אוצר מילים
מושגי יסוד להבנת המציאות הישראלית
תּוֹכֶן

בעידן הנוכחי, שבו סערה רודפת סערה ודרמה אוחזת בקרסולה של דרמה, כולם צמאים כל העת לתכנים מקוריים ומיוחדים ● בראיון לאמיר בן-דוד, מסביר מלך התוכן הישראלי: "יצרן תוכן טוב יוותר על כל אכילת הראש של המחזות הארוכים, יאמל"ק את הסיפור וייגש מייד לעיקר: איש מחזיק גולגולת ואומר 'להיות או לא להיות, זו השאלה'"

"המועצה הישראלית לצרכנות הגישה בקשה לאישור תובענה ייצוגית בהיקף של 400 מיליון שקלים נגד חברות הסלולר סלקום, פלאפון ופרטנר על גביית כספים מלקוחות עבור שירותי תוכן ללא הסכמתם"

ישראל היום, 19 בנובמבר 2019

לא היה פשוט לתפוס את מלך התוכן הישראלי לראיון קצר. בעידן הנוכחי, שבו סערה רודפת סערה ודרמה אוחזת בקרסולה של דרמה, כולם צמאים כל העת לתכנים מקוריים ומיוחדים. על כן אין זה מפתיע שסדר היום העמוס של מלך התוכן, הכולל יצירת תוכן ייחודי בהיקף נרחב והפצתו בפלטפורמות תוכן שונות לצרכני תוכן המפולחים לפי קריטריונים מדויקים, לא משאיר לו זמן פנוי רב לדון באתגרים הרבים שניצבים בפני תעשיית התוכן הישראלית לקראת שנת 2020.

מלך התוכן לא מייצר את כל תכני הפרימיום בעצמו, כמובן, אלא נעזר בשדרה רחבה של סמנכ"לי תוכן, שכל אחד מהם בעל שם בתחומו. הסינרגיה שנוצרת – הוא מסביר – מאפשרת למקסם כל יחידת תוכן, ולהפיק מתוכה את מלוא הפוטנציאל הקריאטיבי, הוויראלי והשיווקי.

"קודם כל אני שמח לראות שאתה לומד מהר", צהל מלך התוכן, "אני מוסיף את זה לטור החוזקות שלך. לא רבים יודעים, וגם אלה שיודעים לא תמיד זוכרים ליישם את הכלל הראשון והחשוב ביותר ביצירת ובהפצת תוכן: להזכיר את התוכן שוב ושוב בכל דרך אפשרית, בדיוק כמו שעשית אתה בפסקת הפתיחה שלך. זה בדיוק המקום שבו המקצוענים מתנתקים מהחובבנים. מקצוען תוכן אמיתי נע בין הפלטפורמות השונות, ויודע לארוז את אותה יחידת תוכן בצורות שונות בהתאם לקהל היעד המשתנה.

"אני לא מתבייש להצהיר – אנחנו היורשים המודרניים של וויליאם שייקספיר ודומיו. כן כן.  מה הם היו, עם כל הכבוד? יצרני התוכן של פעם. זה כל הסיפור. תאמין לי, לנו הרבה יותר קשה. להם היה קהל שבוי. מה כבר היה לעשות במאה ה-15 או ה-16 או מתי שזה לא היה? אני, עם התוכן שלי, צריך להתחרות בנטפליקס, יוטיוב, פייסבוק, טוויטר פורנהאב ומי לא. זה לא פשוט. על כל יחידת תוכן שאתה מייצר, מיוצרות בעולם 2 מיליון יחידות תוכן מתחרות, בכל רגע נתון. הקהל סובל מהפרעת קשב כרונית, והתחרות על תשומת הלב עצומה.

"לכן, יצרן תוכן טוב יוותר על כל אכילת הראש של המחזות הארוכים, יאמל"ק את הסיפור וייגש מייד לעיקר: איש מחזיק גולגולת ואומר 'להיות או לא להיות, זו השאלה'. זו יחידת התוכן הבסיסית. זה הקטש פרייז. הקליקבייט. זה ממילא הדבר היחד שכולם יזכרו בסופו של יום. ולכן – בזה צריך להתמקד. כל היתר – דליט אנד פורגט.

אני, עם התוכן שלי, צריך להתחרות בנטפליקס, יוטיוב, פייסבוק, טוויטר פורנהאב ומי לא. זה לא פשוט. על כל יחידת תוכן שאתה מייצר, מיוצרות בעולם 2 מיליון יחידות תוכן מתחרות

"מכאן והלאה, מתחילה האמנות הגדולה שלנו, ששייקספיר לא הכיר: אמנות הקרוס-פלטפורם. כי גם אם כולם יודעים לדקלם שהתוכן הוא המלך – רק מי שיקפיד על הכללים הבאים יזכה אולי להיות מלך התוכן.

  1. העלית את התוכן שלך כציוץ בטוויטר? יפה מאוד. ציוץ אכן יכול להיות יחידת תוכן אפקטיבית להפליא. כולנו רואים איך דונלד טראמפ מנהל בעזרת ציוצים את העולם כבר שלוש שנים. אבל אין סיבה להיעצר כאן – צלם את המסך עם הציוץ שלך והעלה אותו גם כתמונה לאינסטגרם ולפייסבוק.
    (טיפ של אלופים: אל תשכח לנקות את צילום המסך מפרטי הטלפון שלך, כדי שתשומת הלב תופנה כולה לתוכן הייחודי שאתה מקדם, ולא תצטרך להתמודד עם בדיחות על מצב הסוללה שלך).
  2. צלם את עצמך בחברת שותפים או לקוחות שקשורים לתוכן שהעלית. העלה את התמונה תוך מינשון שלהם לאינסטגרם, לינקדין, פייסבוק וטוויטר, בשעות שונות, כדי שהתוכן ייגע בקהלים נוספים. זכור: לכל יחידת תוכן יש קונטקסט, שחשוב להשתמש בו.
    (טיפ של אלופים: דאג שהצילומים ייראו אגביים ככל האפשר, כאילו נתפסתם במקרה שקועים לחלוטין בתוכן החשוב שלכם. אנשים אוהבים מאוד תוכן, אבל לא פחות מזה אוהבים להציץ. לצילומים בלינקדין – בחר צילומים עם עניבות).
  3. את אותו צילום של חוויית תוכן שיתופית העלה בתוספת טקסט שנון גם לסטורי באינסטגרם, שכמובן יעלה אוטומטית גם לסטורי בפייסבוק.
  4. אל תנסה להתעסק עם טיק טוק בעצמך אם עברת את גיל 20. יצרן תוכן טוב מכיר במגבלותיו.
  5. זכור: לכל תוכן יש מטרה – להפעיל את הקוראים ולמכור להם עוד משהו שהם לא צריכים.
  6. אם התוכן שלך מפוקפק, תוכל להקנות לו יותר אמינות אם תגיע לקהל שלך דרך מי שהקהל שלך עוקב אחריו. להזמנת הדגמה של האפליקציה שלנו, שתעזור לך לזהות אחרי מי הקהל שלך עוקב ובאיזה שעות, לחץ על הלינק שבתחתית הטקסט.
  7. זה הזמן להפוך את התוכן שייצרת למם ויראלי חמוד שיתחיל לרוץ ברשת. זה לא משנה אילו עולמות תוכן מעניינים אותך – תמיד תוכל להפוך אותם לציטוט שיוצא כבועה מהפה של טראמפ או של ביבי ושרה, או של רומן זדורוב או של חתול ("ולמה לא של כל אלה?", צוהל מלך התוכן, והוא כמובן צודק!). את הממים המקוריים שתייצר תוכל להפיץ במקביל מחשבונות הפצת תוכן שונים שתפתח, שכל אחד מהם פונה לקהל אחר ומתאים לו את המם הנכון.
  8. בדוק האם יש עכשיו מם מצליח שמעסיק את כולם. אם כן – צור מיד וריאציה שמשלבת את התוכן שלך בתוך המם הזה.
    (טיפ של אלופים: אם אתה לא מייקל לואיס, אל תחבוט בתוכן שלך עם הזין).
  9. כתוב לעצמך בנוטפד של הטלפון הרהורים שונים על התוכן. אל תתבייש להיות פילוסופי ומרגש. שלב ביחידת התוכן הזו זיכרון ילדות כלשהו, שכולל סבתא מתה או שכנה מבוגרת ניצולת שואה. זכור: גם ניטשה ואפלטון היו יצרני תוכן, הם רק פעלו בעזרת פלטפורמות אחרות. צלם את ההרהורים הפילוסופיים המרגשים שלך וחזור על הפעולות של סעיף 1.
  10. אחרי שתוודא שהתוכן שהעלית זוכה לתגובות, הגיע הזמן לערוך משאל בפייסבוק, טוויטר ואינסטגרם ולבדוק איך התוכן החדש משפיע על צרכני התוכן השונים שנחשפו אליו.
  11. צלם את עצמך נוסע במכונית ומדבר בהתלהבות על התוכן ועל התגובות הרבות שקיבלת לתוכן במשאלי התוכן שערכת. שדר את הנסיעה בפייסבוק לייב. זה תוכן פופולרי מאוד!
  12. בשלב הזה ייתכן שתתחיל לקבל פניות מתחקירנים של תוכניות טלוויזיה שונות, בהתאם לטיב התוכן שהעלית. הם ירצו לצלם אייטם על כך ש"הרשת סוערת סביב התוכן". בחר בתוכנית בעלת הרייטינג הגבוה ביותר שתפנה אליך. אם אין לך סלב שיכול לדבר על התוכן, שלח לאולפן מומחה, או ייצג בעצמך את התוכן.
  13. דאג להודיע לכל העוקבים בכל הפלטפורמות השונות על השידור המתוכנן שבו תדבר על התוכן.
  14. שדר לייב בפייסבוק מהאולפן לפני שאתה עולה לשידור. לאינסטגרם תעלה צילום מחדר האיפור, עם האיש המפורסם ביותר שהוזמן באותו יום לאולפן. צטט מפיו תגובה מתפעלת לתוכן (לדוגמא: "מיקי זוהר ואני רגע אחרי שסיפרתי לו על התוכן. הוא היה בשוק והבטיח שהוא יטפל בזה אישית")
  15. בחר תגובה כלשהי מחו"ל לתוכן, צלם אותה ושלח לתחקירן של תוכנית הטלוויזיה כדי שבראיון ידגישו את העובדה שהתוכן מעורר תגובות רבות גם ברחבי העולם.
  16. מיד אחרי השידור בטלוויזיה – חזור על כל הפעולות בסעיפים 1-10 הפעם עם וידיאו של הראיון הטלוויזיוני על התוכן שהעלית.

"אתה מבין", נאנח מלך התוכן, "תיארתי לך יום שגרתי למדי במה שאני נוהג לקרוא לו 'מכרות התוכן של המאה ה-21', כשם ההרצאה שאני מעביר על הנושא (להזמנות: לחצו על הלינק בתחתית העמוד). זו אמנם עבודה קשה ותובענית, אבל שכרה בצידה: אנחנו האנשים שמייצרים את מה שמעסיק את האנושות. אם רק נעצור לרגע – אנשים עוד עלולים להיזכר מה באמת חשוב בחיים".

אוצר צלילים: הפלייליסט השבועי

עוד 1,091 מילים ו-2 תגובות
סגירה