אומר הכול: "לא אכפת לי לאבד את העבודה שלי – בשביל 3,600 ש"ח אני יכולה לעבוד גם בחנות בגדים". לא יודע מה איתכם אבל אני הייתי נותן לה פרס, צל"ש על אזרחות למופת

אותה גננת (סייעת) יקרה התפטרה אתמול מתפקידה. בכך הוכיחה שוב שהיא הגונה, ישרה וערכית הרבה יותר מראש הממשלה הזמני, הנאשם נתניהו, שמסרב להתפטר. משפט אחד שאמרה בריאיון איתה אומר הכול: "לא אכפת לי לאבד את העבודה שלי – בשביל 3,600 ש"ח אני יכולה לעבוד גם בחנות בגדים". לא יודע מה איתכם אבל אני הייתי נותן לה פרס, צל"ש על אזרחות למופת ועל ערכיוּת והטמעת ערכים לדורות הבאים. כל הכבוד!

נאמנות למנהיג?

מי שקורא ושומע את הדברים שכותבים ואומרים כל חיילי נתניהו ודובריו (ניר ברקת ושות') עלול לחשוב בטעות שהוא נמצא בטורקייה, באיראן או בצפון קורֵאה.

מצחיק שברקת, שהיה ראש עיר כושל וגרוע, שהתעסק בראווה בלבד והזניח וזנח את תושבי ירושלים מדבר על נאמנות, נאמנות למנהיג. מראש עיר כושל עבר לשמש ליכודניק כושל ורובוטי שמדקלם ללא היגיון ושכל את כל מה שהנאשם נתניהו דורש ממנו לדקלם.

מצחיק שברקת, שהיה ראש עיר כושל וגרוע, שהתעסק בראווה בלבד והזניח את תושבי ירושלים מדבר על נאמנות, נאמנות למנהיג. מראש עיר כושל עבר לשמש ליכודניק כושל ורובוטי שמדקלם ללא היגיון ושכל את מה שהנאשם נתניהו דורש

לניר ברקת ודומיו אני מבקש להזכיר:

הנאשם נתניהו משמש כרגע ראש ממשלה זמני של ממשלת מעבר זמנית. מדובר בראש ממשלה שלא קיבל את אמון העם ובממשלה שלא קיבלה את אמון העם.
הנאשם נתניהו הוא בסך הכול משרת ציבור זמני, אחד מכמה בשרשרת של משרתי ציבור זמניים שהיו לפניו ויהיו אחריו. זה כל מה שהוא, משרת ציבור זמני שסרח ותוקע מדינה שלמה כבר שנה.

במדינה דמוקרטית הנאמנות היא קודם כול לאזרחי ישראל, לא למנהיג, בסדר הזה:

1. אזרחי המדינה – הם החשובים ביותר, להם צריכים לדאוג, אותם צריכים לשרת ולהם צריכים להיות נאמנים
2. המדינה עצמה
3. הממשלה
4. המפלגה
5. ראש הממשלה

בליכוד זה הפוך, לצערם, הם לא מבינים שם מה זו דמוקרטיה.

בניגוד להרגלי אני מבקש לסיים את הרשומה בשיר חדש וקצר שכתבתי:

רובוטיי | יאיר בן־חור

בָּכֶם הָאָשָׁם, בָּכֶם
בָּכֶם דָּבַק אָבְדַן הַמַּצְפֵּן
וְהָאָדָם נִכְשַׁל בְּמַדַּד הָאֱנוֹשִׁיּוּת הַמּוּלֶדֶת.
רַק בָּכֶם, רוֹבּוֹטַי, רַק בָּכֶם הָאָשָׁם
בָּכֶם, וְאֵין אַחֵר.

‏17 בנובמבר, 2019, ‏י"ט במרחשוון, תש"ף

תומכי נתניהו, לכו ללמוד מהי דמוקרטיה, אתם לא יודעים. בדמוקרטיה אין נאמנות עיוורת למנהיג, יש נאמנות לאזרחים!

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 477 מילים ו-1 תגובות
סגירה