השרה רגב: שלטון החוק הוא לא מעל החוק

מנדלבליט על המתקפה נגד מערכת אכיפת החוק: אני שומע איומים, שקרים והכפשות חסרות בסיס. זה מזעזע ● גנץ: ראש הממשלה לא מארגן הפגנה נגד מערכת אכיפת החוק ● סער: נתניהו רוצה בחירות שלישיות ● ח"כ קרעי: מבין את חברי הכנסת שלא רוצים להגיע להפגנה - הם מפחדים על עורם

הפגנת תמיכה בנתניהו, 26 בנובמבר 2019 (צילום: Flash90/מרים אלסטר)
Flash90/מרים אלסטר
הפגנת תמיכה בנתניהו, 26 בנובמבר 2019
07:07 עריכה

הערב תיערך בתל אביב הפגנת תמיכה בראש הממשלה נתניהו תחת הכותרת "שומרים על המדינה – עוצרים את ההפיכה השלטונית!". לא ברור אם ראש הממשלה עצמו יגיע לאירוע, שיתקיים ברחבת מוזיאון תל אביב בשעה 20:00. כמו כן לא ברור כמה משרי הממשלה ומחברי הכנסת של הליכוד בפרט ושל בלוק ה-55 בכלל יגיעו להפגנה.

07:16 עריכה

חברת הכנסת איילת שקד נועדה אמש עם שמואל חייק, מקורבו של יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמןכך פורסם באתר "וואלה! ניוז". לפי ההערכה, יושבת ראש הימין החדש נפגשה עם חייק בניסיון להקים ממשלה ולמנוע את מערכת הבחירות הקרובה.

אתמול הודיעו ראשי הימין החדש, שקד ונפתלי בנט, כי אם אכן ייערכו בחירות, מפלגתם תרוץ באופן עצמאי, אך בתוך כך אמרו שיהיו מוכנים לחיבורים נוספים.

07:45 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הביע את התנגדותו להקמת ועדת כנסת, בכך, ככל הנראה, נסתם הגולל על היוזמה לטרפד מתן חסינות מפני העמדה לדין לראש הממשלה נתניהו בכנסת הנוכחית.

לדברי ליברמן, אם ועדת כזו תוקם – היא תהיה פרסונלית, כי תדון רק בעניינו של נתניהו, ואין בכוונתו לתת יד לכך. אם יהיה מעוניין לזכות בחסינות מהעמדה לדין, על נתניהו להגיש בקשה עד 21 בדצמבר. בעבר כשנשאל בראיון עיתונאי אם בכוונתו לבקש חסינות השיב ראש הממשלה: "מה? מה פתאום!".

בראיון לאריה גולן בכאן רשת ב' אמר יושב ראש ישראל ביתנו כי אין צורך במערכת בחירות בת תשעים ימים, ויש לקצר פרק זמן זה.

08:08 עריכה

פער ניכר בין כחול לבן לליכוד בסקר שפורסם הבוקר בקשת: 37 מנדטים לרשימתו של בני גנץ לעומת 30 מנדטים לרשימה בראשות בנימין נתניהו. בסקר, שנערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס, קיבל גוש המרכז-שמאל 58 מנדטים, גוש הימין זכה ב-55, וישראל ביתנו קיבלה שבעה מושבים בכנסת הבאה.

המרואיינים בסקר נשאלו האם, לדעתם, ראוי שראש הממשלה נתניהו יוסיף לכהן בתפקידו אחרי שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום. מרבית הנסקרים – 56% – השיבו בשלילה. 37% מהנשאלים סבורים שראוי שנתניהו ימשיך בתפקידו. 7% ענו שאינם יודעים.

08:41 עריכה

מס' 3 בכחול לבן, חבר הכנסת משה (בוגי) יעלון, קורא לציבור הליכודניקים ולנבחריהם שלא לקחת חלק בהפגנה שתיערך הערב.

09:54 עריכה

מירי רגב: נתניהו יילך לבית המשפט; הוא לא עוסק בחסינות. בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב' אמרה שרת התרבות והספורט, המקורבת לנתניהו: "לא שמעתי את ראש הממשלה עוסק בעניין החסינות. הוא לא ביקש חסינות. הוא לא עסק בחסינות". לדבריה, "ראש הממשלה אמר את זה: שהוא יילך לבית המשפט ויוכיח את חפותו".

לגבי ההפגנה שתיערך הערב אמרה רגב שתשתדל להגיע, אך יש לה מחויבויות קודמות: השקת ספרו של דני אדינו אבבה וערב הצדעה לקהילה הגאורגית.

מירי רגב (צילום: הלל מאיר, פלאש 90)
רגב בוועידה של השבועון "בשבע" בספטמבר האחרון (צילום: הלל מאיר, פלאש 90)
10:19 עריכה

מירי רגב נגד גדעון סער – ולהיפך. בראיון בכאן רשת ב' אמרה השרה מירי רגב: "גדעון (סער) עשה טעות גדולה מאוד, הוא ירה בתוך הנגמ"ש בעיתוי גרוע". עוד אמרה רגב: "אני מצפה שהוא (סער)… לא בעיתוי כזה יפעל כדי להכניס סכין בגב לנתניהו".

חבר הכנסת גדעון סער השיב לדברים: "אני עדיין זוכר את הימים הלא-רחוקים, שמירי רגב התחנפה אליי ותקפה את ראש הממשלה, ואפילו הודיעה שהיא תתמוך בי אם אודיע שאני אתמודד מולו", אמר. "זה היה לפני שהיא מונתה לשרה", הוסיף השר לשעבר.

רגב השיבה על כך בציוץ בחשבון הטוויטר שלה:

10:42 עריכה

חבר הכנסת גדעון סער בראיון בתאגיד השידור כאן:

אם אתה שואל אותי מה אני, במקום ראש הממשלה – אני חושב שהוא היה צריך לקבל אחריות. לא בגלל שהוגש נגדו כתב אישום, אלא בגלל המצב שהמדינה תקועה בו. המדינה פשוט תקועה בלי יכולת להקים ממשלה. אני, אם הייתי בנעליו, הייתי מקבל אחריות – ועם כל הכאב, בגלל שהוא לא יכול להרכיב ממשלה ולא בגלל החלטת היועץ – ומתפטר ומאפשר לתנועה לקיים הליך דמוקרטי.

פיזור הכנסת – מהלך שאותו הוביל ראש הממשלה – היה, לדבריו, "טעות קשה". עוד אמר סער לקלמן ליבסקינד ולאסף ליברמן כי "בחירות שלישיות הן טירוף מערכות".

על ההפגנה למען נתניהו שתיערך הערב אמר סער: "אני לא חושב שזו דרך שתועיל לליכוד וגם לא לנתניהו".

11:01 עריכה

בתגובה לדבריו של גדעון סער – שאמר שבמקומו של נתניהו הוא היה מתפטר – נמסר מהליכוד: "חבל שגדעון סער לא הקשיב אתמול לפעילי הליכוד שהבהירו לו: 'הליכוד זה משפחה ובמשפחה לא בוגדים'".

11:03 עריכה

השר ישראל כ"ץ מסר לפעילי ליכוד כי דבריו של גדעון סער – שבמקומו של נתניהו היה מתפטר – הם "חציית קו אדום".

השתלחויותיו האישיות של חבר הכנסת גדעון סער בראש הממשלה בנימין נתניהו בתקופת מבחן אישית ופוליטית רגישה זו – היא בעיני חציית קו אדום של חברות ושותפות פוליטית, ונראות כניסיון להכשיר את הקרקע לפילוג הליכוד.

יש להבדיל בין הזכות להתמודד (שלא חייבים לממש), אם יכפו עלינו בחירות חדשות, לבין הניסיון להדיח ראש ממשלה, באמצעות הקדמת הפריימריז, או ניסיון לאסוף חתימות של חברי כנסת מהליכוד, כדי להקים ממשלה בראשות גנץ, בשותפות עם מרץ – כפי שעושים חלק מתומכיו של סער.

11:07 עריכה

ראש עיריית רמת גן ואיש תנועת הליכוד כרמל שאמה הכהן: "ראש ממשלה לא יכול לכהן עם כתב אישום על שוחד וטוב אם יעשה ויתפטר רגע לפני ההגשה לבית המשפט". את הדברים כתב שאמה הכהן בחשבון הפייסבוק שלו.

11:16 עריכה

יושב ראש העבודה-גשר, עמיר פרץ, דורש מיושב ראש הוועדה המסדרת של הכנסת, אבי ניסנקורן, להקים את ועדת הכנסת – כדי שזו תוכל לדון במתן חסינות מפני העמדה לדין לראש הממשלה נתניהו. פרץ אמר שאם תביעתו להקמת הוועדה תידחה – הוא יעתור לבג"ץ.

11:31 עריכה

יושבת ראש הימין החדש איילת שקד אמרה שהיא פועלת למנוע את מערכת הבחירות, כי "יש סכנה ריאלית שבבחירות הבאות, אם יתקיימו, השמאל והערבים יגיעו ל-61". חברת הכנסת אמרה את הדברים בטקס חנוכה לכיכר על שם יצחק שמיר בשדרות.

11:41 עריכה

על רקע החשש שחברי כנסת רבים ייעדרו הערב מהפגנת התמיכה בנתניהו, ראש הממשלה שוקל "לבקש" מהם שלא יגיעו – וכך יחסוך מעצמו את ההתבזות בכך שרק מעטים מביניהם ישתתפו. כך דיווח עקיבא נוביק מחדשות 13.

11:51 עריכה

הרב צבי טאו יגיע הערב להפגנת התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו – כך מדווח כתב "וואלה! ניוז" יקי אדמקר. "זה חובה מוסרית של כל אדם שנשאר עם שכל ישר וטובת המדינה עומדת לנגד עיניו", אמר נשיאה של ישיבת הר המור. טאו הוא מנהיגה הרוחני של מפלגת נֹעם, שלקחה חלק במערכת הבחירות האחרונה לכנסת, אך לבסוף הסירה את התמודדותה.

12:17 עריכה

בסיעת כחול לבן פנו ליועץ המשפטי של הכנסת, עורך הדין אייל ינון, וביקשו לקבל את חוות דעתו בשאלה האם ניתן להקים כעת את ועדת הכנסת – במטרה שזו תדון במתן חסינות מפני העמדה לדין לנתניהו, אם תוגש בקשה שכזאת. כך דיווח אריק בנדר מ"מעריב".

12:20 עריכה

בלוח המודעות בישיבת שבי חברון נתלתה מודעה עם מסר מהרב צבי טאו לגבי הפגת התמיכה הערב בנתניהו.

12:31 עריכה

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד מספר בחשבון הטוויטר שלו על שתי הצעות חוק שהגיש היום.

12:38 עריכה

חבר הכנסת צבי האוזר מכחול לבן מקדם הצעת חוק שתאפשר לישראלים בחו"ל להצביע בבחירות.

מסמך: הצעת חוק – הצבעה בחו"ל.

13:00 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויושב הכנסת יולי אדלשטיין – מס' 1 ומס' 2 ברשימת הליכוד לכנסת – נועדו היום ובתום פגישתם פרסמו את ההודעה הבאה: "אנחנו קוראים לאחדות בליכוד. יש צורך להוריד את הלהבות, להימנע מפיצולים ומריבות פנימיות ולהתייצב מאוחדים אל מול האתגרים העומדים בפני התנועה והמדינה".

13:08 עריכה

בשל היענות נמוכה של פוליטיקאים, יוזמי הפגנת התמיכה בנתניהו הודיעו שהם לא ייקחו חלק בעצרת – כך דיווח יקי אדמקר ב"וואלה! ניוז". מארגני מפגן התמיכה, שייערך הערב בתל אביב, חששו מההיענות הנמוכה של חברי כנסת להזמנה להשתתף באירוע, וכדי להימנע מהתבזות – החליטו שהם לא יגיעו.

13:19 עריכה

בוועדת הבחירות המרכזית סבורים שלא ניתן לקצר את מערכת הבחירות לפחות מתשעים ימים – כך דיווח אריק בנדר ב"מעריב".

מיקי זוהר מהליכוד, עודד פורר מישראל ביתנו ואבי ניסנקורן מכחול לבן בחנו לאחרונה את סוגיית קיצור משכה של מערכת הבחירות, והראשון אף הגיש היום הצעת חוק בעניין. בוועדה הדגישו כי יקבלו כל החלטה שתתקבל בנושא.

13:48 עריכה

חבר הכנסת לשעבר דב חנין מחד"ש מחמיא לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מהאיחוד הלאומי.

14:12 עריכה

מתווה חדש עומד על הפרק בניסיון למנוע בחירות: נתניהו יכהן כראש הממשלה בחמישה-שישה חודשים הקרובים – שבהם ממילא נתניהו יחזיק בתפקיד, אם יהיו בחירות – לאחר מכן יכהן יושב ראש כחול לבן בני גנץ בתפקיד במשך שנתיים, ובפרק הזמן שיוותר יכהן יושב ראש הליכוד. כך דיווחה דפנה ליאל בחדשות 12.

בכחול לבן חוששים שמדובר בתרגיל: הם יסכימו לשבת תחת נתניהו, ואז יושב ראש הליכוד יוביל לבחירות, כשהאמינות והיושרה שלהם יהיו בשפל.

14:40 עריכה

דן מרידור, ששימש בעבר כשר מטעם הליכוד, אומר כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו. מרידור הביע בראיון בגלי צה"ל הסתייגות מכך שתינתן לנתניהו חסינות מפני העמדה לדין ואמר כי על האישומים להתברר בבית המשפט.

14:50 עריכה

איחוד מפלגות הימין – סיעתם של הבית היהודי בראשות רפי פרץ והאיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ' – מקבלת 2.3% מקולות הבוחרים ולא עוברת את אחוז החסימה. כך עולה מסקר "וואלה! ניוז" שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע.

הסקר נערך אתמול והיום בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המירבית: 4.4%+.

15:21 עריכה

ח"כ תמר זנדברג נבחרה לתפקיד יו"ר סיעת המחנה הדמוקרטי.

תמר זנדברג נואמת בהפגנת האופוזיציה ברחבת מוזיאון תל אביב (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
תמר זנדברג נואמת בהפגנת האופוזיציה ברחבת מוזיאון תל אביב (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
15:44 עריכה

יאיר גולן מתייחס לאישום נגד גופשטיין, שנפסל מלרוץ ברשימת עוצמה יהודית ותוקף את נתניהו: "את האיש הזה ביבי רצה בכנסת".

16:05 עריכה

במהלך ביקורו בנגב היום, התייחס שר הפנים אריה דרעי לפלונטר הפוליטי וטען כי ניתן למנוע בחירות שלישיות. "יש פתרונות פשוטים", אמר והוסיף, "יש עוד 15 יום, אפשר לסיים את המשא ומתן בזמן קצר מאד. חילוקי הדעות מאד קטנים". דבריו של דרעי נאמרים כאשר ברקע כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וכישלון המו"מ בין כחול לבן לליכוד, על רקע הסירוב להיפרד מבלוק ה-55.

 

16:14 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את בני העדה האתיופית לכבוד חג הסיגד. "אני מעריך עמוקות את התרומה של כל יוצאי אתיופיה למדינת ישראל – לביטחון, לחינוך, לתרבות – לכל התחומים", כתב נתניהו והוסיף, "אני עצמי עומד בראש ועדת שרים לקידום בני העדה האתיופית, ולשילובם בכל תחומי החיים". נתניהו עדכן שהממשלה החליטה להסדיר את מעמד הקייסים, "אנו נשלב אותם כמנהיגים רוחניים במערך שירותי הדת".

16:30 עריכה

לקראת הפגנת התמיכה בנתניהו. ח"כ שלמה קרעי שהודיע – בניגוד לרוב חבריו למפלגת הליכוד – כי יגיע להפגנה שתתקיים הערב בתל אביב, אמר כי הוא מבין את אלה שלא מעוניינים להגיע.

"חשוב להבין כי חברי כנסת, בפרט במפלגת שלטון, לא אמורים לצאת להפגנות כאלה. לצערי מפלגת השלטון כרגע היא שי ניצן' ושות', לכן אני רואה בזה חובה", אמר קרעי לחדשות 12. עוד הוסיף: "אני מבין את אלה שלא רוצים להגיע, הם חוששים לעורם".

כמו כן, הבהיר קרעי כי כותרת ההפגנה היא "להציל את הדמוקרטיה" – "יש כאן ניסיון לבסס שלטון חלופי של פקידים ושופטים וכל מערכת המשפט. יש נבחרי ציבור".

שלמה קרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
שלמה קרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
16:40 עריכה

חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת עוקץ את חברי הליכוד.

17:03 עריכה

פרקליט המדינה שי ניצן סיפק הצצה בכנס הפרקליטים באילת ליחסי העבודה עם שר המשפטים אמיר אוחנה. לדברי ניצן, אוחנה שמונה לתפקיד לפני חצי שנה מעולם לא זימן אותו לשיחת עבודה, זאת בניגוד לשרים קודמים. עוד סיפר ניצן כי אוחנה מעולם לא שאל אותו על ההדלפות מחקירות ראש הממשלה. ולמעשה, השניים כלל לא מדברים.

17:18 עריכה

יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר התייחס לטור דעה מ-2012 של עיתונאי מעריב בן כספית שטען דאז שנקשר קשר להפלתו של אהוד אולמרט – "דוגמא נפלאה – נתניהו קורבן של מערכת משומנת".

17:21 עריכה

בני גנץ יו"ר כחול לבן: "בדמוקרטיה בריאה ראש הממשלה לא מארגן הפגנה נגד מערכת אכיפת החוק".

17:35 עריכה
חבר הכנסת גדעון סער התראיין לתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM.
בראש הדברים התייחס סער לקריאות הגנאי והביקורת מחבריו בליכוד על רקע נכונותו להתמודד בפריימריז מול נתניהו. סער אמר כי "מי שקוראים לי 'בוגד' הם לא ליכודניקים אלא שוליים מוסתים. אין בי חשש. אני עובר את זה בקלות. אני יודע בשביל מה חזרתי".
סער התייחס לשאלה האם נתניהו מעוניין במערכת בחירות שלישית: "בוודאי שראש הממשלה רוצה בחירות שלישיות, וחבל. אחרי שהוא עצמו אמר שבחירות שלישיות הן טירוף מערכות". הוא הוסיף, "אני מתמודד על מנת לנצח, לסיים את המשבר הפוליטי, להקים ממשלה ולאחד את העם. אני מסוגל לעשות את כל אלה. אם תהיה התמודדות היא תהיה פתוחה לגמרי. קיבלתי אתמול בסקר 40% וזו התחלה לא רעה בכלל".
סער התייחס בנוסף למציאות הפוליטית שנוצרה בישראל עם הקמת כחול לבן: "לבני גנץ יש כבר 57 תומכים. השמאל יותר קרוב מאיתנו ל-61. הכתובת על הקיר. אנחנו עלולים להתעורר למציאות שלא היתה פה הרבה שנים, שלשמאל יש רוב פרלמנטרי. אסור לטמון את הראש בחול ולשחק משחק של בת יענה".
17:53 עריכה

חבר הכנסת איציק שמולי מהעבודה-גשר מציע לראש הממשלה נתניהו "לגלות יותר עניין במשבר בחסות הנוער או קריסת בתי החולים במקום ארגון הסעות מפגינים".

18:35 עריכה

יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר וראש עיריית רמת גן וחבר הכנסת לשעבר מהליכוד כרמל שאמה הכהן, התעמתו הערב בתוכניתו של עודד בן עמי בחדשות 12 על רקע כתבי האישום נגד נתניהו והפגנת התמיכה בו הערב.

"אותן אמירות קשות נגד גדעון סער הן אלה שהניעו אותי לדבר", הסביר שאמה הכהן שבעצמו קרא לנתניהו להתפטר. שאמה הכהן הביע מורת רוח מהאמירות הקשות בקרב חלק מחברי הליכוד נגד המשטרה והפרקליטות – "קריאות שלא מתאימות למפלגת שלטון אלא לעולמות אחרים". עוד הוסיף כי "משנתו של ז'בוטינסקי אומרת שיש ימים בהם שקט הוא רפש".

זוהר מצידו התייחס לדבריהם של סער ושאמה הכהן כ"ירי בנגמ"ש" ואמר כי הוא יגיע להפגנת התמיכה הערב. כמו כן, תקף את התקשורת, המשטרה והפרקליטות – "התקשורת מלבה בגלל מערכות היחסים מאד קרובות עם המשטרה והפרקליטות, ואחר כך יוצאות תוצאות מאד גרועות בחקירה", הוא הוסיף, "הכוונה היא להפיל שלטון ימין ואת נתניהו מראשות הממשלה". עוד טען זוהר כי הוא מאמין שפריימירז בליכוד יתקיימו בזמן הקרוב.

שאמה ציין כי הוא מדבר עם חברי הליכוד ובשיחות סגורות הטון אחר מזה שנשמע בפומבי, "אני מדבר עם חברי הליכוד, והם מדברים אחרת ממה שהם מדברים בחדרים סגורים". הוא אמר כי הוא מעריץ היכולות של נתניהו ותמיד שמר על כבודו אך "עבירת השוחד היא העבירה החמורה ביותר שאיש ציבור יכול לעבור ולכן אני חושב שהדברים שאני אומר הם נכונים – בגין לא היה נשאר דקה אחת עם כתב אישום".

18:39 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט על המתקפות נגד מערכת אכיפת החוק: "אני שומע איומים, אני שומע שקרים והכפשות חסרות ביסוס, זה פשוט מזעזע".

"קיבלתי את ההחלטה הזו בלב כבד, אך בלב שלם", אמר מנדלבליט בהתייחסו לאישומים נגד נתניהו, והוסיף כי לפי חוות דעתו המשפטית, לא קיימת עילה לכך שראש הממשלה יסיים את כהונתו כתוצאה מכך.

"בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה של כולנו", ציין מנדלבליט. "אני שומע ביטויים שאין להם מקום בשיח הציבורי, אלה שמכוונים כלפי מערכת אכיפת החוק וכלפי בכירים מסוימים בתוכה". מנדלבליט הגן על חבריו ליאת בן ארי, עליה נאמר כי "היא צריכה להיכנס לבית סוהר", ופרקליט המדינה שי ניצן שזכה למתקפות רבות.

"העובדה ששי וליאת מסתובבים עם מאבטחים רק בגלל שמילאו את תפקידם, היא בלתי מתקבלת על הדעת". מנדלבליט הוסיף כי מובן שהפרקליטות אינה חפה מטעויות. "אנחנו לא מפחדים מביקורת, ובלבד שמדובר בביקורת עניינית, ובשיח מכבד ובונה".

18:43 עריכה

סגן שר הביטחון אבי דיכטר מהליכוד: "אין מקום להשתלחות אישית בראשיהן של של אנשי מערכות אכיפת החוק".

18:51 עריכה

חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי, האיש שקרא לעלות על בג"ץ עם D9, לא ישתתף הערב בהפגנה – "המסר אגריסיבי מידי".

19:01 עריכה

חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד התייחס לשאלתו של אודי סגל בחדשות 13 – אם אין לו בעיה מוסרית לכך שראש הממשלה נתניהו, המואשם בשוחד, ימשיך לכהן: "אני מאמין בחפותו, נתניהו מאמין בחפותו, חצי מהעם מאמין בחפותו".

19:51 עריכה

הודעת וואטסאפ שרצה בקבוצות של פעילי ליכוד נתמכת בסעיף 280/1 לחוק העונשין (1977) ומכוונת לשימוש בסמכויות ראש הממשלה נגד ראשי מערכות אכיפת החוק.

החוק קובע כי "עובד ציבור אשר תוך שימש לרעה בסמכותו, עושה או מורה לעשות מעשה שרירותי הפוגע בזכותו של אחר – דינו מאסר שלוש שנים". בהמשך ההודעה מוצגת לפעילים – בהתבסס על חוק זה, במידה שבנימין נתניהו ישתמש במלוא סמכויותיו החוקיות בכדי לעצור את נסיון ההפיכה השלטונית כנגדו, האם הדבר יחזק את תמיכתך בו? כן/לא.

ההודעה שנשלחה לפעילי הליכוד
ההודעה שנשלחה לפעילי הליכוד
20:05 עריכה

הפגנת התמיכה בנתניהו: רק בין 2,000 ל-3,000 איש הגיעו לרחבת מוזיאון תל-אביב באירוע שהוגדר "בעד נתניהו – נגד ההפיכה השלטונית". רובם המכריע של בכירי הליכוד, כמו גם נתניהו עצמו נעדרים מהאירוע. רק מיקי זוהר ושלמה קרעי מהליכוד הגיעו לתמוך.

הפגנת תמיכה בנתניהו, 26 בנובמבר 2019 (צילום: ראול ווטליף)
הפגנת תמיכה בנתניהו, 26 בנובמבר 2019 (צילום: ראול ווטליף)
הפגנת תמיכה בנתניהו, 26 בנובמבר 2019 (צילום: ראול ווטליף)
הפגנת תמיכה בנתניהו, 26 בנובמבר 2019 (צילום: ראול ווטליף)
20:19 עריכה

סקר בחירות נוסף, עוד טרם הוכרז על קיום מערכת בחירות נוספת. בסקר של חדשות 12 נמצא כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, כחול לבן הייתה מקבלת 34 מנדטים, הליכוד אחריה עם 33, הרשימה המשותפת 13, ישראל ביתנו 9, ש"ס ויהדות התורה 8, הימין החדש 6, והעבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי 4.

כמו כן, מהשאלה למי היית מצביע לו גדעון סער היה מחליף את נתניהו עולה כי במצב כזה כחול לבן הייתה מקבלת 35 מנדטים, הליכוד 26 והימין החדש 9.

40% מהמשיבים על השאלה מי מתאים יותר להיות ראש ממשלה, חשבו כי נתניהו ו-39% אחוז סברו כי גנץ. מדובר בצמצום פער משמעותי בשאלה זו בסקרים מהבחירות הקודמות. במידה שסער מתמודד – 23% היו מעדיפים אותו, לעומת 40% שהיו מעדיפים את גנץ.

20:45 עריכה

שרת התרבות מירי רגב הגיעה, שלא כמתוכנן, להפגנת הימין ברחבת מוזיאון תל אביב, ואף נשאה דברים מול קהל של כמה אלפים. "גם שלטון החוק אינו מעל החוק", אמרה רגב.

מלבד שרת התרבות, נוכח בהפגנה ח"כ מיקי זוהר.

21:42 עריכה

ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) מתייחס להפגנת התמיכה בנתניהו: "לא יודע כמה אלפים באו באוטובוסים ממומנים כדי להפגין נגד מערכת החוק והמשפט. יודע רק שהערב שוב עשרות אלפים  שהו במקלטים ואף אחד לא טורח כבר שנים להפגין בשבילם. לא יודע איזו שחיתות גרועה יותר".

21:51 עריכה

הפוליטיקאים ממחנה המרכז-שמאל מנצלים את העובדה שירי רקטות בוצע לעבר שדרות, בזמן שהתקיימה הפגנת תמיכה בנתניהו, לטובת ציוצים. 

21:57 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ מגלה היכן היו הערב בכירי הימין. 

22:45 עריכה

עם דמדומי הפגנת התמיכה ולאחר יום עמוס הצהרות – סער עוקץ את נתניהו

סגירה