יעלון: כל עוד לא יזוכה, לא נשב בממשלה בראשות נתניהו

אדלשטיין מקדם ממשלת אחדות, אבל במערכת הפוליטית מעריכים שסיכויי היוזמה קלושים ● עתירה לבג"ץ דורשת שנתניהו יתפטר מתפקידו או ייצא לנבצרות ● ראשי היישובים עכו, אופקים, רמת גן, מזכרת בתיה וגן יבנה הביעו תמיכה בגדעון סער ● עורכו לשעבר של אתר "וואלה!" הגיש תביעת דיבה נגד יאיר נתניהו ● ראש הממשלה: בתקשורת עושים דה-לגיטימציה למפגינים למעני

משה (בוגי) יעלון (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90     )
Noam Revkin Fenton/Flash90     
משה (בוגי) יעלון
07:39 עריכה

ח"כ גדעון סער התייחס להפגנה אמש, שנשאה את הכותרת "להציל את הדמוקרטיה": "מענה לא ראוי למפלגה שאוחזת בהגה השלטון. אנחנו צריכים לשנות את הליקויים במערכות המדינה ולא לשעבד את מנגנוניה להשתלחות בהם"

אמש פורסם בחדשות 12 סקר בחירות, לפיו אם הליכוד בראשות גדעון סער הייתה מתמודדת היום, אז הייתה מקבלת 26 מנדטים בלבד, לעומת כחול לבן עם 35 מנדטים וימינה עם 9. "רק התחלתי ואני כבר עם 26 מנדטים", אמר סער בראיון לגל"צ, בתגובה לכך שרבים טענו שזה לא מספיק. "אחרי שאתה נבחר להנהגת המפלגה יש קפיצה במספרים".

"אתמול הצטרפו אליי ראשי הערים עכו ורמת גן, מדי יום מצטרפים אליי עוד ועוד חברים בכירים בתנועה", אמר סער, "מתוך הבנה שהולכת ומחלחלת שצריך לעשות את השינוי הזה למען המדינה ולמען הדמוקרטיה".

07:46 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מודה ל-15,000 בני אדם, לדבריו, שהגיעו אמש להפגנת התמיכה בו ברחבת מוזיאון תל אביב.

ח"כ אסף זמיר (כחול לבן), שכיהן כסגן ראש העיר תל אביב, טוען כי אמש נכחו בין 3,500 ל-5,000 בני אדם בלבד. "אומר את זה באחריות. כל השאר זה ספינים וחרטוטים. מסתבר שרוב מצביעי הימין בכל זאת מעדיפים את המדינה על פני נתניהו".

וציוצו של יונתן אוריך, יועצו של נתניהו, מחודש מאי, חוזר להתנקם בו

07:48 עריכה

שר הביטחון, נפתלי בנט, מגיב לירי מרועת עזה אמש ולתגובת צה"ל: "מי שיורה – חוטף".

07:57 עריכה

הכנס ומחיאות הכפיים: אחרי שאתמול נאמו על אותה הבמה היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט ושר המשפטים אמיר אוחנה, צייץ העיתונאי גיא פלג כי ניכרה הסכמת הקהל עם השניים לפי מחיאות הכפיים. דהיינו, למנדלבליט הקהל הריע ואילו לאוחנה לא.

השר השיב לפלג עם סרטון בו נשמעות מחיאות כפיים עד הוא יורד מהבמה. "להלן: דממה רועמת. איך אנשים עוד מאמינים לכם זו באמת תעלומה", נכתב. מיד לאחר מכן אביעד גליקמן, כתב המשפט של חדשות 13, יצא להגנת האמת. 

08:10 עריכה

השר ישראל כץ מהליכוד על ההפגנה אמש: "לא באתי להפגנה כי לא הוזמנתי, אבל גם אם כן, לא הייתי בא כשר בממשלה כי אני לא נוהג להפגין נגד תחומים שהממשלה אחראית עליהם. אני נגד הדה-לגיטימציה שעושים לזכות הימין להפגין".

בראיון לכאן רשת ב' התייחס כץ גם לסוגיית גדעון סער: "אני וסער חברים באותה מפלגה ואני קורא לשמור על הכללים, אך ההשתלחויות האישיות של סער בנתניהו בתקופת מבחן פוליטית ואישית לא פשוטה – היא חציית קו אדום וניסיון שלו להכשיר את הקרקע".

08:54 עריכה

ח"כ ניר ברקת מהליכוד תוקף הבוקר את המועמד לראשות הליכוד גדעון סער. "סער מנסה להפיל את שלטון נתניהו. הוא לא חושב מה טוב לליכוד", אמר בראיון לכאן רשת ב'.

ברקת התייחס גם להפגנת התמיכה בנתניהו, ממנה נעדר: "החלטתי לא להגיע להפגנה למרות שאני מזדהה עם תחושת חוסר הצדק. האנשים שהגיעו, רובם לא שילמו להם להגיע. מאות אלפי ישראלים מזדהים עם תחושת העוול".

08:55 עריכה

השרה מירי רגב התייחסה בראיון בגל"צ למצב בליכוד ואמרה: "גדעון סער ראוי להתמודד בכל מערכת בחירות שיש, אבל אני חושבת שבזמן מערכת בחירות, כשאנחנו צריכים להתאחד, אין מקום לפילוג. זה לא ראוי, אין מקום לפצל את הליכוד. זו מערכת מתגלגלת. אתה רואה בסקרים שגדעון סער מרסק את הליכוד עם 26 מנדטים".

09:46 עריכה

מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד על הפגנת התמיכה אמש: "האנשים שצרחו אתמול לעבר עיתונאים שעשו את עבודתם 'שמאלנים תמותו!', דחפו, קיללו ואיימו עליהם באלימות, רק עשו מה שביקשו מהם. מה שביבי ביקש מהם".

וכך זה נראה אמש:

10:08 עריכה

ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) אמנם לא הגיע להפגנת התמיכה, אבל החליט לתמוך מרחוק ולבקר את התקשורת. "המפגן היה עוצמתי ומרגש. במדינה עם תקשורת הגונה המפגן היה תופס נפח עצום, רק אצלנו כמו שיש 'אכיפה בררנית', יש גם סיקור מוטה כמו בימי הפראבדה של ברית המועצות. שלוש מהדורות חדשות שצריכות רק עורך אחד".

10:46 עריכה

ח"כ ניר ברקת מהליכוד מתנער מהאלימות שכוונה אמש בהפגנת התמיכה בנתניהו לעבר העיתונאים שנכחו במקום. "התביישתי. זו אינה דרכנו וזה אינו דרכו של המחנה הלאומי. אפשר וצריך לבקר את התקשורת אך אסור לפעול נגדה באלימות. נקודה".

11:03 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט הנחה את צה"ל ואת מערכת הביטחון להיערך לעצירה מוחלטת של שחרור גופות מחבלים. על פי ההנחיה, כלל גופות המחבלים שישראל מחזיקה ותחזיק בהן בעתיד לא ישוחררו, ללא קשר לשיוכו הארגוני של המחבל ולאופי הפיגוע שביצע או ניסה לבצע. מקרים חריגים יינתנו לשיקול דעתו של שר הביטחון, בהתאם לנסיבות. המדיניות החדשה תוצג בקרוב בקבינט המדיני-ביטחוני.

11:16 עריכה

יו"ר מפלגת העבודה-גשר תוקף את בנימין נתניהו בכנס חירום בנושא המשבר בביטוחים הסיעודיים הפרטיים. "בתוך כל המאבק הזה 'רק לא ביבי, רק לא ביבי', יש גם מפלגות אידאולוגיות. לצערי השיח האידאולוגי נמחק בגלל העובדה שאזרחי ישראל עוסקים ב'רק ביבי, לא ביבי', ומקומן של המפלגות האלה קטן מאוד בשיח הציבורי".

11:31 עריכה

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) מדווח מהמליאה ותוהה היכן חברי הכנסת מהליכוד

12:05 עריכה

שר החוץ ישראל כץ (הליכוד) תוקף את ח"כ גדעון סער ממפלגתו על כוונתו להתמודד לראשות הליכוד: "זה לא לויאלי. המתפקדים יבואו איתו בחשבון"

כמו כן התייחס השר בראיון ל-ynet, להפגנת התמיכה אמש בנתניהו: "אני חושב שזכותם של אזרחים להפגין וצריך לשמור ולכבד את זכותם", אמר כץ, "הניסיון לעשות דה-לגיטימציה למפגיני הימין לא מקובל עליי. לאנשים יש זכות לבוא ולהביע את דעותיהם, את כאבם, את מחאתם, בעד או נגד. הרבה אנשים מרגישים שנעשה עוול לנתניהו, והם רוצים לתמוך ולהזדהות".

השר כץ הבהיר כי הוא לא תומך בביטויים מסיתים נגד אנשים ספציפיים במערכת המשפט, "אני אישית עובד מול המערכת המשפטית ללא בעיות".

12:10 עריכה

פרשת רון קובי. לאחר שבג"ץ דחה את עתירתו של ראש העיר טבריה, רון קובי, נגד השימוע שאמור להיערך לו על ידי משרד הפנים, הממשלה העבירה לכנסת הצעה, לפיה הסמכות תעבור משר הפנים אריה דרעי, לשר להגנת הסביבה זאב אלקין. הכנסת תצטרך להצביע על ההצעה ולאשר אותה.

13:37 עריכה

ח"כ איציק שמולי (העבודה-גשר) בהפגנה למען הביטוח הסיעודי ממלכתי: "אתם תמשיכו להפגין עבור עצמכם, אנחנו נמשיך להיאבק עבור האזרחים".

13:41 עריכה

ח"כ משה בוגי יעלון (כחול לבן) וח"כ ניר ברקת (ליכוד) מאחלים לבני העדה האתיופית חג סיגד שמח.

13:44 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ בסקירה ביטחונית בגבול הצפון: "מדינת ישראל צריכה לעסוק בעצמה ופחות במנהיגיה. יש מספיק אתגרים בצפון ובדרום כדי לטפל בהם".

עוד הוסיף גנץ: "חשוב להבהיר לאויבים שלנו לא לנסות לא את צה"ל ולא את מדינת ישראל. אנחנו נגיב בעוצמות שלבנון וסוריה לא הכירו כמותם".

14:41 עריכה

ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד) הודיע כי יקיים מסיבת עיתונאים ב-16:00, בה ייתן הצהרה לתקשורת.

14:58 עריכה

אז כמה אנשים באמת השתתפו אמש בהפגנת התמיכה בנתניהו? ראש הממשלה צייץ הבוקר "תודה ל-15 אלף איש", אחרים טוענים כי לא יותר מ-5,000 בני אדם יכולים להתכנס במקום, אבל בדיקת "גלובס" המתבססת על הערכות בחברות הסלולריות, מגלה כי מספר המפגינים עמד כ-7,000.

לפי "גלובס", מדובר במספר שנאסף בשיטות בדיקה מתקדמות, שלפיהן ניתן לקבוע באופן כמעט ודאי את מספר המשתתפים והתפלגותם לפי שעות. המשטרה נמנעה מפרסום כמות המשתתפים אמש – מעניין למה.

לפני חצי שנה בדיוק, עת התקיימה הפגנה שארגנה מפלגת כחול-לבן נגד השחיתות ונגד נתניהו, השתתפו, על פי אותן חברות סלולריות, כ-50,000 בני אדם. 

15:22 עריכה

יוזמה: מתן חנינה לנתניהו תמורת פרישתו מתפקיד ראש הממשלה. במכתב ששלחו אתמול לנשיא המדינה, מציעים הרבנים יעקב מדן, חיים נבון, אמיתי פורת ועמיחי גורדין, שריבלין יחון את נתניהו, שבמקביל יפרוש מתפקידו. "(זה) נראה לנו כמוצא היחיד מהמצר שאנו נתונים בו", כתבו.

15:30 עריכה

קובי פרץ שר לשרה נתניהו. אתמול נכחו אשת ראש ראש הממשלה והזמר בבר המצווה של בנו של הספר של שרה נתניהו, ופרץ ניגש אליה וסיפר שהתפלל השבוע למען ראש הממשלה במערת המכפלה.

15:34 עריכה

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין מקדם ממשלת אחדות שבה יכהן בנימין נתניהו ראשון כראש הממשלה לפרק זמן קצר. הוא הזמין לשם כך את צוותי המשא ומתן של הליכוד ושל כחול לבן לפגישה. כך פרסם ספי עובדיה מחדשות 13.

15:50 עריכה

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה כהן, ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי וראש עיריית אופקים, איציק דנינו – שלושתם אנשי הליכוד – הביעו תמיכה במועמדותו של גדעון סער לראשות התנועה.

בקרב חברי הכנסת של המפלגה תומכת בסער מיכל שיר. תמיכה מפורשת פחות בשר לשעבר מובעת מכיוונם של חיים כץ ויואב קיש.

16:01 עריכה

מליאת הכנסת אישרה שהשר זאב אלקין, ולא שר הפנים אריה דרעי, יעסוק בהדחתו של ראש עיריית טבריה רון קובי. 16 חברי כנסת תמכו בהצעה, ושניים נמנעו. מוקדם יותר היום אישרו שרי הממשלה במשאל טלפוני את העברת הסמכויות מדרעי לאלקין.

ההחלטה התקבלה בעקבות טענתו של קובי כי דרעי מצוי בניגוד עניינים. המדינה אמנם סברה, וכך גם טענה בדיון משפטי, כי לא קיים ניגוד עניינים, אך למרות זאת החליט שר הפנים שלא לעסוק בנושא.

16:09 עריכה

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין הודיע שייפגש הערב עם צוותי המשא ומתן של הליכוד ושל כחול לבן. קודם לכן פנה אדלשטיין לגנץ ולנתניהו, והשניים הסכימו שנציגיהם ייפגשו עימו. בהצהרה לתקשורת שמסר היום בכנסת אמר אדלשטיין: "כולם מבינים: ישראל מצויה בעיצומו של מצב חירום שלטוני". יושב ראש הכנסת סירב להשיב לשאלות עיתונאים.

16:23 עריכה

זמן קצר אחרי שהודיע יושב ראש הכנסת אדלשטיין על כך שהוא מקדם ממשלת אחדות בין הליכוד וכחול לבן, חבר הכנסת איציק שמולי קרא שלא לשבת אפילו יום אחד תחת נתניהו.

16:42 עריכה

הכתבים והפרשנים הפוליטיים מתייחסים ליוזמתו של יושב ראש הכנסת להיפגש עם צוותי המשא ומתן של הליכוד ושל כחול לבן.

עקיבא נוביק מחדשות 13

אריק בנדר מ"מעריב"

יניר קוזין מערוץ כנסת וגלי צה"ל

חיים לוינסון מ"הארץ"

יקי אדמקר מ"וואלה! ניוז"

16:53 עריכה

דובר יש עתיד מתייחס בחשבון הטוויטר שלו ליוזמה להעניק לנתניהו עוד כמה חודשים כראש הממשלה.

16:56 עריכה

בליכוד ובכחול לבן מברכים על היוזמה של יושב ראש הכנסת אדלשטיין. הפגישה עם נציגי כחול לבן תיערך ב-17:00, ועם נציגי הליכוד – שעה אחר כך.

17:12 עריכה

עורכו לשעבר של אתר "וואלה!" תובע את יאיר נתניהו. אבי אלקלעי טוען שבנו של ראש הממשלה הפיץ "טענות קונספירטיביות בדויות, שקריות ודיבתיות", כששיתף בחשבון הפייסבוק שלו פוסט שבו נטען שהעיתונאי הוא סוכן שתול של קרן וקסנר.

יחד עם נתניהו נתבע בתביעת הדיבה, שעומדת על חצי מיליון שקלים, גם אבשלום זלינגר, שכתב את הפוסט ששותף.

"אזרחי ישראל מבינים כמה תביעת השתקה כזאת מסוכנת?", שאל נתניהו בחשבון הטוויטר שלו. בנו של ראש הממשלה טוען שכל מה שעשה היה לשתף את הדברים של זלינגר.

17:23 עריכה

יושב ראש האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' מעריך שעמיתיו, נפתלי בנט ואיילת שקד מהימין החדש, לא ירוצו לכנסת ברשימה עצמאית. סמוטריץ' הזכיר שבפעם הקודמת שעשו כן – בבחירות שנערכו בחודש אפריל – "זה נגמר רע". אז רשימת הימין החדש לא עברה את אחוז החסימה. להערכתו, השניים ירוצו יחד עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי או יחד עם הליכוד. שר התחבורה אמר את הדברים בפסגת הרכב 2019 – ועידה שעורך גוף בשם "מידע כנסים".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
סמוטריץ', החודש (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

שלשום הודיעו יושבי ראש הימין החדש בכנס פעילים כי מפלגתם תתמודד בבחירות באופן עצמאי, אולם בנט הוסיף כי הם "פתוחים לחיבורים".

17:45 עריכה

ראש מועצת גן יבנה דרור אהרון על גדעון סער: "אני חושב שהוא האדם הנכון בזמן הנכון". תמיכה בשר לשעבר הביעו גם ראש המועצה האזורית לכיש דני מורביה וראש מועצת מזכרת בתיה גבי גאון.

מוקדם יותר הביעו ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית עכו שמעון לנקרי וראש עיריית אופקים יצחק דנינו תמיכה בסער.

18:03 עריכה

אל הפגישה של יושב ראש הכנסת עם צוות המשא ומתן של כחול לבן הגיעה הנציגות של הסיעה בהרכב חסר: יורם טורבוביץ' בא ללשכתו של אדלשטיין ללא שותפו למגעים הקואליציוניים שלום שלמה. האחרון, הנחשב לנציג של יאיר לפיד, הסביר שהוא נעדר מסיבות אישיות.

18:27 עריכה

עשרות אנשי עסקים פרסמו קול קורא שבו דרשו "שלטון נקי משחיתות, המכבד את הערכים הדמוקרטיים ובהם עצמאות מערכת המשפט ועיתונות חופשית". על הפנייה "להקים מיידית ממשלה אשר אינה נגועה בשחיתות שלטונית, ממשלה אשר תרפא את הפצעים בחברה הישראלית" חתומים בין היתר אנשי העסקים איל וולדמן, דב מורן, צבי סטפק, אברהם ביגר, יהודה ויהודית ברוניצקי, רים יונס, נילי צור, חיים כצמן, גיורא ענבר ורונן וולפמן.

בכירים בתעשיית ההיי-טק קוראים לנתניהו להתפטר מתפקידו. "אנו לא נסכים שמדינת ישראל ומוסדותיה הדמוקרטיים יהפכו קורבן לקרב הישרדות אישי של ראש הממשלה. על ראש הממשלה להתפטר לאלתר, ולהתפנות לענייניו המשפטיים כאדם פרטי", נכתב במכתב שעליו חתמו, בין היתר איל וולדמן, רונה שגב, אלן פלד, רועי קרתי, ניר טרלובסקי ואלון ורבר.

18:30 עריכה

בתום ארבעים דקות הסתיימה פגישת המשא ומתן בין יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין לבין נציג כחול לבן יורם טורבוביץ'. אל לשכתו של אדלשטיין הגיעו נציגי הליכוד, השרים יריב לוין וזאב אלקין.

יורם טורבוביץ' (מימין) ויולי אדלשטיין בכנסת
טורבוביץ' (מימין) ואדלשטיין בכנסת, הערב
18:56 עריכה

יעלון: לא נשב בממשלה בראשות נתניהו, אלא אם יזוכה מהאישומים נגדו.

19:04 עריכה

עורך הדין רפול שפיק עתר לבג"ץ בדרישה להורות על פיטוריו של ראש הממשלה נתניהו מתפקידו או להורות על יציאתו לנבצרות. בעתירתו דורש שפיק מהיועץ המשפטי לממשלה לחוות כבר כעת את דעתו האם ניתן להטיל על נתניהו להקים ממשלה. השופט התורן יוסף אלרון הורה למדינה להשיב לעתירה תשובה מקדמית בתוך שבוע (בג"ץ 7871/19).

19:40 עריכה

אחרי למעלה משעה הסתיימה פגישתו של יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין עם צוות המשא ומתן של הליכוד, יריב לוין וזאב אלקין. אדלשטיין פועל בניסיון להקים ממשלה ולמנוע מערכת בחירות נוספת.

20:03 עריכה

ביום ראשון יקיים יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין פגישה משותפת עם צוותי המשא ומתן של כחול לבן ושל הליכוד. הערב נפגש אדלשטיין בנפרד עם נציגות מטעם שתי הסיעות.

20:07 עריכה

נתניהו מודה להמוני ישראל על "התמיכה האדירה".

20:15 עריכה

לפי המתווה של אדלשטיין, נתניהו יכהן ראשון כראש הממשלה, במשך מספר חודשים, ואז יוחלף על ידי גנץ. אם יזוכה – ישוב נתניהו אחרי שנתיים, אם לא, יבחר הליכוד מועמד אחר מטעמו. בשבוע שעבר הוצג המתווה, שבמסגרתו יפרוש נתניהו לנבצרות באופן הדרגתי, לנשיא ריבלין, אך הוא סירב לתת את ברכתו ליוזמה זו. בכחול לבן נוטים לדחות את המתווה. כך פורסם בחדשות 13.

20:21 עריכה

יש לחץ הולך וגובר בספסלים האחוריים של כחול לבן ושל הליכוד להימנע מבחירות – ובשתי הסיעות מקשיבים לקולות הללו. הלחץ בשורות האחוריות של שתי הסיעות נובע מהחשש של חברי הכנסת שלא ייבחרו במערכת הבחירות הקרובה.  כך דיווח הערב עמית סגל בחדשות 12.

20:26 עריכה

נתניהו מסרב לקבוע מועד לפריימריז לראשות הליכוד – כך דיווחה הערב דפנה ליאל בחדשות 12. בתחילת השבוע נועד ראש הממשלה עם יושב ראש מרכז הליכוד חיים כץ, והשניים סיכמו שייערכו בחירות מקדימות לראשות התנועה בששת השבועות הקרובים, אך מאז לא חלה התקדמות של המהלך.

20:36 עריכה

המחלוקת סביב מספר המשתתפים בהפגנה אמש. בחדשות 13 אומרים, שלפי בדיקה שערכו, אתמול נכחו בהפגנה 8,000 איש. נתניהו עצמו הודה ל-15,000 אלף איש.

21:09 עריכה

השר לשעבר אריאל אטיאס מש"ס השיא הערב את בתו. האירוע סיפק כמה צילומים מעניינים.

21:13 עריכה

חבר כנסת המקורב ליושב ראש כחול לבן, בני גנץ, אומר כי האחרון מתוסכל מגישתו של יאיר לפיד, המתנגד נחרצות לנתניהו; זאת בשונה מעמדתו המתונה יותר של גנץ עצמו – כך דיווח הערב מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן.

21:16 עריכה

"אני לא תומך במסר, הלוגו – אם אפשר לקרוא לו ככה – של ההפגנה, 'הפיכה שלטונית'. אני לא חושב שאנחנו על סף הפיכה. אני בטוח שאנחנו לא שם" – כך אמר הערב אבי דיכטר מהליכוד בראיון ברשת 13.

עוד אמר סגן שר הביטחון: "אני במקרה מכיר באופן אישי גם את אביחי (מנדלבליט), היועץ המשפטי לממשלה, וגם את פרקליט המדינה – הם אנשים שטובת ישראל באמת לנגד עיניהם. אני לא חושב שתקיפה אישית נגדם עוזרת".

דיכטר בראיון לשרון כידון מתח סגן השר ביקורת על עמיתו לסיעה, אמיר אוחנה: "לצערי, שר המשפטים אוחנה, שהוא חבר קרוב, עשה טעות בכך שהוא השתלח בפרקליטות, והוא בעצם איבד את היכולת האמיתית למנות ועדה שתעשה את הבדיקה המקצועית הנדרשת".

דיכטר הביע התנגדות לעריכת פריימריז לראשות הליכוד ב-21 הימים שניתנו לכנסת להרכיב ממשלה – יוזמה שאותה קידם גדעון סער.

21:23 עריכה

בשל השיתוק הפוליטי לא אישרה הממשלה תקציב, והחשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, פרסם הנחיות כיצד יש לנהוג במצב הנוכחי. מתחילת 2020 תיאסר נסיעה של שרי הממשלה לחו"ל, אלא במקרים שהדבר הוא הכרחי ודחוף. וגם אז – לא יצטרפו לשר יותר משני מלווים.

משרדי הממשלה לא רשאים להוציא לפועל מיזמים חדשים וכן נאסר פרסומם של מכרזים. עד אישר תקציב 2020 אסור להעביר כספי תמיכות, דבר שצפוי לפגוע בתנועות הנוער ובעמותות שונות. כך דיווחה ליאל קייזר בתאגיד השידור כאן.

22:08 עריכה

אחת הבעיות המרכזיות במשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן הוא חוסר האמון שרוחשים האחרונים לראש הממשלה נתניהו. בסיעתו של בני גנץ חוששים שאחרי שנתניהו יכהן כראש הממשלה, הוא לא יפעל בהתאם להסכם הרוטציה, אלא יביא לפיזור הכנסת.

לכן מנסה יושב ראש הכנסת אדלשטיין – שפועל לקדם הקמה של ממשלת אחדות – לקבוע בחוק, שאחרי שראש הממשלה הראשון ברוטציה מכהן, לא ניתן להפיל את הממשלה, אלא שיוזמה זו נתקלת בקשיים חוקתיים וספק אם תבשיל.

סגירה