דוגמנים יהודים בעלי מוגבלויות כובשים את קנדה

דני לסלו ודניאל פרופר - שני צעירים יהודים קנדים בעלי מוגבלויות - נבחרו לככב בקמפיין ענק של רשת אופנה קנדית, שמחזיקה חנויות גם בארצות הברית ● אמא של דני מספרת שבנה חש גאווה על השתתפותו בקמפיין, וכבר מימש את שובר הקנייה שקיבל כשכר על עבודתו

28/11/2019 13:55
משמאל: סברינה בראל, דניאל פרופר, דני לסלו וקתי לסלו (צילום: Barbara Stoneham/courtesy of Roots)

דני לסלו ודניאל פרופר נהנים מהתגובות של אנשים שמזהים אותם מהתצלומים שלהם בחנויות או ברשת. שני הצעירים היהודים מטורונטו משתתפים בקמפיין חדש שהשיק מותג ההלבשה, ההנעלה ואביזרי העור הקנדי רוּטס לקראת החורף.

לסלו ופרופר, בעלי מוגבלויות, הם לא דוגמנים טיפוסיים. אבל הם בדיוק סוג האנשים שרוטס חיפש עבור הקמפיין "נחמדים ביחד" שהושק לקראת תקופת החגים של 2019, ומתמקד בשונוּת, בהכלה ובתחושה של יחד.

"אנחנו מציגים יותר מ-50 חברים ולקוחות של רוטס ואת הקשרים שמחברים ביניהם. אף על פי שלכל אחד ממשתתפי הקמפיין יש סיפור ייחודי משלו, המשותף להם הוא שכולם אנשים טובים וחזקים יותר הודות לסובבים אותם, וכתוצאה מכך הם מסייעים בבניית קהילה יותר חזקה ומגובשת", אומר ג'יימס קונל, מנהל המסחר האלקטרוני וחוויית הלקוח של רוטס.

לדבריו, "עבורנו, הרגעים הטובים ביותר בתקופת החגים קורים כשחברים, משפחות וקהילות מתכנסים יחד. קל להיות עסוקים ומושקעים יותר במכשירים האלקטרוניים שלנו במקום באנשים שסביבנו, בעיקר בתקופת החגים.

"הרגשנו שהמסר הזה מהווה תזכורת מצוינת לכך שהעולם הוא מקום טוב יותר כשאנחנו מתקשרים עם אחרים ונחמדים ביחד", הוסיף קונל.

מוניטין עולמי

הקמפיין "נחמדים ביחד" משחק באופן ברור על המוניטין העולמי של הקנדים כאנשים נחמדים – הן כפרטים והן ככלל.

לסלו, 33, ופרופר, 39, הם חברים ותיקים. הם נפגשו דרך "דאני – פיתוח וטיפוח עצמאות", ארגון ללא מטרות רווח הפועל בטורונטו מאז 2006.

מטרת הארגון היא ליצור עבור מבוגרים בני 21 ומעלה עם מוגבלויות פיזיות ו/או שכליות הזדמנויות להשתתפות מלאה בקהילה כחברים מוערכים וליהנות מחיים מכובדים ומשמעותיים. הארגון הוקם ומנוהל על ידי הורים יהודים, והוא כולל חינוך יהודי ושמירת כשרות, שבת וחגים.

"כששמעתי שמדובר בקמפיין לחגים, חשבתי שהוא מכוון לחג המולד. הייתי בטוחה שהם ישנו את דעתם כשאזכיר להם שהבן שלי דני חובש כיפה", אומרת לסלו. "כשהם שמעו על הכיפה, הם אמרו שזה אפילו יותר טוב"

אמו של לסלו, קתי, שמופיעה עם בנה בחלק ממודעות הקמפיין, היא מנהלת הארגון ואחת ממייסדיו. לדבריה, הארגון, שהחל את דרכו עם קומץ משתתפים, צמח במהלך 13 השנים האחרונות והוא משרת כעת 120 משפחות.

רוב לקוחותיו של הארגון, שכולם נמצאים כעת בשנות העשרים והשלושים לחייהם, הם יהודים. למעשה, רוב אנשי הצוות המקצועי של הארגון הם ישראלים.

דאני מציע שלושה סוגים של תכניות: יומית, העסקה בליווי תומך ופעילויות פנאי. הפעילויות כוללות אמנות, דרמה, השכלת מבוגרים ולימודי יהדות ועברית.

חלק מלקוחות הארגון מועסקים בחברוֹת בקהילה בטורונטו בליווי תומך. אחרים עובדים במיזמים החברתיים של דאני, שעוזרים לייצר הכנסות כדי לתמוך בתכניות של הארגון. שבעת המיזמים החברתיים, שמספקים הכשרה מקצועית, נעים בין בית קפה, ניהול מרכז אירועים וגידול מיקרו-ירוקים שנמכרים למסעדות.

דניאל (משמאל) ודני עושים פוזות למצלמה (צילום: Barbara Stoneham/courtesy of Roots)

דניאל (משמאל) ודני עושים פוזות למצלמה (צילום: Barbara Stoneham/courtesy of Roots)

שיחת טלפון מפתיעה

לסלו מספרת שהיא הופתעה לקבל את שיחת הטלפון ממתנדבת לשעבר בארגון, שעובדת כעת ברוטס והזמינה את בנה ואת חברו להשתתף בקמפיין החדש.

"כששמעתי שמדובר בקמפיין לחגים, חשבתי שהוא ודאי מכוון לחג המולד. הייתי בטוחה שהם ישנו את דעתם כשאני אזכיר להם שהבן שלי דני תמיד חובש כיפה לראשו", אומרת לסלו. "כשהם שמעו על הכיפה, הם אמרו שזה אפילו יותר טוב".

הצילומים לקמפיין, שבוצעו בסתיו על ידי הצלמת ברברה סטונהם, נקבעו במקור ליום שבת, מה שהיה מונע את השתתפותם של בני משפחת לסלו.

"ברוב אדיבותם הם שינו את המועד ליום ראשון והזמינו בשבילנו אוכל כשר. אחותו של דניאל, סברינה, הצטרפה אלינו. זה היה יום ממש כיפי", אומרת קתי.

לדברי קונל, כל מי שהשתתף בקמפיין הוא "חבר של רוטס". הוא מתכוון בכך לחברים, או לחברים של חברים, של אחד העובדים של רוטס.

"זו קבוצה מדהימה של אנשים בני גילאים, רקעים וניסיונות חיים שונים, שמייצגים חלק קטן מהקהילה שרוטס בנתה סביב המותג שלה. כשהצוות שלי שמע על דני ודניאל, הוא קיבל לא מעט השראה מהסיפורים שלהם ומהקשר שלהם לדאני, שעוזר לפתח ולטפח עצמאות אצל מבוגרים עם מוגבלויות", הוסיף.

לסלו אומרת שהיא חושבת שזה "רעיון גאוני" להשתמש ב"אנשים רגילים עם סיפורים אמיתיים" במקום בדוגמנים מקצועיים. לדעתה, זה יסייע לקמפיין ולמסר החיובי שלו להתפשט במהירות ובאופן ויראלי.

לסלו אומרת שהיא חושבת שזה "רעיון גאוני" להשתמש ב"אנשים רגילים עם סיפורים אמיתיים" במקום בדוגמנים מקצועיים. לדעתה, זה יסייע לקמפיין ולמסר החיובי שלו להתפשט במהירות ובאופן ויראלי

לדברי קונל, קמפיין המולטימדיה עוצב בדגש דיגיטלי. "את תראי את הסיפורים מסופרים דרך החנויות ודרך הערוצים הדיגיטליים שלנו בצפון אמריקה ובאסיה. בנוסף, בעונת החגים יתקיימו בחנויות הדגל שלנו בטורונטו ובשיקגו תערוכות שיציגו את התצלומים ואת הסיפורים האישיים בצורה רחבה יותר", הוא אומר.

לסלו אומרת שבנה חש גאווה על השתתפותו בקמפיין, מספר על כך לאנשים ונהנה מתשומת הלב שהביאה לו ההזדמנות הבלתי צפויה הזאת. "והם העניקו לו כרטיס מתנה של רוטס. הוא כבר רכש לעצמו באמצעותו ז'קט יפה", אומרת לסלו.

דניאל (משמאל) ודני מדגמנים (צילום: Barbara Stoneham/courtesy of Roots)

דניאל (משמאל) ודני מדגמנים (צילום: Barbara Stoneham/courtesy of Roots)